Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Nepochopál jsi to. Ja nemam problem s tim, ze DS nejde hrat s k+m, ale spousta tvych kolegu, kteri o k+m smysli fundamentalisticky jako ty. Ti si hlasite stezovali. Pritom s gamepadem se to hraje tak krasne a oni misto toho aby si tu hru uzili z toho byli nestastni, protoze s nicim jinym hrat nechteji. A to je problem na ktery upozornuji, kdyz chce valve prijit na pc s necim inovativnim.
    • Spades
      Ta hra se hraje strasne i na gamepadu... Proto jsem cekal na port, protoze ta hra je jak delana na klavesnici a mys, ale holt kdyz je vyvojar kok0t, tak co nadelas...
      • Myslis na gamepadu na PC nebo na gamepadu na konzoli?

        Na konzoli na gamepadu se hraje skvele. DS ma jedno z nejlepsich ovladani co jsem kdy videl a lze dohledat, ze tuto hru za ovladani chvalim od pocatku. Rovnez lze dohledat, ze uz kdyz se objevila petice, aby vznikl port na PC jsem prohlasil, ze tato hra neni portovatelna na K+M. Takze me nijak neprekvapuje, jak to dopadlo, i kdyz mi to nikdo neveril. Uvedomuji si, ze to nechapes a odmitas tomu verit, ale gameplay te hry je velmi prizpusobena gamepadum, jejich vlastnostem, jejich vyhodam i slabinam. A tohle na k+m jednoduse prevoditelne neni, protoze k+m ma jine vlastnosti, jine vyhody a jine slabiny. Ta hra neni delana na k+m, je delana na gamepad.
    • Kronoss1
      Víš, já jsem ten, který gamepad nemá a ani si ho k PC pořizovat nebude. Proč? Protože už 10 let hraji na klávesnici s myší a doteď mi to nedělá problém a nevím jak ostatní, ale za ty roky jsem se nesetkal se hrou, u které bych si řekl: ,, Ty jo, potřebuji gamepad". Ale abys mi neříkal věci typu: ,, Vždyť jsi na gamepadu v životě nehrál", tak hrál, asi 5 let na Playstationu. Já neříkám, že gamepad je špatný, ale hodí se jen na určité hry a to jsou bojovky typu Devil May Cry, ale na FPS, RPG, RTS, adventury a simulátory se více hodí klávesnice a myš. Výroky typu, že PC hráči odmítají vývoj, tím, že nechtějí hrát na gamepadu jsou naprosto scestné. PC hráči neodmítají inovace v oblasti ovládání, jen prostě ještě nikdo nevymyslel něco lepšího, za to PC hráči nemohou. Já ti neberu tvoje opojení gamepadem a přeji ti ho, ale určitě si kvůli tobě nepoběžím koupit gamepad, který mi k hraní nevyhovuje a to samé platí pro případné budoucí inovace, které budou horší než klávesnice a myš.
      Jinak, tvá analogie o autech, traktorech a motorkách je docela mimo. Já bych si motorku nekoupil, protože se na to bojím vlézt, jelikož je to mnohem víc nebezpečné než auto. A traktor? Ty budeš jezdit s traktorem do města na nákup nebo na projížďku? Asi těžko co, vzhledem k tomu, že na normální silnici s traktorem nesmíš.
      • Jo, to je tvuj postoj a je v poradku, pokud s tim prijimas skutecnót, ze se herne omezujes. Spatne to zacne byt, kdyz kvuli tomu za nes kritizovat hry a vyvojare, ze udelali hru pro gamepad a ne k+m.

        A znovu, opravdu nejde o to, co je lepsi. Jde o to, ze kazdy ovladac je jiny a umoznuje neco jineho. Ano, s traktorem nebudu jezdit do mesta na drobne nakupy, ale s autem zase nebudu orat pole. Takze podle me je dobre ze existuji ruzne ovladace a ze pro ne vyvojari delaji ruzne hry, zvysuje to rozmanitost her. A me by se i libilo, kdyby hry kombinovali vice o ladacu, treba na konzoli gamepad a move, treba ze na gamepadu by se normalne hralo a move slouzilo k ovladani odstrelovacky.
        • Kronoss1
          Já, že se herně omezuji? A v čem? Že nehraji s gamepadem? Prosím tě, to snad ani nemyslíš vážně. Já hraji všechno, co chci hrát a gamepad k tomu nepotřebuji. Kdyby se všichni řídili podle tvé logiky, tak by všichni museli mít klávesnici a myš, gamepad (vice druhů), joystick, volant a kdo víc co ještě. A jak jsem říkal, já opravdu nemůžu za to, že nikdo nevymyslel něco lepšího než klávesnici, až to někdo vymyslí a bude to opravdu dobré, tak proč ne, ale do té doby ..
          • Jo presne tim. Ano, presne, kazdy kdo nema volant se take omezuje, protoze volant nekterym hram pridava novou dimenzi. A vubec netvrdim, ze kazdy musi mit vsechno. Ja treba nemam xbox s kinectem, nevadi mi to, ale omezuji se tim, nemuzu hrat vsechno, co je k dispozici a nebo se stejnym hernim prozitkem. Myslis ze klavesnice je lepsi na ovladani automobilovych simulatoru nez volant?
            • Kronoss1
              Vždycky se najdou tací, kteří si stěžují, že ta hra není na PC a obráceně, ale obecně jsem neviděl, že by si PC hráči nějak stěžovali, mám spoustu vlastních titulů.

              Porty. Pokud si myslíš, že se musí dělat celá hra znovu jen kvůli ovládání, tak se pleteš. Je to strašná kravina. Jak jsem psal výše, je to jen o neschopnosti a lenosti ten port udělat dobře. Pro vývojáře je jen pohodlnější to ovládání tolik neřešit a jen je přemapovat. Kdyby nebyli líní, tak si jich banda sedne a vymyslí pohodlné ovládání jak na PC tak na konzole zvlášť. A jak jsem psal výše, já jsem v životě nehrál hru, která by se mi hrála špatně kvůli tomu, že nemám gamepad. To je jen mýtus a výmysl. Já jsem nikdy neměl potřebu kupovat gamepad kvůli tomu, že mi klávesnice a myš nevyhovuje.
              Teď znovu o autech a převodovkách. Pleteš se velice příteli. V dnešní době se automaty pomalu, ale jistě rozšiřují, to je fakt, ale pokud sis někdy teď kupoval auto nebo alespoň zavítal do nějakého konfigurátoru, všimneš si, že drtivá většina "dostupných aut" má stále manuál, anebo je tam jak manuál, tak automat. Já bych si na automat nestěžoval, protože automat mám a je lepší než nějaká kvrdlačka, která je naprosto k ničemu. A když nechci automat, tak si koupím manuál, jak jednoduché.

              Já si určitě nestěžuji na některé tituly, které jsou jen na konzole. Mně je to jedno. Myslíš, že si stěžují ti, kteří vlastní Xbox na to, že některé hry jsou jen na PS3 a obráceně? A znovu opakuji, že se mi vždycky všechno ovládalo na klávesnici s myší úplně v pohodě. Dále říkáš, že je žánrů více (ano) a že se na některé hodí gamepad víc, uveď alespoň 3, které jsou dostupné napříč platformami.
              Drtivá většina RPG se na gamepadu hraje blbě. Dark Souls jsem nehrál a spíš mi ta hra připadá jako bojovka a né jako klasické RPG, ale dejme tomu.
              Já ti řeknu, proč se nehraje FPS multiplayer napříč platformami, protože by to pro konzolisty bylo nehratelné. Dostávali by nehorázně na frak od PC hráčů s klávesnicí a myší.

              Mé interpretace vycházejí z tvé logiky a pevně se jí řídí. Že ty nejsi ochoten to přiznat je věc jiná.
            • Nepopiram, popiram tvou interpretaci mych slov. Rozdil mezi tim co jsem uvedl a jak ty to vykladas jsem uvedl jasne.

              To ze ty bys to nerekl na veci nic nemeni, proste to tak je.

              PC hrac nemuze za spatny port, to je pravda. Ale nektere hry jsou udelane na miru gamepadu a ty se potom jednoduse portovat na k+m nedaji, leda udelat celou hru znova a to uz potom neni port. Nikde neni receno, ze kazda hra musi byt dobre ovladatelna na k+m. Zvlaste kdyz je to hra delana pro konzole a je delana pro gamepad. Neni nic spatneho na tom, ze takova hra se preportuje na pc, ale je potreba ji ovladat gamepadem. Kdo gamepad nechce, ten se holt omezuje a dobre si takovou hru nezahraje. Je to jako by sis koupil auto s automatickou prevodovkou a pak si stezoval, ze ti to nevyhovuje, ze chces manual, ze manual je lepsi a ty chces, aby kazde auto melo manual. Je takova stiznost spravna, protoze ty vyrobce toho auta prece platis? Neprijde ti to jako blbost?

              Jestlize si nepripadas omezen, tak si urcite nestezujes na to, ze nektere hry jsou jen na konzolich a nektere porty konzolovych her se lepe ovladaji na gamepadu. Jestli ano, tak se citis omezen, ale chybu nehledas u sebe, ale u jinych.
              Tech zanru je daleko vic, naz jsi uvedl a na nektere z nich se hodi gamepad vic, naz k+m, ale to je jedno. Ano, jsou zanry, ktere se s mysi ovladaji snadneji. To je proste to co rikam, kazdy ovladac ma sve vyhody a nevyhody, zadny neni lapsi, kazdy ma to svoje a v necem prevysuje ty ostatni. A neni to jen o zanru, ale i o hre samotne. Urcite jsou RPG, ktere by se na gamepadu ovladaly blbe, ale RPG typu Dark Souls nebo Dragon's Dogma se mi na gamepadu ovladaji velmi dobre a minimalne ten Dark Souls je na k+m bez zmeny gameplaye a predelani cele hry neportovatelny.
              Nevim proc se nehraje multiplayer napric platformami. Nejspis za tim stoji nejaka obchodni nebo bezpecnostni opatreni. Urcite to neni kvuli ovladani. Protoze klavesnici s mysi jde pripojit i ke konzoli, moc her to nepodporuje, ale technicky problem to neni. A pokud by slo nastavit jake zapasy jsou povoleny pro konkretni zapas, nebyl by problem ani v tomto. Hraci s ruznymi ovladaci by se daly oddelit a urcite by se daly najit i smisene zapasy.
              Souhlasim s tebou, ze zadnou logiku jsi neuvedl. Popiras ale svou interpretaci mych tvrzeni, tu logiku kterou k nim prisuzujes je tva vlastni, at si to uvedomujes nebo nikoli.
            • Kronoss1
              Popíráš svá vlastní slova. Má interpretace tvé logiky je, troufnu si říci, přesná. Já sice nesleduji každou diskuzi, ale neřekl bych, že PC hráči "brečí" nad konzolovými exkluzivitami, mimochodem PC je má taky.
              Teď něco k přizpůsobení ovládání. Víš, žádný PC hráč nemůže za to, když vývojáři jsou neschopní a udělají špatný port. To není o gamepadu, to je o špatně odvedené práci, protože to je jejich rozhodnutí udělat port a když už ho chtějí udělat, tak by ho mohli udělat pořádně. Pak si PC hráči samozřejmě stěžují, protože je to naprosto přirozené a správné, protože oni vývojáře platí.
              Pořád mluvíš o omezovaní se. Já si nepřipadám herně omezen, kdybych si tak připadal, tak si gamepad koupím, ale proč bych to dělal, když se na gamepadu hraje dobře jen 1 typ her a to jsou bojovky typu Devil May Cry. Ostatní žánry, ať už je to FPS, RPG, RTS, adeventury jsou na gamepadu buď hůře hratelné nebo vůbec nehratelné a to je prostě fakt. Proč myslíš, že se nehraje multiplayer u FPS napříč platformami? Protože by to hráči s klávesnicí a myší natírali těm s gamepadem a to je taky holý fakt.

              PS: Já jsem svou logiku zatím neuvedl. Zatím popírám a vyvracím tu tvou.
            • Ja to rozhodne nerikam. Ja jen rikam, ze se tim omezujes. A pokud ti to nevadi, je vsechno v nejlepsim poradku. Ale je tedy taky spousta hracu, ktera narika nad kazdou druhou konzolovou exkluzivitou, popripade nad nedostatecnym prizpusobenim ovladani pro k+m.

              Netvrdim, to je tva interpretace, to je vysledek tve logiky. Ja tvrdim, ze kdo nema vsechno, tak se omezuje, coz je fakt. Netvrdim ze se nikdo nema omezovat a ze kazdy ma mit vsechno. To je proste uz tvoje mysleni. Ja si myslim, ze skromnost a omezovani se je dobra vec, ale ruku v ruce s tim musi jit pokora, ne nadavky na to, ze nejaka konzolova hra nebude na pc.
            • Kronoss1
              A kdo říká, že musím hrát a musím být schopen hrát, všechno, co je k dispozici? Nemusím, protože nechci. Já nechci hrát automobilové závody nebo simulátory, protože se přes týden nařídím v autě dost a když si budu chtít zajezdit, tak prostě sednu do auta a jedu, jak jednoduché.
              PS: Ale tvrdíš, dle tvé logiky by všichni měli mít všechno, aby se neochuzovali o herní zážitek.
      • Na normální silnici se nesmí s traktorem? Jestli je to pravda, tak teda asi sepsu svýho instruktora. *15*
        • Kronoss1
          Je to hlavně na policistovi. Většinou se to asi přehlíží, ale legálně na silnici s traktorem nesmíš. Smíš na silnici jen pokud jedeš na svůj pozemek nebo pole a to nejkratší cestou a když tě chytí, tak musíš prokázat, že tam opravdu jedeš. Taky bys měl mít povinné ručení a nějaký další papíry, ale vzhledem k tomu, že traktor nevlastním, tak si nejsem podmínkami úplně jistý.
          • S traktorem nesmis jenom na dalnici ! Jinak muzes uplne v pohode vsude : -)
            • Kronoss1
              Hádat se nebudu, ale pochybuji o tom. Ale kdybys sem dal odkaz přímo na zákon o silničním provozu, kde se o tom píše, budu rád.
              PS: Žádný podtón v tom nehledej.
    • Uz po druhe se mi odpoved zaradila nahoru misto pod prispevek na ktery odpovidam, co se deje?
      • Whoossain
        Nepíšeš to na gamepadu?
        • Kdyby ano, znamenalo by to, ze je spatny? Bohuzel pisu na klavesnici, co to znamena?
          • Whoossain
            You don't have a clue...
        • owned! *1*
  • tak jako nevim, co tu resite :-) kdyz hraju na konzoli, mam gamepad. Kdyz hraju na PC tak myš klávesnice. Jsem snad divnej?

    Btw. Krome FPS, RTS a adventek, které se proste s mysi hrajou lepe, tak se da hrat na gamepadu uplne vsechno a rekl bych i lepe (bojovky, auta, sporty, simulatory).
    • Magister_Peditum
      IL-2 Sturmovik, Arma 2, X3 Reunion a další klasičtí zástupci simulátorů se jako dají hrát na gamepadu? *15*
      • Spades
        on mysli nejspis BF3 a NFS Shift :D:D:D
    • trolo
      simulatory? gamepad?

      :-D

      :-D
  • Whoossain
    Tady padají názory, jako že PC hráči nestojí o žádný inovace v oblasti vstupních zařízení, protože odmítají gamepad. Vždyť je to blbost. Gamepad je prostě nepřesný zařízení se špatnou ergonomií a nenabízí dostatek komfortu při jeho používání. O tom to je. Já sám se inovacím v oblasti vstupních zařízení nebráním a nechá se jich vymyslet hromada, to je holej fakt. Sám využívám k ovládání většiny her keypad Nostromo a např. nová klávesnice S.T.R.I.K.E. 7 od Mad Catz mě hodně oslovila svojí variabilitou a zpracováním a opravdu jsem na ni zvědavej (pokud ji teda začne někdo v našich končinách prodávat). Ta inovace nemůže spočívat v tom, že se zhorší citlivost a přesnost ovládání nebo uživatelský komfort, ale v tom, že se současný vlastnosti ještě zlepší, rozšíří, bude dostupná větší variabilita atd...
    • Já vidím jinej "holej fakt": S myší máš jeden analogový vstup ve dvou osách (+ kolečko). S gamepadem máš 2 analogové vstupy ve dvou osách (+ polohovací senzory). Kupříkladu 3rd person hopsačky se na gamepadu hrají líp prostě proto, že je to jako bys hrál na dvou myších - jedna ovládá 360° pohled, druhá 360° pohyb.

      Počet kláves je irelevantní. Jestli na ovládání čehokoliv potřebuješ 105 kláves, má hra špatný interface :-).
    • Kronoss1
      Souhlas.
    • Gamepad ma horsi citlivost, coz nekterym hram nesvedci, ale u jinych to nevadi a naopak vyuzivaji jine vyhody gamepadu. Ergonomii ale spatnou nema, pravš naopak, je designovany na hrani her a tomu plne ergonomicky prizpusobeny. Klavesnice jsou ergonomicky designovane za jinym ucelem nez hrani her. A ergonomictejsi nahrady se nesetkavaji s vrelym ohlasem.
      • Klavesnica je ergonomicky navrhnuta na pristupnost velkeho poctu klaves v ramci jednej ruky, ci uz to vyuzijem na pisanie knihy alebo hranie simulatora, mmo, rts a inych co vyzaduju velky pocet ovladacich klaves. Viem, ze v konzolovom svete nie su tieto zanre za hry povazovane lebo tam prakticky neexistuju, ale ty ako 20 rocny pc gamer urcite budes vediet poradit ergonomickejsi ovladac pre tieto zanre.
        • To si ze me delas legraci ne? Klavesnice je ergonomicky navrhnuta na psani textu vsemi deseti a prizpusobena mirne pro programovani a ovladani pocitacu. Nikoli na hrani her. Proc myslis ze ma velky mezernik? Proc myslis ze ma levy a pravy alt, ctrl a shift? Pro ovladani jednou rukou? Kdy jsi pri hrani hry potreboval funkci SysRq? Ne, klavesnice vubec neni ergonomicky prizpusobena pro hrani her a ovladani jednou rukou. A o, dovedl bych navrhnout inovativni ergonomictejsi ovladac vychazejici z klavesnice. Mimo jine by na nem byla rada analogovych prvku a nejen tla itka, ale i potenciometrove tahla a podobne. Byl by vybaven zpetnou vazbou, pravdepodobne i gamepadovou pakou (mozna odnimatelnou), byl by vybaven konektory pro pripojeni dalsich periferii at treba noznich ovladacu tak i treba biometrickych snimacu. Dnes se da vymyslet a udelat spousta veci. A hram by to dodalo novou stavu.
          • Vidis prave teba Valve hlada, ergonomickejsi "existujuci'' ovladac si sice neporadil, ale aspon sa mozes u Valve prihlasit o pracu. Preco si myslis, ze pisanie vsetkymi desiatimi sa nejako velmi lisi od rychleho ovladania vacsieho poctu klaves = funkcii , ktore je treba pri RTS a simulatoroch? Samozrejme, ze klavesnica nebola navrhnuta primarne na hranie hier, ale pre ucely ako pisem je momentalne najidealnejsi ovladac.
            • Neexistuje neco jako obecne ergonomicky ovladac. Ergonomie je optimalizace za nejakym ucelem. Klavesnice je ergonomicky ovladac pro psani textu vsemi deseti (i kdyz bohuzel ne dokonaly, porad si s sebou nese handicap rozlozeni klaves psaciho stroje, ktere bylo ovlivneno mechanickou podstatou toho stroje, a dnes je zbytecne a kontraproduktivni). Klavesnice ale neni ergonomicky ovladac pro hrani automobilovych simulatoru (zde exceluje volant a i gamepad je lepsi), nebo na hrani cehokoliv v kresle u televize, nebo dokonce v poloze lezmo u televize, cemuz je ergonomicky nejlepe prizpusoben gamepad.

              Lisi se to tim, ze psani vsemi deseti je urceno pro dve ruce a tomu je prizpusobena i klavesnice. Hry na klavesnici ale hrajes pouze jednou rukou, druhou rukou ovladas mys. Klavesnice pro jednu ruku by mela vypadat jinak a navic pro hrani RTS by bylo daleko lepsi, kdyby mela dalsi ovladaci prvky, treba analogovou packu pro palec, kterou bys mohl napriklad pospuvat plynule mapu. Pro hrani mechwarriora, ktery ma rovnez komplexni olvadani, predevsim ty starsi, by se treba zase hodilo analogove tahlo pro plynule ovladani rychlosti. Takovym tahlem by se dala i krasne prelevat energie mezi zbranemi a stity, jak mel xwing a tak dale a tak dale. Pro hrani PC her si lze predstavit daleko lepsi a ergonomictejsi ovladac, nez je kancelarska klavesnice. Pak by hry s komplexnim ovladanim byly pristupnejsi i pro nehardcore hrace. A nemusely by se tolik zjednodusovat. Dnes je ovladaci schema vetsiny her tak jednoduche, za nabizi mizivou variabilitu.
        • Nikoliv. Klávesnice je ergonomicky navržená na psaní abecedy deseti prsty obou rukou. Maximální počet tlačítek s tím nesouvisí, souvisí s tím nutný počet písmen (Asii nechme stranou). Rozmístění kláves je historicky dáno psacími stroji, které byly mechanické a nemohly tlačítka křížit. O ergonomii hráčovy WASD pazoury tehdá fakt nikdo neuvažoval. :-)

          Pokud bys měl pravdu, proč se tedy auto, mikrovlnka anebo soustruh taky neovládá klávesnicí?
          • Whoossain
            Soustruhy, ohraňovací lisy, děrovací lisy, lasery, plazmy... To všechno se dneska ovládá klávesnicí. Většinou jedinym ovládacim prvkem, který není na klávesnici, je potenciometr k úpravě rychlosti posuvu/řezu. A tlačítkou nouzového vypnutí. Pochopitelně nemluvím o ventilech a jiných prvcích, které ale nemají se samotným nastavením stroje respektive práce, kterou má vykonávat, monoho společného...
            • Whoossain
              Kuřvuřt: Vim , jak to myslíš, ale moderní obráběcí centra už neslouží jenom k zadávání primitivních NC kódů, kde se zadají pouze rozměry. Umožňují kreslení 3D výkresů, animaci (simulaci) nastavenýho postupu výroby a v neposlední řadě disponují třeba i operačním systémem Windows s internetovým připojením a vším ostatním, co k tomu patří. Myš a klávesnici nevyjímaje. Proč? Protože je mnohem efektivnější všchno ovládat z jednoho místa, otestovat si průběh výroby nebo si rovnou u výrobce objednat potřebný nástroje, než běhat kolem soustruhu a ručně nastavovat posuny. Ale to už je fakt off topic...
            • Tím ovládáš CNC, čili opět psaní kódu :-), ne samotný stroj. Ergonomie analogového řízení je v něčem zkrátka nedostižná.
          • Ak si si nevsimol, tak doba pisacich strojov je uz davno prec, klavesnice sa prisposobuju potrebam , pridavaju sa lahko pristupne klavesy, numpad, klavesove sipky, specialne game upravy s prisposobenim na wsad, makro programovanie klaves na prisposobenie konkretnym potrebam. Princip zostal ale rovnaky ako v minulosti, ergonomia na pohodlny pristup k velkemu poctu klaves. A mimochodom podla mna ten sustruh sa dnes uz velmi casto klavesnicou ovlada ;-)
  • Se tu pořád nehádejte, co je lepší ne? Lepší je vždy to, co danému člověku vyhovuje a ne to, co diktuje doba / móda / jiný hráč.

    Já sám za sebe gamepad zkoušel, zkoušel jesm i jiné způsoby hraní her, ale mě prostě vyhovuje klávesnice + myš ve většině her a v té menšině mi to nevyhovuje proto, že tam se hraje na volantu *15*

    Sám za sebe řeknu, že kdybych někdy měl hrát na nějaké konzoli, tak bez klávesnice a myši mě k tomu nikdo nepřinutí. *1*
  • Neni, vsechno to jsou dopravni prostredky, ktere maji svuj smysl a ucel a nema cenu u nich resit, ktery je nejlepsi.

    Stejne tak kazdy ovladac - mys, joystick, gamepad, volant, move a podíbne maji kazdy svuj smysl a ucel. Rada her se s gamepadem ovlada lepe a hry typu dead nations nebo gravity crash (jednim analogem se presne ridi pohyb, druhym se miri/strili). Sportovni hry nehraju, ale rada lidi v tomto smeru bere gamepady rovnez na milost. Gamepad je lepsi nez klavesnice na ovladani aut a letadel, kdy muzes vyuzivat i pohybovych cidel. U vsech her ti gamepad dava lepsi zpetnou vazbu zkrz vibrace a nektere hry toho vyuzivaji. A ma i dalsi vyhody nad klavesnici s mysi.
    • Meleš bláboly chlapečku. Já osobně mám také gamepad ale využívám ho jen u sportovních her typu FIFA,Pro Evolution(ale to jsem už dlouho nehrál) a NHL. Občas jsem na něm hrál auta protože mě nebaví sedět u klávesnice jak přibitej ale vždycky se tak opřu do židle. Jinak na střílečky ani omylem bych gamepad nechtěl. A co potom takovej Starcraft nebo Command and Conquer? Jak můžeš hrát strategie na ovladači? *1*
      • Melu blaboly a pritom potvrzujes co jsem napsal. Chces se oprit a na to je ergonomictejsi gamepad. Kde pisu, ze mas na gamepadu hrat fps a rts?
    • Několik závodních a leteckých her sem hrál i s gamepadem, a nevšiml sem si ničeho lepšího (a asi nejsem jedinej, kdo si to myslí, viz příspěvek nade mnou a tvoje mínusy). Pořád teda nevim, v čem je lepší než myš? Až na to, že má vibrace!!!
    • tady je průšvih ten, že u dobrýho simulátoru, nebo tak propracovaný věci, jakou je ACE pro ArmAII potřebuješ použít skutečně celou klávesnici a i myš je výborně odladěná (na lítání byl vždycky zapotřebí joystick).

      kdežto konzoloidní hraní přišlo s debillnim zjednodušenim na čtyři tlačítka a dvě osy :-/
  • Myslim, ze se to stejne nemusi tolik resit, za par let je tu dalsi velka valka a pak se vsichni realiujem s tim nejlepsim ovladanim, rukama ve skutecnosti :D
    • Aha a to jako bude větší sranda nebo co?
      • a proc si jako myslíš že lidi ted hrajou hry ply nasilí a zabíjení, jenom proto, že teď neni ve skutečnsti...a taky to nutkani k tomu je mozna taky trochu pruprava od prirody aby nam slo to valceni prise co nejvic od ruky..
  • Ne, rec byla o Dark Souls. Dead Space ma ovladani K+M v pohode.
    • vedle, kurna v mobilu mi to tu nejak blbne...
  • Je to zajímavé.. První dva tři roky steamu se na Valve nadávalo, jací jsou to saláti a jak chtějí vytvořit Big Brothera, kvůli ne/funkčnosti se Steam posílal do pekel jako slepá ulička. A dneska se množí názory "fandím valve, i kvůli steamu!" (neříkám, že je to dobře/špatně, jenom se mi líbí ta turbulence v názorech)

    Když se dožiju opravdu požehnaného věku, budou se tu chválit i EA nebo Microsoft....?
    • Mě by jenom zajímalo, co Vám Steam, potažmo Valve vlastně udělaly, že si na to někdo pořád stěžuje?
      • V jinych threadech jsem uvedl konkretne, co je na nem spatne.
      • Mě by jenom zajímalo, z čeho přesně je souzeno, že si stěžuju, když sám akorát konstatuji tu změnu postojů za posledních osm let - cituji "neříkám, že je to dobře/špatně, jenom se mi líbí ta turbulence v názorech." To mám svoji lhostejnost pro jistotu zdůraznit dalším odstavcem?
    • Steam je zlo, ale dej lidu obrovske slevy a budou ti zobat z ruky :-).
      • Nechápu ty mínusi. Víte vůbec, co vám Steam dělá v počítači? Nevíte...ví to akorát Valve. Přibližujeme se světu, tak jak nám jej prezentoval Minority Report (Philip K. Dick). Nabízí ale i velice kvalitní služby. Dostupnost široké škály her, podpora komunit a MP. Já jsem nakonec podlehl, ale dávám si sakra záležet na bezpečnost.

        a masy který zobou z ruky Weyland-Yutani, pardon EA a jejich zmetkem originem
      • Ty si zlo. Dám ti obrovskou ránu a lidi mi budou zobat z ruky.
        • Nejsem, ale lide nejsou radi, kdyz se jim sundavaji ruzove bryle, odjakziva to spatne nesou a vybiju si zlost na nositeli spatnych zprav. Radsi maji hlavu zastrcenou v pisku a navzajem se ubezpecuji, jak je vsechno parada i kdyz neni.

          Steam dela z otevrene pc platformy uzavrenou. Dokud nebyl steam, nebyly napriklad region locky. Valve chce mit vsechny distribuovane hry pod svou kontrolou, i ty co nejsou jejich, a takove maji distribucni podminky, to je dalsi znamka uzavrene platformy. Dalsi problem jsou dvoji ceny. Vnimas tyto problemy a rizáka nebo jsi k nim slepy a radsi budes rozdavat rany tem, kdo na ne upozornuji?
          • Teda já taky fandim konspiračnim teoriím, ale dutozemě a ty tvoje názory sou fakt moc.
            Nemám rád Steam=nemám ho=neheatuju. Toť vše.
            • Promin, ale to je blbost. Na spatne veci je nutno upozornovat a diskutovat o nich. Nebo jsi priznivce myslenky, nemam rad komunisty, nevstupuji k nim a drzim hubu a krok, at si delaji co chteji? Steam se siri prilis agresivne. Nemit ho znamena nezahrat si treba skyrim. Kdyby to bylo nekupovat si ho na steamu, je to ok, ale nesmet ho hrat? Kdyz jsem fanda tes a mam odehrany vsechny predchozi dily? Za nedlouho by to mohlo znamenat nezahrat si vetsinu podstatnych her na pc. Porad mam mlcet? Ne, me vadi ze steam uza ira otevrenou pc platformu a hodlam o tom mluvit, dokud to bude aktualni.
            • w00d00: No dyk vlastně jo, ta jeho blbost tu přímo žhne.
            • heatovat znamená ohřívat.. :)
    • Určitě stačí, aby přišlo ještě větší "zlo"
  • Hlavne ze mame HW co zvladne hento a tamto, ale ked hra vyuzije aspon dve jadra tak to mozme brat ako uspech. Takze skor by som tlacil na vyvojarov.
    • Přesně zrovnatak 64-bit, která hra umí použít víc jak 4GB většina neli všechny vyuziji max. 2GB, pak se hráč nemůže divit že mrtvoli mizí dřív jak dopadnou na zem
  • PC hraci maji problem prijmout i gamepad, ktery je za dlouhe roky odladeny a je pro nej spousta her, natoz neco uplne noveho :-). K+M je v prvni rade nastroj pro kancelarskou praci a jako takovy mnoho vylepseni nepotrebuje, rozhodne ne ve funkcnosti. Maximalne v ergonomii.
    • gamepad neni odladeny ale je udelany tak aby na nem mohli hrat uplne vsichni deti starci hlupaci... no proste mainstream, to je jediny duvod proc se tak pouziva ;)
      • No nevim, me prájde, ze to s nim nekteri pc hraci neumi a nez by hledali chybu u sebe, svadeji to na gamepad.
        • http://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU
          • Jako vtip je to dobre, ale ID, ktere udelalo Quake udelalo i Rage a z toho jde lepe poznat, jak by vypadalo Quake, kdyby ho ID delalo dnes.
    • Magister_Peditum
      Proč bych měl měnit nejpřesnější nástroj ovládání za něco více neohrabaného?
      • Děláš si srandu? Protože je to FreeCoolIn, protože budeš mít autozaměřování, protože nechceš, abys rozbrečel děcka, který budeš s myší skillovat, a protože to řekl Jejdasek!
    • Whoossain
      Víš, kam si můžeš strčit ten tvůj gaymepad, že jo? *5*
    • Inquisitor
      A pak tu jsou dokonce i tací, kteří bez problémů používají myš + klávesnici i gamepad. Prostě některý hry jsou lepší s gamepadem, tak nevim proč bych se měl trápit s klávesnicí. Jenom proto že hraju na pc? Blbost.
      • Ty kacíři!!! Jak vůbec můžeš připojit tu odpornou věc, jenž se gamepad zove. Jenž jistě byla stvořena mrským skřížením Žida s Bafometem a posvěcena bolševickým potem! Neděláš věru čest svému jménu. Neboť ty bys měl byt prv, kdo křičí upalte je !!! Na šibenici s těmi žido-bolšvevickými ultrapravicovými vynálezy, jenž mají zajistit kapitalistům značné příjmy z naší kapsy...

        PS: Děkuji přispěvatelům diskuze na novinky.cz za inspiraci, k tomuto revolučnímu příspěvku, jenž na vždy změní postoj a myšlení herní komunity na games.cz. Žijte blaze!
      • To je i muj nazor. Ale kdyz na pc vyjde hra, ktera se a k+m neda rozumne ovladat, protoze je stavena na gamepad, viz dark souls, je to ohromny problem.
        • Whoossain
          Nezažil jsem hru, která by nešla hrát s klávesnicí a myší a to jsem hrál kde co. Pravda - v rubačkách se moc nevyžívám, ale třeba aktuální Sleeping Dogs, o kterym jsem četl, že se na klávesnici téměř nedá hrát, mi žádnej problém nedělá. To už byl větší problém hrát s gamepadem cokoliv (třeba Dantes Inferno nebo Army of Two - tedy hry přímo designovaný na GP), protože jeho nepřesnost je až neuvěřitelná a připočtu-li nepřirozenou polohu rukou při práci s GP, pak je to vskutu zážitek sebemrskačský. Chápu, že při hře na konzoli může být považován za součást výzvy i pocit, že v ruce svírám kus polena, ale mě zrovna tohle nějak nerajcuje...
          • Hele, to spis s tim gamepadem neumis. To je jako kdyz posadis stareho cloveka k pocitaci s mysi a on se nedokaze trefit na ikonku. Za to prece mys nemuze. A nebo mas hodne mizerny gamepad. Ja nemam na gamepadu problem odehrat ani fps a nemel jsem ho ani kdyz jsem vzal gamepad poprve do ruky (po 18 letech u pc). Ale pristupoval jsem k nemu bez predsudku.
          • Inquisitor
            Já ale neříkám že se to nedá hrát, ale že je to pro mě pohodlnější. Samořejmně nemyslim střílečky, ale sporty třeba fifu, nebo závodní hry, plošinovky apod.. A řešit to podle toho že je to na pc tak budu hrát na klávesnici je podle mě pěkná blbost.
        • Ještě nikdy sem se nesetkal se hrou, kterou bych nemohl pohodlně hrát bez gamepadu. Nesváděj na K+M to, že seš levej jak turecká šavle.
          • a co treba takova fifa...
          • a zkusil si to ty trubko? Predevsim ovladani kamery a celkove provedeni ovladani mysi v DS je naprosto silene.
            • Doplnek: Myslim Dark Souls
            • Whoossain
              Myslíš Dead Space? Dohrány oba díly bez problémů (první několikrát). Co ti na tom nešlo?
    • K+M bude doladěný přecijen o trochu víc, poněváč je tu s náma ještě dýl, něž nějakej tvůj gamepad. A to snad ani radši nezmíním to, že hráč s myší ti zlíská p*del skoro v jakýkoliv hře. Jinak pokus o flame, nestydím se říct, je katastrofálně neoriginální.
      • Mě by hlavně zajímalo, jak někdo může hrát bojovky nebo závodní arkády na klávesnici. Jde to, ale naprosto to mrví zážitek a je to mnohem méně pohodlné, než na gamepadu.
      • Tim jen potvrzujes muj nazor, pc hraci proste lpi na klavesnici s mysi a je problem prijit s necim novym/jinym.
        • Proč bych neměl lpět na něčem, co je nejlepší? Tím jen potvrzuješ můj názor, že jsi id*ot.
          • To je jako bys tvrdil, ze nejlepsi je automobil, takze motorka, kolo a traktor jsou nanic. Ve skutecnosti ma kazdy ovladac sve vyhody a sálne stranky. Vubec to neni o tom, co je nejlepsi, ale co ti ve hrach umozni. Cám vic ruznorodych ovladacu, tim ruznorodejsi a rozmanitejsi mohou byt hry. Proto se Nintendo snazi prichazet neustale s novym ovladanim, protoze to umoznuje hram davat nove rozmery. To je to o co jde i Valve a na co si stezuji. No a presne u rigidnich lidi tveho typu s tim budou narazet :-).
            • Odpoved v novem threadu.
            • Analogie s autem/motorkou/traktorem je úplně zcestná. A co že to můžu dělat s gamepadem, a s myší ne?
      • Gamepad je výborné zařízení (alespoň ten od xboxu) s jedním zásadním nedostatkem, a to je ten stick simulující myš/rozhled. Jeho řešení je prostě blbé, je pouze osmisměrný (pohyby jsou tedy pouze o 45 stupňů) a je na pružině, tudíž překonáváš drobný odpor a nemůžeš tedy dělat drobné pohyby. To už by bylo přesnější, kdybych tam jezdil palcem po nějakém malém touchpadu.
        • XBoxovy gamepad nema sticky analogove, ale osmismerne? To se mi ani nechce verit. Dualshock ma sticky analogove, osmismerny je dpad.
          • Nejsem si jistý, detailně jsem to nezkoumal a teď to zkoumat nebudu, když chci ovšem někam najet jako s myší, tak je to z velké části po "schodech" a drobný pohyb po kružnici to rozhodně nezaznamená, takže mi přišlo, že minimálně pohyb po kružnici je 8 směrný.
            • Teď opravdu netuším, ale je to ovladač připojený k PC. Každopádně minimálně pohyb od středu kamkoliv do stran je silně nepřesný. Pokud v příští generaci vyhodí ten thumbstick a dají tam něco, co zaznamená drobné pohyby volně pohybujícího se palce (a bez pružinek), tak to bude paráda.
            • U nejake konkretni hry nebo u vsech her? Na ps3 je to plynule.
          • tak tak. Byt u i analogu mi chybi poradna obdoba akcelerace pohybu u mysi, proste rozhlizeni s nim je ve srovnani pomaly. Ale da se na to zvyknout

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit