Přejít na výpis diskuzí
Historie adventur #5: interaktivní nákaza a 3D horečka
6.8.2011 | Petr Ticháček
102 příspěvků
-
Takže jen pro úplnost, vítězové jsou známi a ceny rozdány. A paradoxně obě poputují na Slovensko :-). Hlavní cenu (Gabriel Knight 2 v novém nerozbaleném stavu) získává Michal Srb, cena útěchy (Kings Quest 6 Multimedia CD verzi, použitá) putuje k Radimu Katrincovi.
Všem ostatním děkuju za účast a za věcné připomínky!
Doufám, že jsem oba zmíněné fanoušky adventur potěšil, řadu jiných jsem možná naštval, ale hlavní pozitivum je, že se nám skvěle rozjela diskuse. V příštím závěrečném díle to už bude bez soutěže, ale nastolíme několik kontroverzních témat (krize a budoucnost adventur), takže věřím, že opět bude o čem diskutovat. -
No super :-) Dizzy byl úžasný, úplně se mi teď vrátily vzpomínky na 5. díl, kde jsme se nemohli dostat do některých chodeb v propasti. Žiju pořád tam, co dřív, jen teď navíc s manželkou a čtyřletou dcerkou. A co ty? Když tak se mi prosím ozvi na mail (najdeš níž v diskusi), ať tady nemluvíme off-topic a neobtěžujeme ostatní svým soukromím :-).
-
Hm, koukám, že si budu muset doplnit herní vzdělání. *3* Hromada z těch věcí v tom článku mi unikla, hrál jsem jenom Phantasmagorii (to byla hra, která měla snad nejvíc cédéček, co jsem kdy v nějaký krabici viděl)... Podivuhodné, že mi toho tolik uniklo, a to jsem v té době aktivně žil a hrál! No, nikdo nemůže obsáhnout všecko, ale milovník adventur by měl. Aspoň se mám na druhou stranu na co těšit - jako by ty hry z mého pohledu vyšly teď. *14*
-
Máš dobrou paměť *1*
Jsem to já..myslím, že nikdo tě tak dlouho neotravoval s hraním Dizzyho jako já *1*...jsem rád, že držíš ještě adventury v povědomí lidí..jak žiješ?..jsi ještě tam u vás nebo jsi se už přestěhoval?...a neříkej, že je to už tak dávno..to se teda cítim jako veterán.. *1* -
Šmarja - jsi to ty, Lukáši? Si teď nejsem jistý... Ale touhle přezdívkou mi říkal jen jeden člověk, se kterým jsem kdysi pařil Dizzyho, tak snad jsem se nesekl :-) Každopádně Tě taky zdravím po těch snad 18ti letech co jsme se neviděli, je to už tak dávno, že?
-
Čau Tichenzo..normálně jsem si na tebe vzpomněl při hraní staré klasiky - Secret of Monkey island a hromadu propařených hodin u tebe v pokojíku..a jaké potom bylo mé překvapení, když jsem tě objevil jako autora návodu..:D..vidím, že jsi zůstal u adventur..:D..nechci tady zaplňovat prostor tlacháním mimo téma, jen jsem tě chtěl pozdravit..musím se ještě podívat, jestli jsi náhodou někde nepropagoval Dizzyho..*1*
-
Ja som pozeral cely gameplay na youtube a uzil som si to aj tak.
-
Neverhood bol aj dost kratky. Remake by museli trosku prekopat.
-
BS *7*
-
Skutocne, ten Grim Fandango, aj ked mal svoje chyby, to sa dnes v adventurach nevidi. Dnes to je vacsinou vsetko ako cez kopirak. Ja chcem nieco ine, napadite, uchylne... *1*
-
Prekvapivo som nasiel dost starych adventur (aj abandonware), ktore ma zaujali viac nez tie nove. Narychlo si spominam napr. chewy - escape from f5 alebo the dig. Skutocne ta grafika nehra ziadnu rolu. *4*
-
Já nedávno zase dohrát The Longest Journey a s Poldou nejlepší adventura co jsem hrál
-
Tak jsem tu videl zminku o NeverHood - nedocenene dilo ktere ted zrovna hrajeme doma a vsichni se bavi :) Vzpominam na dalsi nedocenenou hru Dark Earth s nelinearnim dejem bez vetvenych koncu - grafika byla tehdy famozni.
-
Neni treba se omlouvat *3* blahopreji vitezum
-
Hm. Tady asi opravdu jde o formu definice. Dragons Lair, jak je uvedeno i na wiki, byla akční hra/arkáda protkaná příběhovými animovanými sekvencemi, bez digitalizovaných herců. To byla v pozdějších letech u her docela standardní věc. Rozhodně to nebyla adventura, v tomhle článku tahle hra nemá co dělat. Faktem zase je, že to v textu nespecifikuji, že se bavíme jen o adventurách, i když tedy předpokládám, že i z názvu článku je to každému jasné... :-) Já se nechci stavit proti textu na wiki, ale pro mne osobně to není adventura a interaktivní film ve své pravé podstatě také ne - ale to je čistě můj osobní názor, který nikomu nevnucuju.
Ohledně puzzle her, co máš konkrétně namysli? Jestli hry typu Myst, tak ano - ty považuju za adventury, i když je to podle mě sub-škatulka adventur. V mém pohledu je adventura hra založená na příběhu a hratelností bez akce nebo s minimem akce. A tam "mystovky" spadají. A jestli tím míříš k otázce, proč tady není Myst zmíněný, přestože obsahuje animace s živými herci a vyšel už v roce 1993, tak věz, že tu není z toho důvodu, protože bude příště :-)
PS: super, tak mám pro odeslání příspěvku opsat kód z obrázku, který zní "FMV" :-) Což mi připomíná, že už bych se tu mohl konečně zaregistrovat. -
Přátelé,
takže mi dorazila odpověď z Big Finish Games (současná firma Chrise Jonese) ohledně populace mutantů a normů v San Franciscu. Cituji:
"Hello Petr,
In the Tex Murphy world of San Francisco, the population is divided equally - 50% Norm and 50% Mutants.
Hopefully this helps resolve the dispute!"
Takže se omlouvám Gorelordovi, který i přes veškerou svoji snahu nevyhrává. Vítězem je uživatel m44m a tímto ho žádám, aby se mne kontaktoval na mailu ptichacek(at)hotmail.com.
Díky! -
Dobrý bol aj The Journeyman Project 2: Buried in Time, vydané v 1995. Grim Fandango bol v adventúrach niečo ako Planescape: Torment v RPG, dokonalé a nedocenené.
-
joojoo..to byli casy - tyhle hry meli atmosferu!
-
Myst bude příště v rámci "krize" adventur.
-
Asi ze to nebyla cistokrevna adventura, ale spis soubor logickych hadanek. ;) Podobne by tam treba chybel i takovy 7th Guest... ze ktereho byla redakce Excaliburu taky hotova, hodnoceni 100% jen to fiklo.