Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • SS2 jsem hrál nedávno. I v dnešní době je hra uplně v pohodě hratelná a má výbornou atmosféru. Kam se hrabe Bioshock (duchovní nástupce od stejného vývojářského týmu). SS1 je na mě už moc starý a v dnešní době asi nehratelný
    • C-BEAM
      tak na hratelnu podobu skoro dokonalého SS2 mal najväčší vplyv looking glass nie irrational. Na mňa je inak SS1 tiež už moc starý / technologicky.
      • MrSanta
        Dovoluji si oponovat. Podle mě má největší vliv na hratelnost dvojky Ken Levine.
        • C-BEAM
          máte pravdu ! poplietol som to, ospravedlňujem sa.
  • Kdo nehral, nebo alespon nevidel, neuveri.

    System Shock nabizi takove mnozstvi moznosti, takovou plejadu nabidek, tak propracovanou hratelnost, az se zda neuveritelne, jak primitivni v porovnani s nim jsou moderni hry. A nemyslim tim odreagovavaci strilecky, ale i zdanlive propracovane tituly, ktere se pysni "rpg prvky" nebo podobnymi slovicky.

    Ja nerikam, ze dnesni hry nejsou zabava. Spousta z nich je fajn. I ty "stupidni". Ale kdyz se clovek podiva na to, co ty hry umoznovaly, jakou hloubku nabizeli hraci... tu moznost, ze hrac tu hru skutecne HRAL, ne ji proste prosel behem par chvilek.

    Jasne, SS je taky dost hnusnej na pohled a strasnej na ovladani, ale to je dane vcelku objektivnimi omezenimi v dobe jeho vzniku - je to nevyhnutelna nutnost.

    Zatimco debilni a tupa hratelnost spousty soucasnych titulu je VOLBA. A to je strasny.
    • MrSanta
      System Shock hodně předběhnul dobu. A taky na to doplatil. Spousta hráčů netušila, jak to vlastně hrát. Brali to jako další doomovku a těžce pohořeli. Hra jim přišla hrozně těžká.
      Prodeje za moc nestály a firma na té hře prd vydělala. To samé bylo i s dvojkou. Zajímavé, že oba System Shocky dostávaly v recenzích skvělá hodnocení, ale prodeje byly špatné.
      Ken Levine měl v té době velmi sympatický názor na tvorbu her: "spirit of System Shock is player-powered gameplay: the spirit of letting the player drive the game, not the game designer". Škoda, že se od toho tak vzdálil v poslední Bioshocku...
      • Geniální hra, slabé prodeje. To byl případ spousty dalších her. *13*
    • Presne tak, SS ukazuje, jak jsou dnesni hry obludne primitivni a to komplexni SS vysel na 486DX a k chodu mu stacilo jen par MB ram (v te dobe jen malokdo mel 8MB a dnes je standard 1000x vyssi) a jeste se obesel bez 3D grafickeho akceleratoru, vsechno to pocital CPU. Je to az neskutecne, co tehdejsi programatori a herni designeri zvladali.
  • I hodně starý věci jde bezproblémů rozběhat i dnes. Taky proto jsem se starý AMD486ky na 100MHz zbavil. Nebyl důvod si jí nechávat jenom pro dobrej pocit.
    Na DOS hry DosBox, na starý hry pro Windows XP stačí VirtualBox nebo jiná virtualizace co umí i 3D akceleraci (myslím že i VMware Player to už zvládá) a na hromadu dalšího jsou emulátory.
  • sleepless
    Díky všem za připomenutí alternativních řešení, jak rozeběhnout SS na moderních OS. Odkaz na SSP jsem doplnil do článku.
  • Coffin.Corner
    Rozběhnou první díl i na současných OS je dnes velmi jednoduché, protože existuje fanouškovská modifikace SYSTEMSHOCK-portable (SSP)

    https://www.systemshock.org/index.php?topic=211.0

    Navíc obsahuje volitelné vychytávky, jako mouselook, nebo vylepšené textury, atd.

    Edit: Omlouvám se MrSanta byl rychlejší a já jeho příspěvek přehlédl. *3*
    • Corvus
      Já hraju z této verze, kterou uvádíš, ale není to "všespasící". Jak jsem uvedl, hra má problémy pod Win 7/64 bit a jakmile se na ni snažím aplikovat české titulky, tak padá prakticky neustále...
      • Já to hrál na Win7/32 bit a hra běžela v pohodě i s češtinou.
        • Corvus
          Proto píšu 64 bit. Tam to padá (tedy aspoň mě)... Bohužel.
          • Coffin.Corner
            Já na W7/64 kupodivu problém neměl, ale s tou češtinou máš pravdu, stejná zkušenost.
  • Ako mozete napisat ze to je upravena verzia povodnej hry ked je to hra postavena na komplet inom engine a pouzivajuca aj ine data ? (mozno vyextrahoval textury z povodneho SS ale v takom pripade pravdepodobne porusil licenciu, ehm). A v zapeti zasa pisete ze sa bude snazit maximalne priblizt k povodnej, pretoze presne iba to je mozne. Zdrojaky z povodneho SS niesu dostupne a je otazne ci sa mu podari uplne skopirovat vsetko podstatne z povodneho SS. Pravdepodobne feeling bude aj tak iny, kedze je to Quake engine. Ale aj tak fajn ze sa do toho pustil.
  • MrSanta
    System Shock Portable by měl fungovat bez problémů na všech systémech.
    Informace a soubor ke stažení zde: https://www.systemshock.org/index.php?topic=211.0
    Looking Glass Technologie i Origin Systems jsou zaniklé. Práva na System Shock 1 asi nikdo nevlastní. Nebo se k nim nikdo nehlásí.
    Jestil ten remake dotáhne do konce, tak to bude naprosto skvělé.
    • Super mouselook .... vyzkoušíme uvidíme . No doufejme že nezareaguje GOG , neprohlásí se majiteli práv a vše pak nacení a zakáže volně šířit ...
  • C-BEAM
    skoro som dostal infarkt keď som spomínal na SS2, listoval obrázkami z galérky a odrazu na mňa vyskočila tá Vaša reklama...
    • adblock....sice tě budou na tebe budou hrát psychologickou hry abysis to odbloknul ale stojí to zato.
      • muzou si hrat co chteji, zablokoval jsem adblockem i tu otravnou listu co upozornovala na adblock *1*
      • Teď jsem ho také nainstaloval a musím říct, že galerie na game.cz byla jeden z hlavních podnětů. Reklamu přežiju, ale co je moc, to je moc. Banner - ok, postraní lišty - ok, pozadí stránky - ok, vyskakující hnus přes celou stránku, ještě navíc s hlasitým zvukem - fakt ne! A bohužel těch stránek začalo přibývat, kde skáče cosi přes celou obrazovku a člověk je tím rozhozen a navíc jsou čím dál originálnější, takže maskují zavírací křížek, jak se dá...
  • System Shock 2 v Cry Enginu:

    http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=135284

    Bohužel je to jen pár screenů, na celou hru nemají práva a ani finance. Představa, že by udělali komplet remake v týhle grafice je silně fapoidní.
    • Díky. Krásně jsem si zasnil.
  • Tak za prve v DOS BOXu ta hra funguje bez problemu a za druhe existuje patch, ktery ovladani prekope do soucasne moderni potreby. Vice netreba a proto bych vice na tento klenost nesahal. Pro me neexistuje lepsi pribehova hra nez tato a i celkove se drzi vysoko v mem TOP TEN nejlepsich her vsech dob.
    • Corvus
      Absolutně souhlasím! Hra je to geniální a pro mě společně s Planescape: Torment sedí bok po boku na prvním místě nejlepších her všech dob. Do dnes mám doma na polici NEROZBALENOU krabici System Shocku z roku 1994. Hřeb mé sbírky :) Já mám pod DosBoxem / Win 7 64 bit akorát problémy rozchodit v System Shocku češtinu, ale jinak mi to jede jako víno.
      • Coffin.Corner
        Klobouk dolů :) Já mám sice v originále disketovou i CD verzi, ale obě rozbalené *4*
      • ;) Koukám a zdravím dalšího sběratele co hry neotvírá . Je fakt že digitální distribucí tohle panenské kouzlo vzalo nadobro za své .
      • v té době to bylo pekelně drahé. Ale nyní máš doma fakt klenot.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit