Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • honcka

    Tak jsem si koupil AW2 a myslel jsem, že technicky to bude už trochu vychytaný -  příšerný lip sync, doskakujou textury a to mám imho celkem nadstandardní hw (7800X3d, 64GB RAM, RTX4080, hra nainstalovaná na NVMe)

  • toka

    Už jsem to kdesi psal, ale za mě to byla nejlepší hra roku. Nestává se mi každý den, že by hra vyvolala tolik immersion, jako HL. Byť za to můžou primárně Bradavice a Prasinky. Vlastně se mi to nestalo roky, naposledy snad u Frostpunku, předtím Horizon Zero Dawn, Mass Effect, Tomb Raider, první Risen. A tím jsem asi skončil. Jo a Road 96! A přitom taková blbůstka.

  • Elerin

    Tady nejde o Easter eggy,  ty hry jsou v jednom univerzu, navazují na sebe, prolínají se. V AW2 jsou postavy z Controlu, DLC Controlu AWE má v sobě informace, se kterými v AW2 pracují. Tahle hra podle mě fakt není mainstream, ta je prostě pro fanoušky 

  • Ne, ta hra není geniální, naprosto postrádá skvělou atmošku prvního alana wakea, který navozoval pocit knížek od Stephena Kinga a místo toho se změnil v jakousi přepálenou artovou blbinu... on i ten quantum break byla hrozná uspávačka, hlavně ty hrané filmečky. Pár rádoby vědeckých žblebtů fakt ze hry nedělá geniální záležitost. Control jsem radši ani nehrál, protože mě to dle všech ukázek přišlo opět jako hezké tech demo s průměrnou hratelností a příběhem co se snaží být hluboký tím, že je plný nicneříkajícího pseudo-vědeckého blekotání. A postavy a dialogy v AW 2 mě tedy fakt těžce nebraly. Saga naprosto nesnesitelná postava.

  • TheRKD

    Však se HW prodávalo jak rohlíky. Myslím, že je to netrápí. A že nesbírají ceny je oprávněný. Škola nádherná na procházky, ale charaktery, narativ a svět okolo prachbídnej. Slabota. Velká škoda.

  • Derp_1337

    To, že ve hře jsou odkazy na jiné hry, z toho ještě nedělá "geniální" hru. Odkazy na jedničku AW jsou celkem pochopitelně součástí příběhu. Ale jinak Easter Eggy jsou běžnou součástí her někdy od 80. let.

    Třeba GTA5 mělo v sobě stovky odkazů na jiná díla. A Zaklínač 3 zase měl odkaz na Cyberpunk 2077, kde Ciri vypráví o tom, jak navštívila Night City.

  • Elerin

    Příběh AW2 dává naprostý smysl, ale Sam Lake udělal dvojku pro fanoušky Remedy her. Aby člověk plně rozuměl, co se tam děje, musí znát nejen skvěle jedničku AW, ale i Control včetně DLC a jsou tam odkazy i na Quantum Break. Já si třeba nedokážu představit, že tu hru hraje někdo, kdo si pustil shrnutí AW na Youtube. To nemá šanci docenit, jak vlastně geniální ta hra je.

  • Derp_1337

    Protože dnes žádná hra není čistě z jednoho žánru. Dnes prakticky každá hra má několik prvků z různých žánrů. Do toho zapadá i ta space opera.

    Ačkoliv space opera není primárně pro hratelnost, ale spousta z těch jejich prvků se uplatňuje v gameplay.

  • samozřejmě, jen nechápu, pro jsi předtím zmiňoval zničehonic žánr space opera, když se tu celou dobu řeší hratelnost.

  • Derp_1337

    Po stránce hratelnostní je to "role-playing shooter from 3rd person perspective" dle oficiální definice na wiki. Stačí ti to?

  • tak space opera je to po stránce příběhové, coby subžánr scifi, po stránce hratelnostní se ale debatuje mezi tím, zda li je to RPG nebo akční adventůra.

  • Derp_1337

    "první Mass Effect, který zbožňuju ale do dneška považuju celou sérii za akční adventuru zatímco herní obec jí považuje za rpg"

    Máš hodně divné a nestandartní definice žánrů. Mass Effect má celkem jasné žánrově zařazení: vesmírná opera.


    Jinak v dnešní době snad nejsou žádné hry, které by se daly čistě zařadit do jednoho herního žánru, protože téměř všechny hry obsahují prvky různých žánrů. Tak to zas není tak velká potřeba řešit jestli něco spíš akční adventura a nebo spíš rpg.

  • Záleží, co považuješ za důležité pro zařazení do kategorií RPG a akční adventura. Pokud tvrdé mechaniky, tak může být TR (2013) a ještě významněji Rise a Shadow více RPG než série ME. Pokud volby, znovuhratelnost a navazování různých vztahů s různými postavami, tak ME bude rozhodně víc RPG než moderní TR trilogie.

  • toka

    Ten Hogwarts Legacy fakt nevyhraje nikde nic. 😀

  • Je úplně šílené, jak totálně Survivora všichni zazdili, skoro jako by neexistoval. Přitom je to objektivně největší trojáčkový "blockbuster", jaký letos vyšel, pokud jde o výpravu, rozpočet atd., a navíc je hodně povedený. 

    Jako jasně, na PC prý vyšel v hrozném stavu, a EA si za to asi zaslouží nakopat, ale já na PS5 neměl nejmenší problém a na Xbox jsem taky nečetl žádné stížnosti. Taková BG3, jakkoli je to super hra, je v poslední části taky technicky dost mizerná. Je to prostě divné.

  • zeldu jsem nehrál a nezajímá mě, ale RE4remake byl naprosto famozní, skutečná pocta RE4. Každopádně alan wake ii mě přišel jako dost slabá záležitost. Grafika pěkná, hratelnost ovšem nic moc a příběh absolutní nesmysl. Málo strašidelné a hrozně na efekt a ta pasáž co lidé tak vychvalují mě přiměla leda tak zlumit zvuk, abych minimalizoval cringe. Za mě osobně nejvíc overhyped hra od dob last of us ii....

    Jedi za mě nejlepší hra, v této kategoii, i když měla chyby.

  • 0011

    Těžko říct, mě tuhle definici žánrů definitivně rozbily 2 hry - první
    Mass Effect, který zbožňuju ale do dneška považuju celou sérii za akční
    adventuru zatímco herní obec jí považuje za rpg a druhá hra je Tomb
    Raider (2013) která je za mě víc rpg než celá série ME a je povařovaná
    za akční adventuru. Od té doby tolik neřeším škatulky a jde mi hlavně o
    to, jestli je hra dobrá, kdybych hodně řešil škatulky tak by mě trefil
    šlak z toho, jaké hry do které kategorie zařazuje redakce za poslední
    roky(už docela dlouho ještě za Petra Poláčka) a ne jenom hry viz letošní
    pejsek a kočička vařili dort kategorie zklamání roku, ještě vloni tam
    byly jenom hry.

  • a System Shock. Jinak dnes jsou ty žánry tak promíchané, že něco spadá do několika žánrů a pak je těžké to dávat do škatulek. Co je to vlastně survival horror? Když má omezeně kulek jako v RE nebo když nemůžeš bojovat zpět jako v Amnésii?

  • 0011

    Dead Space, RE4 bych dal do úplně jiné kategorie a to nejlepší remaky a přidal bych k nim Metroid Prime.

  • iSpirit

    Asi bych nemixoval survival horrory do akčních adventur. Dead Space, Resi 4, Alan Wake 2 top tři survival horrory a Jedi, Lies of P, Zelda top tři akční adventury.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit