Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • JanJanoud
    Je jasné, že hra nějaké ty chybičky a možná i větší chyby má, ale s nádhernou grafikou, příběhem a hratelností to lze hodit za hlavu. Jinak bravurní recenze. A hodnocení 10/10 tam rozhodně sedí. *3*
  • 10/10? Pokud chcete netýmové netahové RPG, máte dostatečné železo, pak berte TES: Skyrim. Pro ty 10. Otázkou je, zda-li i lidem, co normálně rpg nehrají, a vy to víte, byste TES: Skyrim doporučili. A stále si myslím, že ne. Tudíž pro mne 9.
    • cau
      skyrim je moje prvni rpg prave začinam a zaučuju se do čarodejný skoly a myslim ze je to jedna z nejatmosferičtejsich her jakou sem hral
    • Nesmyslna logika, nemohl bys dat 10/10 nicemu. Zavody aut? Zkus mi nejake doporucit. Pro mne absolutne nezabavny zanr a i kdyby ses na hlavu stavel a bylo to dokonaly, nebavilo by mne to. Takze automaticky 9/10 i kdyby byl dokonalej.
      Totez plati o jakkoli dokonalem fotbalu. Ten si jdu zahrat ven ale na pocitaci? 6/10 dokonalymu fotbalu, kazdymu jinymu tak 2/10 max. Zkus moji neteri co hraje The sims doporucit nejdokonalejsi strilecku na svete ktera ani zatim neexistuje. Nehrala by ji.
      Hra ma vysoke prodeje. Kdyby byla spatna nemela by je. Navic i z tech prodeju 90% lidi co si koupilo Skyrim tech penez nelituje a litovat nebude i kdyz hru treba po 100 hodinach odlozi a bude vyhlizet datadisk pripadne dalsi dil a zase si jej koupi (nebo ukradne a zahraje).
      10/10 jen pro hru co se libi 100% hracu je nedosazitelna utopie.
      10/10 znamena - pokud vas tento zanr zajima, je to spicka ve svem oboru a nemela by vas minout. Skyrim tuhle podminku u mne splnuje.
      • Milý Xeene, naprosto tě chápu a myslím, že i ty jsi mě pochopil. Ano, podle mé logiky by 10/10 bych asi opravdu nemohl dát ničemu. Ani bych nechtěl. 10/10 bych dal hře, kterou by si podle mě měl zahrát každý, bez ohledu na věk, pohlaví, vzdělání, žánrové preference. Takže možná Solitaire, Miny, Monkey Island, Princess Maker 2 a pak už nevím. Ale tím nechci říct, že by každý měl 10/10 takto chápat, že takhle je to jedině správně. A ještě k logice - i logika může být nesmyslná. A ještě trochu, jsou žánry, kde existuje tak možná jedna nebo dvě hry tohoto žánru, což nutně znamená, že jedna z nich by měla mít 10/10?
      • farrao
        Poslední souvětí chápu, ale ten zbytek? *7* Ty přece mluvíš o čistě subjektivním hodnocení hry, což je u recenzí vyloučeno. Ty bys dal dokonalé závodní hře maximálně 9/10, protože ti prostě auta nešmakujou. Ale ať už má recenzent jakékoliv žánrové preference, musí na hru pohlížet co možná nejvíce objektivně. Říct, že dokonalému fotbalu bys dal 6/10 je přece blbost, protože dokonalá hra v rámci žánru si zkrátka zaslouží 10/10 a pouze pro tebe je to 6/10, protože neholduješ virtuálnímu fotbalu. Když dostale dokonalé RPG v rámci žánru 10/10, ale tobě se to nelíbí, protože RPG hry tě nebaví a i té "dokonalé" bys dal jen 6/10, neměl by ses k recenzi vůbec vyjadřovat, protože je určena pro hráče, které mají o RPG zájem, mají s nimi zkušenosti, rozumí jim... Tenhle příspěvek neber jako atak, pouze reaguju na tvůj comment a je možné, že měl kapku jiný smysl. V tom případě jako by tu nebyl *3*
  • Lidi,co furt řešíte ty hodnocení?Je to přece subjektivní....představte si že se hodnotí na škále od nuly do sta.Co když by recenzent dal např. 96%?Pokud to zaokrouhlite,vyjde vam sto,tedy deset.Nechápu že ještě někoho baví tohle řešit,stejně jako flamewar COD:MW3 vs. BF3. *7*
    • Trol.diskuzni
      Já bych byl s 96 % rozhodně spokojenější... Z faktického hlediska to totiž neznamená absolutní hodnocení, které si Skyrim podle mě prostě nezaslouží.
      • jistě ale hodnocení na škále 5-10 je trochu omezené,být to na procenta,míň lidíí by se tu hádalo,jinak hru nemůžu hodnotit,nehrál jsem.
        • Trol.diskuzni
          Počkat, jak na 5 - 10? Copak tady na games.cz už totálně rezignovali na fakt, že hra typu Skyrim může mít i míň než 5? Doufám, že ne, protože je to čistě subjektivní záležitost, kdo jak tu hru posuzuje... *4*
          • No, je sice možné aby hra dostala míń než pět ale už jsem tu dlouho takové hodnocení neviděl
            HairyAss:tak to každopádně *15*
            • Trol.diskuzni
              No teď ten Tintin měl myslím 4ku, to bylo fajn... Ale taky mě to štve, že tady není více používaná celá šíře škály.
        • Hairy_Ass
          Oni by se lidi hádali dál i tak. *15*
  • A k recenzi: moc dobře udělána. Jen s tím konečným hodnocením hry nesouhlasím, ale nebudu se opakovat. Takže děkuji za video! PS Chybí smajlík pro potlesk, pro bravo či tak.
  • hobbito
    A není to vlastně jedno jestli dostal Skyrim 8,9 či 10 - jak to ovlivní váš zážitek, co se změní na +- 50 hodinové zkušenosti se hrou, pokud tu (a kdekoliv jinde) bude absolutorium nebo hezká osmička ?!
    • Když to bude <10 bude méně kecání v komentářích :) To je zásadní.

      Teď vážně.U očekávaných her,hodnocení samotné definuje postoj ke způsobu hodnocení.Něco se odpustí a bere se, že podobné věci budou odpouštět automaticky.Protože čím nejvíc argumentují lidi v komentářích když srovnávají hodnocení?Srovnávají jaká hodnocení byla udělena vysoce očekávaným hrám.Když to hodnocení je navíc 10 tak se to bude táhnou jako nudle z nosu.

      A to je problém.Argumentu recenzenta proč dal 10 se povezou také.Jakmile nějaká očekávaná hra dostane hodnocení kde bude například jako mínus grafika, tak argumenty typu,že Skyrim měl ošklivé textury a v recenzi to nemělo váhu a zde to váhu má.Budou pokračovat.

      Proto je s maximálním hodnocením zacházet opatrně.Každé slovo napsané v recenzi se pak může obrátit v nekonečný koloběh protiargumentů a otázek v komentářích.

      Duležíte prostě je co má jakou váhu a kdy.Zde to vypadá,že grafická stránka která na poměry jiných RPG a roku 2011 má malou váhu.Hlavně nevidím žádnou zásadní protiváhu.Mnoho věcí zde,je ve Fallout New Vegas.Tedy jsou převzaté a revoluce zde není.Je zde zásadní evoluční prvek?
      Proč mělo GTA III velká hodnocení i přes chyby a zásadní nedostatky?Bylo revoluční.3D město možnosti atd.Sám si pamatuji jak jsme na to čuměl co tam mohu...A chyby najedou měli malou protiváhu...
      • Zasadnim bodem pro hodnoceni podle mne je zabavnost te dane hry - zase brano vetsinovym meritkem protoze jinak je to subjektivni.
        Zabavnost Skyrimu je evidentne vysoka - vetsina lidi se u nej vydrzi bavit desitky hodin. Tim ze je to otevreny svet - rozsahlosti a poctem Q srovnatelny s MMORPG ale s tim, ze "ten top hrdina" jses vzdy ty a ne "nekdo komu za dolary namakrovali postavu cinani", ze kdyz nemuzes 3 tydny hrat kvuli tomu ze delas firemni projekt tak ti neutecou ostatni hraci na 3x vyssi level.
        Pro lidi co preferujou singl player, maji radi heroic nebo dark fantasy (zalezi na stylu hrani), ukoly, objevovani a radi si hraji hry svym stylem a svym tempem je to dostatecne unikatni a v hezke grafice. Alternativa open RPG s tolika moznostmi neni. 10 bodu za to ze Bethesda dela neco, co ostatni nedelaji.
        Otevreny svet fantasy s tradici, historii, ktery te vicemene v urcitych mantinelech necha hrat, jak ty sam chces a moc ti do toho nekeca. Na stejnem principu stavi i dalsi "piskoviste hry" jako minecraft, teraria, dwarf fortress,... Jen TES neni Indie ale A-titul. Takze i graficky je to jinde.
        Je to pro lidi co si radi hraji a nepotrebuji k tomu "soutezit s jinymi v multiplayeru".
        Treba pro mne je to prijemnej relax. Aktivnejsi forma koukani na film, ktery muzu celkem hodne interaktivne ovlivnit. Nechci se honit v multiplayeru. Stresovat se, ze kamosum pokazim turnaj v MP, protoze jsem utahanej z prace a tyden jsem nemel cas s nima ladit taktiku.
        Skyrim ma zaslouzene 10/10 jako nejlepsi Fantasy Playground Svet se stovkami questu, ktere muzes a nemusis plnit. Lepsi v oboru aktualne neni. Rad si zahraju i koridorovky jako Zaklinac, ale to je proste jiny zanr. Zaklinac je RPG Adventura a velmi dobra, ale neni to Open Playground.
        10/10 pro hru ktera vyrazne prekonava vse v danem zanru v dobe kdy vyjde a slibuje kvalitni zabavu na spoustu hodin. 10/10 za pomer cena/vykon. Davat 5/10 (8/10) proto, ze 10/10 by mela dostat hra kterou ovladas jen myslenkami a kazdemu se generuje unikatni a presne jemu na miru dle senzoru tve mozkove aktivity muzeme, az takova hra pro srovnani vyjde. Skyrim je proste v soucasne chvili spicka v Open Fantasy Playground single playeru.
    • Trol.diskuzni
      Není to jedno - číslo reprezentuje absolutní hodnocení, které celou recenzi nejen podtrhuje, ale především uceluje = toto číselné hodnocení nelze obkecat nebo zvrátit... A jedině tomu číslu bude rozumět každý člověk na této planetě, recenzi těžko. Navíc s číselným hodnocením se dá pracovat i statisticky... Se slovy nebo větami těžko.

      Takže mně to rozhodně vadí, že v textu výtky byly, v podcastu výtky rovněž byly, přesto redakce dala 10... Chtěl bych vidět, jestli by takové Call of Duty nebo kterákoliv jiná hra měla též desítku, pokud by byla tak nedokonalá jako Skyrim. Jo aha, už vím, Deus ex... *5*
      • Technokrate!!!! Nesouhlasím ale bylo by na dlouho se rozepisovat se proč Dojmy jsou lepší než bodování...
        • Trol.diskuzni
          Je důležité se držet racionality a faktické stránky věci, zvláště pokud se jedná o profesionální činnost (tady redaktorství, konkrétně psaní recenzí).
      • Btw nejsem zastáncem absolutního hodnocení, ale pokud jej má dostat jen hra dokonalá, žádná jej dostat nemůže. Takovou hru nikdy nikdo neudělal a asi těžko kdy udělá.

        Spravedlivější by bylo se spíš oprostit od hodnocení X/10 nebo xx%, ale hodnotit čistě číselně, indexem. Vždy by se srovnávalo s hrami minulými. Když dáš CoD 8, musíš dát BF3 9 a když dáš BF3 9, musíš dát SKyrim 10 ... ale co dáš případně dalšímu dílu, který bude ještě lepší? Už budou pořád jen desítky?

        Hodnocení může být nějak samoozřejmě poplatné své době, ale pokud chceme hodnotit přesněji a ultimátně, muselo by se indexovat do nekonečna ... CoD(1) třeba 190, CoD2 220... TES:Skyrim 2490 ...atd :-)
        • Co se tyce hodnoceni, tak muj nazor je, ze jde hlavne o vkus. Ja, kterej hral za mlada draci doupe o sto sest je skyrim zatim to nejlepsi audiovizualni zpracovani onoho dobrodruzstvi, ktere jsem si kdysi tvoril. A to hlavne diky obrovske svobode i rozloze sveta. Osobne jsem herni maniak a neunikne mi skoro nic. Mam odehrane riseny, gotiky, predesle TESy a tak vubec, takze si myslim, ze muzu porovnavat. Ted mam nejakejch 81 hodin a hlavni linie se temer nedrzim. Teda jedu si za ni, ale cestu si patricne vychtnavam. Clovek si takovouhle hru podle me musi umet uzit. Chyb je tam pomerne dost, ale zatim me zadna vylozene nerozcilila. Jen to padani je obcas otravny. Zkratka pro nekoho nedodelek s rozmazlima texturama, pro me bezkonkurencni kousek.
      • No jsou to sice jablka a hrušky, ale u mě má Call of Duty do TES: Skyrim hodně daleko, rozhodně když srovnáváme singleplayer. Střílečky mám také rád, CoD jsem několik odehrál, ale je to proti TES plitká, krátká a plochá hra - neboli, jestli má TES:S 10 nebo 9 je jedno, ale CoD by to nikdy nemohl dostat, protože je min. o třídu níž.
        Oblivion mě příliš nedostal a v mnohém *****, ale Skyrim mě totálně pohltil a nadchnul, jako kdysi Morrowind.

        Pěkná recenze, super hra. Skvělá práce.
        • Trol.diskuzni
          Jenže to je tvůj subjektivní názor... Pro tebe je Call of Duty minimálně o třídu níž, protože máš jiné preference. Mně je Call of Duty úplně fuk, ale když vezmu singl Call of Duty o 4 hodinách nebo kolik to má, a když vezmu singl od Skyrimu, kde základní dějová linie má hodin 5 - 6, tak to pro mě žádný velký rozdíl není.

          Pro tebe je ta vata kolem podstatná ( = plus stovky hodin zábavy navíc), někdo jiný tohle nebere jako argument, proč dávat hře absolutní hodnocení ( = zase ty stovky hodin můžeš odečíst a jsme na stejném levlu).
          • S prvni casti souhlasim, hodnoceni je vzdy subjektivni.

            Ale - rozdil mezi Single Playerem COD a Skyrimem je to ze Skyrim tu moznost rozsirit si hrani o 300 hodin "vaty" ma. (Zase COD neni primarne SP). Navic co je pro jednoho vata muze byt pro druheho hlavni linie. Manzelku zajimalo hlavne aby se stala arcimagem, me zajima aktualne hlavne Nordska revoluce - to je pro mne ted hlavni linie. Kolega z prace je ulitlej do vampiri linie. Nekdo chce dosahnout maximalniho levelu a vsech skillu 100/100. Nekdo chce vsechny achievementy. Nekdo si chce zahrat 4 ruzny postavy, kazdou jinak zamerenou. Ve Skyrimu to jde a muzes to delat desitkami ruznych zpusobu tak, jak ty chces. Ne jednim nebo dvema, jak ti to "predscriptovali v koridoru autori".

            Kdyz to srovnam treba se Starcraftem II - Single Playerem - das si nejlehci obtiznost, kasles na bocni mise a probehnes to za par hodin a pak nadavas ze to bylo lehky. Znamena to, ze nezaslouzi 10/10 a je to spatna hra?
            Kdyz uz jdu uplne do extremu a hral bys dejmetomu ten starcraft kvuli hlavni linii a pomoci cheatu bys na kazde mape dal autowin a vzdycky by ses jen podival na filmecky mezi misema a zaver a tvrdil "je to kravina, ma to dostat tak 3/10 prosel jsem to cely za 40 minut".

            Ok, muzu castecne souhlasit - 7/10 Skyrim pro lidi co je zajima jen "Draci linie" Je kratka. 0/10 pro lidi co nesnasej fantasy a nemaji radi draky a kdyz ve hre neni tank tak je to kravina. 10/10 pro lidi, kteri radi zkouseji vsechny moznosti, co jim hra nabizi, protoze ve Skyrimu hodne moznosti maji a je jen na nich zda je vyuziji.
    • Tak to už to hodnocení rovnou můžeme zrušit a na konci článku jen umístit doporučení, zda-li si hru zkusit, či nezkusit. Já na číselném hodnocení hry rozhodně netrvám, ale když už tu je, mělo by být co nejpřesnější.
    • Někoho prostě baví hrát si na kritika a debatovat o hodnocení hry stejně jako jí hrát. Přece se o tu debatu nepřipravím jenom protože je to dobrá hra. *3*
  • Paulcz
    Já furt nechápu hodnocení, hra která má 10/10 musí mít podle mě dotaženou technickou stránku nemluvě o tom, že ten engine a celá hra je převařovaná voda aneb něco z toho jsme už viděli tam a tam tam.. :) Animace a pohyb jsou stále děsivý - pokud Bethesda neví jak se to má dělat ať se podívá na RDR, hra padá, je strašně nevyvážená atd. Další věc je plitkost světa, fascinovalo mě ve Falloutu 3, když jste uprostřed postapo světa narazili na postavu co vám jen tak dala peníze, abyste je někomu donesli.. proč ?! :) Tady to je s drakama, celý císařství má mokrý trenky a pak ho při první bitce zabije pět postav s prstem v nose (hráno na druhou nejvyšší). I podle metacritics to je prostě devítka..
    • Miluju hry the elder scrolls série a jsem i ten typ blázna, co studuje historii Tamrielu atd. Skyrim se mi rovněž líbí, ale v životě bych mu nedal desítku. Bohužel, dnes si většina lidí řekne, když dáváme hernímu hnoji 9 či 8, musí dostat Skyrim 10. Na tom něco je, ale otázkou je, zda-li by se spíše nemělo přehodnotit hodnocení her jako takové. Samozřejmě nevidíme do zákulisí světa recenzentů a jejich případných sponzorů. A upřímně, ne každý má rád kritiku a když by si někdo dovolil nějaké opravdu dobré hře dát nižší hodnocení za nedodělky, ihned by se na takové hodnocení vrhla lavina kritiky a to někdy i dost nevybíravé.

      Skyrim je přinejlepším 9/10. Důvod: podivné animace, strašné textury, nedodělky.
      • janchor
        Do toho zákulisí nevidíte, protože žádný takový neexistuje.

        Jinak se lavina kritiky pravidelně vrhá na hodnocení vysoký i nízký, viz ostatně všemožný reakce na tuhle desítku.
        • V pidi čechách zákulisí asi nějak horký nebude, ale v USA, kde může recenze zvýšit prodejnost hry na mnohem větším trhu, než je ten český či dokonce evropský, tak tam zákulisí je - bylo by bláznoství si myslet, že ne. V herním průmyslu se točí miliardy. *3*
    • už samotná filozofie, že technická stránka hry by měla ubírat na hratelnosti či zážitku a tím pádem i hodnocení mě osobně příjde zcestná.
      • To, že špatná technická stránka může zkazit zážitek ze hry, ti přijde zcestné? Jo, ono je to vlastně teď v "módě" nezajímat se o technickou stránku her...
        • spíš je teďka v módě se o takové věci zabívat *3*
      • Na zážitku to ubírá když si toho všimneš.Když to zamaskují tak to nevadí,protože si toho nikdo nevšimne a neřeší to.Zde je to bohužel vidět.Mnoho textur zblízka je hnusných a všimneš si toho protože to vidíš když to hraješ s pohledu první osoby.
        Podívej se např. na GTA IV když vyšlo na PC.Tam bylo vyloženě špatná technická stránka hry.Byla tak špatná,že to ovlivňovalo samotné hraní.Nebo tuším Arma.Ta měla tolik chyb(technická stránka),že to také ovlivňovalo herní zážitek.
        Tedy technická stránka může ovlivnit herní zážitek a hodnocení hry.
        • no tak samozřejmě, že někoho to ovlivní. Ale zase to není rozhodující. 10/10 by měli být hry které se mohou stát legendami, tj. za 5, 10 let nikoho taky neohromí grafika, stejně jaky si tědka někdo zahraje morrowind nebo wolf 3d a bude to zbožňovat. U takových ultimátních her je grafika jen obal zabalující obsah. Takovéhle hry se musí hodnotit mimo časový rámec, protože to co přetrvá léta po vydání není technická stránka, ale obsah, který je fenomenální.
      • Pokud hodnotím produkt, musím vzít v úvahu jeho technické vyvedení - v případě her tedy to, kolik je tam chyb, jak vypadá grafická stránka hry apod. Technická stránka hry musí být součástí hodnocení a je-li hra po technické stránce špatně udělána, musí se srazit body z hodnocení dolu.

        Samozřejmě je nutné uvažovat nad tím, v rámci jaké kategorie her hru hodnotíme.

        Hodnocení hry bude vždycky dost subjektivní, ale myslím si, že se dá docela slušně objektivizovat.
  • michaliuz18
    no ja som za chyby rad a nestazujem si na ne , cudna fyzika je vyhoda aspon mozme vysplhat na skalu vysoko a nemusime ju celu obchadzat po chodnickoch bola by tym padom hra linearnejsia ako arcania , a budme radi ze kon vie plavat a ze aj my vieme plavat ako hrdina :)
  • Pokud premyslite o tom, co by mohlo byt v datadisku, tak
    http://img.photobucket.com/albums/v225/SliVeROVeRloRD/Skyrim-landmass.jpg
    zelena plocha jsou casti provincii, ktere jsou uz nyni v skyrimu co mate na disku obsaženy. Jen zatim nejsou pristupne k hrani (ale jde odblokovat). Pokud odblokujete a jdete tam, jsou tam nedodelky, jsou tam i nejake stavby, neni tam zadna populace (npc, zvirata). Jsou tam i chyby v texturach (vetsi nez v normalnim Skyrimu) - kazdopadne myslim ze nejaky datadisk "Skyrim:Borderlands" a dejova linie odboje Nordu a expanze za hranice Skyrimu z toho udelat jde.
    Netvrdim ze to tak bude, ale aby to tam bylo "jen tak" se mi nezda a na renderovani hor na pozadi je to prehnane velka plocha. A stavby ktere z aktualne povolenych hranic Skyrimu nejsou ani videt tak nejak nedavaji logiku. Pro mne tedy jasny naznak, kam nas asi nazenou DLC.
    • Jak píše "chlupatá zadnice", toto bylo i v Oblivionu a nikdy se volný terén nevyužil a vsadil bych boty, že se nevyužije ani teď - tedy ne Bethesdou - fanoušky určitě ano.

      Bethesda nemá na to, aby dělala jako datadisk celý region. Očekával bych něco drobnějšího - třeba nějaký ostrov severně od Skyrimu (stejně jako tomu bylo u Morrowindu, kdy vyšel datadisk Bloodmoon), nebo zase nějakou planinu Oblivionu, jako bylo v datadisku Shivering Isles.
      • MrSanta
        A já říkám proč se nevrátit přímo na Solstheim? Já bych se rád podíval, jak se ostrov za těch cca 200 let změnil *4*
    • Hairy_Ass
      Podobně byly vymodelované i okolní provincie v Oblivionu, a taky nakonec zůstalo jen u toho...
    • Tady pripadne i youtube video http://www.youtube.com/watch?v=PlbA2qiXsf0 letu nad mapou kolem Skyrimu a okolnich provinciich.
  • vojtas562
    Naprosto souhlasim s tím že NPC partáci jsou nahovn* ! Já jakožto lesní elf (samozřejmě ve hře *5* ) se specializuji pouze na luk a plížení *14* smrt jednou ranou to je moje *14* Ale s partákem ani hovn* bude mě zablokuju když utíkám nebo mě prozradí při plížení *10* takže solo *14*
  • pekna recenze, libi se mi vic nez ta psana...pusobi tak strizliveji *1* i kdyz cislo je samozrejme stejny

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit