Přejít na výpis diskuzí
Historie adventur #5: interaktivní nákaza a 3D horečka
6.8.2011 | Petr Ticháček
102 příspěvků
-
joojoo..to byli casy - tyhle hry meli atmosferu!
-
Já nedávno zase dohrát The Longest Journey a s Poldou nejlepší adventura co jsem hrál
-
-
Prekvapivo som nasiel dost starych adventur (aj abandonware), ktore ma zaujali viac nez tie nove. Narychlo si spominam napr. chewy - escape from f5 alebo the dig. Skutocne ta grafika nehra ziadnu rolu. *4*
-
-
Přátelé, pozor: vyhlašuji neoficiální soutěž pro všechny znalce FMV a 3D adventur. Po jisté faktické nepřesnosti v minulém díle tohohle seriálu, kterou jste mi dali ve vší slušnosti "sníst", jsem se rozhodl vás za odhalení případných dalších prokazatelných nepravd odměnit. Za chyby se platí, tak proč "nezaplatit" jednomu z Vás :-)
Nuže tedy: první z Vás, kdo v tomto díle objeví faktický omyl, dezinformaci nebo nepravdu, a bude ji moci prokázat odkazem na zdroj uvádějící opak (do souboje tvrzení vs. tvrzení se pouštět opravdu nebudeme), ten ode mne dostane skvělý dárek - originální americkou verzi hry Gabriel Knight: The Beast Within, a pozor - PŮVODNÍ VYDÁNÍ V NOVÉM NERPOZBALENÉM STAVU! (kousek z mé sbírky). Sběratelská hodnota téhle hry v novém stavu se v současnosti pohybuje v přepočtu kolem 1500 Kč.
A neberte tuhle výzvu tak, že jsem skálopevně přesvědčen o tom, že v textu žádná chyba není. Kdepak! Čerpal jsem tentokrát výrazněji z vlastních zkušeností a vzpomínek, a ne všechna fakta jsem si byl zpětně schopen prověřit, takže prostor na potenciální chyby zde určitě je (sám bych už teď dokázal jednu potenciální drobnost vytipovat :-)). Kdo první nějakou najde a prokáže, že jde o nepravdu, ten má Gabriela Knighta 2 do týdne doma.
Tak hodně štěstí :-) -
-
"Grim Fandango nebylo první, které experimentovalo s realtime 3D objekty a předrenderovanými pozadími. O rok dříve se o totéž s úspěchem pokusil kultovní Blade Runner od Westwood Studios."
Ani Blade Runner nebyl první, co třeba Resident Evil z roku 1996... -
-
Ano, ale Resident Evil není adventura.
-
-
Je to typická adventura (hledání, používání a kombinování předmětů, logické hádanky, důraz na příběh a vykreslení charakterů, rozhovory, systém inventáře, atd.) s akčními prvky a survival hororem. A i kdyby to adventura nebyla, ta původní věta má spíš ten význam, že Blade Runner byla první hra, která kombinuje předrenderované pozadí a 3D objekty, což prostě není pravda. Ale nemějte strach, vaši "cenu" nechci, jen jsem chtěl upozornit na nepřesnost v článku.
-
-
Tak typická adventura myslím určitě ne, akční adventura - to ano, to je ale specifický žánr a tím se v tomhle seriálu vůbec nezabývám. Ale kdyby už, tak bych v tomhle směru zmínil spíš sérii Alone in the Dark, která měla 3D modely objektů už v roce 1992. Ta moje věta ale zní obecně, to je fakt.
-
-
-
-
Tak, máme tu jednoho potenciálního vítěze - viz příspěvek někde výše. Odhalená chyba ale byla tak trochu mimo moje dílo, takže šanci dostávají další, ale už jen v omezeném čase - během následujících 48 hodin. Pokud něco objevíte, postněte to v diskuzi do pondělka 8.8.20101 20.00 hodin. Jinak je vítězem čtenář Odar (i když ten už je vítězem tak jako tak :-)) Díky.
-
-
Gabriel Knight - Beast within, stejně jako další hry od té ženské, mě vždycky přišel strašně přeceňovaný, je to stejný béčko jako Phantasmagoria a další FMV interaktivní filmy
-
-
Gabriel Knight 1 & 2 určitě přeceňovaný není.
-
-
tak som to docital konecne, len by ma zaujimalo preco autor zabudol na MYST - priekopnika adventur na CD v predrenderovanom prostredi - dodnes si pamatam jak mi sanka padla ked som pozeral tie obrazky v Score ci Excaliburu ci co to bolo :) a dokonca ze CD only :))
podla WIKI to bola do roku 2002 best PC selling game: http://en.wikipedia.org/wiki/Myst
nastudovat a doplnit!!! -
-
Myst bude příště v rámci "krize" adventur.
-
Asi ze to nebyla cistokrevna adventura, ale spis soubor logickych hadanek. ;) Podobne by tam treba chybel i takovy 7th Guest... ze ktereho byla redakce Excaliburu taky hotova, hodnoceni 100% jen to fiklo.
-
-
Hm, koukám, že si budu muset doplnit herní vzdělání. *3* Hromada z těch věcí v tom článku mi unikla, hrál jsem jenom Phantasmagorii (to byla hra, která měla snad nejvíc cédéček, co jsem kdy v nějaký krabici viděl)... Podivuhodné, že mi toho tolik uniklo, a to jsem v té době aktivně žil a hrál! No, nikdo nemůže obsáhnout všecko, ale milovník adventur by měl. Aspoň se mám na druhou stranu na co těšit - jako by ty hry z mého pohledu vyšly teď. *14*
-
lol adventury to jeste nekdo hraje??? *6* Dnes kazdej hraje CoD !!! *5* *5*
-
-
BS *7*
-
-
Tak jsem tu videl zminku o NeverHood - nedocenene dilo ktere ted zrovna hrajeme doma a vsichni se bavi :) Vzpominam na dalsi nedocenenou hru Dark Earth s nelinearnim dejem bez vetvenych koncu - grafika byla tehdy famozni.
-
Tak co treba tohle..:)
"Mean Streets, situovanou do post-apokalyptického San Francisca 21. století, zničeného 3. světovou válkou, která polovinu obyvatel geneticky zmutovala."
Podle popisu z:
http://www.adventureclassicgaming.com/index.php/site/reviews/109/
"The year is 2033. Earth has survived World War III, but the radiation from the nuclear war has left most of the Earth inhabitable. A small percentage of the survivors have developed a natural immunity to the mutating gamma rays, but most of the populations have been poisoned by the radiation. They are the Mutants and are referred to as "Freaks" by the Norms."
je drtiva vetsina obyvatel zmutovana a pouze male procento je mutaci nezasazeno. Pokud autor clanku neprebral informace o polovine zmutovanych obyvatel z "gooddays.org", tak prosim o zdroj *1* *5* -
-
Chytl jste se maličkosti, ale dobře. Můj text byl míněn ve smyslu, že část populace San Francisca zumutovala a část zůstala "normální", nicméně formulaci jsem použil nevhodnou. Takže - jelikož je tohle sporné téma a každý zdroj uvádí jiné info, poslal jsem email Chrisu Jonesovi s prosbou, aby se k tomuhle vyjádřil. Jakmile mi odepíše (a tedy pokud odepíše), postnu sem jeho reakci, a pokud jednoznačně potvrdí Vaše slova, jste winner. :-)
-
Tohle se asi bude lisit zdroj od zdroje ;) na Mobygames maji zase "Radioactivity has turned many humans into mutants, and the gap between those and the "norms" (non-affected humans) is growing wider." Co si pamatuju, bylo tam stare Frisco a nove Frisco... a obyvatele byli rozcleneni prave podle mutaci. Takze v ramci hry (Tex snad nevytahl paty z mesta) to asi vazne bylo pul na pul.
Jinak k tem chybam, kdyz uz se v tom stourame a jsme dokonce autorem ;) pobizeni, paklize mame byt opravdu za hnidopichy: cedecka tehda nemela oproti disketam "500násobnou kapacitu", maximum bylo tech 640-650MB. Firma Access Software byla zalozena az v roce 83. Under a Killing Moon nebyl plne 3D, byl presne jako Doom, tudiz se sprity, 3D byly jen nektere objekty. Mam pokracovat? :)
K cemuz se i vaze - u 3D adventur bych krome Normality urcite zminil i Azrael's Tear, ktery byl technologicky mozna dal. Nebo naopak jeste starsi (1994) kousek Robinson's Requiem. BTW Omni 3D jako novy 3D smer myslim Cryo pred Atlantisem pouzilo uz u Versailles 1600 a neco. -
-
Jo, Azraels Tear měla být minimálně stručně zmíněná, to je fakt. Také unikátní adventura. Proč jen jsem si na ni nevzpomněl? :-) S Omni3D je to tak, proto také píšu "v několika historických adventurách, z nichž nejznámější je bezpochyby Atlantis: The Lost Tales." Čili nezjnámější, nikoliv vyloženě první. Ale tam šlo jen o pár měsíců, myslím...
-
-
Asi ze Azrael's Tear tehdy nijak zvlast nezaujala. ;) A jeste k Omni3D - tam slo o to, ze Versailles 1685 vyslo uz v roce 96, pred Atlantisem melo docela naskok. A ac mam Normality celkem rad, leta pane 1996 vyznela minimalne po technicke strance dost rozpacite, s Azrael's Tear v detailni SVGA (byt ne full screen) grafice a bozskymi rozhlizecimi pohlednicemi z Versailles po boku. Opravdu jako chuda pribuzna, prazdne lokace, minimum objektu na scene, postavy placate a ze spritu... i zastaraly Duke3D na buildu dokazal vic a v mnohem vyssim tempu.
-
-
"Firma Access Software byla zalozena az v roce 83"
hmm... zdroj? -
Tak to melo San Francisco kliku kdyz tam zmutovala jen polovina obyvatel a vsude jinde prezilo jen par % vyvolenych*1*. Kdyz uz se stourame ve stouranym, tak Access Software byl podle vetsiny zdroju zalozen v 82, jen par spatnych zdroju hlasa rok 83. "takřka 500násobnou" muze klidne byt i cislo 450, stejne jako "scénář o cirka 500 stranách" mel ve skutecnosti stran 550 *3*
-
-
Heh, tak jsem vytahnul manual k UaKM. ;) V pasazi o pribehu neni kupodivu zminena zadna WW3 ani osud sveta, jen ze v tomhle futuristickem SF ziji dva typy lidi, norms a mutants. V intru pak Tex vypravi cosi o peti milionech lidi v radiaci a ze teda nekteri maji stesti a imunitu. A ted se v tom zorientuj a neco pocitej. :)
ad Access Software - jj, neni zdroj jako zdroj. Skvela je treba wikipedia, udava rok zalozeni 82 a hned vedle v ramecku ma founded: 1983. Taky dobry. ;)
ad kapacita CD-ROM - tak 500x vetsi nez disketa zni urcite lip, nez 450x vetsi, pravda. ;D -
-
http://web.archive.org/web/19990209085425/http://www.accesssoftware.com/ctg/aboutus/
"Company Overview" :) -
-
Vsak rikam. I wikipedia hned v prvni vete zminuje rok 82 a o 10cm dal ma v ramecku 83. Takhle pak vznikaji nepresnosti. :)
-
-
-
-
-
-
překlep: "Fotka Jane Jense". chybí písmenko. možná tam bylo předtím i "-ová" a po odmazání se toho odmazalo moc :)