Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Vysoká hodnocení a kladné recenze nechápu. 

    Příběh mi přišel ve výsledku nezajímavý, nudný a vlastně i otravný. Pointa už tu několikrát byla jak ve filmovém tak herním zpracováním. Navíc už mi lezou krkem motivy nadpřirozených sil, naprosto nelogické chování postav, hloupé klišé.

    Atmosféru neustále přerušují flashbacky, povídání hlavní hrdinky, zvuky prostředí a ty se často prolínají všechny přes sebe. 

    Příběh je vyprávěn složitě, útržkovitě a člověk si musí zapamatovat všechny postavy z před a po, aby byl v obraze. 

    Abych jen nekritizoval, některé hádanky a prvky se mi líbily. Taktéž i některé lokace byly příjemné. 

    V konečném výsledku ale musím hře dát pouze 2/10 za promarněný potenciál. Ona linka příběhu by nemusela být špatná, ale to zpracování je prostě hrůza. A navíc, kdyby odstranily létající anděly a různý paranormální píčoviny, tak z toho mohl být zajímavý psycho horor, ve kterém by se zdálo, že se ději nadpřirozený jevy, ale pak by se vše vysvětlilo. 

    Takto je to jen slátanina, která nedává smysl a je otravná. 

    • Souhlasím, je to zastaralý bullshit, na PushSquare zaslouženě 4/10 a to je ještě velkorysé.

      • Přitom ta hra mohla být skutečně dobrá. 

        Však některé scény byly dobré, ale celkově to vyznělo blbě. Například scéna plavby v děloze se mi opravdu líbila. A byl to skvělej příměr, protože jsem myslel, že to bude více o vztahu matka a dítě. Bohužel nebylo. 

        Kdyby tomu tak bylo, mohla hra vypadat následovně (klidně ten námět mohl být podobný): 

        Byl by to příběh o ženě a nenarozeném dítěti. Jsou známy případy, kdy plod komunikuje díky nevědomému rozhraní. Ženě by doktorka řekla, že plod je poškozen a bude trpět nevyléčitelnými chorobami, bude skoro slepé, hluché, bude trpět svalovou nedostatečností. Díky nevědomému rozhraní si však matka s dcerou už vybudují vztah a milují se jako matka s dcerou. Žena cítí život uvnitř, nechává se unášet představami a úkazy díky té nevědomé komunikaci s dítětem. Souboj podvědomí, děsivé představy by se zjevovaly ženě jako děsy, což by se na konci vysvětlilo a žena by se musela rozhodnout. Nechat si dítě, porodit ho a zkusit se postavit již vyřčenému osudu, nebo nechat zabít i poté, co se spolu sblíží ještě před narozením, ale přesto ho zachránit před bolestivým a ponižujícím životem? 

        Tohle by se mnou rezonovalo více, než paní v kulisách připomínající Citadelu z Half Life, kterou jsem často v duchu posílal k plotně. Já se omlouvám, nikdy takto ostře nevystupuju na internetu, ale tohle mě dožralo. Nelogičnosti, blbosti, kýče, nepochopitelný útržky děje... 

        Mě už nezajímají zombie. To jsou devadesátá léta. Skoro jako ta živoucí plíseň, nebo civilizace odněkud z paralelního světa. To už jsou všechno přežitky, navíc nelogický blbosti, stejně jako blbě napsaný postavy. Vážně by někdo nechal těhotnou ženu na poušti v takovým vedru bez vody? Do jaké míry máme odpouštět nesmysly ve hrách? Když nastaví hra nějaké svoje pravidla nemám problém, ale pokud je pak sama porušuje, tak je to prostě nesmysl. 


        • kyks

          Přeci se napila z fontány 😄.

        • Taronyu

          Tu niekto nedával pozor čo? :D

  • Taronyu

    Za mňa spokojnosť, i keď nie tak dobé ako SOMA, tá mi sadla viac čo sa týka témy a zasadenia, ale tých 8 si to podľa mňa zaslúži.

    • Corvus

      SOMA byla fakt špička.

  • Corvus

    Že by hned dva povedené horory na dušičky najednou? Remothered: Broken Porcelain a Amnesia? Jediné, co mě znervózňuje je fakt, že mě mrzí úroveň hádanek, které se posledích deset let drží na úrovni mateřské školky (naposledy jsem si dal Trüberbrook, Lust from Beyond a Syberii III a demo nové a byla to fakt katastrofa...). To mě vážně na aktuálních adenturách štve. U Amnesia: Rebirth se netěším na ty flashbacky (hru jsem teprve nainstaloval). Nenávidím, když mě něco vytrhává z hraní a jestli jich je fakt tak moc, jak píšou tady kolegové.... :-(

  • Horst_Fuchs

    Možná jsem už toho jen moc nahrál, ale strašidelný je to jen občas,  ale zatím nejsem na konci, možná se to zlepší. Jinak je atmosféra fajn, vizuálně hezký a nenáročný, zahrát si na průměrný mašině ve 4k nebude žádnej problém.

    Co mě tu štve  jsou neustálý flashacky a vzpomínání hlavní hrdinky. Nic proti, ale prostě všeho moc škodí, hra je jima úplně přecpaná.

    Horší je zasekávání se do terénu, neuděláte s tím nic a stává se to ve většině lokací, a jelikož hra zdá se nenabízí normální save tak vás čeká pochod od začátku levelu. No a pokud jste nepozorný jako já a dáte v menu namísto exit možnost save and exit tak gratuluju, musíte jít hru úplně od začátku.

    • JohnyTheZik

      > a dáte v menu namísto exit možnost save and exit tak gratuluju, musíte jít hru úplně od začátku.

      Cože? :D

      Nevim, jak na konzolích, ale minimálně na PC si hra dělá sama i hard savy, ke kterým je možný se vracet (takže můžete zopakovat kapitoly), navíc save and exit nikdy neukládá přesnou pozici, ale vrací na "checkpointy", takže komentáře o zasekávání jsou.. zvláštní.

      Navíc teda do žádnýho terénu jsem se ani jednou nezasekl a ani na redditu jsem si ničeho takovýho nevšiml, ale to může bejt jen moje zkušenost.

      • Horst_Fuchs

        Zasekl jsem se zatím asi čtyřikrát na různých místech,  chodit znovu od checkpointu je docela zdlouhavý takže už radši nic nezkoumám v okolí a jdu rovnou tam kde tuším cestu dál.

        • JohnyTheZik

          Až se někde zaseknu, zkusim :)

          Nicméně ta hláška o začínáním hry od začátku je total mimo :D

          • Horst_Fuchs

            Aha, už to vidím, jsou tam i klasický loady, nějak záhadně jsem je totálně přehlídl. No nic. Každopádně neřešitelný záseky na různých výstupcích a nerovnostech jsou bohužel realita. Ocenil bych tu klasickej quicksave.

    • Přesně ty flashbacky jsou tak otrávný snad každých 5 min , jsem teda asi zhruba ve 1/3 , tak třeba to pak přejde , ale jejich tam až zbytečně moc.....

      • Nepřejde, do jisté doby to bude horší a horší. Pak pravda teda přestanou. 

  • JohnyTheZik

    > ovšem nevhodné namapování aktivit na ovládací prvky způsobuje, že se
    občas dějí dvě věci najednou, například při otevírání truhly zároveň
    dáváte povel k chůzi kupředu

    S recení víceméně souhlasím, ale výtka na ovládání je přinejlepším zvláštní. Není překvapení, že ovládání vychází z vývoje na PC (penumbra), tedy na K+M. Teď se nesnažím hrát si na chytráka v souboji konzole vs PC, ale i kolem ovládání předmětů je postaven gameplay a snaha o větší imerzi, tím, že ty předměty skutečně ovládám.  Nějaký ústupek na gamepadu tady musel být vytvořen, aby vytvořili podobný dojem. Recenze z PS možná není nejšťastnější volbou pro takovýhle hodnocení.

  • kyks

    Myslím, že to příběhově dost navazuje na dark descent. Ať už je to Alžírsko, orby, "viteály" , harvestoři apod.  Vysvětluje to dost věcí z jedničky, případně dvojky, protože Mandusovi taky rupne kvůli orbu.  Já mám odehráno dneska a jediný, co mi vadí je, že tam není delší závěrečná sekvence.  Nejsem náročný hráč. Ezo mi to moc nepřijde, spíš bych řekla, že někdo nečetl tabulky a jen to proběhl.

  • Horst_Fuchs

    Ty vysoký hodnocení taky nechápu; tedy asi chápu, ale nemůžu uvěřit, že tomu fakt lidi dávají vysoký hodnocení jen kvůli mimču. Ničím jiným tenhle walking sim opravdu nevyniká.

         Nejdřív hra totálně zaspamuje chaotickýma flashbackama, pak nasadí dost chabé a neoriginální hororové pasáže strašidelné leda pro někoho kdo za posledních dvacet let nehrál jedinou hororovou hru a z příběhu se nakonec stejně vyvine jen děsnej bordel plnej nelogičností (což lze na druhou stranu říct o většině hororovek). 

         Tupě naskripovaná setkání s potvoráky, kdy téměř vždy stačí jen běžet dál horor prostě nedělají a nemožnost zemřít atmosféře taky nepřidá.

         Třeba takový Machine for pigs na, který kdekdo nadával mělo taky dost negativ, ale příběh a atmosféra z toho ve výsledku dělali dost nadprůměrnou hru, což lze o Rebirthu říct jen stěží.

    Jako walking sim hodnotím za 5.5/10!

    Pokud mám ale hodnotit jako hororovou hru jak to asi bylo zamýšleno tak s přimhouřeným okem 4/10!





Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit