-
Returnal je možná dobrá hra, ale další asi nevyjde protože hra je zřejmě komernčním propadákem. Důvod je prostý Ghost of Tsushima prodal za první 3 dny 2,4 M kopií hry. Days gone se dostal asi někde k milionu a už to byl problém (studio má o cca 50 zaměstnanců více než vydavatel Returnalu). Returnal za první měsíc jen 0,5 M kopií.
Pro srovnání letos vydaný Ratchet za první 1,5 měsíce cca 1,1 M kopií hry.
-
-
tak jelikož studio bylo koupeno po Returnalu přimo Sony, tak určitě existuje šance, že bude dvojka.
Já bych rád uvítal i DLC.
Edit: Problém Days Gone bylo hlavně nízké MT score. Ano, i to rozhoduje o připadném druhém dílu.
-
Nemůžeš pouze podle porovnání prodejů 2 her určit komerční propadák. Zde bývají nejdůležitější očekávané prodejů. Podle nich se dávají i prostředky na reklamu atd. které ti vývoj prodražují.
Dle všeho to vypadá, že Days gone mělo být další velkou PS značkou, která bude prodávat miliony kopií. A protože byli takové předpoklady, tak se do vývoje a hlavně marketingu narvalo hodně prostředků.
Returnal pokud nepočítal s žádnými velkými prodeji, což vzhledem k zaměření hry musel počítat s menším publikem, tak mohl mít o mnoho menší rozpočet a daleko menší náklady na marketing. A může být naprosto v pohodě výdělečný.
-
Počet prodaných kopií a počet zaměstnanců studia ještě neříká, jaké byly celkové náklady. Především je potřeba doplnit, jak dlouho byla hra ve vývoji (a jak intenzivním) a kolik na tom pracovalo externistů. Days Gone je hra náročnější na tvorbu prostředí a na herce (ať už motion capture nebo dabing), kteří nebývají zaměstnanci studia. Pak samozřejmě náklady na reklamu a očekávání investora. Days Gone měl být pro Sony velký hit a jako akční adventura cílil na mainstream. Když se pak neprodával, jak měl, tak pokračování zařízli. Returnal byl spíš v pozici černého koně a jeho žánr rozhodně není pro všechny.
Loňský Ratchet i Returnal mají navíc velký problém v tom, že jsou jen na nedostatkovou PS5, jinak by prodaly o hodně víc. To, že Returnal prodal půlku toho co zavedený mainstreamový Ratchet pro všechny věkové kategorie, je spíš na poklonu.
-
-
Takhle určitě Sony neuvažuje o tom jsem přesvědčený. Mám celkem slušnou představu jak funguje korporát a dost bych se divil, kdy se jim tohle vlezlo do tabulky. Mimochodem Returnal se vyíjel cca 4,5 roku a Days gone i Tsushima cca 6 let. To není až zase takový rozdíl.
Returnal je hra, která vyšla jako první nová hra na PS5 povedlo semi dohledat že k 18.7.2021 (2,5 měsíce po uvedení) měla prodáno 0,56 M kopií a to je podle mě opravdu hodně málo. Navíc se dá dohledat, že aspoň do konce Aktu 2 došlo jen 23 % hráčů (cca 22 hodin hry) a do konce aktu 3 došlo 10 % (32 hodin hry) a to je opět asi dost málo.
Já to nemyslím blbě vůči té hře, ale myslím že i při zohlednění problémů s prodeji PS5 se té hry prodalo málo a procento dohrání je pak skoro až děsivé, když si vezmete že ze známých čísel došlo do konce Aktu 2 jen cca 130 000 hráčů.
-
-
To je sakra velký rozdíl, protože první dva roky se většinou dělají návrhy a prototypy s mnohem menšími náklady, řeší se příběh, zasazení, výběr engine a tak. Většina vývojářů v tu dobu ještě dělá podporu pro starší projekty. A můžu říct, že korporáty moc dobře vědí, co je malý a co je velký projekt. Pády velkých projektů rády nemají, ale malým dávají šanci. Z čísel, co píšeš, spíš vyplývá, že by to mohl mít nahnuté Ratchet (velký projekt), ale ten nejspíš taky ne, protože Sony si umí spočítat, že oboje vyšlo jen na PS5, kterou nemá moc lidí. Tedy pokud je někde problém, tak tam. Proto nemá smysl čísla přímo srovnávat s Ghosts of Tsushima nebo Days Gone, protože ty vyšly na mnohem více rozšířené PS4. Spíš by sedělo srovnání s extrémně slavným remakem Demon Souls s 1,4 milióny prodaných kopií. Pro menší projekt a novou značku nemusí být třetina až tak zlá.
Obtížnost může být problém jen, pokud na to budou hráči moc nadávat. Pravda, třeba i Dark Souls III mají na Steamu větší procento těch, co to dohráli.
-
-
-
-
Mohu se zeptat redakce nebo moderátora na základě čeho skrývá příspěvky?! Není v něm absolutně nic urážlivého, je ke článku (popis hry a zkušenost s ní). Navíc ještě skryjete Corvuse na základě nějakého pochybného SKRYTÝ PŘÍSPĚVEK (Na základě rodičovského). Důvod, proč jsem naprosto opustil Eurogamer byly právě podobné kraviny. Ještě zavést Shadowban a můžete to rovnou zavřít, protože už tu nikdo nebude nic psát...
-
-
Protože tam byly zbytečné (ano, lehké) spoilery, to je vše, což zrovna u Inscryption je...meh. Corvova odpověď zmizela, protože je to prostě vlákno vázané na ten původní příspěvek.
To je celý problém, prostě to šlo napsat i tak, že další diskutující budou vzhledem k té hře tabula rasa. Žádné shadowbany, prostě odstranění příspěvku bez jakýchkoliv banů apod.
-
-
Děkuji za odpověď. Přesto popis části hry mi nepřijde jako spoiler. Obzvlášť pokud hráč kupuje hru díky nalákání 1. části, která je špičková.
-
-
-
Naprosto ubohy rok.
Jeste ze mam 2 decka a nemam uz tolik na hry cas, vyfiltrujou se me jenom hry co chcu fakt hrat, a nemusim se brodit tunou balastu.
-
-
Osobně mám letos na prvním místě Pathfinder, ale tleskám za první místo pro indie hru. Navíc Devolver Digital. Co vydají, to je prakticky skoro pokaždé klenot. Naprosto parádní vydavatelství, které má pod sebou řadu špičkových indie vývojářů. Death's Door (Acid Nerve), Inscryption (Daniel Mullins Games), Loop Hero (Four Quarters), Carrion (Phobia Game Studio), Gris (Nomada Studio) či Observation (No Code)...
-
Returnal je fresh, ale temhle hlaskam jsem tu nikdy uplne nerozumel.
"neměl být překvapením, protože se jedná o dítko zkušených vývojářů z Housemarque"
Zkuseni vyvojari? Vzdyt do Returnalu nevydali vubec nic zajimavyho, o cem by se dalo rict neco vic nez jen, ze je to fajn akce. Jeste navic jejich dosavadni hry byly vetsinou top-down nebo side-scrolling akce, takze ocekavat kvalitni AAA hru pro me teda docela prekvapivy je. Nebo na neco zapominam, cim by vypalili diru do sveta?
-
-
Prosím? Parádní arkádové Resogun, jedna z nejlepších top down stříleček ever Alienation a vizuálně bombastická, hektická shmup-ish rubanice Nex Machina? Vůbec nic zajímavýho? Potom se dá pochybovat o tvém dobrém vkusu.
-
-
Ano, jsou to vsechno fajn akcni hry, jak uz jsem rikal, ale nic, o cem bych psal domu. Nicmene to je zcela irelevantni k mymu hlavnimu bodu o tom, ze ocekavat kvalitni AAA pocin od ~indie studia, kterej se do ty doby zameroval na uplne jinej zanr, proste prekvapivy je. Pro me je to napr. podobny situaci, kdy se Hello Games rozhodlo prejit z mobilnich her na ambiciozni No Man's Sky (to, ze se jim nepovedl launch, a hratelny to zaclo bejt az po 2 letech, je vedlejsi).
Jinak ad muj vkus a jedna z nejlepsich top down strilecek ever Alienation. Na games tahle nejlepsi top down akce dostala 6/10 s komentarem: "Obyčejná top-down akce, která všechno vsadila na jistotu, a tím se
připravila o kouzlo. Stojí sice na pevných pilířích hratelnosti, bohužel
ale ničím nezaujme. I když se hraje dobře, velice rychle zestárne a
přestane bavit", s cimz nemuzu nesouhlasit.Napr. takovej Synthetik je sice rogue-lite, ale kvalitou a zabavnosti je mnohem dal. Hotline Miami nebo dokonce i Helldivers to samy.
-
-
Synthetik mě osobně vůbec nebavil a přišel mi právě jako levná kopie Alienation. Hotline Miami je něco úplně jinýho a jedná se o mojí top 3 nejoblíbenější hru ever (spíš teda kvůli soundtracku). Helldivers jsou pecka, ale hratelnostně úplně jinde.
Takže za mě Alienation je, co se týče hratelnosti, na špičce. A když jsou vývojáří schopní, tak je jedno, že jsou indie nebo ne. Returnal není běžná AAA produkce.
-
-
Vzhledem k tomu, ze jsou pod Sony a firma se i diky tomu mohla dal rozrustat, s tvym poslednim statementem moc nesouhlasim. Roguelike hry navic davno nejsou nejakej niche market, takze ani tady nevim, proc by to nebyla bezna AAA produkce.
OK, pro tebe neni prekvapivy, kdyz vyvojari komplet zmenej svoje hry, pro me je.
-
-
-
-
-
Vy už nemáte recenze na Metacriticu?
-
-
Máme, někdy zprocesování trvá, tuplem kolem svátků.
-
-
Tady bude dneska popraskaných cévek :-D
Za mě tedy Returnal, ale Inscryption je opravdu zjevení, to se musí nechat.
-
-
Asi ne. Tím jak games úspěšně zničili diskuse (a to málo co tu zbylo ještě často nepochopitelně cenzurují) tak už tu žádné rozsáhlé debaty nečekej.
Zdejší komunita už je bohužel mrtvá. Ale to byl asi záměr redakce...
-
-
No, diskuse na českých herních serverech upadají už dost dlouho. To není jen záležitost Games. Částečně to bude cenzurou (někdy opravdu přehnanou, ale jak píše Corvus, tak úplně vynechat prostě nejde). Ale myslím si, že diskuse jako takové prostě vycházejí z módy, mladým to moc neříká a staří prostě pomalu přestávají hrát, číst články nebo jen diskutovat. Však se podívejte kolem, kolik lidí tu prezentuje svůj (na hráče) vysoký věk.
Vzhledem k tomu, že to není jako komentovat příspěvky na sociálních sítích, tak sem mladé asi těžko někdo natáhne a postupně to vymře. V podstatě jediné portály, kde se diskuse drží, jsou ty, kde je možné nadávat na politiku. A je logické, že tohle na herním portálu redakce nechce.
-
Musím souhlasit. Kdysi pro mě byli Games web číslo jedna široko daleko před vším ostatním. Byl jsem na něm doslova 24/7. Ale drolící se redakce, následně kompletní obměna mě nalomila (ačkoliv jsem si již zvykl, hlavně mám rád Aleše, Jirku a Patrika) a zničení diskuzí to jen dokleplo. Nicméně se redakce musím zastat (což je hodně schíza, vím, ale cítím to tak), protože bez cenzury by to tady 100% (zatím si stojím) dopadlo jako ve chlévě. Komunity se staly za posledních 5 let neuvěřitelně toxické a prakticky nikdo z rozumnějších lidí na diskuze následně nechtěl chodit. Nesmí se zapomenout, že mlčící (nebojím se napsat většina) je pro chod webu důležitější, než paviáni a psychopati v diskuzích.
Mimochodem mohu dát příklad z osobní zkušenosti. Chodím na nejmenovaný web zabývající se F1. Po letech se redakce rozhodla zkusit nahodit zpátky diskuze pod články. Vydrželo to přesně dva měsíce, potom diskuze opět zrušili a již se k nim nebudou vracet. Důvod? Sami (rozumní) návštěvníci psali redakci vzkazy, že pokud mají vypadat diskuze takhle = totálně toxické, totálně rasistické (protože Hamilton), totálně k ničemu, tak ať je raději zase zruší, protože se to nedá číst. A nedalo. Byl to prakticky jeden nekonečnej soupis hejtů a podle mého názoru šílenců. Než tohle, tak raději korekce. Na druhou stranu nezastírám, že po starých diskuzních časech zde se mi stýská. Hodně se toho nakecalo a byla to občas legrace. Ale generace dorostly (píšu to jako čtyřicátník) a bohužel ten úpadek je naprosto šílenej. Člověk se dnes prakticky nemůže k ničemu vyjádřit a nic napsat, aniž by nebyl kamenován nějakými trotly, co mají IQ prvoka. Osobně jim říkám toxíci a v diskuzích v naprosté většině dominují. Takový je stav diskuze v ČR všeobecně. Takže se není čemu divit, k čemu se některé redakce uchylují.
-
-
Diskuze F1 jsou strašně toxic od doby co se k dění v F1 vyjadřují "znalci" z Drive To Survive :D
-
V podstatě souhlas. Ale tady to zase zašlo trochu do extrému, kdy jsou mazány veškeré kritické komentáře vůči redakci, vůči článkům, i když tyto komenty nejsou nijak vulgární, útočné nebo toxické. Kritika často posunuje, víme? 🙂
Jo a Hamiltona taky nemusim. Ne kvůli barvě pleti, ale protože je až moc dobrej. Forza Ferrari 😀
-
-
Souhlasim, tady se banuje a maze za jakoukoli konstruktivni kritiku. Diskuze na games zabila sama redakce. Plus navic, dneska jsou vsichni na discordech, tam komunikujes o tom co te bavi s lidmi, ktery o problematice neco vedi.
Mimochodem, spoustu byvalych diskutujicich tady z webu skoncilo tam a sem uz nepisi. Nicmene discord games je hrozne zapleveleny bez moderace a pripomina to sektu, tak si vyber :D
-
-
-
-
já si myslím, že ta doba už dávno minula, kdyby volba nějaké hry roku způsobila nějaký poprask.
Za ty roky se "GOTY" tak moc zprofanovaly a to nejen na tomhle webu, že už to nejde ani moc brát vážně.
-