Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • KorkanCZ

    Bioware je jen značka. Nic moc neznamená, to co má váhu jsou ty lidi. Pracuje tam vůbec ještě někdo, kdo měl zásadní vliv na kvality původních her?

    • Smegma

      Bohužel už dlouho ne.

  • Romaean

    Nevěřím,že nový Mass Effect, pokud vůbec vyjde,bude za něco stát.

    To ten Exodus ve mně budí větši naděje.

  • frank.horigan

    Nic není nafurt.

    Asi jsem kdysi citelně víc oplakal zmizení BlackIsle. 

  • frank.horigan

    No ono to Bioware dnes už zas tak legendární není :)

    • rhm, legendy sa nebuduju zo sucasnosti alebo buducnosti, ale z minulosti, cize legendarne stale je, len jej image upadol.

      • Derp_1337

        No legendy mají většinou tu vlastnost, že jsou mrtvé. Tak je na čase, aby už Bioware konečně nechali umřít a lidi na něj mohli vzpomínat v pěkném. Protože jestli takhle dále budou pokračovat a budou házet hnůj na jejich odkaz, tak to špatné převáží to dobré a legenda se vytratí.

        • ked tak sledujem vyvoj udalosti v BW/EA tak uz som pisal inde ze asi novy MS dlhooo nebude a tento terajsi asi EA zareze. Cize BW bude legendou

  • zx_spektrum

    Pro ME4 by bylo nejlepší, kdyby to v BioWare zrušili a dali to jinému extrémně motivovanému týmu vývojářů (klidně i mimo EA). Stačí bohatě někdo kdo má k ME kladný vztah, fandové co dokáže respektovat vytvořený vesmír. Případně kdyby Drew Karpyshyn napsal scénář nebo aspoň jeho obrysy, do budoucna někoho kdo srovná ME kánon, který obsahuje i nějaké knihy a komiksy.

    • Veskoslav

      Ne, to fakt nestačí, abys měl pozitivní vztah. Potřebuješ mít i zkušenosti. Nadšení je fajn, ale mnohdy z toho pak vznikne stejně tragická hra jakoby to dělal tým pro "prachy":)

      • zx_spektrum

        Podívej, já mluvím o situacích jako třeba když Tomb Raider přešel od Core Design k Crystal Dynamics, jako když Obsidiani udělali Fallout: New Vegas. Samozřejmě, že to nedaj Frantovi a Pepovi z Horní Dolní kteří maj doma plakát N7 a jednou zapli Blender. Není třeba hned hnidopišit...

  • Připomíná to jízdu na mrtvém koni. Pro mě je Bioware v podstatě passe od Andromedy a Anthemu. U Veilguardu jsem v koutku duše doufal bláznovou nadějí, že se to zlepší, ale víme jak to dopadlo. 

    Brečet kvůli nim nebudu, sami vsadili na špatné lidi a cpali do hry násilně témata rozdělující zásadním způsobem současnou společnost, takže to dopadlo jak se dalo čekat. Stačí si občas počíst zdejší vyhrocené diskuse (pořád ještě na úrovni nedělní školy oproti jiným platformám), takže zakomponovat tohle do hry a pak se divit, že to lidi nase*e je opravdu vrchol retardace.

    Naštěstí pro mě se objevili OwlCat a další, takže kvalitní hry mám pořád.

    • (pořád ještě na úrovni nedělní školy oproti jiným platformám)

      Ah, ano, jen kvůli Veilguardu jsem tu chytil dva bany :D

  • Veskoslav

    Smutné je, že po cca 10 hodinách v posledním DA jsem "docenil" kvalitu ME: Adnromedy. Pořád je to nejhorší díl ME série, který jsem ale konečně po letech dohrál. Šlo vidět, že v některých věcech se to téměř přiblížilo původní trilogii, abych si vzápětí zeptal sám sebe, proč proboha proč...

    U ME5 nic nečekám. Může jenom překvapit.

  • Lukyz

    Jako největší hrozbou krom EA a úspor tam bude právě ten Majk 😅

    • Mike Gamble – Připojil se k BioWare později, pracoval jako producent na Mass Effect 3 a DLC (např. Citadel, Leviathan). U Mass Effect: Andromeda byl hlavním producentem.
    • Preston Watamaniuk – Hlavní designér (Lead Designer) na Mass Effect 1, 2 a 3. Měl zásadní vliv na herní mechaniky, systém dialogů a příběhové volby.
    • Derek Watts – Umělecký ředitel (Art Director) u celé trilogie. Definoval vizuální styl Mass Effectu, včetně designu postav, světů a UI.
    • Parrish Ley – Hlavní režisér filmových scén (Lead Cinematic Director) pro Mass Effect 1, 2 a 3. Odpovídal za filmový střih, kamerové úhly a celkovou prezentaci příběhových sekvencí.


    No uvidíme s čím nakonec přijdou, ale větší šance dávám teda novému universu Exodus.

    • Hidden

      Vidim to stejne, u me se nejvice shodil s Anthem, kde bylo i z jeho vyjadreni docela zjevne, ze ho chce tlacit smerem live-service hry ala Fortnite (coz bylo dost mimo). Kdyz pak oznamil nejaky in-game event, ktery se sestaval jen z nejakeho efektu na obloze a par potvor a myslel si, ze z toho budou hraci na vetvi (protoze neco podobneho prece drive ve Fortnite stacilo) a hraci na to reagovali stylem "A to je vsechno?", tak bylo az komicke sledovat, jak se snazi situaci zachranovat. Anthemu je dost skoda, protoze mel velice dobry potencial, a kdyby reagovali svizneji se zmenami lootu, novym obsahem, atd. po vydani, mohli jeste leccos zachranit. Ale bylo to proste vsechno ve stylu "moc malo, moc pozde".

    • vidim to podobne

      a otec (Casey Hudson) serie je uz kade tade cele roky..

      Ako v dusicku stale dufam ze ME5 bude pecka  ale kedze Andromeda ukazala ze to uz nie je ono...tak vazne pochybujem o uspechu. Kiez by som sa mylil ale.

      A po tom prehlaseni co dali, prve co ma napadlo : v akom stadiu teda ten novy ME je? A ak je v takom stadiu ze mozu cast zamestnoncov premiestnit inde resp. vyhodit. Je to velmi negativny pohlad. Nakoniec EA cele nove ME zrusi a bude hotovo.

  • JohnyTheZik

    Překládat we have incredible talent jako máme neuvěřitelný talent a ještě si z toho na konci článku utahovat, je hodně slušná czenglish :D 

    Standa Řezáč je hrdej!

    • Cože? 😂 Co jiného by to jako mělo znamenat? Považuji svou angličtinu za slušnou jelikož jsem v angličtině dohrál a rozuměl příběhu PlaneScape Torment a Disco Elysium, ale opravdu netuším jaký další překlad lze použít pro "we have incredible talent" než "máme neskutečný/neuvěřitelný talent" 😃

      Rád se ale naučím nové angličtině a rozšířím své znalosti.

      • lito

        takhle si dát sobě facku.😀 Koukám, že jsi hrál s titulkami nebo vůbec a teď tady machruješ.

        Je to ve stylu Love you. To je v angličtině bežný výraz klidně na rozloučení a rozhodně se nepřekládá v české formě jako miluji tě.

        • Huh? 😂🤣 Ne nehrál jsem to s titulky. Navíc love you bych rozhodně jako formální rozloučení nepoužil 😂😃

          Sakra já asi už jenom nerozumím mladý generaci 😂

          We have incredible talent navíc prostě zní strašně nabubřele, rozhodně bych to nepoužil jako výraz pro oficiální statement 😃 za sebe bych raději použil we have incredibly talented personnel, team members, ...

          Tato nezkrácená verze na mě působí daleko zdvořileji a jednoduše vhodněji. Na druhou stranu co já vím - tisíc lidí, tisíc chutí 🥲

          Přijde mi jenom pokrytecké kritizovat Kubu za to že mu to taky přišlo nabubřelé, protože každý to jejích vyjádření mohl zavnímat jinak 😄

          • JohnyTheZik

            Promiň, ale tohle mi nedalo. Chápu, že ses s tim výrazem nemusel setkat, ale rozhodně to nepůsobí nabubřele, nebo snad jako zkrácenina používaná mladou generací. 

            Tady celou dobu nešlo o to, jak to někdo zavnímal, ale o to, že to bylo zavnímaný chybně. Na tom není nic pokryteckýho, naopak jen celou dobu poukazuju, že je občas lepší nepoužívat cizí termíny, pokud si jima nejsem stoprocentně jistej.

            • Okej, máš pravdu že jsem se s tím výrazem nesetkal v této zkrácené podobě.

              Rýpnutí si do BioWare v posledním odstavci bylo možná od Kuby zbytečné, za mě to ale působí autentičtěji jelikož napsal to co si skutečně myslel.

              Osobně bych z onoho výrazu pochopil že se přehnaně plácají po ramenou jak jsou dobří, ale je možné že to je vytržené z kontextu a jelikož se nejspíš jednalo o děkovný dopis na "rozloučenou", tak nad tím lze asi přimhouřit obě oči.

      • JohnyTheZik

        Talent je v tomhle případě myšleno jako zaměstnanci viz např. talent pool. 

        Do češtiny se to jako talent nepřekládá, protože to má mnohem silnější význam než v angličtině (talent je někdo vysloveně nadaný, v eng se tím pojmem označí i kvalitní uchazeč).

        Tzn. pokud by se tahle věta překládala, tak lze použít např. "máme neuvěřitelné zaměstnance" nebo klidně "talentované zaměstnance", ale "máme neuvěřitelný talent (např. na vývoj her)" je blbost. Může to působit jako drobnost, ale není - obzvlášť, když na základě toho dělá Kuba v článku vtipy.

        • Okay to dává smysl, ale tak nějak jsem čekal že se může vlastně jednat o případ "zmršené" angličtiny kde musíš vydedukovat zbytek významu aniž by tam to poslední konkrétní slovo bylo vyloženě napsáno 😄 takže v tomto případě chápu proč to Kuba napsal.

          Je to něco na způsob jako novotvary rizz, sus, ... kde musíš znát kontext jak to slovo vzniklo abys měl alespoň ponětí o čem se hovoří 🥹 tomu přesně říkám zmršená angličtina stejně jako případ věty v článku.

          A ne, nečetl jsem originální znění z kterého citoval, protože link na něj jsem nikde neviděl a odhaduji že kdybych to měl hledat přes Google tak mi vyskočí desítky přidružených článků, díky tomu v jaké míře se o tom mluví. Takže jestli tam ono slovo poll skutečně bylo uvedeno, tak to potom mění situaci.

          • JohnyTheZik

            Tyjo promiň, ale to vůbec není podobnej případ. 

            Tebou zmíněný novotvary jsou kapitola sama pro sebe, ale v tomhle případě se jedná čistě jen o rozdílnej překlad obou slov. Ten rozdíl je patrnej i třeba při porovnání Oxford dictionary a slovník spis. jazyka.

            Long story short, vůbec bych na to nepoukazoval, pokud by tím Kuba na konci článku trochu nesnižoval kvality (ať už si o nich myslí cokoliv) lidí, jen protože si neadekvátně přeložil jejich korpostatement.

            • Yesn't, jsou to rozdílné případy ale zároveň se v obou případech jedná o zjednodušování jazyka takovým způsobem že nemáš možnost rozumět.

              Sorry jako, ale co si pamatuju tak jsem nezřídka slýchával (a stále to platí když se nejedná o lobotomy) různé týmy lidí říkat "we have a very/incredible talented people/team/employees/colleagues,..." atd atd.

              Tím že tam úplně usekneš to poslední slovo začne celá věta postrádat smysl a připadá mi to jako když na tebe hantecem spustí Brňák a chce tě pohledem zabít za to že tý jeho neandrtálštině nerozumíš 🥹🥹🥹

              • JohnyTheZik

                Reakce na příspěvek:

                Jako pořád to neni tak úplně pravda, protože ty mluvíš o vzniku novotvaru, nebo od odsekávání slov, ale to tenhle případ není (minimálně už dlouhou chvíli). To, že to není jediný výraz viz tvoje příklady, neznamená, že je to něco neformálního, nebo že se jedná o patvar.

                Už tim trávím víc času než jsem původně chtěl, rozumný přirovnání napsal nahoře lito, víc si tu asi vypisovat nemusíme. Chápu tvůj point, můj je snad taky jasnej. Peace

  • Rostej

    Z pohledu EA to cele dava smysl...Kdyz skonci Dragon Age i Mass Effect jako financni propadak, stejne jako (vynucena) nova IP Anthem, budou moci vsichni ti sikovni, co v BW nejakou nahodou zustali, konecne pekne pracovat na necem skutecne dulezitem.
    na fotbalu nebo kopane.😐

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit