Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Pokud chcete dobrou grafiku, tak na grafice záleží. Pokud chcete dobrou hru, tak záleží na tom, jestli je hra dobrá.
    • splash
      Přesně tak.
  • Bethesda trolluje. Grafika je vždycky podřízená celkové atmosféře hry. Minecraft je indie projekt, odehrávající se ve světě složeném z krychlí, takže si plně vystačí s takovou grafikou, jakou má, protože se k abstraknímu vyznění hry dokonale hodí. Jenže takhle lze uvažovat o každé hře a vždycky dospějete k tomu, že grafika je taková, jaká má být. Všichni vývojáři se totiž snaží dělat takovou grafiku, které dostatečně podpoří jejich vizi. Myšlenkou Black Ops je kulervoucí akce, která si dost dobře vystačí se starým enginem, protože ten není v rozporu s tím, co vývojáři chtějí předvést. Crysis 2 chce vypadat tak dobře jako filmový blockbuster nadopovaný nejmodernější technologiemi a technikou, a tak ji musí mít. Team Fortress 2 chce nabídnout především zábavu, a proto stylizovaná a nenáročná grafika. Nic víc, ale ani nic míň. Na grafice samozřejmě záleží, ale jen potud, pokud vyjadřuje tvůrčí záměr. Což musí vždycky, takže... na ní nezáleží tolik jako právě na autorském záměru, který nemusí spočívat jen v kulervoucí akci nebo hyperrealismu, ale naopak třeba minecraftovské schematiřnosti a abstraknosti, která je zábavná a která chytře čerpá z her z období raného vývoje člověka, kdy si hrál s kostkami...
    • ale vždyť mluvíte o něčem jiném, než Bethesda a vaše tvrzení se s jejím vůbec nevylučuje. Na druhou stranu je ve vašem příspěvku i velká míra naivity- někteří vývojáři takhle vůbec nepřemýšlejí, stačí jim vytvořit paskvil (například právě Black Ops), který se bude dobře prodávat, našroubují na to grafiku, se kterou budou mít co nejmíň práce (vezmou kvalitní engine, který přetexturují a přemodelují) a hurá, máme tu prodejní hit, který nenabízí vůbec nic- grafika 1000x viděna, hratelnost 1000x zažita...

      Minecraft sem vůbec netahejte, je to hlavně freeware, který si koupí nadšenci, jeho model je nekopírovatelný a rozhodně se nemůže stát nějakým vzorem pro většinovou produkci her. Tím nesrážím kvality minecraftu, který mě sice nezajímá, ale musí nabízet extrémní porci zábavy. Osobně mě spíš zaujalo Dwarf fortress...

      TF2? Vždyť právě tahle grafika mnoho lidí přilákala!!! Nikdo nemluví o počtu polygonů a realističnosti světelných efektů, ale o GRAFICE, která zaujme. V tomhle ohledu se moc neliší právě od Crysis, i když každý jde jinou cestou- z objektivního hlediska sice Crysis neskrývá tolik zábavy, ale prvotní nadšení grafikou hráče naláká.

      To co uvádíte vy, je ideální stav, který často odpovídá realitě pouze náhodou, kdežto Bethesda vidí stav věcí, jaký je, a nepokrytecky se ho nebojí vyslovit.
      • Já myslím, že takhle přemýšlí každý vývojář, čímž neříkám, že si to každý uvědomuje. Na začátku je vždycky nápad (a samozřejmě že to může být nápad vydat posedmé to stejné), kterému pak musíte podřídit technické zpracování. Team Fortress přislo s ideou multiplayerové nadsázky, s devíti hratelnými třídami, modifikovatelnými mapami a dalším, což bylo nutné nějak ztvárnit. V duchu zamýšlené nadsázky tedy sáhli po komiksové grafice. Mě přijde, že vy to trochu převracíte, jako by z grafiky teprve vyplynul nápad.
  • To je zase jednou nicneříkající, stupidní a povrchní výrok. Jen absolutní masochisti, extrémní konzervativci a několik tragédů, kteří se snaží být zajímaví, tvrdí, že na grafice vůbec nezáleží. Většina sečtělých a hloubku hledajících rpg hráčů dobrou grafiku ocení, ale není pro ně ukazatelem kvality hry. To ten chlápek z Bethesdy reaguje na těch pár jednotlivců, nebo spíš (pravděpodobnější) vytrhává věci z kontextu a snaží se bejt zajímavej?

    Nad grafikou si v Bethesdě klidně onanujte, ale snažte se neposrat to ostatní...
  • fallout
    Tak v tomhle s Hinesem souhlasím... dobrá Grafika podle mě opravdu lépe vtáhne do hry. Doufám, že do budoucna dostane nový kabátek i Fallout, jelikož současný grafický engine na kterém běží je dost ubohý a hře ubírá na atmosféře.
  • Psychotic
    GRAFIKA a GAMEPLAY jsou dva základní stavební kameny hry a když se podaří obojí skloubit, je na světě masterpiece s desítkovými hodnoceními (MGS4). Pak jsou tu věci jako příběh, technické zpracování, atd... ale tím lze už jen přikrášlit či zhoršit výslednou známku o půl stupínku.
    Ovšem na dobrou hru stačí jen jedno z toho.
    Fallout: New Vegas - skvělý gameplay, příběh, atmosféra, ... grafika už několik let stará (o kvalitě technického zpracování nemluvě). Hra sbírá nadprůměrné hodnocení (8-9).
    Crysis - průměrný (a to jsem možná ještě příliš hodný) gameplay naroubovaný na fenomenální grafice, která vtáhne do hry a tvoří skvělou atmosféru. Hra sbírá nadprůměrné hodnocení (8-9).

    Co z toho vývojář vydedukuje?
    • tak na hodnoceni v recenzich bych se nedival vubec.Dneska dostava 8-9,prinejhorsim7 z 10 kazda AAA hra,takze vypovedni hodnota recenzi je naprosto nulova.Staci se podivat na metacritics na rozdil mezi prumerem z recenzi a prumerne hodnoceni hracu.
      Jinak taky nechapu proc se vsichni navazi na crysis,mozna proto ze to melo na svou dobu pokrokovou grafiku a v dnesni dobe se v podvedomi ustalila rovnice HEZKA GRAFIKA=NUDNA HRA.
      Nerikam ,ze to byla super hra,ale me osobne celkem bavila,beckovy pribeh daval hre takovy hollywoodsky nadech coz nebylo na skodu a samotna hratelnost byla lepsi nadprumer.Koridorove ,ale pomerne rozlehle levely,volnost ve stylu hrani a ma nejtezsi obtiznost hrac opravdu nebyl zadny terminator jako tomu je u cod apod.
      Pro me prijemna hra,hral jsem sice i lepsi,ale i mnohem horsi
      • Psychotic
        Asi jsem to nenapsal dobře... I mě Crysis poměrně bavil a neříkám, že je to špatná hra.
        Ale gameplay (herní mechanismy) jako herní složka byl nanejvýš průměrný. Hra boduje jinde a boduje dost.
        • ano herni mechanismy nebyly nic noveho ani kdovijak propracovany,tedy da se rict prumerny.Jenze kdyz se clovek podiva jake hry (fps) v posledni dobe vychazi,tedy same koridorove terminator-simulatory , tak z toho crysis vychazi jako nadprumer.
          Popravde z posledni doby si vybavuju ,co se fps zanru tyce ,jen stalker a metro2033 jako hry ,ktere me opravdu bavily.
          • Psychotic
            Tak já si rozhodně "vybavuju" série Killzone a Resistance (Halo mě tedy příliš nechytlo... i když jsem ho nehrál dlouho, takže mu někdy možná dám šanci, jestli koupím XBox).
            • Psychotic
              Tak kdyby ses někdy dostal k PSku, pak nemůžu než doporučit.
              No, dík za výměnu názorů :-)
            • Tak resistance a killzone me nikdy nezaujaly,ale taky jsem je nikdy nehral,takze soudit nemuzu.Co se Halo tyce,nejlepsi je pro me prvni dil zejmena diky sve atmosfere,na kterou dalsi dily nedosahli.Nicmene serii halo mam rad i kdyz tenhle styl her jinak nemusim.Jednak kvuli pribehu,atmosfere tak kvuli skvele hudbe
    • Já už opravdu nechápu, co mají všichni proti Crysis. Crysis mělo na svou dobu skvělou grafiku, ale já jsem si ho užil hlavně díky skvělé hratelnosti. Volnost při plnění úkolů, využívání různých způsobů infiltrace základen, od projetí hlavní brány s autem plným C4 po tiché plížení nebo odstřelování z dálky. Od té doby jsem asi nehrál žádnou FPS, která by měla takové možnosti, protože se jich většina přeorientovala na "callofdutyonewayonly" styl. A přesto tyhle hry vynášejí hráči do nebes, zatímco Crysis většina shazuje jen kvůli propagaci jeho grafické úrovně.
  • na grafice samozrejme zalezi, ale je potreba se na to divat z jinyho uhlu.. ne vzdy znamena cim vic polygonu tim lepsi grafika..
    zalezi taky na typu hry, treba k nekterym strategiim se hodi stara dobra rucne kreslena 2D grafika (ve vysokym rozliseni) a treba k minecraftu se hodi lowpolygonova 3D grafika..
    lego ma taky malo polygonu kdyz se to tak vezme a nikomu to nevadi
    • pro rejpaly: samozrejme vim ze minecraft ma voxelovou a ne polygonovou grafiku ;)
  • Pro me je nejdulezitejsi hratelnost. Grafika je pak jenom ten bonbonek, ktery dovadi hru k dokonalosti.
  • Jistě, že na ní záleží, ale není to nejdůležitější aspekt hry. *3*
  • Do prdele s grafikou pořád. Vývojáři by se měli vrátit k základu a to hratelnosti a zábavě ve hrách.
  • smejki
    uh, až mě bolí čtení výlevů některých zdejších, kteří si neuvědomují, že grafika má tři stránky - technologickou, technickou a výtvarnou. A na té výtvarné a technické skutečně záleží. a to markantně... tedy pokud nehrajete s vypnutým monitorem

    Pokud staré hry kulhají právě pouze v technologii a technice (omezení výkonem neumožňuje vykreslení většího počtu detailnějších věcí, byť by to technologie teoreticky zvládla), pak se nám stále mohou líbit i dnes. A taky, že se líbí. To ale není argumentem pro podporu tvrzení, že na grafice nezáleží. Výtvarně a mnohdy i technicky jsou na tom ty hry totiž stále dobře.
    • jedinej rozumnej komentar :).. gratz!
    • slušnej blábol
    • Mě by zajímal ten rozdíl mezi technologií a technikou *1*
      To jakože technologie využívá poslední funkce directx a technika je to, že grafik drátěné modely maloval nohou nebo pusou? *2*
      • smejki
        technologie je soubor principů, které řeší konkrétní problém nebo jejich množinu. Sama o sobě je prakticky jen filosofií, která říká, jak se má zacházet se zdroji, jak tyto zdroje mají vypadat a jaké charakteristiky bude mít výstup.

        techniku lze označit jako stupeň využití technologie, či způsob využití technologie.

        AoE3 (2005), W40k:DoW1 (2005) a Starcraft2 (2010) jsou technologicky shodné hry, technicky nikoliv.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit