Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Upřímně jediné co mě drží pořád ject ještě na windows je většinová základna her ... tohle by mohlo linuxu dost pomoct i ze strany vyrobců grafickejch karet hlavně teda Nvidie pokud víc firem bude vydávat hry i tam. Nečekam takovej krok od EA ani tam nečekám něký CoD který tam nikdo steně postrádat nebude ale třeba Ubisoft kterej je nakloněnej docela porzkoumavat nový trhy by se tma mohl ukazat, CDprojectaci který slušně pracujou s komunitou by mohl přispet a to už by stálo za řeč ... A hlavně to OpenGL se bude vyvýjem mnohem rychleji a lepe než teď :D a to je paráda protože lepší openGL = kvalitnější hry pro android atd.. :D Sem zvědav jakou řeťězovku to spustí ale doufam že ot bude velký
    • Black_Hand
      jenze prechod mezi opengl a dx neni trivialni, i kdyz jsou si v tom nejhlubsim jadre podobny, dx ma hodne hotovych ficur na vic. samozrejme, jde rict, ze odstinujici vrstva by to mohla vyresit, ale to je prace navic, ktera se musi nejak zaplatit.
      • pusti si uniengine a mas to iste pod opengl aj dx
      • Noo ja nemluvil o portci ... ale o tom že hry by mohli vznikat už pod OpenGL kterej běží na všech platformách a OpenGL na Linuxu je rozhodně jednoduší portovat na Windows než z DX na Linux ... Valve dělá skoro všechno s OpenGL pro Mac a nemyslim si že už teď by ty hry běželi extra špatně. Jak sem řikal nečekam tam nějaký rychlokvašky typu CoD co se vydavaj jak na běžícíim pásu aby to bylo za pul roku hotovy a začlo to hned vydělávat :D
        • OpenGL je v porovnani s DX sto rokov za opicami, to ti povie uz aj jeho byvaly obhajca Carmack a je takmer dead...OpenGL sa pouziva na Macu preto, lebo ma priamu podporu v OSX aj ked nie celkom stastne urobenu a ni tam ani jeho posledna verzia, a je to vyhodnejsie ako emulacia DX u inych hier, kde to priniesla obrovsku stratu vykonu, navyse rovnaka hra na OSX pod Open GL a na Wine pod Dx na rovnakej GPU bezi znatelne horsie, je tam 20 az 40% prepad vykonu, niekedy aj vyssi, zalezi od hry a staci pozriet, ako bezia prekvapivo zle vsetky source hry na Macoch v porovnani s Winom na obdobnych zostavach..

          Dve hlavne herne platformy, Xbox a PC bezia na DX, ktory je oproti OpenGL lepsie riesenie a kvoli mizernemu zastupeniu Linuxu ti zrazu nikto pod zastaralym OpenGL s mizernou podporou robit nebude.
          • Ale kdeže. OpenGL je priemyselný štandard pre grafiku. To že majú vo Windows DirectX je len zásluha Microsoftu. Využil situáciu a uzavrel svoj sľubne sa rozširujúci piesoček proti konkurencii. Všetko má pod kontrolou. Okrem hier sa ale nikde nepoužíva. Všetko jeho fungovanie je smerované práve tu. Presne do toho istého rámca zapadajú aj grafické karty od ATi a NVidie. Sú optimalizované pre herné použitie - fill rate a shader výpočty.
            Neznamená to ale, že by bol OpenGL v niečom horší. Kým bol DX použitelný, bolo treba aby pekných pár verzii pretieklo dole vodou. Okrem Windows a XBOX je všetko ostatné v OpenGL (PS3, Mac, Wii, Andorid, CAD...) a to už o niečom svedčí. Všetko čo zvládne DX má aj OpenGL.
            A inak..Carmack nikde nepovedal, ze prechádza na DX. Len povedal, že Microsoft zlepšil DX na úkor spätnej kompatibility a že pouvažuje nad jeho použitím v budúcnosti.
            Poukázal na práve na "výhodu", ktorú má DX oproti OpenGL - sám si tam môže implementovať a meniť čo chce a kedy chce. Nikto okrem neho to nepoužíva. OpenGL je naproti tomu štandard a nové verzie prichádzajú po dôkladnom zvážení a analýze.
            Tu je link na článok s Carmackom - http://www.bit-tech.net/news/gaming/2011/03/11/carmack-directx-better-opengl/1
          • Co to je za blábol? O OpenGL dle Vašeho příspěvku nevíte vůbec nic. OpenGL je průmyslový standard, který je využíván všude pro práci s grafikou (PC - superpočítače, herní konzole (všechny kromě Xboxu), mobily a všelijaké přístroje využívající GPU). Používá se tak k výrobě 3D animací ve filmech a vědě. Zatímco DirectX je primárně určený na vývoj her, to ale neznamená, že je lepší.
          • Black_Hand
            moc pekne si to rozepsal. na to jsem byl moc liny :).
            • OpenGL je za opicema protoze o nej nebyl zajem v mainstreamu. Kdyby zacal byt zacne se opet vyvijet. On i DX je dost zastaralej z tohohle pohledu. Kolik novych her vyuziva stale a jen DX9 .. ktery se datuje hodne let zpatky. Protoze prechod na DX10 se nevyplatil kdyz byla brzo na to 11. A i ted se hry pisou na DX9 a 10/11 se pouziva jako doplnek povetsinou.
        • Black_Hand
          ne tak uplne. DX je pro vyvoj na windowsy lepsi. treba i proto, ze mas podporu MS. u opengl nic takovyho nemas. kdysi to tak bylo. mel si odstinenou lowlevel vrstvu, nad kterou mohlo bezet cokoli posledni hra (spis jde o engine) co si pamatuju co to mela byl ut2004. pak uz se to prestalo vyplacet.
  • Heroes of newerth, Savage 2 vsetko facha pod linuxom
  • EA a Origin je snad to nejhorší, co se mohlo hernímu průmyslu přihodit.
    • dobrý je, že Origin-only her je minimum, takže si toho člověk nemusí až tak všímat
      • Navíc jsou to hry, kterých si člověk nemusí všímat. *1*
      • trolo
        bohu vdaka za spackany me3 + bf3. aspon ho uz nemusim instalovat a pouzivat. zasraty spionazny pristroj co vam skenuje pc *11* *11* *11*
  • WOW, Steam na Ubuntu....thumbs up a sem s tím!!!!
  • Valve prostě umí a vždycky bude první !
    Steam je software kvalitní, stáhni si ho taky ty !
    Valve si na EA brousí zuby, Origin se jistě, řítí do záhuby !
    • Hezké :D
    • sry, nemohl jsem si jinak pomoct. *1*
  • Jo a taky by měli vyřešit i hry. Koupil jsem si BF3 z originu, nějakou dobu šel. A teď po patchi koukám, místo hry jen černá obrazovka. K opravě se musí změnit registry ručně! Co to má být, chudáci ti, co si koupí hru a nedokážou toto udělat. Nechápu jak si to můžou vůbec dovolit něco takového.
    • Nemáš náhodou levnější ruskou verzi? Pokud jo, najdi patch tam, kdes ji koupil.
  • Krasa, konecne oficialne.

    Linux je velky neobsadeny trh, a valve robi dobre ze nan vtrhne ako prvy. Sice mame napriklad fungujuci projekt Desura ale proste bez velkeho hraca ako je valve sa hranie na nom nikde neposunie.

    Som naozaj zvedavy na prispevok valve do kvality, potazmo tlaku na kvalitu AMD a NVdie ovladacov, pripadne podpora open source ovladacov. Pretoze ideal to neni a kedze beh hry je na tom dost zavisly urcite z ich strany naka iniciativa bude.

    A dlasia dolezita vec, ze ostatne subjekty ked budu vidiet co valve robi, mozno budu nasledovat ich priklad, pretoze valve to neni ziadna banda co nevie ako na to.
  • montatatana
    Updaty Originu mi prijdou naprosto pochopitelne, musi si tim projit uplne stejne jako kdysi Steam (kterej by upravu vzhledu, UI a optimalizaci potreboval taky jako prase drbani a imho vic nez Linux verzi).
    Mnohem smesnejsi jsou updaty od Sony, ktera je v dnesni dobe schopna dat jako jedinou novou vec novyho PS3 firmwaru synchronizaci casu s internetem.
    • ucho
      problém je v tom, že Origin tohle projíždí od samého začátku. těch porodních bolestí je tady víc a přetrvávají. Steam už je tady nějaký pátek, to nemohli přijít s něčím alespoň na podobné úrovni? a jejich podpora je opravdu žalostná...
      • Přesně tak. EA jakožto velká firma mohla nastartovat mnohem líp a měli Steamu šlapat na paty. Jenže oni začali dost podobně jako Valve. A u Valve ten bolestivý začátek byl pochopitelný. Jako malá firma musela vynaložit spoustu nákladů a byl to risk, protože tehdy se všichni otáčeli zády, jak se tohle nemůže uchytit. EA má určitě prachů že nevědi coby a měli je investovat do originu... Těmahle problémama nemusel vůbec procházet
    • Steam podla mna zatial vobec nepotrebuje ziadnu upravu vzhladu alebo UI.
      • Black_Hand
        no z hlediska navrhu UI ano. osobne pouzivam Aquatic skin, ten ma ale bohuzel problem s vyskakovacimi okny pro platbu atd. narozdil od puvodniho skinu ma o dost mene hlucheho mista, coz je asi nejvetsi problem UI steamu.
  • JohnyTheZik
    "která je v první řadě stabilnější, plynulejší a měla by méně vytěžovat systém. Přesně tak, tato absolutní nutnost je prezentována jako „vylepšení“"

    Tato absolutni nutnost mi porad ve steamu nejak chybi.. stabilni to je, ale plynuly a aby to malo zatezovalo system? V tomhle ma origin sakra napred.. uz osma verze je min narocna na system, nez steam.. Samozrejme nema tolik funkci, ale s tim se hold musi pocitat..
    • Nesouhlasím. V mém systému mi Origin zabírá rozhodně víc zdrojů než Steam. A to mi nejde o paměť (pár megabytů mi u 8GB paměti nevytrhne), ale o to, že origin vytěžuje procesor prakticky neustále i když leží jen v tray a nic nedělá (neměl by nic dělat). To Steam, když je v klidu, nevytěžuje procesor vůbec.
      • JohnyTheZik
        Mne origin vytezuje celkove system mnohem min nez Steam (a nemluvim jen o RAMkach).. Jen tak pro zajimavost - prumerne procento spotreby procesoru procesem: Steam v klidu -> 0,2 %
        Origin v klidu -> 0,03 % .. je to minimum, ale porad poukazuju na to, ze u me rozhodne system nevytezuje vic jak steam, vlastne celkove o dost min :D..

        A jinak mam rad Steam i Origin, vadi mi jen, kdyz se napise neco stylu "absolutni nutnost", kterou u Steamu rozhodne nenachazim (predevsim prisernej in-game u sourcovek - u me tedy hlavne u doty 2; pri loadingu nepouzitelny, jenom kvuli tradu si zbytecne musim lidi pridavat do pratel... proc?, celkove view steam profile)..
        • S tym, ze origin zerie menej ako steam, je menej narocny a rychlejsi, zijes asi v inej galaxy, lebo nepoznam cloveka, ktoremu by to tak islo..

          Pre porovnane, alokacia ram u steamu a originu v iddle...

          http://imageshack.us/f/99/sdsadhiadh.png/



          A to nehovorim o zrani ram, ked som v hrem, steam vtedy zerie aj so svojim overlayom 150 az 160 MB, u Orinu to je s overlayom 300 az 400 MB.
          • JohnyTheZik
            Pokud mas problem se ctenim - mne steam jede hur nez origin - tak to je spatny, ale ja s tim nic neudelam.
            Procesor vyse zminenej a RAM u idle oboji kolem 30 MB, jinak Steam 100 a Origin 90.. A to mam porad jen osmou verzi..

            nicmene mas dobry bavendo
  • trolo
    KONECNE HODINKY!!!! musel to byt nenormalne narocny vyvoj na taku featuru. origin jednoznacne > all
    • Ty jsi toho v životě určitě hodně naprogramoval, viď, trotle?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit