Armored Core VI: Fires of Rubicon – recenze úžasné akce od autorů Dark Souls
-
tak před týdnem dohrán třetí konec a pořád to rezonuje. Nic jsem nečekal, dostal jsem více než bych si snad zasloužil.
-
tady se nemůže dávat odkaz na Digital Foundry, nebo proč mám skrytý příspěvek?
-
Pavle, tvoje recenze se mi MOC líbí, a ne proto že si dal
9, ale proto, že to psal člověk, který tu hru UMÍ ocenit ! A nehodnotíš ji podle toho jaká by měla být, ale jaká je... 😛 -
Mechwarrior, Battletech, Armored Core. Ještě zremasterovat Front Mission 3 a budu šťastný 😀
AC mě překvapilo, čekal jsem souls s roboty a ono ne. Jediné co bych vytknul, že to není open-world.
-
-
Proč si čekal Souls s roboty? 😯
-
open-world určitě ne za mě. Spíše pár větších lokací a cestovaní na mapě mezi těmi lokacemi s nějakým Hubem uprostřed. Něco ve stylu Final Fantasy XVI.
JInak mě neuráží ani ty mise, ne každá hra musí mít 100 hodin otevřený svět.
-
-
Ja fakt netusim ako mohla taka dizajnovo nudna, archaicka hra tu dostat 9 ... Akoze fakt netusim. :D :D
Primitivny dizajn levelov, primitivne "questy", primitivne rozpravanie pribehu. Ta hra keby nebola od From Software, recenzent jej da maximalne 6/10.
Hry sa posunuli, FromSoftware sa posunulo so svojou Souls seriou, len Armored Core sa ako keby zastavilo v case a prinasa nieco, co bolo zastarale uz pred 10 rokmi. Vsak AC6 sa velmi nelisi od AC5 a vo svojom case uz AC5 malo take 6tkove hodnotenia.
Fakt nechapem, vsak AC6 nema o nic lepsi level design, ci misie. Uz len to, ze hra je v roku 2023 takto rozdelena na misie, ved to dnes snad robi uz len Call of Duty, inak je to prezitok. Keby tie misie mali hlbku, ale su to prakticky plytke 5 minutovky a smitec.
Ved uz len fakt, ze hrac musi opakovat misie, aby si zarobil na tie lepsie veci je fakt, za co by si hra zasluzila strhnut minimalne 2 body. Nie nie, absolutne nesuhlasim.
Nie, neocakaval som Souls hru, ale cakal som, ze hra bude evoluciou a nie len stagnaciou. Ked sa tak ale zamyslam, hra by s lepsim dizajnom a prepojenym svetom v style Souls bola definitivne neporovnatelne lepsia hra.
-
-
Bože, vy jste fakt ředkev...
-
Nedávno tady dostalo Factorio 10, taky sem nechápal jak je to možný, tak mě tady zheitili po samou zem !!!
Asi by se hry měli recenzovat podle toho, JAK umí zabavit, a né tohencto a grafika, přiběh a animace postav, open world a milion fičur...
Ale dneska jsme hóóódně nároční...😬
-
-
Jo, ale to je furt dokola. Dokud nejsou stanovena přesná pravidla (resp. metrika) jak hry hodnotit, bude to prostě o pocitu konkrétního recenzenta. Už jen definice co je a není kvalitní zvuk/grafika/optimalizace je celkem oříšek. A teď do toho ještě začleň tak subjektivní pocity jako je zábavnost, imerze a kdoví co ještě a máš problém.
Já když se rozhoduju zda hru hrát, tak záměrně čtu recenze nejen pozitivní ale hlavně negativní. Tak člověk získá poměrně jasnou představu. Nadšený recenzent z principu nedokáže potlačit nadšení a negativa ani nezmíní. Takže mám vytipovaných x kanálů, u nichž jsem časem zjistil, že s recenzenty mám podobný vkus a těm přikládám největší váhu.
-
-
Přesně. Recenze a výsledná známka už z principu nemůžou být nic exaktního, protože každému se líbí něco jiného. To v principu řadí hry do formy umění, kam podle mého patří.
Negativní recenze jsou taky skvělý ukazatel individuální kvality. Taky si je pročítám. Když tam lidi vytýkají hrám věci, které taky považuji za zásadní, beru je v potaz při rozhodování o koupi. Pokud je tam něco, co mi nevadí, ignoruju to, ale chápu, že někomu jinému to může vadit natolik, že se rozhodne hru nehrát jen kvůli tomu.
-
-
-
-
Za mě taky 9-10. Ta hra ví co dělá.
-
Frenetická místi zmatená a přeplácaná hra má 9/10? To jako vážně?
-
-
Vážně.
-
A vy jste to hrál?
-
zahraj a uvidíš, dle popisu jsi to nehrál. Ta hra rozhodně není přeplácaná ani zmatená, frenetickou jsi ale trefil.
Pokud máš rád alespoň trochu mechy, pěkně zpracované sci-fi světy, dobrý gameplay, tak to zkus.
Ve finále je to docela unikát ta hra, první větší hra po x let, která nabízí strukturu misí.
-
-
Hrál a rád nemám
-
Pěkně? Vždyť to vypadá jak z roku 2015...
-
-
Bingo
-
-
Mechy miluju, ale ac6 jsem vrátil a vrátil se k mw5, kde mám pocit, že skutečně ovládám kovové monstrum a ne tryskoveho panáčka.
-
-
Zajímavý. Přitom mi Armored Core pohledem bojiště budoucnosti připadá reálnější než Mechwarrior. Už současné bojové situace více než jasně ukazují, že pokud je v boji něco důležitější než cokoliv jinýho, tak je to pohyb po bojišti a flexibilita. Tohle už přitom jasně vidíme od druhé světové války, kdy německý tanky sice měli palebnou sílu, ale protože to byly právě kovové monstra, tak byly strašně neflexibilní a ve všem ostatním díky tomu zaostávaly.
Mechwarrior je v tomhle ohledu strašně zpátečnickej a nesmyslnej.
-
A přitom když se člověk podívá na to, co v dnešní dřevní době předvádí Boston Dynamics, tak pohledem budoucnosti je jasné, že představa bojového mecha jako neohrabanýho a těžkopádnýho stroje ve stylu MechWarrior je naprostá blbost...
-
tak tady záleží, co tě formovalo, mě třeba Evangelion, takže mě naopak tohle připadá jako ten pravý mech, pro tebe je to čistě těžkopádný tank, tady se dostáváme k vlastním preferencím. Jinak Mech v AC je vylepšený člověk, je otázka, jestli tam vůbec někdo sedí, nebo je to prostě něco jako replicant v mech formě.
-
V Armored Core nejde ani tak o robota/mecha ale spíš o jakýsi přerostlý bojový oblek.
-
Jn, tohle je po vzoru asijských mecha mang a anime (Gundam, Full Metal Panic), kde jsou roboti podstatně agilnější, než v uměřenějších západním pojetí a la BattleTech.
-
-
-
Ano, ostatně průměr na Opencritic je 85, tedy někdy mezi 8 a 9, což tak nějak odpovídá.
Hra není perfektní, ale v rámci žánru je to fakt jízda. Naposledy jsem měl pocit, že něco nemám šanci dát a že je to totální chaos, abych po nějaké době nabral skill a v tom chaosu našel řád, měl u Returnalu.
-
-
Returnal je daleko těžší hra, řekl bych.
-
-
To je otázka. Returnal je roguelite, což pro spoustu lidí obtížnost navyšuje, ale já jsem rogue maniak, takže mě to nevadilo.
Ta podobnost je v tom, že potkáš něco nového a dá ti to strašně na zadel, ale po pár pokusech už víš a posuneš se dál.Ten tutorialový boss je slušný skill check, který mi trošku připomněl Grundyra v Dark Souls 3, na kterém pár mých kámošů, kterým jsem DS3 doporučil jako vstupní hru do žánru, ztroskotalo a přitom to byl boss, ke kterému se od startu dalo dostat za pár minut :)
-
-
-
-
to je recenze z PS4 verze hry?
-
-
Ne, není to PS4 verze.
Nahoře nad textem článku je napsáno Playstation 5. A nahoře vedle číselného hodnocení je také logo PS5.
-
-
strašně krásná je ta hra umělecky, nikdo nemá takové visty a art jako tihle borci. Chtělo byto od nich Star Wars😍.
-
-
Jen to ne! Ať si dál vymýšlí svoje originální světy. Poslední co bych od nich chtěl je SW.
-
-
Dohrál jsem to (zatím jen jeden konec). Je to hrozně těžký ale super řežba.
-
-
Zas tak těžký mi to nepřišlo. Ze začátku možná, ale pak už je to jen o nalezení receptu.
-