Přejít na výpis diskuzí
Baldur's Gate: Siege of Dragonspear - recenze
18.4.2016 | Václav Pecháček
40 příspěvků
-
V dungeonu jsi nemusel spát 5x 8 hodin po sobě, stačilo zaškrtnout "rest until healed" *3*
Ošklivá krajina? Nepřehledný interface? Asi jsme hráli každý jinou hru -
-
chtěl jsem napsat to samé
-
-
Moc jsem se z recenze nedozvěděl a navíc se mi zajídají familiérnosti typu "naše malé vyprávění". My tady nejsme od toho, abys nám vyprávěl, autore. Ani proto, abys nám podsouval, co jak vnímáme, jaké různé kruté pravdy poznáváme apod. To si nech k táboráku, až budeš mít baterku pod bradou. Recenze není vyprávění.
-
Co je tohle za recenzi kurňašopa. To už tady píše kdejakej amatér? To je jak výtažek z nějakýho blogu. Kritika mi nevadí, ale ten obsah je tragickej a k tomu prozrazovaní děje, to stese uplně pokakali ne?
Opiště kod z obrazku: MHT - jak výstižné -
"zakrnělá grafika" a "šílenou nepřátelskost a nepřehlednost celého uživatelského rozhraní a ovládání" je už naprosté kacířství *16* na baldurs gate mě štvala jedna jediná věc - přehazování zbraní, to nevylepšili ani v enhanced edici, ale rozhodně bych nemluvil o nepřátelskosti celého uživatelského rozhraní, navíc se toto velice přehledné rozhraní dá ovládat pomocí klávesových zkratek. Naopak až přemrštěně ukecaný Pillars of Eternity mě až na příjemně udělané taktické souboje nijak extrémě nenadchnul, ač po grafické stránce je to opravdu lahůdka mezi izometrickými rpg
-
Jako sorry, ale není to nějakej omyl? Páč BG není takový pravěk a pařily to v pohodě miliony lidí. Strašné problémy s interface fakt neměli, to ani omylem. Pokud to byli fans těhle košatých RPGček a neměli nižší IQ než průměrný voják IS... Tak jaké strašné problémy s interface? Dneska vyjde old schoolovka a hned se začnou omílat takové ty tradiční kecy ve stylu "je to staré, tak to bude určitě nepřehledné a bude to mít složité ovládání ... bla bla... " Páč ta recenze takhle vyznívá. Jako omáčka o ničem, která zaplácne kus článku. Nevěřím, že by autor mohl vyjmenovat 10 velkých chyb interface. Jedinou chybu, kterou tam byl schopen jasně napsat, je zoom... no ty voe, to je fakt zásadní featurka, která zabraňuje hrát. *2* A ještě to není z old school BG. To tam strčil Beamdog.
-
-
Nevím, jestli dám dohromady zrovna 10 velkých chyb, ale co třeba nutnost lézt do inventáře kvůli přehazování munice (extrémně otravné při bojování s trolly), zbytečně složité rozdělování stacků předmětů, nevyznačený rozsah AoE abilit (uznávám, že tady je to o osobní preferenci, ale ta možnost by tu myslím být měla, což ostatně dokazují i komentáře na forech), místy dost brutálně nepřehledný deník, otravné lootování, kdy se o sebe postavy zasekávají (automatizované zobrazování lootu taky nefunguje zrovna skvěle), nevyznačenost aktivovatelných objektů nebo combat log často totálně zaspamovaný informacemi? Nehledě na to, že se prostě musí klikat o dost víc, než je dneska v RPGčkách standard, tedy aspoň pokud si spelly a předměty sami nenamapujete na klávesové zkratky (což je trochu otrava samo o sobě). Schválně si to zkuste porovnat třeba s Pillars a myslím, že uvidíte rozdíl (např. kategorizované spelly, rozdělení abilit podle úrovně atd... Nastřádá se to).
Zoom asi není ani tak chyba. Spíš vám to umožní vidět, že krajina je prostě hodně low-res, i když z dálky vypadá pěkně. A na to, abyste si všimli (ne)kvality modelů postav, ho ani nepotřebujete.
Jasně že nic z toho není něco, co by vám zabránilo hru hrát. Jak jsem psal, faily ve scénáři jsou o dost větší problém. Ale bylo by fajn, kdyby s nimi tvůrci bývali byli něco udělali. -
-
munice se dá přehazovat tak, že v hlavní obrazovce kliknete pravým tlačítkem ikonku luku či praku, nemusíte kvůli tomu lézt do inventáře
-
-
Díky za upozornění, tak kritiku munice beru zpátky :) Tohle mi v mládí mohlo dost usnadnit život.
Jinak co se týče feedbacku, nejde mi o to, že bych některé informace nechtěl vidět a vypnul je, ale spíš o to, aby byly zobrazeny přehledněji. Třeba sčítání jednoho druhu poškození do jedné hodnoty místo kilometrového sloupce řádků oznamujících, že jste dostal 1 poison damage. -
Combat Log zaspamovaný informace? v nastavení "zpětná vazba" se dá zapnout, které informace se mají zobrazovat.. nezlobte se na mě, ale přijde mi, že většina vaší kritiky plyne spíše z neznalosti hry, než že by to byly skutečné chyby
-
-
-
-
Docetl jsem jen po "krajině vykreslené v upřímně dost zakrnělé grafice." *7*
-
hmm, nech je ten engine technologicky zaostaly aky je, tak od BG2 nikto nikdy nepriniesol taky genialny suboj v magii. nech tie hry dostali polygonov, za miliony. Po Diablovi 2 to bolo uz len stale o tom, kto ma lepsi gamepad, a ake kotule dokaze robit.
-
-
Souhlas. Magie v BG sérii je bezkonkurenční. Holt D&D...
-
-
ano magie, hudba, příběh a fearun to je top
-
-
-
No, recenzent asi bude trochu hater. Určitě to znělo dost nakloněně k tomu, že Pillars jsou best hra života a ostatní věci pěkné sr***y. "
I tak je škoda že nikdo nepřidá do hry víc než 3 odpovědi. Pokud z toho udělali rychle odfláklý scénář pro prachy, pak asi už nikdo BG neoživí *6*
Nepřehledné GUI? Wut, na jaké poměry? To je hra pro klávesnici a myš, né gamepad. Nějak jsem moc nadávek na tohle nikdy neslyšel, asi snaha být neobjektivní *7* Je to hra z roku 2k. Jakýkoli zásah by ji pěkně znehodnotil. Pokud chci hrát novodobou Izo hru s moderními grafickými prvky, tak si pustím třeba Divinity: OS, a né staré BG... logika nadávání je dost tatam.
Ty otazníky, vykřičníky a všechno, působí jako dobrý pokus o sarkasmus, a na každém řádku? Další snaha být zajímavý a neobjektivní, že? *13* Hnus. Tohle je spíš do hospody pro pár přikyvujících lidí, kteří stejně pořádně neví o co jde, né recenze, ať už je hra jakákoliv :>
Nakonec nechápu obecně lidi, co trpí panickým strachem, pokud nemají všichni hrdinové 100% HP. Prostě rozmazlenost dnešní doby. Hlavně ať je hráč šťastný a má co si nahlas přeje, byť ho hra nebaví, místo jeho tajné touhy trápit se. Je daleko zábavnější a napínavější bojovat s hlavním "tankem" na ~70% HP a zbytkem umírající skupiny, modlící se, aby to přežil a za rohem v poličce byly alespoň dva lektvary, než se léčit jedním 8hp kouzlem, dokud nemají všichni 100% a pak naletět do další skupinky jen tak a zase se zmasakrovat do červena. Tady ale nesedí, proč pak řeší, že jsou v dungeonu 10 dní místo 40 hodin. -
-
Co si budeme povídat, Baldury byly vždycky ráj pro OCD maniaky, mě třeba bavilo i to rovnání věcí v inventáři, takový rituál po každém větším questu, ale já taky se zlodějem prolezl a vykradl všechny baráky ve hře protože mi to nedalo a to tam jde vlézt prakticky do všech *4*
Byla by zajímavá statistika, kolik kliknutí člověk použije v BG ve srovnání s nějakým moderním rpg, jenže zatímco pro pana Pecháčka je to vada, pro mě je ten intenzivní micromanagement všeho naopak výhoda a jedna z věcí, co dělá z BG jednu z nej herních sérií historie -
-
Správně :) Je důležité neplést si hry a jejich účel. Bohužel dneska pokud není něco neunikátní,nedej bože. nepohodlné, pak je to špatně :>
-
-
-
....a tak se stalo, že amatérský Trilogy mód zdarma je pořád daleko lepší než tyhle předražené prasárny od Beamdogu plné bugů a nevkusného UI.
-
absolutně nechápu! jak to mohl recenzat dohrát s tím nově přidaným "cell-shade" filtrem a dalšími grafickými zvěrstvy, co přinesl poslední upgrade EE jak do bg1,tak2. Možná kdyby se také autor podíval do nastavení hry, než ji začal hrát, tak by možná byla recenze trochu jiná. Každopádně jedna věc je nezlomný fakt - nové snénáře včetně těch přidaných do BG2EE jsou velmi nekvalitní a charakterem vybočují z vysoké původní laťky.