Best of 2018: Nejlepší akční adventura
-
Jako nekonzolista mohu hodnotit pouze třetí místo a jsem opravdu rád, že SUBNAUTICA se probojovala na stupně vítězů. Naprosto zaslouženě. Ta hra je masivní rozlohou, neskutečně nádherná, neskutečně děsivá, skvěle se hraje. Vývojáři se o SUBNAUTICA pečlivě starají, v základu je dokonce i čeština a pro fanoušky podmořských sci-fi či neprobádaných hlubin jde o absolutní majstrštyk. SUBNAUTICA jsem kupoval už v early acces a nelituji ani centu.
I proto nedočkavě čekám a netrpělivě vyhlížím další hlubinné želízko a černého koně - Aquanox: Deep Descent, který ze screenshotů a videí vypadá doslova fantasticky. Bohužel byl na konci minulého roku odložen. Tak snad už letos a doufejme v prvním kvartálu (i když tipuji spíš druhý).
-
-
Jako konzolista musím potvrdit, že první a druhé místo byli silní konkurenti, čili se nemá Subnautica za co stydět podle mě
-
Tak to tahle kategorie krásně ukázala, o co jako člověk, co není schopen si pořídit konzoli, přicházíš :)
-
-
Mart9: Kolikrát se ještě s tímhle bohapustým textem budeš opakovat, rozumbrado? A kolikrát ti ještě budu muset odpovídat? Hraju od konce '80 let a NIKDY jsem konzoli neměl a mít NIKDY nebudu. Nezajímá mě hraní tohoto stylu. Jsem srdcem PCčkář a i kdyby na konzole vycházely ty nejlepší hry všech dob, tak mě to zajímat nebude. Nejsem totiž omezený pouze na hraní her a když mi nějaká exklusivita uteče, je mi to absolutně jedno. Na PC je takových her, že už je posledních 15 let ani nestíhám odehrát, protože hraju jako jeden z mála poctivě = žádné youtube průlety hurá stylem a nedohrávání her. Už se mi trochu zajídají ty tvé výkřiky na všech herních webech o tom, jak si lidé nedokážou sehnat konzoli. Mě je konzole u zádele jako mnoha ostatním v mém okolí. Ale mám aspoň tolik soudnosti, abych konzolové hry nekritizoval.
A za druhé (a opět se opakuji): Nedisponuji adekvátním bytem, abych si konzolové hraní (i kdyby mě zajímalo) užil. V mém případě bych seděl asi tak metr od velké televize (kterou ani nemám a nechci mít) a tím pádem by celý efekt hraní na velké tv byl o ničem. Plus na konzoli bych nemohl dělat dalších asi 90% věcí, co na PC. Například nakládat s makrofotografiemi a tisíce dalších věcí jako třeba tvorba grafiky.
Pro jednou si laskavě už zapamatuj, že ne každý konzoli chce, i když si ji může kdykoliv pořídit. Nemám o konzoli zájem a i kdyby mi ji někdo daroval/vyhrál bych ji apod., obratem ji prodám. Tečka a přestaň se dokola navážet do mé osoby.
-
-
Vskutku podivné důvody. Tam bude něco jiného, ale tak budiž. Problém je, že kdybys po internetu všude nepsal, jak moc rád bys tam tu a tam tu danou hru rád si zahrál, ale konzoli si nekoupíš, tak by tě možná nikdo ani neřešil, takhle jsi spíše k smíchu.
-
Jsou to prostě podivné argumenty a pro mě nepochopitelný přístup se takto zatvrzele konzolím bránit.
Jinak já hraju na konzoli ve stejné vzdálenosti od TV, jako sedím od monitoru u PC. Vyrostl jsem na PC a neumím si představit, že bych hrál hru na televizi přes celý pokoj. To bych z toho absolutně nic neměl. Možná i vzhledem k oční vadě, to neumím až tak posoudit.
-
-
Taky některý Corvovy argumenty nechápu (hlavně ten s prostorem, protože konzoli můžeš připojit klidně k PC monitoru a tu malou krabičku položit na case), ale čeho konkrétně chceš dosáhnout tím, že se do něj navážíš?
Je to jeho rozhodnutí a očividně ho v něm tím rejpáním jen utvrzuješ.
-
-
Nechápu, kde se do něj navážím. Pokud ti tam vadí spojení "není schopen", tak se omlouvám a měním to na "nechce". Ale nevidím v tom rozdíl.
-
-
-
-
-
Proč hned předpokládáš, že není schopen si ji pořídit? Cena PS4 dnes už není zas tak vysoká. Někteří o konzole prostě jen nemají zájem, pokud by to byl další krám zabírající místo jenom kvůli pár hrám. Nebo mají jiné legitimní důvody.
Jinak letos se tady umisťují v relativně velkém množství kategorií konzolové exkluzivity (ať už na jednu, nebo na víc). To ale samo o sobě neznamená, že budou bavit každého nebo že z nich bude každý unesený.
Jen můj pohled na věc samozřejmě.
-
-
Protože už jsem s ním měl diskusi na Hrej
-
-
-
-
Odbýt nového Tomb Raidera tak, že "zase tak fantastický nebyl" mi vůči němu přijde nefér, nota bene když i tady dostal osmičkové hodnocení. Je to výborná hra (opět viz vaše vlastní hodnotící stupnice) a kdyby se dělalo TOP 5, určitě bych ho tam zařadil. RDR 2 je samozřejmě po právu vítěz.
-
-
Já ti nevím, ale z těch nových je jediný, kterého jsem nedokázal dohrát jak moc byl nudný a nenápaditý. Tak otravnou hru jsem nečekal. Ale je fakt, že v podstatě celá tahle nová série mi přijde strašně zapomenutelná - člověk to dohraje a za chvíli už ani neví co se tam dělo.
Lara je tady prostě jen takové prázdné nic a smutné je, že se tak děje právě v sérii, která se ji snažila spíš polidštit. Snad se příště vydat trochu jinou spíš osobitější cestou. Každopádně za mě poslední díl po právu propadl, nijak zvlášť velkou pozornost si nezasloužil.
-
-
Tak já naopak na první díl této nové série dodnes vzpomínám. Super hratelnost a rovněž výborná atmosféra. K ostatním dílům jsem se zatím nedostal.
-
Považuju se za fandu série, doposud hrál jsem všechno, co vyšlo na PC a nedohrál jsem akorát Angel of Darkness, což osobně nepovažuju za žádné minus. :)
A Shadow of Tomb the Raider mi prostě sednul. Ovšem na obtížnost Hard, která vypíná všechno zvýrazňování a napovídání. Potom je to Tomb Raider skoro klasického střihu, s přiměřeně těžkými hádankami, docela tuhými nepřáteli a s radostí z průzkumu. Spousta nepovinných hrobek, spousta krypt, spousta plavání pod vodou se zatajeným dechem (!!!). Párkrát jsem zakysnul třeba na dvě hodiny, než jsem přišel na to, jak dál. A v tomhle díle se mi celkem líbil i příběh, kdy hlavní záporák měl svou vlastní motivaci a nebyla to jen jednorozměrná zrůda. Z nové série se mi tahle hra zkrátka líbila nejvíc, i když dobré jsou všechny a všechny jsem si užil. Faktem je, a v tom ti dávám za pravdu, že u prvních dvou už prakticky vůbec netuším, o čem byl příběh. Tady u té si myslím, že si ho pamatovat aspoň rámcově budu.
-
-
Nejlepší asi ne ale špatný taky ne, záporák no, ten se tak nějak čekat i dal noo.Nominaci si to možná i zasloužilo mě to celkem bavilo i když ten konec byl trochu na hlavu snad další díl až bude více inovativní po čtvrté už by to bylo moxc vyčpělé na můj vkus ale líbily se mi stealth pasáže celkem, docela oddych od střílení.
Nicméně měla asi nejlepší grafiku, ta se opravdu povedla některé efekty byli i celkem dechberoucí.
-
-
To je tim že Lara už nemá své výrazné přednosti jako kdysi....😍
-
-
Ne, tím to vůbec není. Možná pro tu povrchní část publika by to tak být mohlo, ale těm si stačí mastit u screenů, nebo si pustí gameplay aby uspokojily své pochybné choutky.
Spíš bych řekl, že se vývojáři snažili hře a Laře dát nějaký ksicht a snažili se tak moc, až to nakonec mělo úplně opačný efekt. Ostatně se stačí podívat na nějaký rozhovor s Amy Hennig, která sama říkala, že scénář, kterej psala pro první díl byl nakonec zpatvařen tak, že ta původní vize už tam není tak hmatatelná. Nejvíc to odnesl prý hlavně úvod, kdy chtěla aby to Lařino bolestivé putování trvalo mnohem dýl a než se vůbec dostane k prvnímu konfliktu s lidskýma protivníkama mělo vyznít úplně jinak, ale to se vedení nelíbilo. Proto je ten úvod tak znetvořenej, že je asi 10 minut chudinka, ale pak hned trhá hrdla cepínem jakoby se nechumelilo.
Mě by se třeba právě víc líbilo, kdyby první díl byl spíš těžkej survival a třeba by na konflikt s lidma skoro ani nedošlo. Nebo by to bylo dobrovolné a třeba by se podle toho odvíjel i zbytek příběhu, jenže to by bylo moc odvážné a děcka by u toho nevydržely. Takže jediná zásadní změna jsou ty její zmenšené kozy a velmi zdánlivá zranitelnost, která ale není vůbec využitá a vlastně má spíš komický efekt...
-
-
Spíše ta zranitelnost je dost náhodná, ty přestřelky byli takové nemastné neslané - ale hádnky jsem si dal třeba na Hard ( konečně nastavení na různé akce tomudost přidalo) jinak mi přišel ten poslední díl skoro nejslabší.
To je taky komické 17 letá vyjukaná dívka a pak je z ní rambo s lukem a šípy. Nicméně se to dalo čekat i M$oft chtěl mít své vlastní Uncharted i když s ženskou.
-
No ten vývoj "tyjo, přišel jsem o celou rodinu a sám málem umřel, to je smutný, to jsem zhroucenej... tak jo, konec smutku, tamhleten děda potřebuje sehnat sedm kůží z ptakopyska" je ve hrách bohužel dost častej. :)
Mně v novějších Tomb Raiderech chybí víc parkouru, resp. lezitelnosti na všechno možný, testů, kam se dá ještě doskočit a jestli se tam dá něco zajímavýho najít. Právě v Shadow of Tomb Raider je toho podle mě víc, ale pořád málo. Třeba ve trojce jsem měl některé levely úplně proskákané a prolezené a už jsem hledal i jen jak se dostat na některý místa, i když bylo vidět, že tam nic k nalezení není.
-
-
-
-
-
Dobrý výběr top 3.
1. místo je asi jasné, ale o to 2. a 3. určitě byl těžký souboj, protože letos byla velká konkurence v podobě A Way Out, Shadow of the Colossus a Yakuza 6: Song of Life.
-
1. místo naprosto zaslouženě, Red dead jsem si letos neskutečně užil. Osobně bych ještě umístil posledního Tomb Raidera, který po (pro mě) průměrným druhým dílu mile překvapil.
-
ja myslim, ze ty kategorie jsou tady uplne mimo...resp. prirazeny hry k nim
-
-
Problém je v tom, že většina her není čistě jednoho žánru a najdeš v nich prvky z více žánrů.
Když nechceš, aby se v několika žánrech opakovala ta jedna a samá hra, tak pak musíš určit do kterého žánru to zařadíš a to nebývá lehké. Třeba takové "akční rpg": udeláš kvůli těm hrám extra žánr "akčních rpg" (takhle ale naroste počet subžánrů do velkých výšin) a nebo je budeš řadit mezi "akční hry" popř. "rpg" ??? Není to tak jednoduché, jak se zdá...
-
-
souhlasím s prvním a druhým místem, to na třetím místě neznám... každopádně letos se redakce docela trefuje do správného výběru, který ladí s tím mojím
-
-
Navíc to je taková survival FPS ale asi lepší věc nenašli.
-
-
hip, hip, hurá. tedy za mě
-
3 místa. 3 openworldy