Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • s nastupem soucasny konzolovy vlny sla obtiznost her do haje

    tezsi jak easy prestala existovat uplne, maximalne se jeste nekde objevi navic very easy a pro uplny bezmozky (nebo-li, udrzis joypad? = dohrajes)
    • Hahaha. Dark souls a Demon's souls se ti smějí do ksichtu. Tyhle hry bys nedohrál, ty pc trolle. *2* *1*
      • Ty mas hodne divne predstavy o narocnosti na kyoru su zvyknuty pc hraci ;-) MMORPG progress raidy su daleko narocnejsie ako DS, hc simy ako A10 Warthog ani netreba komentovat. Osobne sa mi stalo v King's Bounty na najvyssej obtiaznosti, ze po 2 tyzdnoch hrania som dospel do stadia, ze uz som nemal sancu uhrat ani jeden suboj a mohol som ist znovu. Oproto tomu su nejake opakovania checkpointov ci strata par dusi cajicek. Tvoje podcenovanie pc komunity, na zaklade existencie jednej trocha tazsej hry je trosku smiesne.
        • Ztráta pár duší je čajíček? Tady jde o smrt a opakování úrovní. Zažil jsem třídenní zákys (a to jsem hrál předchůdce) v Dark souls, kdy jsem se musel vrátit z5 a farmit, protože jsem neměl v dané lokaci šanci. Hromada lidí má s hrou problémy, jen pár ji dokázalo pořádně zvládnout. Méně schopní hráči ji prostě nedohrají.

          Tvoje podceňovaní DS je HODNĚ směšné...
          • DS je v rade veci jiny, v necem jednodussi v necem slozitejsi. Tebou zminene leceni je napr. oproti predchudci omezene.
          • 3 denny zakys? Uzasne, hned sa mi tie 1 mesacne wipe festy z MMORPG zdaju take lahucke. Dark Souls som este nehral, najprv pockam kym zlacneju , Demon Souls som hral. Nie naozaj sa ta obtiaznost s tym co som menoval neda ani len porovnavat. Ono je to proste HC v konzolovom svete, zmier sa s tym.
            • Ten isty hype o tom aka je hra super tazka ma viedol ku kupe Demon Souls...a realita, hc sa nekonalo, jednoduchy system, full heal licenia ak si clovek da pozor tak ani duse nestrati, kedze hra poslusne umiestnuje duse na misto 10 sec pred smrtou. Mam predpokladat, ze Dark Souls je iny alebo len rovnake hype? ;-)
            • A je to doma. Dohraj Dark souls a pak se budeme o něčem bavit. Tahle hra je hardcore i v pc světě, nebo si myslíš, že ten hate co čtu v diskuzích (jak je hra moc těžká) je jen ze srandy? *1*
        • Ale prosimtě. Dohraj Dark souls (všechny lokace a bosse) na NG+, udělej ENB challenge a pak se teprve budeme bavit o tom, že je Dark souls lehká hra. Těžší hru nenajdeš, to mi věř...
      • A kromě těch dvou?
        • Mne dalo treba zabrat SOCOM 4 na nejvetsi obtiznost. Docela vyzva je i 007 golden eye, kde se ti na nejvyssi obtiznost prestane obnovovat zdravi a nejsou tam lekarnicky (trosku to nahrazuje opotrebovavajici se neprustrelna vesta, ale ty jsou velmi vzacne, nekdy najdu jen jednu za cely level), takze cely level musis projit na jeden zatah. Coz vede treba k adrenalinovym situacim, ze uz mas na krajicku, kazdy zasah je smrt a jeste musis projit nekolik tezkych checkpointu.
  • Robotron3
    Moderní hry by se měly dělat tak, že nebudou mít vůbec žádnou volbu obtížnosti. Hra by měla být nadesignována, že obsahuje několik vrstev nápověd a zjednodušení, podle toho, jak hráč ve hře tápe, nebo hodně umírá. Některé hry tohle už mají, ale jen částečně. Např. ukazatele, kam jít se objeví jen pokud delší dobu trávíte na jednom místě, nebo bloudíte špatným směrem. Jsem rozhodně pro jednu obtížnost, která by se přizpůsobovala samotným hraním. Špatné podle mě je, když si někdo zvolí třeba vyšší obtížnost a najednou zjistí, že je to moc těžké, nebo naopak, to celkem kazí zážitek ze hry. Dnes už je technicky možné udělat v tomhle směru prakticky cokoli, jen nesmí být vývojáři líní a dělat obtížnosti stylem normal - enámci HP 100, easy - enemáci HP +50, hard - enemáci HP -50.
    • Diky nechci. Ja rad prosmejdim kdejaky kout, pokocham se prostredim a podobne. Take mam deti, ktere se treba v noci probudi a musim je jit uspat, takze hru opustim. Nechci aby si to vyhodnocovala jako ze tapu a automaticky se prepinala sama do easy modu.
    • Nesouhlas. To jsou věci, kde nejde jednoznačně říct, že "hry by to měly dělat takhle". Hry jsou různé a ke každé sedí něco jiného. Navíc je dynamická obtížnost systém, který není žádná sranda udělat tak, aby byl fakt robustní... co když hráč má problém na 1 specifickém místě a hra se zbytečně zjednoduší i v dalších částech? Co když se ten systém "rozosciluje", tzn. že chvilku bude ta hra lehčí, chvilku těžší v úplně stejných situacích? Podle čeho zjišťovat, že ten hráč fakt bloudí?

      Každopádně jak jsem psal, není to vhodné pro každou hru. Třeba ty omílané Dark Souls by s dynamickou obtížností asi nefungovaly, ta hra využívá pevně danou vysokou obtížnost k tomu, aby ses do toho herního světa úplně zažral.
    • Pethulla
      Nedokážu si dost dobře představit, jak by tohle fungovalo. Dám příklad: jsem někde v dungeonu před zavřenými dveřmi, které se otevřou, když správně vyřeším hádanku - to mi ovšem nějakou dobu trvá. Co pak? Vyskočí mi nápověda s řešením? (Děkuji, nechci.) Vyskočí mi tip v tom smyslu, že dveře se otevřou, když vyřeším hádanku? (To jsem fakt nevěděl.)
      Nebo u enemáků: jeden mě párkrát dostane, co pak? Vyskočí nápověda jako: Miř mu na hlavu. nebo mu hra sníží životy a rezisty?- jenže to už nebude taková výzva...
    • ZvacA
      " ukazatele, kam jít se objeví jen pokud delší dobu trávíte na jednom místě, nebo bloudíte špatným směrem. "

      A to je třeba na pytel. Záleží samozřejmě na typu hry, ale ne každý má chuť neustále postupovat dopředu a házet bobek na zbytek. Nedokážu si představit, že bych se ve hře s takovou dynamickou nápovědou zastavil, abych si něco mohl prozkoumat, trochu vychutnal lokaci, podíval se po nějakých zajímavostí, velikonočních vajíčkách a podobně, zkrátka daný místo zanalyzoval skrz na skrz. Představa, že by mi u toho neustále svítila kontrolka nebo šipka nebo text s tím, kam bych se to měl jakože správně vydat, by byla na palici. Jak by hra měla poznat, že tápu oproti tomu, když se budu vracet například pro municí?
      • Robotron3
        Proč by měla svítit neustále, byla by to jen nápověda, připomínka, zmizí, a když nevíš, zase se objeví. To tě přece neomezuje v tom hru prozkoumávat, jak ty chceš. Ale tohle byl jen příklad, myslel jsem i další zpřístupnění. Navíc kdo by to nechtěl, nápovědu by si vypnul komplet a měl by takový hardcore mod.
        • ZvacA
          A to je právě otázka? Je vůbec ta nápověda nutná? Vždyť by se člověk musel cítit jako blbec, když by mi hra zbytečně dávala, byť jednou za čas, na vědomí, kam jít. Nepotřebuju vědět kam jít a pokud budu chtít, tak si cestu najdu sám, ne aby to za mě dělala hra.

          Celý problém je, že tyhle nápovědy jsou u drtivé většiny her, který je ani nepotřebujou a spíše nahrávají tezím, že daný titul je jak pro kojence. Je normální, aby mu hra v místnosti, kde jsou patery dvěře, přičemž čtyři z nich nejsou v interakci, ukazovala na ty správné? To je docela slušný podceňování myšlení a stejně tak ukázka krásného odebírání hratelnostní svobody.
    • Nesouhlasím s tím, že by hra neměla mít na výběr obtížnost.
      Hra by měla být přístupná pro všechny, ale je pravda že easy mod je příliš. Nejlepší je nastavení obtížnost na normal, hard a popř. něco jako v RE serii a Dark Souls - po dohrání hry se otevře nový, těžší mod, který bude mít i nějaké změny, nový obsah apod.
      Udělat obtížnost, který by se přizpůsobovala samotnému hraní by bylo příliš složité a zdlouhavé, mnohem jednodušší je narvat do options difficulty slider.
      Ale u stříleček bych to vůbec neřešil, co rána to smrt, jako v realu (obecně řečeno, zásah do ruky znehybní ruku apod.). Pak si teprve ti idoti co hrajou CoD a myslí si, že můžou díky tomu do armády, uvědomí, že asi ho*no.
      • Robotron3
        To je omyl, dynamická obtížnost by vůbec nebyla těžká ji udělat. Vždyť je to jenom o tom sledovat akce hráče, které se sledují tak jako tak, a pokuď něco udělá do určitého počtu, jako třeba zemře, zpřístupní se buď nápověda, nebo nějaké jiné odlehčení. To je uplně jednoduchá záležitost. Ale takhle to asi moc firem dělat nechce, protože ono to vypadá, když je víc obtížností, a ještě se po dohrání odemkne další, že se ta hra dá dohrát několikrát a je tam další motivace.
        • A kdyz to ten hrac nechce? Ja jsem nektere levely v SOCOM 4 opakoval snad 50x. Vetsinu hracu by sralo delat marne dve hodiny jeden level, ale me to bavi a nechci, aby se mi hra sama prepla do easy modu. A jak ma hra vedet, jaky typ hrace ji pouziva, kdo uz uvita zjednoduseni a koho nastve?
          • Dark souls: Většinu lidí by sralo, že musí jednu lokaci/level dělat marně třeba týden, ale mě to baví *1*
            • Dark Souls byl pro me jednodussi. Tam kdyz neco nejde, tak jdes jinam, posilis postavu a uz to jde. Ve hrach typu socom aby to slo, tak musis posilit svuj vlastni skill, neni jina cesta a to je narocnejsi. Nejde si tam u postavy zlepsit mireni, zvysit oddolnost, rychlost nebo nenapadnost. Nejde tam nic obejit. Nejtezsi jsou pro me mise na cas, ty uprimne nesnasim.
  • MrSanta
    Každá obtížnost má ve hře své místo, protože hráči jsou různí a každý ve hře hledá něco jiného. Ovšem záleží na tom, jak to dokáží autoři do hry zakomponovat. Hezky řešeno to má podle mě první System Shock. Hráč si mohl vybrat obtížnost u 4 složek hry podle své nátury (boj, příběh, hádanky, kyberprostor). Každý si pak mohl postavit vlastní hru - někdo chtěl příběh, hádanky, ale nerad bojuje - tak sníží obtížnost boje. Někdo nesnáší kyberprostor, tak si dá nejlehčí kyberprostor.
    System Shock 2 má obížnost řešenou přes zdroje. Na lehkou jsou nákupy levnější, zlepšování postavy stojí míň cybermodulů a hráč má více HP a psi . Jak se zvětšuje obtížnost zlepšování stojí víc peněz a stejně tak nákup vybavení a hráč má na začátku méně HP a psi. HP, síla a rychlost nepřátel se nemění.
    PS: lehká obtížnost s sebou nese ještě riziko troubů, kteří to prosviští na easy s prstem v nose a pak hru zdrbnou že je to lehký, žádná výzva a dohráli to za pár hodin.
  • Svatá pravda. Dark souls má jedno z nejlepších řešení obtížnosti. Nepřátelé tupí, levely poměrně snadné (z většiny), bossové až na ale jakmile to po*ereš, jedeš pěkně od znova.

    Jinak easy mód jsem snad nikdy nepoužil, někomu to sice přijde fajn, že projde hrou jako nůž máslem, ale pak z toho není žádná radost. To v Dark souls, každý pokořený boss je na malou oslavu. *1*
    • Přesně!
      Pokud má hráč po ruce quick save, jakákoliv obtížnost jde okamžitě k šípkům.
      Když ale musí hráč pěkně běhat ke každému bossovi, začne nad tím, co, kdy a jak ten či onen boss dělá, jak se u toho chová a jak nejlépe se tomu vyhnout.
      Pak ti ani ta cesta od checkpointu nevadí, protože o tom můžeš přemejšlet. A hráči se tak naučí alespoň hrát.
      • Naopak, quicksave je skvělá věc, každej si tak může určit obtížnost podle sebe, jseš trdlo, savuj si každých pár sekund, chceš výzvu, savuj jednou za 15 minut, jseš turbomagor, savuj jen když vypínáš hru. *2*

        Bohužel kdysi dávno nějakýho zvrhlíka napadlo přenést nešťastný systém checkpointů z konzolí na PC. Tedy on to v zásadě není špatnej nápad v případě, že má hra nějak rozumně vyváženou obtížnost po celou dobu hraní. Bohužel to tak mnohdy není, člověk čtyři hodiny hraje naprostov klidu a najednou přijde ultratuhý místo na který musí do zblbnutí běhat třeba i třicetkrát jak magor z posledního checkpointu. *9*

        Ale k tématu,
        asi nejlepší řešení easy obtížnosti by bylo stanovit hodně vysoký počet možných uložení, na vyšších obtížnostech naopak co nejmenší.
        Takhle měl systém obtížností vyřešenej slovenskej Spellcross (po opatchování), na easy můžeš 12x savenout během mise, na normal 8x, na hard 4x, a to v kterýmkoliv okamžiku kdy to uznáš za vhodný = naprosto ideální řešení obtížnosti; divím se, že se to neobjevilo i v jiných hrách.
        • Co je na tom ideálního? Mnohem lepší je neomezenej počet savů a každej ať si to používá dle libosti. Nechápu, proč by ti to měl určovat vývojář hry.
          • Vyvojar hry by to mel urcovat, protoze je to soucasti gameplaye. Protoze ti to umozni se porovnavat s ostatnimi. Nedovedu si predstavit, ze by mel dark souls na misto rest pointu qucksave, vzdyt by to tu hru uplne zmenilo. A rict, tak ten quicksave nepouzivej rovnez nelze. V dark souls se v podstate pozice vubec neuklada, presneji vubec se neobnovuje, i kdyz chcipnes, hrajes dal, neni to navrat v case k nejake pozici a ulozenemu stavu. Jede se dal a dal, smrt postavy neni konec gameplaye, ale jeho soucast.

            U klasicteji pojatych her by to slo, ale porad lze jen tezko pozadovat, aby nekdo nevyuzival takove funkce, pokud tam bude. Navic lidi si navzajem radi porovnavaji vysledky, to je treba hlavni smysl oblibenych trofeji. Aby sis mohl s nekym smysluplne porovnat vysledky a mit dobry pocit z toho, ze jsi lepsi, potrebujes mit srovnatelne podminky. Takze tvrzeni, kdyz chces vyzvu, nepouzivej quicksave, take neobstoji. Ten kdo by ho nepouzival by byl proti ostatnim znevyhodnen, coz by se mu odrazelo treba na tech trofejich, nebo celosvetovych zebriccich hracu. Takze pokud chces mit dobre vysledky, budes ho muset pouzivat, ale tim si zase muzes pokazit zabavu ze samotneho hrani.

            Z techto duvodu je koncept checkpointu mnohem vhodnejsi nez koncept qicksave. Dela hru zajimavejsi, alespon pro (hard)core hrace. Casual s takovou hru mozna neprojde. Chapu ze ne vsem se to libi.
          • Mne trend automatickych sqvov na jednom mieste naozaj vadi. Nie kvoli obtiaznosti ale vzdy som mal rad ulozit si niektore vydarene pasaze hry a vratit sa k nim kedykolvek. Teraz dam povedzme bossa v takom Batmanovi, Darksiders 2, Demon Souls a aby som si ten zaujimavy fight kohol dat znovu musim to hrat odznova. Otrasne.
          • Původně bylo 4x, ale pozdější patch to změnil.
            • MrSanta
              Aha, tak to mě paměť neklame. S patchem jsem to nehrál. Spellcross jsem tehdá kupoval když to byla "novinka" za asi 900 Kč. Byla to moje první hra, na kterou jsem si dukátky vydřel na brigošce. S internetem jsem se tehdá ještě moc nekamarádil, takže vůbec netuším, že vyšel nějaký patch *15*
          • Protože s quicksavem, ač je to jinak pěkná věc, přicházíš o pocit výzvy, hra není až tak napínavá jak by mohla být! Když počet savů pro danou obtížnost autoři správně odhadnou vytvoří tím vyvážený kompromis mezi quicsavem a checkponty a spokojení pak budou všichni.
            • MrSanta
              Mea culpa, mea maxima culpa. Já jsem vycházel z příspěvku na který jsem reagoval, jak píšeš o ztrátě výzvy kvůli quicksavu - z toho jsem si odvodil, že quicksave (a tím vzato možnost save využívat libovolně) nevítáš. Ten předchozí příspěvek jsem nějako minul *8*.
              Ve Spellcrossu to bylo dobré maso. Přemýšlet jestli uložit, nebo ještě popojet s průzkůmným autíkem o kousek dál... Zlaté to časy. Akorát mě asi paměť klame, protože jsem měl pocit, za na normal to bylo 4x
            • Ehm, a kdo si tu stěžuje na quicksave? Já ne. Přečti si ještě jednou co jsem napsal a nevymýšlej si. *1*
              Jen říkám, že řešení ze Spellcrossu je lepší, nic víc, nic míň. *7*
            • MrSanta
              Promiň, ale stěžovat si na existenci quicksave nebo neomezeného savu jako takového mi přijde mimo. To už by si člověk mohl stěžovat na existenci cheatů nebo exploitů. Jak píše Thor - používat to nemusíš. Nevidím důvod, proč by to měli nějak rešit autoři hry. Osobně tím pocit výzvy nijak neztrácím. Naopak to vítám v situacích, když si chci natrénovat určitou část hry.
              V dnešních hrách máš kolikrát checkpointy/autosave, normální save a ještě quicksave. Troufám si tvrdit, že s tímto řešením je spokojeno mnohem více lidí, než by bylo spokojeno s tím tvým.
            • Však ti to nenutím, jen vysvětluju. *15*
            • To je furt dokola. Tak ten quicksave nevyužívej *7*
              Nebo ho využívej jen tolikrát, aby ti ta hra přišla jako výzva. Vždyť tě nikdo nenutí.
              Nechápu, proč potřebuješ, aby ti to určovali autoři.
      • A proč ty chceš někomu určovat, jak má hrát? Ty si quick save nepoužívej, ale nech mě, ať si o tom rozhodnu sám.
        • Me vzdycky dojima, jak si pc hraci stezuji ze kvuli konzolim se zlehcuji hry a druhym dechem breci, ze konzolove hry nemaji quick save, coz je to nevetsi zlehceni hry jake muze existovat s vyjimkou chatu typu nesmrtelnost.
          • DangerousDave
            mňa zase dojíma fakt, že mnohé staršie hry s quicksave sú obtiažnejšie ako niektoré dnešné konzolovky kde prakticky ani nejde zdochnúť vďaka bleskového autohealu, nízkemu dmg zbraní a instantnému krytiu...

            osobne mám najradšej systém s omezených počtom quicksave... hlavne nech má hráč možnosť voľby.
            • Takovou konzolovku neznam. Mozna na easy, ale tyhle mody nehraju. Nicmene checkpointy jsou daleko vetsi vyzva, nez quicksave za kazdym druhym krokem :-).
    • Nejvíc nejlepší je, když máte brnění něco kolem 200+100 štít a cca 900 Hp a boss vás sejme na jednu ránu - paráda. *14* A šup pěkně od znova, hra je super, pro mne jediné mínus je brutálně vysoký DMG bossů ( přes 1000 DMG ??? - Seriously ???? ), skoro až trapné... jinak bych nic na hře neměnil ( kromě DMG bossů ), za poslední dobu opravdu skvělá hra. *3*
      • Boss na jednu ránu? Tak to je potom chyba, že tě trefil :) Na jednu ránu by tě asi dal i Asylum Deamon, kdybys ho nechal...
        • Tak ono je docela už trapný, když po xtý po několikaminutovim fightu udělá boss prásk a YOU DIED... Asylum Deamon je lehkej, nedá tě na jednu ránu, možná tak 1/2 hp a to samý Taurus na hradbách, to jsou hodně lehký bossové... Jo takže já mám vztyčenej štít, boss provede attack ( libovolnej ) a stamina v háji, prorazí brnění+štít a sebere všecny hp, opradu chyba bude na mojí straně... *6*
          • malo staminy a blbej stit u stitu se divej na stabilitu cim vic tim min ti to zebere staminy pri bloku a vylepsovanim se stabilita zveda pokud ho nemodifikujes na fire,magic,lightning to se pak zveda jen resist u postavy vylepsovat endurance a nasadit favor ring a ses v pohode a ani silf s jeho dvojitou otockou me stit nerozrazi
          • Vyhovuje, protoze ranam radsi uhybam a sam rozdavam poradne rany a z vetsiho odstupu, lepe se tak uhyba. A ta moje halapartna zas tak pomala neni, umi i bodat, coz je rychly utok.
            • ve hre neni zadna zbran na nic jde pouze o herni styl ja hraju s bandit knife,rapirem a painting guardian swordem i blbej broken sword ze zacatku po tuningu muzes premenit na artorias sword a jak rika jejdanasek obtiznost konzole a pc verze je stejna jen pc verze ma novy obsah
          • Jo, chyba je na tve strane. Mas malo staminy a utoku ses postavil na misto tomu, aby ses mu vyhnul. Tj. mas spatne vytrenovanou a vybavenou postavu, resp. jsi zvolil spatnou taktiku s ohledem na svoji postavu.
            • Těžká pomalá zbraň + maximální rychlost ? No pokud ti to vyhovuje...
            • Ty hry jsou stejne, rozdil je jen v novych lokacich a na statistikach zalezi. Halapartna je pomalejsi, ale ma jine vyhody, navic mam halapartnu s rychlejsim specialnim utokem. Co je lepsi pro tebe nemusi vyhovovat nekomu jinemu. Me postave by treba ten stit byl na nic, udrzuji ji na maximalni rychlosti.
            • Prej uplně stejná... si o tý hře něco přečti, se tady oháníš vědomostma, a víš kulový... *6*
              Halapartna je sh1t pomalej, daleko lepší volba je ze začátku si vylepšit to kopí co najdeš na hřitově + tower shield. Už na mě prosim tě radši nereaguj, nebaví mě číst ty tvý komentáře.
            • Blbost a velká. Staty postavy ti zvyšují tunu věcí. Jak už jsi zmínil, tak zvyšují obranu, život, ale i staminu, čili jak silné útoky dokážeš vykrýt - příklad: s nalevleným rytířem mě ani nejsilnější útok Capra démona/Taurus démona nerozhodí. A pak je tu scaling zbraní, což je úplně jiná pohádka. A halapartna je výborná zbraň...

              Btw nevím proč se furt oháníš Prepare to die, když je to úplně stejné jako původní verze, akorát pár věcí přidali a pár ubrali...
            • V Prepare to Die Edition ( u konzolí je to DLC ) na statistikách nezáleží, jak píši výše jsou to jen minimální požadavky na předměty a jen něco málo pak přidají do útoku, obrany apod. Mimochodem halapartna je pěkně pomalá zbraň, už ze začátku jsou tam o dost lepší zbraně.
      • Ále prosítě. Ve hře je HODNĚ málo bossů, kteří tě dají na jednu ránu a žádný z nich není na začátku hry. A krom toho snad jediný jejich útok ti dá dolů celý život. Já bych ve hře neměl vůbec nic, damage bossů je v pořádku.
        • Hraješ Prepare to Die Edition ?
          • 1) Se to v obtiznosti nijak nelisi. Ta hra je jen rozsirena o nove lokace, jinak stejna :-).
            2) Odkaz jsem dal proto, ze jsou lidi, napriklad ty, kteri zapominaji jmena bosu, tak aby vedeli o cem je rec.
            • Jo, tak to mi bylo zahadou, proc mi pred tim z kostlivcu nepadalo nic a potom jo. Myslel jsem, ze to bylo tom, ze jsem je pred tim neumel smrtelne sejmout a potom jo. A ono to bylo patchem :-). Diky za vysvetleni.
            • to darth šoust- 1000 souls bylo za gargoyla ve verzy 1.00 ve verzy 1.05 je za nej 15000 na pc je verze 1.06 vubec prvni verze byla nejtessi malo soulu z kostlivcu a duchu zadny 1.05 to trochu zlehcila a 1.06 na pc je jeste lehci hned na zacatku u studny 3 humanity(wtf) na konzolich dostanes 1 to ze nekdo dostane bossa na par ran chlape to je rpg nevis jak ma ten borec vytunenou zbran s nevytunenou zbrani ho pizlas taky dlouho
            • Ano, kdyz si nepamatujes jmena bosu a ja mluvim o nejakem bosovi, dal jsem na nej odkaz, aby bylo zrejme o kom je rec. Mas problem pochopit pomerne jednoduche souvislosti, bez se nechat vysetrit sam.

              Jasne, takze jsi videl video, jak nekomu neco na konzoli slo a tobe to na pc tak dobre neslo, to je jasny dukaz, ze ds na konzoli je easy balast :-). To mi pripoina, ze jsem na videu jednou videl speedrun jedne pc hry, to me to na konzoli tak rychle neslo, to ta pc verze asi taky byla nejaky easy balast, ne?

              Ty hry jsou az na rozsireny obsah stejne, jestli je nejaka jednodussi, tak pc verze, protoze je plynulejsi.
            • No jistě, viděl jsem gameplay na konzoli - boss bell gargoyles a maník si je dal na pár ran a dostal 1000 souls, pak jsem to hrál já na pc, zabil jsem je po delší bitce a dostal jsem 15 000 souls? On ten název Prepare to Die Edition bude mít nejspíše nějaký význam... Ne, ja nevim o čem je řeč, protože neznám jméno bosse, jdi se nechat vyšetřit... *6*
          • Áno. Kterej boss tě dal na první ránu?
            • to Jejdásek : Jsi opět mimo, jako v jiných diskuzích. Píšu tady o Prepare to Die Edition, ty sem dáš odkaz na konzolovej easy balast. Nemá cenu dále rozvádět...
            • To ze te boss muze dat na jednu ranu nevadi, kdyz ta hra proti tomu nabizi prostredky. Muzes jet na oddolnou postavu a pak te proste na jednu ranu neda. Nebo muzes jet na hbitou postavu, pak zase snadno uhnes. Nebo muzes jet na postavu bojujici z dalky, pak te ten bos vubec neohrozuje. Spousta lidi si stezuje treba na vysokou obtiznost Gaping Dragona: http://www.youtube.com/watch?v=ILN2HgYIdPw Ja jsem ho dal na poprve, bez pripravy, proste jsem na nej narazil a sejmul ho, vubec pro me nepredstavoval problem. Dostal jsem ho magii a to nemam postavu primarne trenovanou jako maga, specializuji se na rychlou postavu s halapartnou, magii mam jen jako sekundarni povolani na minimalnich parametrech, ktere mi umoznuji pouzivat heavy strely. Vzdycky je to o tom odpozorovat nepritele a najit jeho slabiny.

              A nesouhlasim s tebou, ze na statistikach nezalezi.
            • Ok někoho baví 30x chcípat na jednom bossovi, někdo si nechá za peníze šlapat po genitáliích, někdo se nechá bičovat od ženský a ještě jí za to poděkuje... nevidím v tom rozdíl, a ani jedno nepotřebuju. *15* u Capra jsem byl level 27, nebudu běhat ty samý lokace abych si naleveloval postavu, já chci nějakej progress a ne fur to samý dokolečka...
            • Capra démon tě na pořádném levlu a s pořádnou zbraní jen tak nepoloží. I jeho ultimátní útok (skok s oběma zbraněma) tě se zvednutým štítem nezabije na první ránu. Nalevlenej rytíř to ustojí. A na NG+ ti každý boss dá one-shot, to je jeho smysl. Damage zprasený není, naopak, dělá tu hru trochu obtížnější a zábavnější...
            • Capra Demon a pak ten drak, když jdeš přes ty stoky ( jméno nevím ), každej jejich útok mě dal na jednu ránu, každej, nebejt toho sprasenýho DMG, tak jsem to už dávno dohrál. Mimochodem v DS je skvělý levelování, jsem viděl týpka na netu s trainerem, nacheatoval si do statistik všechno 80-99 ( strenght, faith apod. ) a hádej co, přišel k bossovi a ten ho dal na jednu ránu a to žádnej super attack neudělal. Tudíž záleží pouze na itemech/equipu, ty staistiky plní účel minimálních požadavků na předměty, jo a přidají 1 nebo 2 body do útoku, obrany apod.
        • Neměnil vůbec nic, sakra!
          A ještě bych přidal, že je to jedna z nejlepších her všech dob, ne za poslední dobu. *1*
  • No vubec nejlepsi je kdyz hrajete nejvetsi otiznost a zabijete nejposlednejsiho bose a padne vam z nej nepouzitelna vybava jak z beznejch mobu *1* (schvalne kdo prvni uhodne o jakou jde hru?)
    • Diablo? Dohrál jsi na 4. obtížnost?
    • jestli jsi zabil nejsposlednejsiho bosse na nejvetsi obtiznost, tak to znamena, ze stejne lepsi vybavu nepotrebujes :D
    • skyrim
  • ZvacA
    Což o to, hrát na vyšší nebo nejtěžší obtížnosti i při debutu s daným titulem, není rozhodně žádná špatná věc. osobně ani nijak hry nehraju. Je to větší výzva, člověk se musí víc snažit a dohrání opravdu těší, zvlášť, když třeba chybí možnost uložení... Ovšem, ona ta satisfakce ruku v ruce s obtížnosti dostává do držky v momentě, kdy buď hra umí podat obtížnost jedině ve smyslu super přesných panáků, kteří se dostávají v super hordách na scénu v super koridorovaných lokacích. A nebo hra trpí takovými bugy, že větší obtížnost může rovnou znamenat papíry na hlavu z frustrace, přičemž to nemá nic společnýho s nějakou výzvou.

    Takový nedávný příklad z Hidden & Dangerous 2. Mise na nejtěžší obtížnost, nemožnost neuložení, celkem obstojně se chovající oponent - pohoda. Když člověku, jinak pěkná a úspěšná akce v útoku čtyř SAS členů na letiště, podpořená piplačkou v taktické mapě a za dobu něco přes půl hodiny a se srdcem v krku, protože nemůže hráč ukládat, NEJDE dohrát mise, protože dokumenty ke splnění celé operace, jsou ve skříňce, která nejde prorazit ani bazookou a tudíž se k ním hráč nedostane, je opravdu satisfakce hodná k nakopání do řiti. A s podobnými triky v jiných hrách jsem se nesetkal poprvý.

    Takže, já říkám, že easy obtížnost by mohla mizet jedině v případě, až se tvůrci naučí ( a je v podstatě jedno, že H&D2 je třeba deset let starou záležitostí, protože on ten problém přetrává )široce pracovat s možnostmi vyšších obtížností a vůbec umět hry dolazovat tak, aby se daly na větší obtížnosti smysluplně hrát a dohrát.
  • Mno , vse smeruje k tomu , ze si koupite hru , dojde vam kod , ten zadate , prijde vam mail o cem hra byla s hudebnim doprovodem , prijede slecna z EA v tricku s motivem dane hry , blafne vam kaspara aby jste meli pocit zadostiucineni a bude dohrano:)
    • Hry od Bethesdy to mají už teď. Třeba Suckrim v Throat of the World Edition. *4* v Bloware zase běží Ass Rapefect, ale ten má jen pár skalních fanoušků.
    • Neříkej, že bys to VŠECHNO u her ve slevě za nějaké dvě eura nebral *1*
      • Krtecek-GT
        za dvě eura by nestíhali shánět žensky a rozvážet je
  • Lawliet
    EASY snad nikdo nehraje ne? *2*
    • Naopak, drtivá většina hráčů na nejnižší obtížnost hraje. Jak nám ostatně dokazují statistiky (achievementy apod.)
      • Smutne je, ze si potom vetsina hracu stezuje na kratky gameplay. Treba u SOCOM 4, ze je na 4 hodiny. Ja tu hru hral nekolik hodin denne cely tyden. Ale na nejvyssi obtiznost.
    • very easy je chléb můj *15*
    • Já jo, ale až na konec, podohrání jen tak pro p*del.. když už není proč to hrát znova..
    • Proč by nehrál? Ne každý je profi hráč, věnující se hraní x hodin denně. Někdo se chce jen pobavit a opakovat nějakou těžkou pasáž třeba 30x za sebou není žádná zábava.
      • to ne, ale zabava je, kdyz tu pasaz po 31 clovek prekona
        • Filosofie Dark souls! *5*
  • Malleth
    Na strachu ze smrti Dark Souls stojí, takže jedinej způsob zpracování easy modu, co mě na padá by byl se sníženým počtem nepřátel a pastí, nebo jejich odstranění v těch nejzákeřnějších pasážích (poslední lávka v Sens Fortress nebo římsa v Anor Londo). Rozhodně by ale neměli sahat do zaákladních mechanismů, nebo upravovat následky smrti.

    Jinak obecně bych do her spíš přivítal mód realistic. Nevadí mi ve hrách chcípat, když vim, že je fér a je to mojí chybou a ne díky tomu že nepřátelé jsou nesmyslně tuzí.
    • Keyz
      Tak zrovna smrti se v Dark Souls nebojím.Když chcípnu tak co?Nic.Dojdu si pro duše a když to není u bosse tak tam většinou dojdu protože,znám cestu i nástrahy.A když jdu někam kde čekám silné monstrum tak tam nejdu s mnoha dušemi.Tam smrt tam není tak strašně drastická jak jsem se obával.
      Navíc je opravdu smutné jak když se člověk naučit některé fígle tak mnoho monster lze zabít strašně lehce a netakticky.
      • Pokud těch smrtí není moc. Věř mi, pokud zemřeš víc než dvakrát v jedné oblasti, frustrace nabude šílených výšin a je to pouze z toho, že nemůžeš projít skrz bosse/oblast.
        Jo jo, normální nepřátelé se dají zabít lehce a netakticky. Jsou normální... *1*

        Hádám, že jsi se ještě nesetkal s OS, pak bys tvrdil něco trošičku jiného. *3*
        • os, Ornstein and Smough? ty kreteny jsem dal asi az na po 70. a celkem se mi to ted uz nechce ani hrat dal *1*
          • Jop, tihle. Já je dal asi na 30. pokus, po 3 dnech čiré frustrace... *1*
            • A pockej az budes chtit useknout ocas Kalameetovi (kvulli super meci). Vcera jsem ho dal solo azl po 2 hodinach, a to mam odehrano tak 500 hodin na PS3 verzi. Ale Manus sel na treti pokus *5*
    • Easy mod Dark Soulu by bylo plynulé ovládání.
      • Prdlajs. Buď jsi levý, nebo nemáš na gamepad. Doporučuji s tím něco udělat.
      • Malleth
        Dark Souls má skvělý ovládání. Neměl sem problém. Tlačítka sou logicky rozvržený a dobře využitý, je tam rychlá odezva, kameru má plně v ruce hráč, stejně jako target-lock. Inventář je taky v pohodě. A to GUI nijak nepřekáží ani nekazí estetickej dojem.
        • Presne, Dark Souls ma vynikajici ovladani, prirozene, intuitivni, nadhera. Ale je navrzene pro gamepad a to nekteri nedokazou stravit.
      • Keyz
        Co teprve kdyby tam nebylo ten konzolový mód kde se přepneš do bojového módy a kdy máš normální pohyb.Nepřátelé na to totiž reagují! Navíc se mění jinak kamera pohyb atd.Například v bojovém módu špatně proskočíš protivníka protože postava skočí k protivníkovi...
        Kdyby to bylo bez bojového módu a ovládal bych pohyb myší tak abych se mohl plynule natočit tak by to strašně lehké.
        Již je to lehké když bez bojového módu oběhneš protivníka a dáš mu ránu do zad.A to se to hůře ovládá protože se plynule neotočíš.
    • Kdepak, jediný easy mód do Dark souls je jednoduše hru párkrát dohrát. Schválně se podívej na youtube, to, co tam někteří lidé předvádějí (obzvláště EpicNameBro), je neuvěřitelné, o speed runech ani nemluvě...

      Nepřátelé v Dark souls jsou velmi snadní, jakmile si zapamatuješ jejich lokace a taktiku na jejich skolení. Ale nejlepší na tom je to (použiji slova mocného ENB), že tu hru vůbec nezajímá, kolikrát jsi ji prošel a jak si myslíš, že jsi úžasný v jejím hraní. Když to poděláš, jsi mrtvý a nic tě nezachrání. Proto je to nejlepší hra, jako znám a jakou jsem kdy hrál.
      • jak rikas... DARK SOULS je po celou herni dobu vyzva a proto bavi... douejme, ze recenzi zde nedostane nekdo, kdo prave rad easy mod :o) DARK SOULS je pro me hrou dekady, minimalne! A jsem rad, ze jsem podporil autory. Je to herni klenot.
      • Malleth
        Je jasný, že když ji projdeš jednou, tak podruhý je to většinou pohoda, ale to člověku kterýho ta hra kvůli obtížnosti odradí moc nepomůže.
        To je skoro jak skvělej tah Blizzardu ve smyslu, musíte si tu hru zahrát alespoň na Nightmare aby vás začala bavit a na Hell aby vám začali padat trochu itemy.

        Jinak DS je i pro mě jedna z nej her vůbec a tu obtížnost bych neměnil. Doporučoval bych i Demons Souls, jestli si ještě neměl tu čest.
        • To není skvělej tah, naopak je to největší idiocie. Dovol mi, abych ti popsal můj případ. S DH jsem se dostal až na Inferno (2. akt), mezitím jsem ještě hrál Barbara, za kterého jsem prošel Nightmare.
          Na Infernu jsem se zasekl, hrát barbara mě moc nebavilo a tak jsem chtěl zkusit další postavy. Jenže ouha. Musel bych projít zas těch pár hodin ten stupidní normal, což mě naprosto šíleně iritovalo.

          Nakonec mě hra přestala bavit a vrátil jsem se k Dark souls. Věř mi, že napodruhý to pohoda nebude (obzvlášť pokud jedeš rovnou NG+), naopak se tvá frustrace ještě zvětší. Abys měl z Dark souls easy mód, musíš hru projít tak desetkrát (minimálně).
          • Malleth
            Ten skvělej tah Blizzardu sem myslel ironicky :) Taky mě to štve, obzvlášť ten drop podělali brutálně.
            Po druhý mi přišlo DS fakt docela v pohodě i na NG+. je tam sice několik míst a bossů, kde sem párkrát zemřel, ale frustrace se nekonala.
            • Svatá pravda. Ale zkus udělat ENB boss challange a budeme se bavit o tom, jestli je hra lehká. *1*
            • Malleth
              Ty mám taky moc rád. Na ty sem si musel přizvat duchy. Obzvlášť když sem chtěl aby první zemřel Smough.
            • Pikaču a Snorlax/ blbý a blbější, in-game jsou to Dragon slayer Ornstein a Executioner Smough. Což je asi nejtěžší boss fight na světě. *7*
            • Malleth
              Co/kdo je OS?
            • Tak to se omlouvám, myslel jsem, že jsi fanboy. Já vím, že ta hra je docela v pohodě, ale OS s tebou nesouhlasí. *1*
  • som zvedavy, kedy zacnu tito pani rozmyslat o tom, ze pod easy modom bude mod walktrough *1*
    • Jen se nesměj, něco takovýho mají už léta letoucí všechny díly Serious Sama, tzv. turistickou obtížnost. Spočívá to v tom, že jseš téměř nesmrtelnej, nepřátelé ti nemůžou nic udělat, zabít tě může jen past nebo když někam spadneš. Na druhou stranu nejvyšší Serious obtížnost je opačnej extrém. *5*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit