Přejít na výpis diskuzí
Best of 2012: Nejlepší indie (nezávislá) hra
30.12.2012 | Redakce Games.cz
112 příspěvků
-
Vždyť ten nápis máte úplně špatně, správně by to mělo být "Nejlepší hra z Indie" popř. "Nejlepší indická hra".
-
-
Souhlasím! Na Hotline Miami je hezky vidět, jaké pokroky programátoři v Indii za poslední roky udělali. Brzy budou na úrovni roku 1993 v Evropě. Nemůžu se dočkat, jak bude vypadat první indický Wolfenstein!
-
-
A pecka MARK OF THE NINJA, která schytává jen ty nejvyšší hodnocení, je kde? Patří mezi vůbec nejlepší hry tohoto roku a je navíc indie.
-
-
vyhrála kategorii o nejlepší ploštinovku, nebylo by trochu divné kdyby měla být jedna hra ve dvou kategoriích?
-
-
u žádný AAA hry jsem za poslední dobu nestrávil tolik času jako u FTL.. u mě jednoznačně FTL, doufám,že udělají pokračování :-)
-
-
Počkej, počkej, on snad provozovatel těch pochybných autobazarů začal vyrábět i počítačové hry? O tom jsem nevěděl!
-
Tak tak, z uvedenych her me jednoznacne bavilo nejvic FTL, stravil jsem nad nim nejvice casu a porad si ho rad zapnu... Co nemuzu pochopit je co na tom Hotline porad vidi ? me to nijak zvlaste nezaujalo ani nebavilo...u me by si to odneslo hodnoceni max 5/10...
-
-
Já jsem taky k Hotline Miami přistupoval poněkud skepticky, ale už od začátku mě to ohromně chytlo. Líbí se mi s jakou samozřejmostí hra kombinuje puzzle přístup s akční exekucí, pečlivé plánování a zběsilou improvizaci. Navíc ta hypnotická neo-noirová atmosféra to posouvá úplně někam jinam, k tomu nenápadný vyprávění příběhu, matoucí lynchovský rozhovory v maskách zvířátek atd...
Jediný, co to trochu shazuje, je ten obskurní metakomentář na konci hry, o tajným konci ani nemluvě. To trochu rozbíjí tu tíživou atmosféru a hra by si imho zasloužila trochu důstojnější zakončení.
Pro mě určitě jedna z nejzajímavějších her roku. Zatím jsem nehrál Mark of the Ninja, ale v konkurenci ostatních indie her bych Hotline ohodnotil stejně jako games.
-
-
FTL je fajn, hrozně se mi líbí základní princip a audiovizuál. Co to u mě zabíjí je ovšem přílišná náhodnost postupu. Nezáleží moc na skillu, ale spíš na tom, co ti hra vygeneruje za situaci. Při jedný hře se můžeš dostat v klidu do šestýho či sedmýho sektoru, a po restartu zařvat už po prvním skoku, pokud ti hra vygeneruje solar flare a nějakýho nepříjemnýho nepříítele.
Kdyby hra více odměňovala znalost pravidel, lodí, zbraní a celkově nějakou dovednost, vůbec by jí to neuškodilo.
Teď se těším na Starship Corporation, to vypadá podobně, ale ještě mnohem víc hardcore, protože si tam můžeš i stavět vlastní layouty lodí apod.
http://www.starshipcorporation.com/ -
Já stále doufám v Star Command , ale FTL jej prostě předstihlo a kraluje tam kam jsme měli teprve vkročit ...
-
-
Jako uzitecne bych ocenil, kdyby byl pridan seznam vsech her z kterych se vybiralo.
-
-
A seznam ze Steamu by jsi nechtěl? U Oscara taky víš až posledních 5 snímů, nikoliv těch 60, co se do něj přihlašuje každý rok.
-
-
Nechtel, chtel bych seznam indie her, ktere hrali a ktere tedy posuzovali.
-
-
řekl bych že z těch, který tady recenzovali a dostaly dobrý hodnocení
-
-
-
-
1. Dear Esther
2. The Cat Lady
3. Miasmata
4. Cognition: An Erica Reed Thriller - Episode 1: Hangman
5. Resonance -
Miami i Grimmrock byly fajn, ale u nejlepší hry roku chci aby byla víc než fajn. Tedy abyste ji po dohrání měli chuť hrát znovu, či aby vás něčím dostala.
A tohle byl případ FTL. Kde jako nelepší feature považuji nemožnost save-load. Prostě se musíte snažit, být opatrný.
Měl jsem při hraní často stejný pocit jako při hraný Far Cry na vyšší obtížnost, kde vás zabilo jen velmi málo zásahů, checkpointy daaaleko od sebe a žádný autoheal. Malá chyba, či nepozornost a konec. A přitom to po vás nepožaduje mikrosekundové reakce - jako v Hotline Miami.
Tedy pro mě nejen indie, ale i celkově hra roku. -
U mě to je napůl s Natural Selection 2 a FTL. Natural Selection 2 a jeho multiplayeru se v roce 2012 nic nevyrovná (jak v oblasti indie her tak i těch velkých, drahých). FTL je zas strašně návyková a parádně vymyšlená roguelike hra, která sice neni tak sofistikovaná, jako je např. Dungeons of Dredmor, ale i tak se od ní někdy nemůžu odtrhnout a denně bloudím minimálně hodinku vesmírem.
-
-
Problém NS 2 je ten, že všechno začíná a padá s komandérem. Pokud máš komandéra s prominuím idiota, tak je to jeden z nejhorších MP, co je. opačném případě zase jeden z nejlepších. Jenom pohyb základních alienů po stěnách by mohli zlepšit, obzvlášť pohled z 1. osoby.
-
-
To je pravda - takhle to přeci funguje třeba i u Doty 2. Ale když se to podaří a najde se fungující team, tak ten zážitek opravdu stojí za to.
-
-
Ne u Doty to není stejné, tam žádný komandér není, tam musí fungovat zcela celý tým, u NS 2 je záladem komandér, u Doty 2 zase tým. V Dotě nemůžeš nikdy jet sám, pokud nejedeš middle či junglera, ale u NS mnohdy chodím sám a nikomu to nevadí, když ničím zařízení atd.
-
-
Hele já to myslel tak, že pokud to v dotě, tedy 5 na 5 hře, pokazí 1 člověk, tak v 90% případech stáhne dolů úplně celý tým.
-
-
-
-
-
Ja bohuzel nehral ani jednu z her tak nemuzu soudit, ale vytvarnym stylem se mi moc libi Legend of Grimrock (Botanicula taky je urcite osobitejsi, ale mne to nejak nesedlo). Coz mne tak napada jako cloveka, ktery strasne ocenuje artworky, prace se svetlem a vytvarnou stranku vubec ( ne pocet polygonu a kvalitu grafiky), jestli by nestalo zalozit kategorii, ktera by se timhle tematem zabyvala.
-
Chivalry? Deadlight? Mark of Ninja?
-
Ja jsem hral letos z indie titulu jen Primal Carnage a Medieval Warfare. Dal bych to Primal Carnage i kdyz je to zatim jen betaverze.