Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 – recenze pokračování upírské klasiky
-
Jo, první díl byla moje 4. originální hra, co jsem kupoval a nedostal. Rozbitá jak smrt, co zapomněla, že má někoho zabít.
Ale špičkový příběh atd. bylo něco, co nakonec tu hru z pomysleného hrobu vytýhlo na světlo světa. Ale podle recenzí to u tohoto dílu naprosto nehrozí. A upřímně to byl pro mě hlavní důvod, proč jsem se na 2. díl těšil.
Edit: No Steam recenze defacto říkají to samé, takže hra není žádná slává a tak za měsíc bude v akci. -
VTM: Bloodlines si pamatuju velmi dobře. Taky si dobře pamatuju to, že po vydání nešla kvůli bugům vůbec dohrát. I tak zůstala mojí srdcovkou a nedivím se, že se po čase stala kultovní. Natolik kultovní, že na ni komunita aktivně pracuje ještě 21 let po vydání (díky Wespe!). Bloodlines má i přes své stáří stále jedinečnou atmosféru a řadu nezapomenutelných, skvěle napsaných a kolikrát naprosto bizarních questů. A ano, jak někteří nezapomněli zmínit, naprosto pitomý soubojový systém.
Jestli si někdo pamatuje okolnosti vývoje, tak se tomu nemůže divit. Je mi líto Troiky. Bylo to vždycky velmi ambiciózní studio, ale na Bloodlines si těžce vylámalo zuby. Nejprve s ním vyběhlo Valve a pak jej Activision i s celou hrou hodil přes palubu. Posledním kůlem do srdce pak bylo datum vydání ve stejný den jako Half-Life 2, vskutku perla promyšleného marketingu.
Od roku 2006 do roku 2015 hnila celá značka pod islandskými CCP, kteří se dlouhou dobu marně snažili vytvořit MMO ze světa World of Darkness. Při té příležitosti nezapomněli prudit copyrightem komunitu a mimo jiné zařízli i slibně vypadající fanouškovský remake Bloodlines. Byl to až Paradox, který značku konečně využil a licencoval ji větším i menším studiím.Bloodlines 2 po svém oznámení vypadal skvělě, byť Hardsuit Labs - nové, neznámé studio, na mě nepůsobilo zrovna důvěryhodným dojmem. Pak následovalo podezřelé ticho. Vyhazov Briana Mitsody už bylo varovné znamení. Následné opakované odsuny data vydání potvrdily, že je Bloodlines 2 ve velkých problémech. Po ohlášení restartu vývoje jsem od Bloodlines 2 už nic moc nečekal. The Chinese Room není úplně studio, kterému by mě napadlo svěřit tenhle materiál, ale zase na druhou stranu chápu Paradox. Ti chtěli jednoduše omezit ztrátu a získat zpět propálené miliony. Potřebovali sehnat studio, které hru hlavně dokončí a v zásadě je odkaz první hry a její fanouškovská základna nezajímá. On to tak trochu potvrdil i nový marketing, který se svými DLC plány rychle a tvrdě narazil na odpor herní komunity.
Bloodlines 2 je tedy mezi námi. Je to průměrná hra, která má s původní hrou málo společného a dobré nápady utápi v nešťastném provedení a žalostném technickém zpracování. Paradox na ní něco vydělá, odepíše ztrátu a jede se dál.Vtipné je, že duchovní následovník Bloodlines existuje a jmenuje se Deus Ex: Human Revolution. Je až s podivem jak jsou si ty dvě hry podobné, byť je od sebe dělí přibližně 7 let. Ta šablona stále existuje a i dnes je velmi životaschopná. Paradox se ale ošklivě spálil a pochybuju, že v dohledné době bude mít se značkou WoD nějaké větší plány.
-
-
Hezky jsi to napsal. A je fajn, že jsi poukázal na ty packaly z CCP, kteří dokázali přes DMCA zaříznout každý lepší fanoušskovský projekt z univerza Vampire the Masquerade.
-
-
Čekal jsem alespoň 7, no uvidíme. Na jeden průchod to snad bude.
-
Mně se hrozně líbí, jak každý hned porovnává a pak neustále vyzdvihuje první díl. Jen málokdo si pamatuje, v jakém tragickém stavu jednička vycházela (ale všechno se dá dohledat). Prodejně to zázrak také nebyl. Legendu z toho udělala v podstatě až komunita.
-
-
Ano, technicky stav rozhodne nebyl dokonaly, hra nebyla i na svou dobu ani moc krasna a tak dale. Ale byla dobre napsana, mela atmosferu, byla chytlava a podobne a prave proto z ni komunita udelala pojem. Ja myslim, ze je zcela na miste druhy dil porovnavat, zvlaste kdyz se v zacatcich projektu sami k prvnimu dilu odkazovali.
-
Tak já to hrál chvíli po vydání...když to vyšlo ve Score a nebo tam byla Čeština, patche a neofiko patch, už nevím a to už bylo ok, nicméně si nemyslím, že by na to ludi zapomínají, ta hra ty mechaniky a tak měla, jen to chtělo opravit ale tady co jsem se dočetl prostě mraky věcí chybí takže to leda těžce namodovat a to bůh ví jak bude fungovat...nebo třeba ty dialogy co jsem shlédnul, to mi přijde jako podobný downgrad mezi New Vegas a F4
-
-
Když to vyšlo ve Score... Takže tŕi roky po vydání když už byla hra dávno opravená. 😂
-
-
Taky nepopírám, že nevyšla rozbitá ale ty mechaniky a tak tam prostě byly, nikdo to tam pak dodatečně nepřidal, ta hra nemá ten status legendy protože vyšla rozbitá ale protože v základu je to prostě dobrá hra
-
-
-
Podepisuji každé slovo. Jinak mě osobně rozesmála věta: "Tvorba postavy je oproti prvnímu dílu upozaděná."
Je to doslova 14 dnů, co jsem jedničku nainstaloval a po 5 rozehrál. Tvorba postavy v jedničce: Klik # 1: Vybrat klan, k němu je JEDEN model postavy muž či žena, který nelze NIJAK upravovat. Klik # 2: Napsat jméno 😀 A klik # 3: Rozsypání asi 5 bodíků ke skillům. To je vše. Nelze postavu obléknout, ani jí modelovat cokoliv v obličeji. Tolik k "bohatým" rozdílům mezi úpravou postavy v jedničce a dvojce... Resumé: Ve dvojce je ve skutečnosti BOHATŠÍ počáteční úprava vampýra a body si člověk přiřazuje během hraní. Navíc je zcela logické, že Phyre nemá např. možnost páčení zámků, protože jako mocný elder se s takovou kravinou nepotřebuje zdržovat, ale zámek prostě urve.
Jako pamětník jedničky vím, v jakém reálném stavu vyšla. Raději to nebudu ani rozebírat a napíšu pár slov k soubojáku v jedničce: Je ABSOLUTNĚ TRAGICKÝ do dnes. Zde nepomohla ani komunita. A stejně jako v případě dvojky je mnohem lepší cesta hrát stealthem + schopnostmi upíra než melee a zbraněmi. To ví každej, kdo se mořil s jedničkou melee stylem... Navíc co je na melee a zbraních upířího? To je jako hrát Thiefa akčně. Za mě nesmysl. Navíc ve dvojce jsou schopnosti a stealth postupy mnohem plynulejší a zábavnější a je to plynulý balet, kdy má člověk pocit, že je skutečně mocný vampýr. Souboják je akčnější a la Avowed/Dishonored a rozhodně je asi tak o bambilión procent lepší než v případě toporné jedničky. Znovu upozorňuji, že jedničku nyní hraji a souboják je absolutně TRA-GI-CKEJ. Takřka nehratelnej. Dnešní optikou. A stál za prd už tehdy.
A v neposlední řadě mě neuvěřitelně fascinuje fakt, jak se neustále vyzdvihuje a dehonestuje ona rovina s Fabienem. Kolik recenzentů irituje. Proboha PROČ? Je absolutně fantastické, že vedle Phyre máme ve hře i druhou postavu a dokonce plně hratelnou a rozšiřuje záběr hry a dokonce mění způsob hraní v adventurní noir pátrání. Já, jako člověk odkojený adventurami, jsem jednoznačně rád, že tam malkaviana máme.
Dále k plusům: Příběh je vynikající a všichni jej chválí, postavy jsou velmi dobře napsány. Dialogy nešustí papírem a doslova každej je vyzdvihuje. Hudba je vynikající. Obrovskou práci si dali se zvuky i dabingem. Každý vyzdvihuje špičkovou atmosféru temně vánočního Seattlu. The Chinese Room vydali 28 vývojářských deníků. Četl jsem poctivě všechny a viděl všechna jejich videa na blogu a deep divy. Kdo neviděl, nemá ani nejmenší rušení, kolik péče, lásky a oddanosti té hře dali, když ji převzali v KATASTROFÁLNÍM stavu. VŠE na hře dělali od píky; po těch netáhlech z Hardsuit Labs nezbylo NIC. Potom, co jsem poctivě přečetl každé slovo, které věnovali vývoji, k té hře přistupuji zcela jinak než náhodný kolemjdoucí hater. Ostatně hra dostala ve světě i osmičky.
Stěžovat si na malost města a že se musí za questy chodit přes město je naprosto úsměvné. Kor když doslova ten samý systém byl v jedničce také. ROzsah Seattlu: Opět jsme zase jednou v mometně, kdy recenzenti neví, co chtějí. Jednou jsou hry absurdně velké a vyprázdněné a nyní je zase město až moc malé. Město je akorát. 1000x raději budu hrát na koncentrovaném placu, než abych kilometry bloudil a přesouval se ve finále klikáním na fast travel. Velikost Seattlu je zcela v pořádku a to i vůči možnostem studia. The Chinese Room jsou maličké studio a toto je pro ně první velká hra. V podstatě. A touto optikou se s tím porvali opravdu velmi slušně. Psal jsem si (jsem fakt do upírů nadšenec) s lidmi z Brightonu z jejich studia a jsou to ti nejzapálenější lidi do své práce, co jsem kdy poznal. A proto jsem je litoval už měsíce dopředu, kdy se kdejaký obejda toxicky o Bloodlines 2 už DOPŘEDU vyjadřoval. Aniž by četl byť jediný vývojářský deník, aniž by hru na vlastní kůži hrál. Vřele doporučuji deníky přečíst a rozšířit si tak znalosti. Ostatně je tam hromada velmi zajímavých věcí. Hodně pěkné jsou deníky věnované např. jak pracují se šířením zvuků města apod. Jenže to bych po dnešní rádoby hráčích odsuzujících všechno a všude chtěl moc... Lepší je napsat: Věděl jsem, že to bude sr**ka! -
-
Je to síce fajn, že pořád vyzdvihuješ, že to bylo v 1. díle také. Ale krapet už v herním světě a ve světě vývoje her trochu popošlo dál...
-
trošku cringe...ale tak hlavně, že se ti líbí! :-) (y)
-
Corvus, ešte hodinka a uvidíme, sám som velmi zvedavý...ale poznáme tunajšie recenzie...jeho to proste NEBAVILO... 😉
-
mne sa paci jak vies o kazdej hre okamzite dopredu uplne vsetko na zaklade recenzentov, ktori ti povedia presne to co chces pocut...ale nedajboze si niekto dovoli mat iny pohlad na tvoj ultimatny svetonazor, tak okamzite skaces ako certik z krabicky a ides ho presviedcat ze len tvoj pohlad je ten spravny
-
Fanboy alert!!😁
Takhle to holt vypada,kdyz se nekdo byt jen otre o stredobod neciho vesmiru..🤦♂️
-
-
A tak to má bejt!
-
-
Moc hezká reakce na recenzi, byl by z tebe dobrý externí spolupracovník redakce! Jen bych rád zareagoval na větu, že velikost města je v pořádku vůči možnostem studia, že se jedná o maličké studio a toto je pro ně první velká hra. To není apriorně špatný argument, ale neobstojí u hry za 70 euro. Pokud Paradox prodává hru s AAA cenovkou, nemůžou se případné nedostatky (nehodnotím, jestli velikost města je špatná nebo dobrá) schovávat za velikost a zkušenosti studia. Prostě ne.
-
Díky az skvělej komentář. Hlavně mega cením tvoji informovanost ohledně studia a spoustu empatie vůči nim.
Jsem vůči dvojce skeptická, ale myslím, že jsem si už dostatečně srovnala očekávání na to, abych si to užila. Bloodlines pro mě bylo hlavně o těch silnejch charakterejch a atmosféře a vím, že žádná hra tohle jen tak nepřekoná, ale zrovna v tomhle Chinese Room docela důvěřuju.
Z recenzí mám pocit, že pokud člověk opustí myšlenku, že je to Bloodlines 2, tak je mnohem šťastnější.
A jakkoliv mapu Seattlu srovnávat s Night City mi přijde vyloženě mimo a nepochopení materiálu. -
-
Takže koupíš hru, co má být druhý díl a pak nesmíš myslet, že to není 2. díl? Jo, to dává smysl:)
-
-
Kdyby byl u každé recenze takovýhle protinázor, tak žijeme v utopii 😁 diky moc za to, žes to napsal
-
Ahoj, tady recenzent. Díky za obsáhlý protinázor. Jen chci říct, že jsem ke hře rozhodně nepřistupoval z pozice, že jednička bude lepší. Poslední vývojářské deníky jsem četl, nadšení a nasazení tvůrců si uvědomuju. Navíc mám moc rád Dear Esther a Everybody is Gone od Chinese Roomu, takže jsem jim fakt držel všechny palce, aby to bylo dobrý.
Hrozně jsem chtěl napsat něco jako "město je malé, ale nevadí to, protože..." a "Fabienovo pátrání příjemně osvěžuje akci..." Ale prostě to nešlo. CR rozhodně dostávají body za sympatie, je mi jasný že věnovali spoustu práce detailům co nejsou na první pohled vidět, ale ve výsledku ta hra fakt nebyla zábava na hraní.
-
-
Hezky jsi to napsal. Pěkná recenze.
Jestli ta hra nebyla moc zábavná, tak prostě nelze přidat nějaký plusový bodík za "snaha tvůrců".
Hodlám si VTM:B2 jednou zahrát, ale za těch 70€ to je prostě přestřelené. Ale až fakt ve velké slevě.
-
-
What?? Ja tam stále vidím 59,99€, alebo myslíš deluxe? ...no keď deluxe ták deluxe...😛
-
-
Aha, omlouvam se, chybička se vloudila. Asi jsem se kouknul na Deluxe edici.
Ale i tak 60€ není málo.
-
-
-
Reakce na příspěvek:
Za 1.) To je dost špatný znamení, že se dá hra sehnat s velkou slevou už hned první den při vydání. Znamená to problém s tržbami.
Už i na oficiálním Fanatical je to skoro za 50€.
Za 2.) Allkeyshop není oficiální obchod, ale jenom prodejce třetí strany, který přeprodává licenční klíče odjinud. Nese to s sebou rizika. Většina lidí je asi spokojená, ale když máš smůlu, tak moc spokojený nebudeš.
V poslední dobou je čím dál tím častější, že Steam za měsíc nebo dva deaktivuje klíče k hrám, které byly prodávany z jiného (levnějšího) regionu. Je to proti jejich pravidlům.
-
-
Reakce na příspěvek:
Derpe, trepeš dve na tri, ako VžDY ... myslím si že steam je jednoducho predražený FINITTO...nemám z Allkey zlé skúsenosti, ale ty si vždy písal... Jena paní povídala...jo region to ji jiná...ale nikto ti nekáže kupovať z iného regionu TO už je podvod !!
Ty si proste musíš dokázať že je ta hra zlá...nech sa páči...NEHRAJ TO !!
-
-
Reakce na příspěvek:
"nemám z Allkey zlé skúsenosti"
Typická arogance. Ty jsi problém neměl a tak předpokládáš, že nikdy jiný problémy mít nemůže.
Ty si prostě musíš dokázat, že tvůj názor je správný. Nech se páči...
-
-
Reakce na příspěvek:
Allkey je obchodník ako AliExpres, to znamená že je tam vela predajcov a ja kupujem od tých ktorých poznám. Takže sťažovať sa na Aliexpres alebo Alkeys je jednoducho stupidita, ale to ty vieš, pretože vieš všetko !! dmnt
-
-
Reakce na příspěvek:
Hele, ty jsi placený za reklamu na AllKeyShop ??
Že se taky snažíš za každou cenu obhajovat kvality toho eshopu. V žádném případě nechceš uznat sebe menší pochybení toho eshopu. To je podivné.
-
-
Reakce na příspěvek:
Čo si tu chceš dokazovať, že to nemaš kúpiť, lebo na Steame je to drahé a Alkey sú podvodníci...haha, nemusíš písať kraviny, proste NEKÚP TO !!
Opakujem pre české okruhy a deti policajtov, nie som platený za reklamu, odporúčam to, s čím mám dobré skúsenosti...
Sebemenší pochybení...hele, aj na Alkeys majú reklamačné oddelenie a ano, vybavia ťa...aj vrátia peniaze, keď je problém...
To si nevedel ??? Ale ak niekto podvádza s regionom, tzn že region RU má uplne iné ceny, tak to naozaj môže byť problém, ale to je už o niečom inom...
-
-
Reakce na příspěvek:
Četl jsi ty negativní recenze na AllKeyShop ? To jsi nevěděl, že si můžeš přečíst ty negativní recenze???
Stávají se takovéhle věci: "Hledal jsem klíč pro můj region. AllKeyS mi ukázal, že koupím klíč pro můj region. Po kliknutí na nákup jsem byl přesměrován na portál jejich partnerského keyshopu. Ale po zaplacení přišel klíč pro jiný region, který nejde aktivovat. Na tom partnerském keyshopu nikdy nebylo upozorněno, že to bude pro jiný region. Vrácení peněz zamítli."
Když platba proběhne přes platební portál jiného (partnerského) keyshopu, tak reklamace přes reklamační oddělení AllKeyShop nemusí vrátit peníze. To jsi nevěděl???
Hele, nebudu ti kazit z dobrého pocitu, že nakupuješ na "nejlevnějším" eshopu pro klíče. Jen si tam v klidu dál nakupuj. Ale jednou se může stát, že spálíš své peníze a nic nedostaneš. Prostě to riziko akceptuj. A nemusíš hned brečet a vztekat se, že někdo napíše, že takový 3rd party obchod není 100% jistota a občas to nevyjde.
-
-
-
-
Reakce na příspěvek:
Kde vidíš aroganciu ? Ty si z Alkey nič nekúpil ale budeš ich osier*ť...že to nie je arogancia...
-
-
Reakce na příspěvek:
5% recenzí na web AllKeyShop na agregátoru TP je maximálně negativní ( 1/5 ). Např. klíče nejde aktivovat. Peníze poslány, ale klíč nepřišel.
Ale Alhazred nemá negativní zkušenosti, takže ty stížnosti jsou asi vymyšlené. Všechno je to jenom fikce "jedna paní povídala". To je arogance.
-
-
Reakce na příspěvek:
Tak allkeyshop je primárně portál pro všechny hlavní keyshopy. Samotný klíč už bereš z konkrétních obchodů a taktéž řešíš i případné reklamace. U žádného obchodu jsem nikdy neměl problém a to takhle beru 90% všech klíčů.
Jestli někdo vědomě porušuje Steam pravidla s regiony, tak to už je jeho problém.
-
-
Reakce na příspěvek:
"Jestli někdo vědomě porušuje pravidla Steam, tak to už je jeho problém?"
Četl jsi ty negativní recenze na TP na AllKeyShop ??
Věci jako je tady tohle se občas stanou "Hledal jsem klíč pro můj region. AKS mi ukázal, že koupím klíč pro můj region. Po kliknutí na nákup jsem byl přesměrován na portál jejich partnerského keyshopu. Ale po zaplacení přišel klíč pro jiný region, který nejde aktivovat. Na tom partnerském keyshopu nikdy nebylo upozorněno, že to bude pro jiný region. Vrácení peněz zamítli."
To není problém kupujícího. To je problém AllKeyS, že podalo špatné informace pro nákup.
-
-
Reakce na příspěvek:
Nečetl, Allkeyshop je jen portál. Je třeba si zkontrolovat přímo na obchodě, jaký klíč člověk kupuje a i před aktivací potvrzuje, že je to skutečně klíč pro jeho region/platformu.
Stát se samozřejmě může cokoliv. Ja řešil jednu reklamaci, že jsem nedostal preorder bonus. Snažili se to taky na jednom obchodě zaonačit, ale dodal jsem důkazy, že tam ten bonus měl být a po pár dnech mi dodali klíč. Těch dobrých a ověřených keyshopů je tam spousta. Stačí si vybrat.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Už som si zvykol ta ten BULHARSKÝ meter, ktorým sa tu hodnotia hry... kdejaká lolotina tu dostane 9, a kvalitné hry sa zhadzujú...lebo MOHLI byť ešte kvalitnejšie, že ... "temná erotika".
Podla mňa to bude skvelá hra, a či sa stane aj legendou, ako prvý diel, to ukáže čas!! Kolko by dnes dostal prvý diel ??
-
-
Ja som (asi trestuhodne) prvy diel nikdy nehral a podla recenzie by som druhemu dal hodnotenie 3/10, lebo mi z toho vychadza “rozbity walking simulator medzi repetitivnymi texturami”
Otazne je, co na tom moze cas vylepsit
-
-
A ja som zase pozeral gameplaye a zdá sa že na úplne inú hru...😂
-
-
-
osobne som cakal nizsie hodnotenia... tych 6 je este ok asi
-
Necekal jsem po vsech tech peripetiich sice nic, ale nejaka nedavna ukazka gameplay nevypadala zase tak strasne, tak jsem si rikal, ze to mozna nebude az takova tragedie, ale bohuzel recenze (diky i za tuto!) potvrdily obavy. Ale tak treba za par euro ve vyrazne sleve na ukraceni dlouhe chvile zase tak marny nebude, jako hodne slabe nostalgicke pripomenuti predchoziho dilu.
-
Já už jsem se v tom asi úplně ztratil, mám dojem že těch her který v návaznosti na tu první kultovku v posledních letech vyšlo tolik, že už nevím jestli tohle má teda být ten právoplatnej nástupce. Je tohle teda ten průs*r, na kterej se tak dlouho čekalo, nebo je to zase nějakej mezistupeň?
-
-
ano je to on tadáá
-
-
Jedničku jsem nehrál, takže nepůjdu do dvojky už s tím mindsetem že to budu muset za každou cenu porovnávat. Graficky se mi hra zamlouvá a upíří tématiku mám hodně rád. Jestli hra opravdu stojí za těch 6/10 stejně vývojáře podpořím a hru koupím. Ve finále si člověk musí udělat vlastní názor
-
-
Velmi cením tvůj přístup. The Chinese Room si to zaslouží.
-
-
Mazanej Filip dost pobavil 😅 Díky za recenzi.
Ona by to nemusela bejt zase tak blbá hra, když od toho člověk nebude očekávat nástupce jedinčky, což je samozřejmě škoda... ale co naděláš 🤷🏻♂️ -
-
Vzhledem k tomu jak se ta hra jmenuje, je od ní celkem těžký neočekávat nástupce jedničky 😃
-