Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • vonTossis

    Tak tahle zpráva mě nadchla. Posel Smrti byl jedinou věcí, kterou jsem kdy vyhrál. Žádné peníze jsem tehdy neměl a neskutečně jsem se na tuhle hru těšil a zkoušel jsem si to tedy vysoutěžit. Tvůrci zveřejňovali tehdy hádanky, a kdo uhádl první, vyhrál. Pamatuji si, že odpověď byla "zrcadlo", ale hádanku už nevím. :-)

  • Horst_Fuchs

    Připadám si jako svatokrádežník, ale musím to říct. Posel Smrti má být  ikona českých adventur? 

     Z desítek klasických adventur co jsem prošel desítky jich většina byla zábavnějších, rychlejších, hezčích i férovějších nežli toto. Hru jsem rozehrál asi před 10 lety a hrál jí s pauzama celou řadu let, protože mě pokaždé dokázala naštvat něčím novým.

    Jednak díky pomalosti, pomalý je pohyb hrdiny, pomalý je pohyb ostatních postav, pomalá je jakákoliv manipulace s inventářem a předměty, pomalé jsou i dialogy, ba co víc žalostně pomalé je nepochopitelně i hlavní menu hry a samotné savování/loadování. 

    Grafika hry , narozdíl od klasických pixelart adventur z devadesátek fest zastarala, v roce vydání celkem pohledná záležitost, dnes vypadá Posel Smrti technicky žalostně zejména při hraní na velkých monitorech či televizích. Nemožnost jakékoliv změny rozlišení, technické problémy s kurzorem myši a herní videa v miniokýnkách to zdání zastaralosti ještě umocňují. S tím by se samožejmě dalo pracovat, kdyby vás hra občas mezi mimochodem ne moc dobře psanými dialogy sem tam nezaskočila s nějakým tím naschválem. 

    Hned několikrát za hru se stane, že z dosud mrtvého kusu grafiky kdesi na pozadí se zčistajasna po nějaké náhodné události stává interaktivní bod či předmět klíčový pro další postup. Kolem takových místeček pžedtím často stokrát projíždíte myšítkem bez odezvy takže člověk po čase samozřejmě další průzkum na místě neprovádí a pátrá jinde, a ošklivej zásek je na světě, zcela zbytečně. V jednom případě to hra ještě okořenila nutností prozkoumat věc oběma myšítky což hra jinak vůbec nikde nevyžaduje.

    Takových situací zažijete s Poslem celou řádku. Pokud jste zásadový adventurista pro kterýho je návod sprostý slovo tak přeju hodně štěstí a času. 

    Někde v poslední třetině se hra fakt vytasila. Totiž šlo o animaci vaší smrti, zajdete si takhle na průzkum jednoho místa po kterým nastává zatmívačka a pak jen animace jak vás kdosi spoutaného pomalu zasypává do hrobu. Tak jsem loadnul a adventuřil všude jinde a zasekl se, zase. Ten pocit když jsem se nakonec dozvěděl, že to co se tváří  jako animačka smrti je ve skutečnosti jakýsi QTE, to umí jen Posel Smrti.

    A když jste dost otrlí a projdete si tím vším je tu ještě ta bizarní finální část hry po scéně ve zpovědnici. V mých očích tím hra poklesla i příběhově, finále ve zpovědnici a následná makabrózní sebevražda podpořená nějakým tím epickým videem mohlo bejt opravdu solidní  závěr. Tak proč ten zmatek s poslední epizodou? Pokud to mělo být jakože psychologický horor tak to se opravdu nevydařilo. Takže ani o příběhu nakonec nemůžu říct, že by to byla taková bomba jak se v dobových recenzích tvrdilo.

    • Animace i grafika odpovídaly době. Já byl spokojený, dohrál jsem to myslím tak 3*. Nejlepší na hře jsou dialogy a CZ dabing. Hra mi přišla dosti podobná Broken Swordu - vlastně si je kolikrát i pletu, když si myslím, že něco bylo v té hře a ono bylo v té druhé.

      Bohužel ty další 2 díly nestály za nic.

      • Druhý a třetí díl dělali Němci. Vydavatel chtěl pokračování, ale Future Games považovali příběh za ukončený, takže to skončilo u Cranberry Production. Značka Black Mirror patři pořád vydavateli, jenže značka Posel Smrti zůstala tady, takže je možné vytvořit pokračování/prequel bez komplikací s licencí. Akorát se to nebude moct v angličtině prodávat jako Black Mirror.

    • Ni vidíš. A i přes tvoje nepochopení, hloupost, nešikovnost a šmatlavost to je kult a legenda. Zaslouženě. 

    • vonTossis

      Sto lidí, sto chutí. Mně naopak to tempo vyhovovalo a je to pro mě pořád adventurní jednička z Česka a top 5 adventura vůbec. Ale jo, spoustu toho, co píšeš, je naprosto relevantní.  Je to pak už jen o té chuti, komu co vyhovuje, co ho baví, co mu třeba nevadí. Já mam i dnes v hlavě tu atmosféru, která mě nepustila ani po letech. Ale návod jsem tedy nepotřeboval a přišlo mi, že se dalo všechno nějak vymyslet. I když ona akce s pravým i levým tlačítkem byl pěkný výmrd.  Nebyl to náhodou klíč na dveřích? :-)

  • Lukyz

    Přiznám se, že tohle je jeden z případů, kdy bych víc ocenil remake originálu než pokračování nebo prequel.

    Byl jsem strašně nadšenej, když jsem původně zahlídl remaster Posel smrti a pak zklamanej, když šlo "jen" o soundtrack 😁

    • PLuto.petr

      Proč dělat remake něčeho, co pořád pěkně vypadá a dobře se hraje? Sám osobně současnou módu remaků a remasterů nechápu. Já radši od jakéhokoliv studia uvidím úplně nový díl (nebo úplně nové dílo z jiného univerza) než mrhat čas a síly na něco, co není potřeba předělávat.

      • Remake silent hill 2 prekonal original , demons souls taky , kdyz se to udela poradne tak to smysl ma 💁‍♂️

        • Horst_Fuchs

          SH2 remake překonal? Vážně? Zklamání nejen technicky.

          Nevzpomínám kdy naposled jsem viděl hru co by byla fakt ošklivá i na middle detailech, SH2remake to dokázal. Ve stejný době vyšel a hrál jsem na stejný nastavení Stalker 2, nebe a dudy, vzhled nesrovnatelně lepší, FPS několikanásobně vyšší. Nový vzhled postav. Proč? Za všechny třeba divnej vzhled  manželky Mary, v originálu byla tak japonsky roztomilá, teď je to jen taková divná nevýrazná ženská. Málo mlhy.

          Nový ovládání a obsah navíc možná fajn, jenže zároveň s tím i ledacos zajímavýho osekali, třeba pro mě nezapomenutelnou část okolo návštěvy temného sklepa s prstenem v kaluži krve uprostřed, to byla klasa, a najednou je fuč.

          Boje vcelku nuda, pořád dokola, dash, dash, praštit či střelit, dash, dash furt dokola. Bossfighty jak přes kopírák, navíc Eddie byl v týhle verzi opravdu divnej boss, jako hodně divnej , tlustoch se po zásahu a rychlochlopřebití kvéru stihne sprintem schovat a nachystat protiútok, zatímco James je proti němu jak parkinsonik a během jedinýho přebití stihl bejt postřelenej hned dvakrát. 

          Zvuk asi lepší, ale novej dabing k postavám už prostě nesedí, z holky ze hřbitova jsem měl dojem jakoby šlo o úplně jinou postavu, ta intonace a styl jak se mnou mluví. Eddie už nezní tak vyšinutě, jen divně. btw, hudba prošla taky divnou změnou a mám dojem, že hraje mnohem míň než dřív. :(

          Kolem a kolem totální průměr 5bo6/10, kdo nezažil dobu kdy první SH vyšly hodnotí asi dobře, já vyzkoušel a radši si zas nainstaluju dvojku z originálky a doiinstaluju Enhaced mod, tohle už ne.

          • Je mi skoro 40 takze ano original pamatuji 💁‍♂️a mam pomerne novou pc sestavu a hru hral na ultra ve 4k 🤷‍♂️hra bezela krasne celych 17 hodin a za celou dobu jsem nemel jediny bug nebo neco podobneho a grafika i atmosfera je supr 💁‍♂️netusim jak vypada hra na medium detaily teda ale predpokladam ze to zas tak extremni rozdil nebude, kazdopadne to ze je hra lepsi nez original je muj nazor a svete div se,…. Nemusis ho sdilet 🙀

        • PLuto.petr

          Silent Hill 2 beru, tam ten originál byl hodně starý a původní konzolový feeling byl už hodně outdated. A Demons Souls? Tam jde o značku, kdyby udělali sebehorší remake, tak se bude prodávat dobře. Ale kdyby z toho udělali další díl v sérii, tak by se prodával ještě líp...

      • Souhlasím. Když už remake/remaster, tak něčeho, co vypadá fakt hrozně nebo se to hrozně ovládá nebo to nejde pořádně spustit na moderních počítačích nebo to do hry aspoň něco zajímavého přidává. Například: System Shock (až na pár drobností super remake s novými nápady), Wizardry (až na tu cenu...), Daggerfall Unity (sice není remake, ale source port, a na výsledku to nic nemění), Final Fantasy VII (parádní kompletní přepracování, jen to roztažení do tří dílů je otravné), Silent Hill 2 (zajímavý jiný pohled na hru a zpřístupnění na moderních systémech).

        Posel smrti je pořád v pohodě. Pokud bych měl vybrat mezi remakem a novým příběhem z daného zasazení, tak jednoznačně nový díl.

  • Drzim im palce, ale ta suma mi pride nizka. Po poplatkoch im zostane kolko? 800k? 31k eur, nech na tom robia dvaja rok, 15k na osobu? A to nepocitam naklady na dabing a hudbu. Realne potrebuju aspon tie 3M na vyvinutie niecoho decentneho.

    • Podle mě si potřebují hlavně ověřit zájem a dát o hře vědět. Sehnat 3 nebo i 5 mega není až tak velký problém. Něco ze svého, něco přes normální komerční půjčku a třeba mají i investora. Příjem z HitHitu nejspíš padne komplet na odměny pro přispěvatele.

  • "Příběh hry se začne odvíjet v roce 188" Má to být rok 1828 :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit