Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • jezismarja uz z temadle clankama o adventurach prestante, stejne to nikdo necte
    • smejki
      mně se líbí, jak se trollové podepisují furt stejně...
      • Black_Hand
        jj pod clankem s vice nez 70ti posty to zni fakt komicky :).
        • který napsalo 7 lidí *7* *1* *2*
          • Black_Hand
            tak tos me dostal :).
          • ucho
            náhodou článek je skvělý. víc takových :)
    • Radši bys něco o Call of Duty?
  • STOP ! TÍMHLE KONČÍME SOUTĚŽ !

    Protože výherce už existuje. Sice není znám, ale existuje :-)

    Buď to bude Gorelord, pokud jeho tvrzení potvrdí Chris Jones, anebo m44m, který má pravdu - J.E.Jones v sérii nehrál, pouze daboval.
    Cena útěchy jde už definitivně na adresu Radima Katrince aka Odara.

    Jen doufám, že si Chris Jones nebude dávat na čas, popřípadě ho pourguju, ale rád bych měl v pondělí večer jasno.

    Každopádně moc díky všem za příspěvky, myslím, že to splnilo účel - diskuze se nám skvěle rozjela, a klidně v ní můžeme pokračovat, jen teda už bez odměny :)
    • Dabovani=hrani viz:
      http://www.hardcoregaming101.net/texmurphy/texmurphy2.htm
      "The game begins with the disembodied voice of the Big P.I. in the Sky (played by James Earl Jones)" a jmeno "James Earl Jones" je videt v uvodnim intru, takze ovencene hvezdne herecke jmeno si v serii zahralo *4*
      "filmovými sekvencemi, navíc ověnčenými hvězdnými hereckými jmény. V sérii si zahrál například James Earl Jones"

      Jeste me tak napada ze technologie nebyla blue screen, ale black (nebo green) screen?
      http://www.adventure-treff.de/artikel/interviews.php?id=80&lang=eng
      • Ano, ono rozebrat můžeme asi všechno z mnoha různých úhlů, ale jednou jsem tuhle reakci uznal, a zpět to brát nebudu. To by v tom byl za chvíli pěkný guláš. Takže čekáme na Chrise Jonese... :-)

        Jinak, tady sice nejsem odborník, ale blue-scree technology je pokud vím zažitý pojem a na barvě co se principu technologie nezáleží, používána byla kromě modré právě i zelená (každá měla své pro i proti). Zrovna u Texe netuším, jakou barvu na pozadí měli, ale podle mne je to jedno :-) Pokud je tu někdo na tohle odborník, tak přispějte do diskuze. Dík.
        • blue screen je zazity pojem pro pozadi s modrou barvou a green screen je zazity pojem pro zelene pozadi *3* .
          http://www.youtube.com/watch?v=K-VdC-HO0-I
          "GREENSCREEN FOR THE WIN!!!"
          *1*
          • Nic, sifon, dvakrát :-)
            Sám Aaron Conners v rozhovoru tvrdí, že používali bluescreen:
            "I think most of the big actors weren’t sure what they were getting into, but having a professional casting agent and, of course, the talented Hollywood veteran, Adrian Carr doing the directing, made them feel like they were just on a normal movie shoot – albeit against blue screen."
            http://www.adventurecorner.de/pages/299/interview-mit-aaron-conners-teil-1-englische-version
            • Zrejme to tak bude, u Phantasmagorie sem cetl taky plno zdroju kde se uvadi green screen a pak to zhati jedno video o tvorbe *5*
              http://www.youtube.com/watch?v=DXkYKvH9VHA
        • smejki
          ano, používají se různé barvy, včetně žluté a zelené. Záleží na barevném složení scény, postprodukčních možnostech a plánech...

          hlavně ale se tomu všemu souhrně říká technologie klíčování barev
  • skusim ja, je to zasa iba prkotina, ale nic lepsie som tam nenasiel :)

    "V sérii si zahrál například James Earl Jones, Kevin McCarthy nebo Michael York. Už jen to dokazovalo, jak byla série brána vážně."

    James Earl Jones tam nehral, iba nahovoril "The Big PI in the Sky" v UAKM.

    zdroj:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Under_a_Killing_Moon#Plot
    http://www.gog.com/en/gamecard/tex_murphy_under_a_killing_moon (hned prvy user review)
    • Klídek, nerde. *3*
  • Under a Killing Moon bol až štvrtý diel Texa Murphyho.
    • Byla to prvni 3d adventura s FMV, predtim byly jen dve klasicky 2D Tex Murphy. Tudiz je stopro treti.
    • Mean Streets (1989)
      Martian Memorandum (1991)
      Under a Killing Moon (1994)
      The Pandora Directive (1996)
      Tex Murphy: Overseer (1998)
  • diskuze plná nerdů.....stay away *11*
    • jj .. tady je to normální
  • Pokud se nepletu, tak prukopnikem FMV "adventur" nebyla hra z roku 1989, ale z roku 1983 a to Dragon's Lair. Otazkou je, jak moc se da povazovat za adventuru :)

    Jo a poznamecka ke druhe casti - ani zminka o Omikron the Nomad Soul? :)
    • Zdar M4sku :-) To nemyslíš vážně, že Dragons lair byla adventura :-)
      • No byl to kazdopadne interaktivni film :) Zaradit presne si to netroufam :)
        Akcni hry nevypravi pribeh, takze za akci to nepovazuji :) Je to proste interaktivni film.
        • Tak wikipedie se mnou v tomhle souhlasi :)
          The first laserdisc video game to utilize full-motion video was Astron Belt by Sega.[3] It was soon followed by the more successful Dragon's Lair by Cinematronics featuring animation by Don Bluth. While laserdisc games were usually either shooter games with full-motion video backdrops like Astron Belt or interactive movies like Dragon's Lair, Data East's 1983 game Bega's Battle introduced a new form of video game storytelling: using brief full-motion video cut scenes to develop a story between the game's shooting stages.
          http://en.wikipedia.org/wiki/Full_motion_video
          Takze otazka je, zda interaktivni filmy tvori jeste jednu specialni kategorii :)
          Btw. Petre, radis puzzle hry taky k adventuram? :)
          • Hm. Tady asi opravdu jde o formu definice. Dragons Lair, jak je uvedeno i na wiki, byla akční hra/arkáda protkaná příběhovými animovanými sekvencemi, bez digitalizovaných herců. To byla v pozdějších letech u her docela standardní věc. Rozhodně to nebyla adventura, v tomhle článku tahle hra nemá co dělat. Faktem zase je, že to v textu nespecifikuji, že se bavíme jen o adventurách, i když tedy předpokládám, že i z názvu článku je to každému jasné... :-) Já se nechci stavit proti textu na wiki, ale pro mne osobně to není adventura a interaktivní film ve své pravé podstatě také ne - ale to je čistě můj osobní názor, který nikomu nevnucuju.

            Ohledně puzzle her, co máš konkrétně namysli? Jestli hry typu Myst, tak ano - ty považuju za adventury, i když je to podle mě sub-škatulka adventur. V mém pohledu je adventura hra založená na příběhu a hratelností bez akce nebo s minimem akce. A tam "mystovky" spadají. A jestli tím míříš k otázce, proč tady není Myst zmíněný, přestože obsahuje animace s živými herci a vyšel už v roce 1993, tak věz, že tu není z toho důvodu, protože bude příště :-)

            PS: super, tak mám pro odeslání příspěvku opsat kód z obrázku, který zní "FMV" :-) Což mi připomíná, že už bych se tu mohl konečně zaregistrovat.
    • Ani trochu *3*
      • No podle mne, kdyz mohl byt adventurou Fahrenheit respektive Heavy Rain , tak muze i Dragon's Lair. Je sice definovan Wikipedii jako "Action Interactive Movie" (hra z roku 1983), ale jde o klasicky system - vyberu akci a film pokracuje, nebo vyberu spatnou akci a zemru :) No kazdopadne je to jedno:)
        • Hral jsi Fahrenheit a Heavy Rain? I kdyz s akcnimi prvky, tak jsou to porad v principu klasicky adventury. Dragons Lair nema s adventurou spolecnyho vubec nic. To spis s akcni hrou, nebo arkadou, ci snad dnesnimi rytmickymi hrami, kdy clovek musi ve spravny moment stisknout tlacitko.
          • Samozrejme ze jsem hral. Ja hral snad vsechny adventury co kdy vysly:) Presto si myslim, ze Dragon's Lair nemuzes zaradit ani k acnim hram. Je to proste Interaktivni film, stejne jako interaktivni filmy o dekadu pozdeji na CD-ROM. Proto take dostavaly vetsinou hodne nizka hodnoceni ve vsech periodikach :) Treba Dragon's Lair 3D ma uz primo uveden zanr Action Adventure a ten bych zase ja za adventuru nepovazoval uz vubec:)
            • A podle me ani k interaktivnim filmum se neda Dragons Lair zaradit. Protoze interaktivni by melo znamenat, ze muzes neco ovlivnit, nekde se rozhodnout aspon ze dvou moznosti a tak. Dragons Lair jsou ale jen stupidni filmecky, ktery musis jeste stupidneji odkliknout ve spravny cas na spravnym miste a pak te to nahodne hodi do dalsi stupidni obrazovky. Ja bych rek, ze Dragons Lair je jedna velka nehorazna picxxxxx, a to je cely :)
            • To protoze skatulka "akcni adventury" nikdy nema nic spolecnyho se zanrem adventur. To jen znaci, ze je to akcni hra a je tam jakysi pribeh :)
  • Jsem rád, že autor článku vypíchnul sérii o Gabrielu Knightovi. Zejména druhý díl považuji za jednu z nejlepších her všech dob. Gabriel II a III mi bez nadsázky změnily život. Díky dvojce jsem se začal zajímat o Richarda Wagnera, z čehož se pro mě stal zřejmě celoživotní koníček. A díky třetímu dílu jsem věděl o tajemství Svatého Grálu deset let předtím, než Dan Brown zkopíroval stejné zdroje a vypotil své "veledílo". Myšlenkově, esteticky i dramaticky jsou Gabrielové absolutní absolutní špička. Je škoda, že tenhle žánr vážných, příběhových, adventur pro dospělé časem prakticky zanikl. Podle mě šlo o vzácný jev, kdy se na chvilku zdálo, že počítačové hry budou skutečně zábavou pro dospělé a vznikala díla zaměřená primárně na dospělé. Pak se ale situace změnila dnešní základní cílovou skupinou je mladší teenager. Škoda, za zkoušku to stálo.
    • 100% souhlas, hlavně náročnost byla seříznutá na minimum aby hru bez potíží projeli i dvanactiletí frackové.99% dnešní AAA produkce je dělaná pro děti. LA Noire nevyjímaje: http://chainsawsuit.com/comics/20110615.png
      • smejki
        pozor! ve dvanácti jsem úspěšně projel Fallout 2 *5*
    • To podle me neni pravda. Driv byl pomer "infantilnich" her mnohem vetsi a dospelych her jako Gabriel Knight taky malo. A prave dnes se to zacina lamat, kdy hry hraje stale vice lidi nad 30. Mame tu Heavy Rain, Bayonetta, LA Noire, Portal 2, atd., coz jsou hry, ktere obsahove oceni spis uz dospeli...
      • No to teda nevím...Bayonetta jsem nehrál ale jinak jsou to vpodstatě primitivní hry, těžko je nazvat hrami pro dospělé. Portal 2 je vyloženě dělanej tak aby děti nefrustroval a jako typického hráče LA Noire si představuju patnáctiletýho smrkáče...
        • Tak to nejsou primitivni hry ani nahodou. A po hratelnostni strance zrovna Bayonetta je pekne tezka...
          • Portal 2 je primitivivní, stejně jako LA Noire. Zahraj si Police Quest 4 a pochopíš co je náročná hra pro dospělého hráče...
            • Police Questy jsem hral nekdy pred patnacti lety, nebo kdy, nemam potrebu to hrat znovu.
      • A aktualne Catherine, abych nezapomnel...
  • Tyhle tituly, to je moje citlivé místo. Phantasmagoria v době vydání byla pro mě naprosto nedosažitelná, s 386 to jinak být ani nemohlo. Ale jakmile jsem zakoupil první schopnou CDROM (tu první jednorychlostní se SCSI řadičem nepočítám), Phantasmagoria byla doma. Ten příběh byl na to, že to byl interaktivní film skutečně špičkový a dodnes mi v hlavě znějí některé dialogy. Co taky na téhle hře bylo špičkové, byl zvuk, respektive hudba. Nezapomenutelné jsou sekvence připoutané Adrienne a letící sekery na její hlavu, to člověk už fakt musel koukat jinam, velice brutální scéna je pak také ta ve skleníku (sklenička do oka), případně krmení trychtýřem.
    Druhého Gabriela jsem hrál jednou a už v době, kdy vizuální pojetí her vypadalo dramaticky jinak, takže jsem si to už tolik neužil. Nicméně na GK3 mám opravdu úžasné vzpomínky, dle mého názoru jedna z nejlepších her vůbec (dohrál jsem to asi pětkrát z toho jednou na plný počet bodů, ale to bylo podle návodu). Zkusím najít CDčka a rozchodit to, docela se mi zastesklo :). Blade runner, to je taky absolutně famózní věc, ve své době byla zajímavá kvůli čtyřem (?) koncům a kvůli grafickému pojetí. Opět tu hrála naprosto geniální hudba, byl u ní vynikající dabing a mělo to neskutečnou atmosféru, jediná nepříjemnost byla absence titulků.
    Co jsem si nechal na konec je ten Toonstruck. Tohle by měl každý milovník adventur prostě zkusit ač tu hru sežene jakkoliv. Mě se poštěstilo si zakoupit originálku chvilku po vydání (už tenkrát ve slevě) a jsou to jedny z nejlépe utracených peněz. Ch. Lloyd je naprosto famózní, ale ani ostatní, kteří namluvili někdy velmi svérázné postavičky, se nenechali zahanbit. I scénář ač třeba docela absurdní, snese velice přísná měřítka. To hlavní spočívá v tom, že se u toho prostě bavíte a to od začátku do konce. Lepší trénink bránice jsem snad nikdy neměl. http://www.youtube.com/watch?v=xERRV7JmZk8 Tady to máte jako film (fakt kreslená show se vším všudy).
  • Kucka,ze tohle udelate i s RPG. Stejne skvele napsany a koreneny videi?

    Moc se tesim
  • ucho
    překlep: "Fotka Jane Jense". chybí písmenko. možná tam bylo předtím i "-ová" a po odmazání se toho odmazalo moc :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit