Ghost of Yótei – recenze pomstychtivé akční adventury
-
Jak se dají u titulků vypnout ty doplňky pro neslyšící? Strašně to otravuje.
-
-
Najedeš do menu a vypneš si doplňky pro neslyšící... 😀
-
-
A kde konkrétně to tam najdu? 🤔
-
-
-
Další generický open world, pásová výroba, shitka. Pokud to vydá Ubisoft, všichni na to nadávají. V případě Tsushimy se vytvořil jakýsi kult, který z té průměrné hry udělal téměř modlu a zázrak. Od klasického Ubisoftího AC se nijak nelišila a pokračování je opět totéž, tentokrát ale už nestříkají ani recenzenti. Za pár měsíců to s velkou pompou portují na PC a pak to skončí jako výškrabek v PS plus.
-
-
Už aby ten sh*it vydali na PC. Předobjednávám okamžitě!
-
no, oni moc "nestřikali" recenzenti ani u první hry, hra má horší hodnocení než dvojka. Pokud tedy chceme tvrdit, že tohle je špatné hodnocení. Pro mě to není špatné hodnocení, ovšem na Sony hypovanou hru s PR asi ano.
https://www.metacritic.com/game/ghost-of-tsushima/
Ten kult vznikl jednoduše, byla to odvetná akce nespokojených fanoušků TLOU2 a pak se to nabalovalo.
-
-
Navíc spousta lidí tou dobou chtěla "Assassin's Creed z Japonska". Tady ho dostala a ještě to nedělal Ubisoft, takže obvyklý hate byl nahrazen hypem podporovaným šikovně provedeným marketingem.
-
-
Treba ale povedat, hype-nehype, ze po vydani AC Shadows je stale Tsushima tym lepsim “AC z Japonska”.
-
-
-
-
Od jedničky sem nic nečekal a bylo to pro mě zjevení dohrál sem to na platinu na PS4 i ps5.Fajn grafika,hudba, prostředí solidní soubojak navíc v češtině.Takze pokud to bude více téhož tak to bude fajn akorát asi ne day one s ohledem jak rychle to bylo v PS extra
-
Já bych se na to hru strašně rád těšil, protože graficky vypadá luxusně. Ale ať se na ní snažím podívat z jakéhokoliv úhlu, pořád v tom vidím typickou Ubisoft hru, jen tahle na začátku nemá to Ubisoft logo.
Prosím přesvěčte mě někdo o opaku. Že to není jen o vyzobávání copy paste ikon na mapě a čištění copy paste bandit campů, abych odemknul další hlavní misi v příběhu, u kterého je jasné, jak se bude odvíjet už z trailerů. (půjdu vyčistit větší bandit kemp s bossem na konci, kterému se chci pomstít, že? A takto cca šetkrát?)
-
-
Čím víc her tohohle typu hraješ, tím menší radost budeš mít z každé nové, i kdyby obsahovala nějaké menší inovace, tak to bohužel chodí. Mě se ze začátku hrozně nechtělo hrát Tsushimu právě díky reminiscenci repetitivních Ubisoft her, ale nakonec mě chytil příběh a prostředí. Asi dám Yotei časem šanci.
-
-
Souhlas. Pro mě je tohle prostě "další open world" GoT mělo wow efekt, tohle ne
-
-
Hele už tě nějakou dobu znám a je úplně zbytečný tě o něčem přesvědčovat. Ty hraješ skoro všechno a pravděpodobnost že vynecháš Yotei se blíží nule...
-
-
Pravda. Glutton je jeden z těch, kteří nejsou schopni akceptovat názor jiných a to ani v těch případech, kdy druhá strana má pravdu a on se plete. Je to ztráta času ho o něčem přesvědčovat.
-
-
-
Díky za recenzi. Ze všech videí to působilo jako datadisk k jedničce, takže nepřekvapí že je to datadisk k jedničce. Mě už se ke konci jednička trochu zajídala, takže tady si už nechám zajít chuť, zvlášť když ten jeden redeeming prvek - příběh a postavy - je ještě horší.
-
Aktuálně průměr na meta dělá 88% takže bych zdejších 7/10 nebral moc relevantně. Kór na webu, kde poslední dva díly AC dostali směšných 8/10. Tam asi ta repetitivnost, příběhy jak z turecké telenovely a nulová invence co trvá už pomalu 10 let nějak zázračně nevadí. :D
-
-
Většina herních novinářů nemá ve své profesi absolutně co pohledávat. Mají extrémně nízkou laťku kritičnosti, nadchne je každá nablýskaná pitomina a nepoznají, jestli je scénář dobrý, nebo špatný, ani kdyby si tím mohli zachránit život.
Ještě mnohem jasněji než u Jótei to bylo vidět u Veilguard, tam se taky ohromná spousta novinářů rozplývala nad scénářem, který by byl super materiál na Zlatou malinu.
-
-
Ty jsi jako politik. Špína na okně musí být vždy z druhé strany (obrazně řečeno). Nechceš si ani připustit, že by špína mohla být na tvojí straně.
"Většina herních novinářů nemá ve své profesi absolutně co pohledávat. Mají extrémně nízkou laťku kritičnosti"
Kdyby se jednalo o nějakou určitou skupinu novinářů, tak tvé prohlášení je v pořádku (např. aktivisti z Kotaku). Ale když máš ten pocit, že problém má většina??? Tak v tom případě se pravděpodobně pleteš ty. Měl by ses zamyslet nad tím, jestli náhodou ty nemáš extrémně vysokou laťku kritičnosti.
Jinak já ti nechci brát tvůj extrémní názor. Ale chce to trochu seberflexe. Osošovat ostatní, že nemají stejně extrémní názor jako ty, je prostě nebetyčná blbost.
-
-
Jaká sebereflexe, já nejsem herní novinář. To je jako kdybys koupil vadné auto, zavezl bys ho zpátky a oni ti řekli "kritizovat umí každej, extremisto, zamysli se taky jednou nad sebou!" Prostě jenom pseudoumírněně rozumbraduješ.
Pokud jde o tu většinu - podívej se na Metacritic. Outlaws 82, Veilguard 82, Avowed 80, AC Shadows 81. Počítám dobře, že přes 80% je většina? Radši to po mě zkontroluj.
Mimochodem pokud si myslíš, že tyhle hry nejsou na Zlatou malinu, tak se prosímtě nedávej na dráhu herního novináře, těch mizerných je už dost.
-
-
"To je jako kdybys koupil vadné auto, zavezl bys ho zpátky a oni ti řekli
"kritizovat umí každej, extremisto, zamysli se taky jednou nad sebou!"
Prostě jenom pseudoumírněně rozumbraduješ."Vadné auto??? To vůbec není adekvátní přirovnání.
To je spíš jako kdyby jsi jel do myčky, myčka ti umyla auto a ty by sis pak šel stěžovat obsluze, že dle tvého názoru většina myček nemyje dostatečně a že ty by sis to sám dokázal umýt lépe.
Ale to se s tebou nikdo nehádá. Každý člověk si sám udělá lepší práci. Práci s kterou budeš lépe spokojený. Ale chce to trochu sebereflexe. Nemůžeš obviňovat další lidi z toho, že to neudělali stejně tak jako by sis to udělal ty sám.
Chceš mít svůj extrémně náročný názor? Fajn, máš na něj nárok. Klidně ho i sdílej v diskuzi. Ale neosočuj většinu lidí, že ten názor nemají stejný jako ty.
"pokud si myslíš, že tyhle hry nejsou na Zlatou malinu, tak se prosímtě nedávej na dráhu herního novináře"
Tady je vidět, že buď trolluješ a nebo jsi ztratil kontakt s realitou. Ghost of Yotei fakt není žádný kandidát na herní malinu a tudíž tvoje stížnosti na většinu novinářů jsou přehnané. Tohle není recenze na Failguard a podobné hry.
-
-
-
Nebo mají jiný vkus, než ty?
-
-
od kdy se recenze píše podle vkusu? Zrovna na hry lze recenze z velké části a aspektů psát objektivně, takže prosím sem netahej zas nějaký ty subjektivní pindy...
-
-
Jasně, že jo. Pokud by se recenze nesnažily o objektivitu, nemají žádný význam (byť ta subjektivní stránka je tam taky...).
Já si jen myslím, že Derp má specifický vkus, a hodnotí hry tímhle prizmatem. -
Ok. Tak nam tu objektivní metriku prosím sděl. Co a jak se měří, jak se to interpretuje a následně známkuje. A jak to využívají herní recenzenti, předpokládám že existují nějaká objektivní závazná pravidla pro všechny.
-
-
Mohl bych o tom napsat dlouhé čtení, ale upřímně mám lepší věci na práci. Každá hra má nějaké aspekty, které se nedají hodnotit objektivně a naopak. Takže to shrnu do jedné zásadní věty – pokud se u nějaké AAA open-world hry kritizuje bod A, pak by se stejný bod měl kritizovat i u jiné, žánrově zcela stejné AAA hry, kde je ten samý problém ještě horší. Samozřejmě to nejde praktikovat ve všech recenzích po celém světě ale aspoň v rámci jednoho webu by to fungovat mohlo. :)
-
-
Reakce na příspěvek:
V rámci jednoho webu ano, s tím souhlasím. Ale prostě nic objektivního neexistuje, to už je objektivnější i hodnocení v krasobruslení, kde máš alespoň povinné prvky a dané provedení.
Aby bylo objektivní i hodnocení her, musel by si nastavit nějaké objektivní a jasně MĚŘITELNÉ standarty. Což podle mě v podstatě nejde. Jak chceš měřit kvalitu hudby nebo grafiky, když každý má jiný vkus? Takže jako novinář porovnáváš jen s tím, co jsi už hrál a jaké máš zkušenosti. A to se ještě vyvíjíš názorově a žánrově v čase.
Takže objektivní to nebude IMHO nikdy, už jsem se s tím smířil.
-
-
Reakce na příspěvek:
Nesouhlasím. Spousta věcí se dá hodnotit objektivně, nebo se o to alespoň dá poctivě pokusit. Samozřejmě nejde vytvořit univerzální měřítko, které by platilo pro všechny recenze, ale kvalitní recenzent by se o objektivní přístup měl minimálně snažit. Měl by hodnotit s nadhledem, s odstupem a bez emocí — jinak mezi ním a Pepíčkem z Horní Dolní, který dá Farming Simulatoru 10/10 jen proto, že je nadšený po prvních třiceti minutách, v podstatě není rozdíl. Takové nadšení totiž často vede k ignorování chyb a nedostatků, a to je přesně to, co odlišuje dobrou recenzi od špatné.
Dobrý recenzent musí mít zkušenosti, přehled a znalost herního prostředí. Pokud to chybí, nemůže vzniknout kvalitní hodnocení — a proto dnes vzniká tolik zcela nesmyslných recenzí.
A třeba ta grafika, kterou zmiňuješ. Grafiku nelze hodnotit jako jeden celek. Je tu umělecká stylizace a artstyle – ten je samozřejmě subjektivní, protože každému sedne něco jiného. Ale pak je tu technická stránka: pokročilost enginu, úroveň efektů, počet polygonů, optimalizace, technická stabilita a další prvky – ty se už hodnotit objektivně dají. Samozřejmě ne napříč všemi hrami, ale v rámci stejného žánru, podobného rozpočtu a produkčních možností.
-
-
-
-
-
Tak určitě. Kdo považuje Maxim Turbulenc za lepší hudbu, než je Mozart, má prostě jiný vkus. Všechno je subjektivní.
-
-
-
Dát téhle hře 100, může jenom blázen. Málokterá hra v historii si zaslouží takové scóre....I E33 či KCD2 bych nedal více jak 90%.
-
-
Pár hrám bych desítku dal a obě KCD jsou mezi nimi (a pak ještě TW3, Deus Ex, New Vegas, RDR2). Ale imho KCD jsou designově, scénáristicky a hlavně imerzí o parník před Ghostem (jedničkou, kterou jsem hrál, ale dle této recenze i před dvojkou).
-
-
Obema KDC desitku? Vzdyt to ma naprosto debilni bojovy system, kde se vubec nevyplati utocit, navic ty souboje s bossy nejsou upraveny aby byly vyzvou a kdyz clovek plni vedlejsi questy a trenuje, tak si ty bossy pocuca levou zadni, casto jednou ranou, coz pusobi hrozne dementne a je tam brutalni kontrast v tom, ze pred tim soubojem je hodinove epicke video, kde to cele graduje a kdyz ma prijit vrchol, tak clovek jednou svihne mecem a je hotovo....
Navic ani dvojka nevychytala ty velke bitvy, kde se to mele hlava nehlava, nebo lepe zvladnute chovani boje jeden proti vicero souperum a to s obou stran. Jak co se hrace tyce, tak i ty AI souperi, jak jsou schopni vsichni utocit z uplne stejneho mista, takze jsou ty postavy v sobe atp. Neboli tyhle stranky jsou velka bida a kdejaky titul si s tim umi poradit daleko, ale daleko lepe.
-
-
No počkej. Já nikde nepsal aby hra dostala hodnocení 100. To pozor.
-
-
Ale oháníš se scóre a pár "recenzí" s 90+ tam hodně pak ovlivňuje výsledné scóre:)
-
-
Stejně tak jako to ovlivňují recenze co tomu dali 6/10. Stejně je to u každé hry. Proto se dá za jakš takš relevantní brát čistě jen ten průměr.
-
-
A průměr je 80%, tady recenzent dal 7/10, tak proč tolik nářku ?
-
-
-
-
-
-
Vysoké hodnocení mají zaručené v podsatě 9 z 10 přímých sequelů. Jen tak z hlavy letos: Monster Hunter, Hollow Knight, Hades, Death Stranding, Ghost, Kingdom Come a +- Donkey Kong, tam je to na debatu, jestli je to přímý sequel.
Kolik z těch her je alespoň trošku jiných než jejich předchůdci, aby si zasloužily ty ultimátní hodnocení?
A to se netýká jenom sequelů, pokud je hra jenom trošku dobrá, tak už má dost často ultimátní hodnocení.
-
-
Tyhle hry dostaly 9/10, to není ultimátní hodnocení už z podstaty věci. A téměř všechny z nich se odlišovaly od předchůdců v ne úplně kosmetických věcech. Nemyslím si, že by velmi dobré pokračování nemělo dostat 9/10, jen protože nezavedlo radikální změny.
-
-
-
"Ale na druhou stranu... Stačí vám napodruhé to samé, když už se tak nějak vytrácí onen pocit ohromení a novosti, který provázel Džinovu první štaci?"
No právě. To je trefa na kámen a hřebíček úrazu.
Abych byl brutálně upřímný, přesně tohle jsem si trochu říkal i u KCD2(i když jsem si to nakonec užil). Cušima mě bavila, dohrál jsem, ale tohle rozhodně už kupovat nebudu. Možná až zas přijde nějaký moribundus a já nebudu mít co hrát a tohle bude -80%.
-
Tak 7/10 je podle mě krapet průšvih a pokles kvality oproti 1. dílu. Škoda. A už kvůli tomu, co předvádí herecká předloha hlavní hrdinky v posledních dnech bych se ani nedivil, kdyby to mělo i mizerné prodeje.
-
-
Co předvádí herecká předloha hlavní hrdinky je naprosto irelevantní. S produktem to nemá nic společného...
-
-
V jakém světě dětské naivity žiješ?:-D
-
-
Uděláme klidně sázku.
-
-
O co? Že její twety už mají odezvu? Že její veřejné vystoupení mají odezvu? Jo, klidně se vsadím.
-
-
Ne, že to zásadně ovlivní prodeje.
Klidně se vsadím, že hra bude mít minimálně stejně dobrý čísla jako jednička (v jakým časovým horizontu určíš ty, ať je to spravedlivý).
-
-
Reakce na příspěvek:
Ta hra má více kontroverzí s ohledem na události posledních dní. Sázet se nebudu, ale rozhodně to budu se zájmem sledovat. Jestli jsou hráči jen tlučhubové nebo skutečně si stojí za nějakým názorem. Pro mě ta hra není, takže si budu moci dovolit luxus pohledu nezaujatého diváka.
-
-
Reakce na příspěvek:
Už jsem zažil spoustu držkování hráčů, který vůbec nikam nevedlo. Třeba když tehdy neměl MP v CoD MW2 dedikovaný servery, tak si pamatuju tu slavnou petici na Steamu jak to nebudou kupovat jak je to bude bolet. Pak hra vyšla a u víc jak 90% z nich tam svítilo "playing MW2" 😀
Podívej se na prodeje MGS Delta. Cashgrab až to není hezký a stejně to lidi kupují jako rohlíky.
A teď tu máme Yotei a já říkám že se nic zásadního nestane, protože i u MGS je jasně vidět že je hráčům úplně jedno co kupují. Stačí jim to jen umět prodat...
-
-
-
-
-
-
-
Propad kvality jsem vnímal u příběhu a kvality scénáře, v ostatních aspektech bych o propadu až tak nemluvil – nic není vyloženě horší a souboják je ještě o fous lepší... Ale jinak je to fakt hodně, hodně, hodně podobný. Stejný prostředí, stejná hratelnost, některý prvky se vysloveně opakujou jedna ku jedný...
Pokud repetice nevadí a stačí prostě Tsushima 1.5, pak pohoda a není co řešit. -
-
Ajaj, vzdyt jednicka byla po strance pribehu a zajimavosti postav tak na 5/10.
Prave dohravam KCD 2 a ten konec je teda neskutecnej.
-
-
zase v KDC stoji za nic ty souboje a hromadne bitvy jsou taky hruza, jak se to tam vsechno mele hlava nehlava a staci jenom sekat a sekat, zadny skill neni treba.
-
-
"Propad kvality jsem vnímal u příběhu a kvality scénáře".
Tak to už musí být na úrovni porna, protože jednička v tomhle byla naprosto bídná a ten příběh a postavy se mi vykouřily 24 hodin od dohrání.
-
-
Jo, ani Tsushimu nepovažuju co do příběhu za kdovíjakej majstrštyk, ale měla aspoň jakous takous pointu a styl psaní mě neurážel – samurajové se chovali jako samurajové, rolníci jako rolníci a podobně.
Yotei psali nový lidi. Ti samí, co Veilguard a Anthem, mimochodem. Příšerně tlačí na city, jenže hrozně prvoplánově, očividně, na sílu a neohrabaně. A když už například popadesátý pořád dokola dření tu samou scénu s tim, jak hrdince umírá rodina, tak už je ti to fakt strašně jedno.
Postavy se navíc kolikrát chovaj podivně, chaoticky, spousta chvil nedává smysl nebo jim odmítám věřit...Random příklad: Šéf samurajů tě vykazuje z tábora, protože tam jako tulačka prostě nemáš co dělat, s tím, že tvoje přítomnost je "nevhodná".
Tvůj spojenec mezi samuraji v pohodě vystoupí a oponuje. "Ne, je vhodná!" A v klídku si po táboře můžeš chodit dál.
Nevim, jestli sem teda až moc hnidopich nebo co, ale otevřeně přede všema oponovat rozkazu velitele by v týhle době a situaci skončilo fakt, fakt zle. A to se samozřejmě nebavíme o jediný scéně, kde to skřípe.
Zopakuju sám sebe, ale prostě... přišlo mi to jak Kurosawa od Netflixu. -
-
ach, díky za hezky popis, počkám až to bude na PS+, abych se pokochal grafikou.
-
-
-
-
Děláš závěry jak by recenze na games.cz měla nějak ovlivnit celosvětové prodeje ačkoliv recenze všude jinde jsou trochu rozdílné... Games aktuálně patří mezi pouhých 9 webů z aktuálních 98 (co jsou na meta) co dali horší známku než 8/10.
-
-
Nedělám, to se neboj. Naopak 90+ recenze jsou vyloženě výsměch a jde vidět, že prostě tam střelili náhodně 90+...Polovina recenzí jsou jak blogísky z 90.
A když už i Eurogamer dá, co dal, tak je tam něco divného. A ano, když vyšel první díl, tak měl mnohem lepší recenze první den:)
-
-
Eurogamer dal šestku i KCD2. 😉
-
-
Jo, přemýšlím, jestli ta recenze je více "legendární" než ta na Alien od IGN:)
Já spíše narážel na to, že většinou exkluzivní tituly na konzole nedostávají tak nízké známky na EG:)
-
-
EG a PC Gamer za mě nejhorší servery, ale obecně už nejde hledat kvalitu ani na Gamespotu.
Problém je, že tam dost čato na těchto serverech píšou externisti, kteří mají třeba jen pár recenzí a ti pak dostanou velkou hru a dopadne to všelijak. Chápu, že je to z ekonomických důvodů, jelikož herní magazíny to mají těžké, ale tím také nejde 100% obhájit, když to recenzuje člověk, který nerozumí např. určitým mechanikám.
Lepší výstup v recenzích dostaneš od magazínů, kde píši nějací stalí recenzenti a zcela upřímně to by bylo na delší research a kdo z nás na to má čas?
S velkou pravděpodbností dostaneš lepší výstup tady od Honzy Slavíka než od velkého herního magazínu.
-
-
Reakce na příspěvek:
"EG a PC Gamer za mě nejhorší servery"
Ehm, zapomněl jsi na Kotaku. To osobně považuji za herní novinářskou žumpu. Aspoň o level horší než PC Gamer a podobní. 😂
-
Reakce na příspěvek:
Bohužel, nějak to za ty roky upadlo celé to okolo recenzí. Upřímně v posledních letech kupuji podle sebe, recenze mám spíše informační a mnohem směrodatnější je pro mě hodnocení na Steamu než recenze jednotlivých lidí.
Doba, kdy jsem sledoval od PC Gamer až po "Score" je už dávno pryč.
-
-
Reakce na příspěvek:
Je to klasika. Já si už taky našel pár recenzentů, kteří mají podobný vkus a ty sleduji, ostatní jen z povinnosti. Prostě věk nezastavím a mladší generace herních novinářů už má jiný feeling a pohled, který mě ne úplně konvenuje.
Ale i tak tady rád chodím si počíst a sem tam přiložit polínko do diskuse.
-
-
-
-
-
-
-
-
Díky za recenzi. I za rychlost. Rudoch samozřejmě zase pozdě :D