Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • 13_11
    Další výbornej kus.

    Mně by se ještě líbilo, kdyby se tady rozžehla debata na téma "ideální herní recenze očima samotných čtenářů". A protože je to příznačné (články/recenze od Lukáše Grygara jsou vším, jen ne všedními kusy, které vídáme na českém herním internetu), zajímalo by mě, jak se čtenářům líbí tento jiný styl psaní o hrách? Záměrně píšu jiný, nikoli nový, protože výmysl jako je Nová žurnalistika podle mě není - člověk buď umí psát poutavě nebo nudně, v souvislostech či bez nich. Nic víc, nic míň.
  • Že 99% vývojářů z nepochopitelných důvodů sahá po fantasy, scifi a podobných nereálných šílenostech je smutný fakt. Je mi jasné, že hry dokážou vytvořit něco, co si jindy nezkusíte (vesmírný pilot), ale na druhou stranu jsme strašně přesyceni tím nereálným balastem.
    Proto když vyjde nějaká hra na motivy reálného světa, je to jak smilování a takové hraní je pak uplně jiné, protože se do něj dokážete vžít mnohem více.
    Méně je někdy více! Vést "normální" detektivní rozhovor v Heavy Rain je 1000x lepší než po tisícíprvé vidět vybuchovat továrnu na mimozemšťany a zachránit tak svět.
    Važte si proto her s reálným základem.
    Proto třeba takové La Noire má potenciál být neuvěřitelným herním zážitkem.
    • Však tohle je sci-fi. :)
  • Cosi
    Na The Curfew by se nemělo pohlížet jako na hru ale jako na projekt. A na něm mě velice bavilo sledovat osudy účastníků, taky se mi líbily otázky které jsem mohl pokládat protože většinou se nedalo určit která bude nejlepši pro to abych dostal nejvíce důvěry, ne jako v Mass effectu 2. Dále zasazení do prostředí a atmosférapohltila za to veliké plus. Ale bohužel asi třikrát jsem musel znova načíst celou stránku protože jsem například kliknul myší když bylo video a zaseklo se. Minihry byly hrozné a nemají tam co dělat. Stejnak nesmyslné mi přišlo hledání tří čehokoli kvůli získání bonusové otázky, jako bonus otázka fajn ale to že se mi zpřístupní když objevim 3 plakáty to nedává smysl. Ale celkem jsem z toho nadšen.

    A teď k článku Lukáše Grygara, po jeho přečtení nemá tušení o čem pojednává, ani co mi chtěl jako čtenářovi sdělit. Ale vim že že se mu líbí TV on the Radio, Kieron Gillen a intro.
  • horak.ada
    hodne dobry članek a ta hudba me fakt zaujala, indie brit rock FTW

    Edit - jsou z USA ale co :)
  • Amylee.Anderson
    Ta písnička nemá chybu.
  • Je krásné, že se konečně našel někdo, kdo i hráče burcuje a spíše mluvím o recenzentovi, než o hře, kterou si stejně většina z nás nevyzkouší (já zejtra, doufam, že se to dá pauznout, protože v opačném případě to bude trochu problém). Děkuju za ten článek v době, kdy Hrej.cz vládne Zlověd Znechutil, BW je v pr... a Tiscali jedna z mála snesitelných stránek o hrách. Děkuju autorovi, že se pokusil, jak řekl Kryl (v trochu jiném kontextu) "Vzít paví pero z koše plného odpadků," jak to bylo úspěšné, nechám na povolanějších - Bohu, Pepickovi123 a J.W. Bushovi. Jen škoda, že je pozdě - od doby, co jsem se včera hádal, že animace ksichtů ve Skyrimu bodou zas špatné, se na mně nemohlo nic změnit - všichni, kdo se sem podívají jsou alespoň natolik ovlivnění mainsteamem, že jej dokážou snést. A hezky se dostáváme i k vizi v článku - Ne, nebude to tak, jak říkáte, svět nespasí banda hackerů s adventurama, svět už nespasí nikdo. Svět se bude jen zjednodušovat, zjednodušovat, zjednodušovat (položená osmička). Zůstane tu vrchní vrstva, která nebude potřebovat síly, aby vládla. Není sice žádné dělení na my a vy, ale ti, co to říkají, mají určitě i jiné důvody. Mainsteam zkrátka už ňákej pátek vládne světu, zjednodušuje se a lepšit se to nebude. Tolik moje konspirativně apokalyptické okénko, těším se napřečtenou u debaty o animaci trávy ve Skyrimu *1* .
    • Souhlasím s "nástěnkářem", mainstream nikdy nezmizí. To prostě nejde. A je to dobře. Vždy si rád zahrají hry jako Gears of War nebo Killzone. A byla by velká škoda, kdyby se podobné hry přestaly vyrábět. Dnešní problém spíš vidím v tom, že herní branže pořádně neví, kam má směřovat. A v dalších letech bude zajímavé sledovat, kam se to celé bude vyvíjet. Celé to prošlo několika etapami a teď cítím slepou uličku. Kdy přijde ten zlomový bod? A jak bude vypadat. Když jsem poprvé hrál Doom, tak jsem si říkal, jak je to úžasné. Pak přišel System Shock s ovládáním myši(nevím, jestli byl první) a mě to dostalo. Najednou jsem se mohl volně rozhlížet. Když jsem poprvé hrál Unreal, tak mě dostala ta grafika. Dodnes si pamatují, jak jsem koukal s otevřenou pusou na vodopády. Když jsem si zahrál Half-Life, tak mě dostal ten přístup k FPS, kdy to nebylo jenom o tom jít rovně a střílet. Ale tyhle věci už máme za sebou. A co teď? Wii sice přineslo tak trochu menší revoluci. Jenže to se ukázalo jakou dvousečná zbraň. Dobře se u toho pobavíte, ale abych řekl pravdu, neumím si představit, že bych na podobném zařízení hrál například Dragon Age po dobu 40hodin. Takže je to jenom zajímavost. Nikoliv cesta. Ale jak to bude pokračovat dál? Ano, bude se vylepšovat grafika, bude lepší fyzikální systém, lépe stvárněné animace atd. Hry budou větší, hezčí, propracovanější, ale hratelnostně budou pořád na úrovni pět až sedm let starých titulů. Ale někam to pokročit musí. Přece jenom hratelnost je nejdůležitější složka hry. Proč by se jinak hráči vraceli ke starým hrám? Každý hráč si rád zpětně zahraje hry jako Fallout, StarCraft, Metal Gear Solid atd. A je to jenom díky té vytříbené hratelnosti, nikoliv grafice. Takže se moc těším na to, kam to celé povede, protože mě zatím nic moc nenapadá. Herní branže nemůže pořád fungovat na stejných principech. Musí se měnit. Stejně jako film, hudba, knihy, umění atd. Tak uvidíme.
      • Může. Nemusí.
        • Morgane, ty prevíte, přestaň se vykecávat na fórech a mazej mě rozmrazit!
          • Tos uhodl. *5*
      • Mopped
        Za rok bude konec světa a začne to pěkně na novo. Dungeon Master, Ambemoon, Duna, Warcraft, Ufo, Stonekeep, Albion, Doom, Ultima Underworld, Realms of Arcania atd. Už se nemůžu dočkat.
    • janchor
      Mainstream z principu zmizet nemůže, jenom se proměnit, což ostatně průběžně dělá (a mimojiné v rámci toho běžně přebírá prvky undergroundu, viz punk & další svýho času nový žánry). Ale vždycky vedle poběží alternativa, která ve hrách souběžně s tím, jak distributoři (opět analogie k vývoji na hudební scéně, kde už to proběhlo) ztrácejí půdu pod nohama, konečně přestává živořit.

      Jo a zapauzovat to jde, respektive hra si ukládá postup do cookies. Ještě existuje naděje *3*
  • Trochu mi chybi verdikt a neco k technickemu zpracovani. A taky jsem uplne nepochopil mechanismus hry, neco jako uncharted? Ale rozhodne to vypada zajimave i recenze zajimava, ale ohledne informaci trochu neuplna?
    • Jako Uncharted to naštěstí není :D
    • Nemohlo by to byť tým že to vlastne nieje recenzia ?
      • Dobre tak to neni recenze, ale pise se tady uvaha na zaklade hry a autor predpoklada, ze ji zname. Nebylo by tedy logictejsi nejdriv napsat recenzi (a s hrou nas seznamit) a teprve tyto uvahy a rozbory?
        • Tak si jí vyzkoušej, to bude asi nejjednodušší - www.thecurfewgame.com
        • Ono je možno zaťažko hodnotiť flashovku ( obzvlášť takúto ) a je to teda skvôr snaha upozorniť na jej existenciu než zhodnotiť a práve okolo toho aké vrhá svetlo na zvyšok " velkej" hernej produkcie je nabalený ten " komentár /zamyslenie/ jemný myšlienkový onanizmus *3*
  • Trochu mi to pripomina, jak jste tady vyhlasili jako zajimavost roku (nebo co) minecraft a recenze doted chybi...
    • Možná to je proto, že Minecraft je pořád v Beta verzi...
  • Dost zajímavá hra, námět jenom dokazuje kam Britové směřujou. Dyby byli chytří tak si do tý svý ostrovní země nepouštěj muslimy a podobnou havěť a nemuseli by tam mít kamery na každym rohu. Doufám že u nás to takhle taky neskončí
    • Mopped
      Nechte toho pane Vandas.
      • Amylee.Anderson
        Něco proti Vandasovi, hipíku?
        • Takže, kdo je s Vandasem je ok, a kdo proti, ten je hipík?
          Vandas je jenom populistickej tlučhuba s tendencí podněcovat násilnosti.
          • A už nějaké podnítil? *4*
      • Pravd.Faktem sice je že má Británie s imigranty silné problémy, ale je opravdu naivní si myslet, že by podobné problémy zrovna tahle hra reflektovala. Natož Grygar.
    • janchor
      Obávám se, že námět to vede zcela jiným směrem, než by konvenovalo tvý xenofobii. Jedna z postav je mimochodem dcera iráckejch přistěhovalců.
      • Jo. To vidím. Už ze začátku mi bylo jasné pro koho je tahle hra (?) určena a je mi z toho špatně. Vždycky se najde dostatek lidí, co to sežere i s navijákem.
        • Můžeš to nějak rozvést? Pro koho je teda určená, a co se má sežrat i s navijákem? Nemám pocit že by ta hra vnucovala nějaký názor, postoj, politický směr nebo tak něco. Je to prostě varování před určitým směrem vývoje, který rozhodně není pozitivní (na tom se snad shodnou všichni) a bohužel není úplně nereálný.
          • Taky bych se mohl ptát. Před kým vlastně varuje? A proč před ním varuje zrovna teď a tímto způsobem?
            A věř mi, pokud by se již v roce 2014 Morganovi dostala do rukou atomová bomba, udělá svou svou práci mnohem líp!
            • Byl bych rád, kdy se milý naklikávač taky přidal do diskuze.
            • Budu doufat, že si dostatečně uvědomuješ, že tebou velmi snadno může manipulovat i tahle hra. Není to vláda, která se snaží rozkřesat v lidech strach z imigrantů. Naopak! Vše se snaží zametat pod koberec. Uklidňovat, omlouvat, zakrývat, umlčovat. Donekonečna to ale nejde. Lidi už toho mají plné zuby.
            • Varuje před přílišným omezováním svobody a práv jednotlivce ve prospěch zajištění bezpečnosti a jistot, před tím, že strach (aktuálně z teorismu, přistěhovalců, islámu; dřívě z komunismu, kapitalismu, socialismu, Židů atd.) se dá zneužít ke zmanipulování davů, a před tím, že současná relativně otevřená a svobodná a společnost není rozhodně samozřejmostí. (Doporučuji přečíst román 1984 od George Orwella.) Proč teď? Protože je to velmi aktuální téma (už pár tisíc let).
              Tím jsem odpověděl na tvé otázky a těším se že ty odpovíš na ty mé (viz minulý příspěvek).
  • Jinak ta hra je docela dobrá, ale když jsem viděl ve flashi střílení terčů... plovoucí myš FTW :))

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit