Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • smejki
    uh, až mě bolí čtení výlevů některých zdejších, kteří si neuvědomují, že grafika má tři stránky - technologickou, technickou a výtvarnou. A na té výtvarné a technické skutečně záleží. a to markantně... tedy pokud nehrajete s vypnutým monitorem

    Pokud staré hry kulhají právě pouze v technologii a technice (omezení výkonem neumožňuje vykreslení většího počtu detailnějších věcí, byť by to technologie teoreticky zvládla), pak se nám stále mohou líbit i dnes. A taky, že se líbí. To ale není argumentem pro podporu tvrzení, že na grafice nezáleží. Výtvarně a mnohdy i technicky jsou na tom ty hry totiž stále dobře.
    • jedinej rozumnej komentar :).. gratz!
    • slušnej blábol
    • Mě by zajímal ten rozdíl mezi technologií a technikou *1*
      To jakože technologie využívá poslední funkce directx a technika je to, že grafik drátěné modely maloval nohou nebo pusou? *2*
      • smejki
        technologie je soubor principů, které řeší konkrétní problém nebo jejich množinu. Sama o sobě je prakticky jen filosofií, která říká, jak se má zacházet se zdroji, jak tyto zdroje mají vypadat a jaké charakteristiky bude mít výstup.

        techniku lze označit jako stupeň využití technologie, či způsob využití technologie.

        AoE3 (2005), W40k:DoW1 (2005) a Starcraft2 (2010) jsou technologicky shodné hry, technicky nikoliv.
  • smejki
    deleted
  • Jistě celý team GOG si to taky myslí *1*
  • Nejprodávanější hry na PC (GTAčka nejsou započítána, páč jsou to konverze): The Sims - 16 milionů (ultramoderní grafika), The Sims 2 - 13 milionů (zdokonalá ultramoderní grafika), World of Warcraft - 12 milionů (další ultramoderní grafika), Starcraft - 11 milonů (grafika, kvůli které ve své době explodovaly počítače), Half-Life (grafika, kterou jste VŮBEC nerozjeli na tehdy staroučké Pentium 100 MHz, a už vůbec ne na integrované grafice), Half-Life 2 - 6,5 milionů (hmmm), Guild Wars - 6,5 milionů (grafický zabiják), RollerCoaster Tycoon 3 - 6,3 milionů (graficky hyperealistická simulace zábavního parku), Myst - 6 milonů (hra, která chtěla ve své době podporovat DirectX 11), SimCity 3000 - 5 milionů (to už netřeba ani komentovat). Myslím, že z tohodle jde velmi dobře pochopit, nakolik na grafice doopravdy záleží...
  • U me je grafika az za hratelnosti ovladanim pribehem a celkovym dojmem ze hry a tak by to melo i byt Deus ex prvni Shogun total war maji renome za jine veci nez je grafika...... ve vyctu her bych mohl pokracovat na dalsi stranu .... na co je vam skvela foto grafika kdyz hra neni optimalizovana??? takze asi tak
    • Ovládání je pořád stejné, klávesnice a myš - už asi 15 let. Příběh je taky pořád stejný, tady je jeden problém. Tedy pro zkušeného hráče, pro někoho ne. Ale představ si pohybovat se ve filmové grafice, to by byl úplně jiný zážitek z hraní. Doplnit to zajímavým příběhem, aby probudil v hráči zvědavost a bylo by to celé v otevřeném světě, kde by se pohybovali lidi jako ve skutečnosti. Nebylo by to snad lepší než nějaká kostičkovaná mapa v 256-ti barvách?
  • ja jsem nedávno hrál fallout 2 nebo diablo 2 a skvele jsem se bavil, treba fallout 3 sem ani nedohrál a to včetne new vegas. tak nevi kdo tady lže.
    • smejki
      spíš nevím, kdo tady nepřemýšlí
    • Já zrovna dopařil Unreala RtNP a špica : ) grafika sice tehdy revoluční, dnes už stará, ale design map, interiérů, AI nepřátel, skvělý design zbraní, a naprosto luxusní hudba z toho dělaji opravdu hratelný zážitek. Na Fallouta se chystám, F3 děs a u New Vegas mě právě odpuzuje už jen ta grafika, nic mě neláka, na co když je tu skvělý F1 a 2.
      • Tak jelikož New Vegas hraju právě teď, tak nemůžu nic jiného než vřele, co vřele, VŘELE doporučit. Už dlouho mně nic nedostalo tak jako právě tohle. Grafika mi taky přijde hodně v pohodě. Bulvy z ní nikomu sice nevypadnou, ale atmosféru buduje hodně dobře a rozhodně neurazí.
        A abych nebyl úplně offtopic: Grafika prodává, to je fakt- stačí se podívat na novinky: video ze hry, screenshoty. Díky tomu může uspět i naprostá blbost ( Far Cry 2 například), hry které vypadají hůř to logicky mají těžší. Naštěstí je spousta lidí, kterým fakt na grafice nezáleží, to by Paradox nevydával další a další díly Hearts of iron a EU, to by nevznikla Penumbra a Amnesia. Kapitola sama o sobě je nezávislá scéna. Stačí jmenovat: Angry Birds, Dwarf Fortress, Minecraft. Myslíte si někdo, že za tohle někdo platí kvůli špičkové AAA grafice?
    • jo jasně, ale fallout 2 a diablo 2 jsi hrál už v době, kdy byla pořádná grafika v plenkách... kdyby ti dneska někdo naservíroval dejme tomu novou hru v graficky kabátu ala diablo 2 tak pochybuju že si jí vůbec všimneš
      • Když vyšlo D2, tak na to byla kritika, rozlišení 640x480!!, 2D když už zde bylo 3D atd. a vadí to někomu? ne, úspěch se dostavil i tak právě pro ten zbytek.

        Kdyby miněkdo takovou hru naservíroval, vůbec bych se nezlobil.
  • Pravda, záleží na ní. Jenže se kvůli grafice nemusí prasit hratelnost těch her.
  • na grafike samozrejme záleží a to hlavne nám PS3 hráčom. rovnako ako záleží na ženskej kráse. to len mastní PC-čkári a akné xboti často tvrdia opak.
  • Viete tento výrok by sa dal chápať tak nejak dvojako: 1. Ak Pete naráža na štylizáciu sveta, celkový dizajn postáv, kulís, objektov atd. Tak sa s ním nedá nič iné než súhlasiť, estetická štylizácia je dôležitá v každej forme umení(i keď u hier si to akosi všetci majú problém priznať).

    To je však iba jeden spôsob ako tomuto výroku rozumieť. Tým druhým je možnosť ,že reč vôbec nie je o štylizácií diela ale iba o množstve polygónov a guľatosti prdele náhodne zastreleného(prebodnutého, spáleného, vy-liečeného...) tlsťocha v hre. V takom prípade doporučujem dať Petovi aspoň dve cez úsmev a pre istotu ho ešte zbaviť pozemského občianstva pretože očividne sem neprišiel s dobrými úmyslami.
    Je to totiž práve ona dnešná "pre-polygonovaná" grafika čo pomaly(mno to si asi fandím) ale isto zabíja gaming ako taký. Z dôvodov nasledovných:
    a- tvorba takejto grafike žere strašne veľa času a peňazí. Tiež ste sa niekedy pýtali prečo dneska trvá 100 ľudom dať za 3 roky dokopy 20+ h hru, zatiaľ čo v minulosti to zvládali 30-40 za rok? Tak tu máte svoju odpoveď.
    b- nejde však len o odďaľovanie dátumu vydania ale aj o výslednú kvalitu produktu. Ten častokrát vyzerá vnútri bohovo ale v realite ho hráte 2 dni a už ho môžte zahadzovať. Je to hlavne preto lebo nato aby hra mohla dosiahnuť akokoľvek dlhšiu hratelnú dobu musela by minimálne stráviť ďalšie 2-3 roky v štúdiu len pre dorábanie dodatočného obsahu( za predpokladu žeby nešlo len o recykláciu toho už vytvoreného). Čo je samozrejme finančne riskantné lebo za tú dobu môže hra graficky ostarnuť, čo by zase chcelo kompletný rekame( výmena enginu alebo úprave veškerej grafiky) alebo to risknúť a ísť s tým na trh s nádejou ,že sa nájde dosť ľudí čo grafiku neriešia. Pre vrcholové managera jasná voľba...
    Nuž a takto by sme mohli pokračovať ešte dlho ale to by sme tu asi mohli už napísať aj druhý článok a to sa samo sebou nikomu nechce. Ešte podčiarkujem ,že toto je iba jeden z spôsobov ako celý ten výrok a chápať a netréba prepadať "nerd rage" len preto ,že nepripisujem obsah cudzích komentov( tak trochu *7* ).

    P.S k tomu prirovnaniu o dievčati a chlapcovi. Čo myslíte s akou/akým je väčší problém žiť s krásnym(krásnou) debilom(husou) alebo s priemerným(priemernou) inteligentom(inteligentkou). Samozrejme za predpokladu ,že sami nie ste vôl(koza) *3*
  • Má pravdu, ale grafika není víc jak hratelnost. Hra s dobrou hratelností a špatnou grafikou je rozhodně lepší než naopak a bohužel právě naopak se to v poslední době děje. Víc prostředků se vkládá do vizuální stránky než do herních mechanismů a hratelnosti a všichni vidíme, co to dělá.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit