Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Corvus

    Chápu, že čas, respektive jeho nedostatek, je tu jedna ze zásadních herních mechanik. Ale prostě ne. Už od dob porouchaného vodního čipu ve Fallout 1, kdy mě hra doslova stresovala, abych jej nalezl, nehraju nic, kde nemám klid se do hraní ponořit, kochat se a rozjímat. Přitom vše ostatní vypadá skutečně skvěle. Bohužel tahle stresující mechanika mě dokáže u každé podobné hry absolutně odradit. Jdu mastit božský Wasteland 3 :-)

  • Uz na tom ujizdim treti den a ne a ne me to pustit. Zatim jsem se nesetkal s tim co se pise vice, tedy ze bych nebyl schopny dokoncit scenare kvuli tomu, ze mi chybi konkretni budovy. Jednu vec totiz umi vyrobit hned nekolik budov, akorat v ruzne kvalite (rozumej v jine narocnosti na vstupni suroviny). Takze zatim jsem az na uplne vyjimky dokazal vyrobit vse, co po me hra chtela a pokud jsem scenar nedokoncil, tak vetsinou diky vlastnim chybam. 


    Hra je kazdopadne pekelne narocna, hraju na lehci obtiznosti a rozhodne se nenudim. 


    Prekvapila naprosto perfektni optimalizace a pripravenost pro Steam Deck, takze 85% casu mam dokonce odehrano na nem. 

  • Zkoušel jsem a nechápu tu vlnu pozitivních ohlasů. Zezačátku se mi to hodně líbilo, ale s další a další hrou začnou postupně vylézat neduhy, které zezačátku nejsou úplně zřejmé. Největší problém hry je, že jak moc hra bude jednoduchá nebo naopak se budete trápit hned od začátku je čistě na základě náhody - tj. toho jaké budovy vám hra nabídne a jaké suroviny budou v mýtinách. Nicméně často se musíte rozhodovat o budovách bez toho, že tušíte co za suroviny je v dalších 2-3 mýtinách nebo vám hra dá vybrat z několika end tier výroben, ale celkem reálně se může stát, že si něco vyberete, ale při další příležitosti už vám hra nikdy nenabídne další budovy z výrobního řetězce. Prvních pár her, kdy máte ještě jen pár odemknutých budov, to celkem funguje, ale čím déle hrajete, tak odemykáte do možného balíčku všech budov další a další, ale během hry vám to několikrát pár budov vylosuje a čím víc jich máte, tím menší šance, že z nich dostanete použitelnou kombinaci, obzvlášť, když se často musíte rozhodovat v okamžiku, kdy ještě nevíte co budete potřebovat nebo vám už nepřijdou návazné budovy. Postupem času lze grindem permanentně některé klíčové budovy trvale odemknout, ale tolik trpělivosti jsem s tím neměl. Hra originální, ale na můj vkus je to strašně závislé na náhodě. Hra může být strašně jednoduchá, pokud vám hra předkládá správné budovy dle surovin, které jsou v mýtinách - což zezačátku celkem funguje, ale čím víc toho máte odemčeno, tak jeden nebo 2 špatné výběry budov vám hru dokáží extrémně zkomplikovat.

    • toka

      Už můžu udělat poměrně kvalifikovaný názor na tuhle kritiku, kteoru jsem tu kdysi četl a obával jsem se jí. Mám za sebou obtížnost P10 a splněný Cobalt Seal, což je 6. seal z 8 možných. Ve stromu mám odemknutých 3/4 upgradů. Celkově se dá říct, že jsem v nějakých 75% hry. Mám za sebou 42 map, nahráno 120 hodin. A z těch 42 map jsem neprohrál ani jednu. Bezpochyby to někdy přijde, nicméně to, jak moc je hra o náhodě, se dá poznat podle konzistence výher. To je něco, co například Balatro nemá. Tam je nemožný mít 100% winrate i na tu nejmenší obtížnost.

    • Derp_1337

      To zní dost blbě. Kdyby se ty budovy odemykaly nějak postupně v nějakém stromu technologie, tak to by bylo v pohodě. Ale jestli vám hra dává na výběr náhodné budovy, tak fakt může dojít k tomu, že člověk má nekompletní výrobní řetězce.

      A metoda "musíte grindovat, aby jste odemknul úplně všechno" není moc dobré řešení. Snad to nějak upraví.


      Něco podobného jsem zažil při hraní Heretic's Fork (Tower defense hra s karetním deck buildingem). Ze začátku hry všechno pěkně funguje, ale čím dál postoupíte, tím horší to je. Late game na vyšší obtížnost je vlastně jenom o čisté náhodě, jestli vám přijdou vhodné karty.

      • Je to stejné, čím dýl hraješ, tím je to víc o náhodě + grindu si ty budovy permanentně odemknout. Tj. úplně nejhorší je mid game, když už máš mraky budov v balíčku, ze kterého se ti nabízí budovy během hry, ale ještě jsi negrindoval dost dlouho, abys měl všechny důležité budovy permanentně dostupné.  Je to dost o náhodě, což jsem i zažil, máš hru, kdy ti budovy jdou dobře pod ruku a další hru, kdy musíš vybrat něco na začátku, kdy ještě nevíš co je za suroviny v okolí a pak tě to totálně zařízne, protože v mýtinách máš suroviny, ale nemáš budovu, která je dokáže sbírat, případně díry ve výrobních řetězcích a nedáš dohromady nic. Nechápu, že to všude tak vyzdvihují, ale je pravda, že na tohle je potřeba to hrát dýl, ale prvních pár her je fakt pěkných, než vylezou problémy napovrch a tam už se asi moc hodnotících nedostalo. A obchod je něco na co úplně nemůžeš spoléhat, protože logicky všechny výměny jsou ve prospěch obchodníka a tím pádem musíš něco strašně nadprodukovat, abys měl na to vůbec něco koupit, což není tak jednoduché, v okamžiku, kdy jsi v koncích + obchodník přijde jednou za uherák a hry jsou velmi rychlé, takže ho uvidíš možná 3x za hru a ještě má samozřejmě obchodník různé preference a sortiment, takže to co potřebuješ mít nemusí nebo nebude chtít to co nadprodukuješ. 

  • Jejda no to zas bude dlouhá zima.  Děkuji za recenzi a KrPa za tip kde teď koupit😎

  • jurb83

    toto vyzera byt kvalitna napln dlhych zimnych vecerov

  • KrPa

    🙂 koukam, ze je to i na gogu a rovnous s cestinou a slevou, uz je to i moje!

    • Derp_1337

      Dík za tip. Jinak češtinu už přidali i na Steamu.

  • Sir_Emental

    Díky za recenzi! O hře jsem doteď neslyšel, nu po přečtení jsem si ji hned koupil a po té úvodní hodince zatím můžu říct, že mám svůj objev roku 2023!

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit