-
Přehypovaná děcká hříčka, ale proti gustu *3* Kde jsou ty časy Morrowindu, ankety vyhrávají nejcasualnější hry *7*
-
-
A první zlobr. Odměna pouze za hlavu, jiný důkaz smrti se nebere.
-
-
Žádný zlobr, ale dračí bůh času.
-
-
Zabít se to musí tak jak tak. Zakázka je zakázka:(
-
-
-
-
Treba mi prijde divny, ze kdejaky drnohryz, ktery se nedístal dal nez na kopec za vesnici me pozna a plivne si po me. Po me, s mou vizazi, povesti a meci na zadech. Ale v hlavni dejove lince abych vzdelanemu slechtici vysvetloval, co jsem zac. Nebo v hospode si par blbecku troufne rovnou na dva zaklinace, ale kdyz jde o monstrum, tak je cela ves podelana strachy a nechavaji to na zaklinaci. Takova hloupost bije do oci. A nejvic mi vadi, ze ja, zaklinac, ktery se snazi byt neutralni a nezabijim ani dobra monstra, ty hloupy blbecky musim zabit. Proc? A tohle a desitky dalsich takovych nesmyslnych veci mi tu hru pokazily. Prezil bych to, kdyby to alespon melo dobrou a zabavnou hratelnost, ale spatne udelany soubojovy system, toporne ovladani postavy, poklesy framerate pod 20 fps, hromada bugu - to proste neni dobra hra, natoz nejlepsi. Je to zklamani,zvlaste po vybornem prvnim dilu, ktery mel hlavu a patu.
-
-
Ehmmm.. však práve ľudia na vidieku by mali poznať Geralta.. však jeho služieb práve oni využívajú najčastejšie, taktiež Geralt a celkovo zaklínači sú skoro legenda v tom svete, a kde sa legendy roznášajú najčastejšie a kde v nich verí najviac ľudí?
Prečo by mali Geralta automaticky poznať ľudia v politike a na vysokých pozíciách? Nemajú nič lepšie na starosti ako sa zapodievať niekým podradným ako je zaklínač, čo?.. iba preto, že istý čas bojoval po boku Foltesta ? Prečo by ich mal zaujímať niekto, kto hlavne pre vidiečanov zabíja príšery za peniaze a oni sami majú asi starostí nad hlavu..
Nechápem, prečo práve toto vyčítaš hrám.. ani v knihách ho obyčajne nepoznali ľudia zo šľachty a politiky -
btw ty pitomce v hospode nemusis zabijet - jde se z toho vykecat. osobne jsem je nezabil coz pak melo nasledek, ze jsem je potkal u brany kde me uz znali a pustili me dovnitr.
-
-
*kde me poznali prave z te hospody
-
-
Nechci ti nějak kazit náladu, ale viděl jsem tolikrát, že v hospodě tupci napadli evidentně někoho, kdo s nimi pak vytřel podlahu.....Si jako myslíš, že když jsi Geralt, Zaklínač, že tě všichni znají? Proboha....Mimochodem nikoho nemusíš zabíjet i když tě napadnou;) Spousta situací šla pomocí schopností nebo rozhovoru ovlivnit. To, že si všechno a všechny zabíjel, to je tvůj problém. A pod 20 fps? Nesmíš to krást a krát na nějaké kalkulačce. Mimochodem první díl měl stejný počet bugů, to že si to nepamatuješ nebo nechceš, to už je věc druhá. I když vlastně Jejdásek, to je asi zbytečné.
-
-
Jestlis to nepochopil, tak mi vadi, ze me vsichni znaji, tedá krome tech, kde bych ocekaval, ze me budou znat, ale o cem by pak byl dialog, ze. Naopak, muj styl hrani je, ze nechci zabit zadneho obycejneho cloveka, jenze ta hra je holt spatna a nuti zaklince delat co by nedelal, nedava mu moznost volby, kterou by mel mit. Na rozdil od tebe nekradu, ze ta hra spatne jde je chybou vyvojaru a stejny pocet bugu sis vycucal z prstu, protoze nevis kolik mel bugu prvni ani treti dil.
-
-
A ty to víš? Ty jsi to počítal? Jejdno, jsi profláklý. Protože když vyšel Zaklínač, tak jsi tvrdil, že takovou blbost pro děcka nebudeš hrát. Co Tě donutilo změnit názor? Nebo to psal jiný anonymní True Jejdásek? Doteď si pamatuji, jak jsi osvětlovat, televizní pixely. Radost to číst.
-
-
Nepocital, ale ja ani netvrdim, ze jich je stejne. Proflaknuty jsi ty sam :-). O blbosti pro decka jsem rozhodne nic nepsal, zaklinace mam rad a vadi mi, co z nej udelali. Doted si pamatujes, ale kdo vi jestli jsi to uz take pochopil :-).
-
tak prosím tebe, že na tři metry nepoznáš na 50 palcovce 4K a FH je prostě fakt. Abys využil 4K u TV, potřebuješ několika metrovou TV, taková TV se prodává okolo půl mega. Spousty testů proběhlo a 4K TV je z velké části marketing, takže pokud konzolista sleduje ze tří metrů FullHD, je to stejné jak 4K na monitoru z pár decimetrů. Na to ti stačí logické myšlení.
-
-
-
Tak meče na zádech, bíle vlasy, kočičí oči? To nepoznali? Pod 20 FPS to padalo půl roku na PS4, než to opravili, což taky není dobrá vizitka, ne?
-
-
Jo a Bloodborne jel bez chyby. Jo počkat, nejel, ale není to Zaklínač, tak to nezmíníme. A že měl meče na zádech? Proboha viděl jsem týpka, co mohl mít 50 kg i s postelí a metr pade, jak vyskakoval na dvoumetrového chlapa. Lidi nejsou normální a i kdyby měl na hlavě ceduli jsem Zaklínač a zabíják, tak ho stejně napadnou.
-
-
no pod 20 FPS neklesal, i když máš pravdu, ten taky FPS nemá v pořádku, na druhou stranu nic neslibovali... Navíc to objevovaní předmětu těsně před ksichtem ve W3 není taky v pořádku...
-
-
slibovali magickou optimalizaci dle šamanů?
-
Ano. Stabilních 30 fps naprosto;) Přečti si to proboha. Fakt nemá cenu diskutovat, pokud netušíš, která bije.
-
slibovali fantastickou optimalizaci?
-
Nic neslibovali? Proboha...Když už lžeš, tak prosím Tě, přečti si, co psalo Sony....Chápu, že to musíš obhájit, ale tak debilně, když si jde přečíst, co Sony a Bloodborne slibovalo, to jsem netušil, že až tak blbě to obhájíš.
-
-
-
-
-
-
A vadi mi, ze me ta hra ani nenecha byt neutralnim, pritom to je hlavni a nosne tema zaklinace, neutralita, vice uhlu pohledu na to, co je dobro a zlo, dusledky. At mi ukaze, ze ma, na prvni pohled neutralni volba nebo nestrannost v sobe nese zlo, ze i netecnost ma nasledky, ze se nektere veci jevi jinak nez jsou, ale proboha, at to necha rozhodnout me, at to nehraje a nerozhoduje za me.
-
-
A kedy je Geralt fakt neutrálny v knižkách? Vždy sa postaví na stranu niekoho.. to, že on sám využíva svoj vlastný vymyslený zaklinačský kódex, keď sa chce z nejakého problému alebo z inej situácie ľahko dostať preč, je jedna vec, ale vždy aj, keď si sám nahovára, že nechce sa prikloniť ku žiadnej strane, tak nakoniec sa vždy rozhodne pre jedno alebo druhé.. a napríklad v Z3 je najviac neutrálny, čo sa týka hernej trilógie..
-
ano zaklínač má být neutrální, ale i knižní verze je právě o tom meči s dvojím ostřím. geralt pořád bilancuje mezi dobrem a zlem aniž by sám pořádně věděl, co je co. nechce se vměšovat, ale nedaří se mu to. je to tradiční motiv už od povídek
-
-
Presne, vzdyt o tom pisu a ve hre to ma delat hrac.
-
-
A jak si myslíš, že se neutralita projevuje? Zaklínač je právě ta postava, která je ve hře nejvíc neutrální a na každého se snaží pohlížet bez ohledu na to, co o něm slyšel.
-
-
To si pletes neutralitu s objektivitou, ale to neni podstatne. Zaklinac ve hre neni neutralni a hlavne, o tom nema rozhodovat hra, ale hrac, to je podstatou me vytky.
-
-
-
Xenoblade bez nominace *15* Milionkrát komplexnější, náročnější hra s milionkrát propracovanějšími herními mechanismy než Zaklínač... Jo Poláci a tři roky hypu zabralo.
-
-
A proč si jej označil jako zklamání roku? Chceš aby to byla hra roku a zklamání roku zároveň. Trochu paranoia, ne? *7*
-
-
vysvětlovat jsem to GGG, takže ještě jednou tobě tuposlave. Jednička je nejlepší JRPG od Xenogears a řadím ho na úroveň mého oblíbeného JRPG Vagrant Story a právě Xenogears. Ta laťka byla tak vysoko, že bylo prostě nemožné to překonat, prostě je to horší než dvojka, čekal jsem zázrak, ten se nestal, ale i tak je to herně úplně někde jinde než přehypovaný vědmák
-
-
-
Prošel jsem diskuzi a jak "zastánci" vědmáka, tak kritici mají v mnoha bodech pravdu. Je i k zamyšlení, zda se vůbec jedná o RPG hru - tvorba postavy, což je jedním ze základních kamenů RPG her v tomto případě opravdu neexistuje - Geralt je pevně dán, nemůže si zvolit ani zbraň, ani bojové zaměření, ani povolání, ani jinou vlastnost. Což může být problém a jak je zřejmé z příspěvků hráčů, je to problém..
-
-
tak Torment má taky předdefinovanou postavu, i když Torment to je taky spíše taky taková kniha s ne moc dobrou hratelností.
-
-
Na ja, ale v průběhu hry můžeš v PT postavě definovat zaměření (zloděj, mág nebo ještě něco) pokud si pamatuju a každé má svůj specifický způsob boje, poškození, výhody, nevýhody. To v Z3 není - Geraltovi se mění víceméně akorát hodnota damage, co způsobí + pár kosmetických kravinek v boji a rozšíření znamení. Ta malá kuše s autoaimem spíš hru deformuje - nelétající potvory tak maximálně polechtá, létající a plovoucí příšery zase zabije na 2 rány.
-
-
Jasně, nemůžeš si udělat svoji postavu, nejedná se o RPG...Nevím, kde se lidi ve Vás ta debilita bere. Tady je jasně daná postava, která se nemění. Ale pičovat u hry o Zaklínači Geraltovi, že si nemůžu udělat hermafrodita Gertrudu, co by byl mág je asi stejně inteligentní, jako se naučit jíst lva tofu místo masa a tvrdit, že mu to prospívá.
-
-
poprosím smazat
-
-
Co zase chceš, Maxi? Kamarádi si s tebou nechtějí hrát? *13*
-
-
možná by stačilo udelat hru ze sveta zaklínače, ale geralt by nebyl postava za kterou bys hrál, byl by jen pribehove NPC
-
-
To ne, já chci hrát za Geralta, to je na tom právě to super!
-
-
-
-
-
-
Naolejujte si stříbrné meče prvotřídním olejem proti zlobrovitým, v téhle diskusi to bude dřina.
-
Tak a tady to teprve začne *15*
-
-
A teď si představ, kdyby to vyhrálo Bloodborne. *1*
-
-
Fallout měl do RPG daleko :/
-
-
Naprosto souhlasím.
Fallout 4 je střílečka s otevřeným světem.
Oproti New Vegas zabili 90% RPG prvků.
Bethesda se do toho neměla srát, když to neumí.
Měli to nechat ve zručných rukách kluků z Obsidianu. -
akoto ???
Vytvoris postavu ?? (ktoru hras, hrajes urcitu rolu v hre, tu mas ROLE)
Hras za postavu ci nie ??? ano (takztu tu mas PLAY)
Game, je to hra, takze hras hru so svojou postavou a mas ROLE PLAYING GAME
Osobne je to RPG, aj ked ano, ked ty RPG beres iba z hladiska, skillov, statistik a roznych inych veci, tak v tom pripade, je to skor taky vlazny mix teda pre teba.
Toto je RPG, mas tu vyvoj postavy a je dost poznat, ci investujes napr. nejaky ten bodik, do napr. nejakeho typu zbrane :D, takze tympadom vylepsovanie je splnene.
Zial ano na F2 to nesiaha, ALE toto nie je ten typ RPG. Tak ako aut, tak aj druhov RPG je niekolko a jednoducho take ci onake ciste RPG podla mna nie je. F2 som presiel niekolkokrat a stale milujem a dokonca zivota asi aj budem milovat tu hru. Toto je nieco ine, uplne iny zazitok a ja mozem povedat akoze som hral F1-F2, ze toto je urcite RPG.
Tzn je RPG s FPS prvkami, FPS s RPG prvkami, TPS s prvkami RPG a opacne, potom tu mas H&S RPG ako Diablo napr. a potom mas akcne RPG ako je aj napr. Gothic alebo Skyrim ci co ja viem trebars Risen (podla mna by si ludia nemali mylit akcne RPG s Hack&Slash RPG, kym to prve je RPG pojate viac akcne, tzn suboje a tak, to druhe je ciste krvyprelievanie tzn kosis co vidis). Hm potom tu mame, RPG ako napr. M&M ci Wizardry alebo z novsich Legend of Grimrock, tzn Dungeony a potom tu mame Roguelike (to je sice zaner sam o sebe, ale podla mna a podla asi tvojej definicie RPG, to je tiez RPG), potom mas JRPG a cRPG (FF - asi najznamejsia seria z JRPG sveta) a cRPG (taky Baldurs Gate :D) a potom mas kombinovane so strategiami ako napr. Heroes of might and magic alebo Disciples. Potom mas napr. RPG vo forme vesmirnych simulatorov a strielaciek a co ja viem ake vselijake RPG su este. RPG je velmi siroky pojem a spada do toho mnoho mnoho hier a ci uz ty uznavas akukolvek formu tohto zanru. Iny stebou nebudu suhlasit, ako ja.
Urcite som sa niekde zmylil, pisem toto ked su 3.00 hod rano a tak som kus utahany, takze ked som nejake blbosti napisal sa ospravedlnujem.
JEden fakt ale zostava, ze RPG titulov je VELKE mnozstvo a vsucastnosti sa radi kombinuju s inymi zanrami, takze ja osobne siahnem po vsetkom, co ma nejaky pribeh, alebo ked to nie, tak zaujme niecim inym. Fallout 4, ked uz az tak nie pribehom, tak rozhodne zaujal, svetom a tvorbou postavy, vylepsovanim vybavy a tak isto vystavbou mensich ci vecsich fariem :D. A tak je to pre mna urcite skvela hra aj napriek bugom. Pobehovat v X01 PA Komplet a upgrade na max + jetpack, je na nezaplatenie. (Dufam,z e sa to vola X01 :D, urcite nemam na mysli T45, T51 ci T60) -
-
"Urcite som sa niekde zmylil, pisem toto ked su 3.00 hod rano a tak som kus utahany, takze ked som nejake blbosti napisal sa ospravedlnujem."
Celkem v pořádku, až na tu blbost na začátku. :]]] První chyba - dal si do jedné souvislosti vytvoření postavy a roli. Obojí je ale něco jiného. Je totiž rozdíl hrát postavu a hrát roli. Postavu hraješ v Prince of Persia. Roli hraješ ve Falloutu. Roli vraha dětí například. Dále, definice RPG podle toho, že tam HRAJU nějakou POSTAVU, kterou si vyberu ve HŘE, nefunguje. Je to vágní, nic neříkající bullshit, kterým nedefinuješ nic. Nedefinuješ jím nic, protože to platí pro stolní RPG, ale ne pro počítačové, protože pak bys mohl za RPG označit skoro všechno a existence toho žánru ve světě konzolí a počítačů by neměla smysl. Například Heretic, čistokrevná FPS - vyberu si postavu ve hře (válečník, mág, klerik) a tu pak hraju. RPG? Těžko. Nehraju roli, hraju postavu. Roli musím nejdřív vytvořit a to hraním hry (stejně jako herec nebo postava v knize naplňuje svojí roli tím, jak se chová a co říká - RPG je prakticky improvizované divadlo). To samé v podstatě jakákoliv arkáda, adventura, simulátor, akční hra, kde si můžu vybrat nějakou postavu. Když se trochu budu snažit, tak můžu udělat RPG i z Call of Duty. Sám vidíš, že tady to nemá logiku. CRPG by mělo v první řadě obsahovat řadu prvků typických pro stolní hry na hrdiny - bojové/nebojové statistiky, vliv statistik na dialogy a řešení situací, vývoj postav, svoboda v rozhodování, formování osobnosti, rozdílnost chování/osobností postav (podle původu, rasy nebo povolání), sociální vývoj, reputace atd. Teprve podle toho, jak moc a na jakých z těchto prvcích hra staví, bys měl dojít k sub-žánru (akční, klasické atd.). Samozřejmě, že ve hře, kde většinu času mlátíš potvory, roleplayingu moc nenajdeš, stejně jako bys ho v takovém případě nenašel ani u stolního RPG.
"podla mna by si ludia nemali mylit akcne RPG s Hack&Slash RPG, kym to prve je RPG pojate viac akcne, tzn suboje a tak, to druhe je ciste krvyprelievanie tzn kosis co vidis"
Pojem hack & slash má v RPG kořeny už ve stolních RPG. Jedná se prakticky o klasický princip RPG (souboje založené na statistikách, tahy, může tam být i nějaký ten roleplaying), kde je ale hra zaměřena na boj. Naopak akční RPG vznikly až mnohem později, je to nejnovější sub-žánr. Akční RPG jsou prakticky skloubením některých principů RPG a klasické akční hry (bez ohledu na pohled kamery). Co je hlavní = ovládání má stejnou nebo větší váhu, než statistiky postav. Vznik akčních RPG je důsledkem přirozeného vývoje herního průmyslu (casualizace) a popularizací RPG zaměřených na mlácení (způsobilo hlavně Diablo), což mělo za následek zjednodušování hry ve smyslu dialogů, puzzlů, mechanik atd. Je to jednoduché, casual hráč chce při hraní vypnout, nemá čas ani chuť se prolouskávat větvenými dialogy a studovat tuny různých mechanik. Na prvním místě je akce. Jen pro zajímavost, u stolních RPG se podobné zjednodušování děje taky, akorát je ironií, že je to obráceně (holt v RPG je nejdůležitější roleplaying). Zjednodušují se totiž mechaniky boje (aby se nemuselo tolik házet kostkama, řešit kvantum nějakých tabulek, zaokoruhlování čísel atd.) a naopak se podporuje roleplaying hráčů.
Mimochodem, jako CRPG (computer RPG) se dřívě označovaly všechny počítačové RPG (odlišení od Pen and Paper RPG). Následně vznikly pojmy WRPG a JRPG pro odlišení počítačových a konzolových. Terminus technicus je pak třeba takový Witcher 3 vlastně jak CRPG, tak WRPG (styl) a i akční RPG (sub-žánr). Zdar. -
-
Synku, táhne ti na 40 a pořád bydlíš u nás doma, kašli na to, co je RPG a co není a odstěhuj se prosím tě. Prosím, prosím, prosím...
-
Velice hezký prispevek, jen mi rekni kterou hru podle techto kriterii považuješ za klasicke rpg. Moc jich asi nebude.
-
-
Většinou starý klasiky. :]] Fallout 1 & 2, Baldur's Gate 1 & 2, Planescape Torment, Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura, KOTOR, Greyhawk: Temple of Elemental Evil, Vampire: Bloodlines, Wizardry, Ultima, Albion. Za kvalitní spojení akční hry a RPG bych považoval třeba Deus Ex, System Shock 2, Gothic 1 & 2, Morrowind, Witcher.
Jinak tenhle rok jedno dobrý a klasický RPG vyšlo - Age of Decadence. Samozřejmě je ironií, že ani nebylo nominovaný (holt to není mainstream), přitom je to minimálně stejně dobrý RPG, jako třeba Pillars of Eternity.
-
-
-
Kinet1c to je pravda většina hráčů ani pořádně neví co je RPG protože rozlišují jenom kameru, když má hra kameru nahoře tak je to rpg a když ji má za zadkem už to rpg není,
-
-
-
necekane vitezstvi ,,skoda jen F4 ,bethesda opet nezklamala v tom jak utopit znacku *3*
-
-
Jo bethesda rozhodne něco utopila, F 4 prodala vic nez polaci zaklinace..tomu rikam něco utopit..lol
-
-
Osobně. Též jsem si F4 koupil a bohužel je to sranec, který fakt nepovažuju za best of 2015. Takže tvoje tvrzení, že když se něčeho prodá víc, je to automaticky lepší, je taky sranec.
-
ach jo flashi gordone.. jen poukazuji co si o te hre a studiu myslim ja a jaky na me tahle hra a studio dela dojem .. jen sem cekal vic .. vubec nechci spekulovat o tom kolik se toho kde a v jake zadeli prodalo ..no aspon ze Cd projekt dostalo oceneni studio roku a zaklinac 3 je hrou roku i v celosvetomem meritku a ne jen tady na games..ale to je zase jina pohadka :)
-
-
tak snad chodíš do diskuzi dost dlouho na to abys vedel ze bezpohlavni příspěvky muzou byt brany ruzne, když něco vztahujes na sebe tak to jasne a zretelne specifikuj, jinak te někdo bude chtit hned sezrat zaziva:)
-
-
-
-
S celého srdce jsem to přál zaklínači 3 a jsem rád že to vyhrál :) Uvidíme jak si povede v anketě hráčů, ale pevně věřím, že i tam uspěje :)
-
-
to je slovo do pranice v této diskuzi :D
ale souhlasím s tebou *3*
-