Ghost of Yótei – recenze pomstychtivé akční adventury
-
Jo už o tom vím taky. Stejně díky.
-
Nenajdeš to nikde, protože to tam není. To jen Curvus dělá chytrýho přitom to ani nehrál.
-
zase v KDC stoji za nic ty souboje a hromadne bitvy jsou taky hruza, jak se to tam vsechno mele hlava nehlava a staci jenom sekat a sekat, zadny skill neni treba.
-
Obema KDC desitku? Vzdyt to ma naprosto debilni bojovy system, kde se vubec nevyplati utocit, navic ty souboje s bossy nejsou upraveny aby byly vyzvou a kdyz clovek plni vedlejsi questy a trenuje, tak si ty bossy pocuca levou zadni, casto jednou ranou, coz pusobi hrozne dementne a je tam brutalni kontrast v tom, ze pred tim soubojem je hodinove epicke video, kde to cele graduje a kdyz ma prijit vrchol, tak clovek jednou svihne mecem a je hotovo....
Navic ani dvojka nevychytala ty velke bitvy, kde se to mele hlava nehlava, nebo lepe zvladnute chovani boje jeden proti vicero souperum a to s obou stran. Jak co se hrace tyce, tak i ty AI souperi, jak jsou schopni vsichni utocit z uplne stejneho mista, takze jsou ty postavy v sobe atp. Neboli tyhle stranky jsou velka bida a kdejaky titul si s tim umi poradit daleko, ale daleko lepe.
-
Nesouhlasím. Spousta věcí se dá hodnotit objektivně, nebo se o to alespoň dá poctivě pokusit. Samozřejmě nejde vytvořit univerzální měřítko, které by platilo pro všechny recenze, ale kvalitní recenzent by se o objektivní přístup měl minimálně snažit. Měl by hodnotit s nadhledem, s odstupem a bez emocí — jinak mezi ním a Pepíčkem z Horní Dolní, který dá Farming Simulatoru 10/10 jen proto, že je nadšený po prvních třiceti minutách, v podstatě není rozdíl. Takové nadšení totiž často vede k ignorování chyb a nedostatků, a to je přesně to, co odlišuje dobrou recenzi od špatné.
Dobrý recenzent musí mít zkušenosti, přehled a znalost herního prostředí. Pokud to chybí, nemůže vzniknout kvalitní hodnocení — a proto dnes vzniká tolik zcela nesmyslných recenzí.
A třeba ta grafika, kterou zmiňuješ. Grafiku nelze hodnotit jako jeden celek. Je tu umělecká stylizace a artstyle – ten je samozřejmě subjektivní, protože každému sedne něco jiného. Ale pak je tu technická stránka: pokročilost enginu, úroveň efektů, počet polygonů, optimalizace, technická stabilita a další prvky – ty se už hodnotit objektivně dají. Samozřejmě ne napříč všemi hrami, ale v rámci stejného žánru, podobného rozpočtu a produkčních možností.
-
V rámci jednoho webu ano, s tím souhlasím. Ale prostě nic objektivního neexistuje, to už je objektivnější i hodnocení v krasobruslení, kde máš alespoň povinné prvky a dané provedení.
Aby bylo objektivní i hodnocení her, musel by si nastavit nějaké objektivní a jasně MĚŘITELNÉ standarty. Což podle mě v podstatě nejde. Jak chceš měřit kvalitu hudby nebo grafiky, když každý má jiný vkus? Takže jako novinář porovnáváš jen s tím, co jsi už hrál a jaké máš zkušenosti. A to se ještě vyvíjíš názorově a žánrově v čase.
Takže objektivní to nebude IMHO nikdy, už jsem se s tím smířil.
-
Mohl bych o tom napsat dlouhé čtení, ale upřímně mám lepší věci na práci. Každá hra má nějaké aspekty, které se nedají hodnotit objektivně a naopak. Takže to shrnu do jedné zásadní věty – pokud se u nějaké AAA open-world hry kritizuje bod A, pak by se stejný bod měl kritizovat i u jiné, žánrově zcela stejné AAA hry, kde je ten samý problém ještě horší. Samozřejmě to nejde praktikovat ve všech recenzích po celém světě ale aspoň v rámci jednoho webu by to fungovat mohlo. :)
-
A kde konkrétně to tam najdu? 🤔
-
Už aby ten sh*it vydali na PC. Předobjednávám okamžitě!
-
Najedeš do menu a vypneš si doplňky pro neslyšící... 😀
-
Jasně, že jo. Pokud by se recenze nesnažily o objektivitu, nemají žádný význam (byť ta subjektivní stránka je tam taky...).
Já si jen myslím, že Derp má specifický vkus, a hodnotí hry tímhle prizmatem. -
Ok. Tak nam tu objektivní metriku prosím sděl. Co a jak se měří, jak se to interpretuje a následně známkuje. A jak to využívají herní recenzenti, předpokládám že existují nějaká objektivní závazná pravidla pro všechny.
-
Jak se dají u titulků vypnout ty doplňky pro neslyšící? Strašně to otravuje.
-
od kdy se recenze píše podle vkusu? Zrovna na hry lze recenze z velké části a aspektů psát objektivně, takže prosím sem netahej zas nějaký ty subjektivní pindy...
-
jak si přišel na průměr 80%? :)
-
Treba ale povedat, hype-nehype, ze po vydani AC Shadows je stale Tsushima tym lepsim “AC z Japonska”.
-
Navíc spousta lidí tou dobou chtěla "Assassin's Creed z Japonska". Tady ho dostala a ještě to nedělal Ubisoft, takže obvyklý hate byl nahrazen hypem podporovaným šikovně provedeným marketingem.
-
no, oni moc "nestřikali" recenzenti ani u první hry, hra má horší hodnocení než dvojka. Pokud tedy chceme tvrdit, že tohle je špatné hodnocení. Pro mě to není špatné hodnocení, ovšem na Sony hypovanou hru s PR asi ano.
https://www.metacritic.com/game/ghost-of-tsushima/
Ten kult vznikl jednoduše, byla to odvetná akce nespokojených fanoušků TLOU2 a pak se to nabalovalo.
-
Další generický open world, pásová výroba, shitka. Pokud to vydá Ubisoft, všichni na to nadávají. V případě Tsushimy se vytvořil jakýsi kult, který z té průměrné hry udělal téměř modlu a zázrak. Od klasického Ubisoftího AC se nijak nelišila a pokračování je opět totéž, tentokrát ale už nestříkají ani recenzenti. Za pár měsíců to s velkou pompou portují na PC a pak to skončí jako výškrabek v PS plus.
-
Souhlas. Pro mě je tohle prostě "další open world" GoT mělo wow efekt, tohle ne