-
Bude cities2 na konzole začátkem roku ne?
-
Manor Lords
-
Satisfactory jsem zkoušel, ale pořád mi to prostě přijde jako jednoduché Factorio ve 3D.
Za mě rozhodně "nový" AoM. Perfektně udělané, kampaň předělaná včetně cutscén (jo, Blizzard by se fakt měl podívat) do enginu AoE IV, lokalizace a brzy přibydou nové rasy a bohové.
Jinak letos vyšel samozřejmě Frostpunk 2, Empires of the Undergrowth (Jedna z nejlépe hodnocených letošních her na Steamu a tady není ani recenze:)), Dominions 6 - Rise of the Pantokrator (hodně specifická, ale doporučuji se podívat), Workers & Resources: Soviet Republic (jedna z nejlepších her ve svém žánru), Norland, Cataclismo, ZEPHON či Age of History 3.
Prostě jako každý rok i tento zase Games má svoji "strategickou" část odfláknutou, protože tam narvou všechno od tahovek až po RTS:) -
Za mne Total War: PHARAOH DYNASTIES ! Sice je to takovy zvláštní slepenec, ale to bylo super když nad tím zpětně přemýšlím...
-
To je bída to je bída...
-
-
Jo, máte pravdu je to vcelku letošní bída, nic jako "super" se vlastně nedá označit. To, co by mohla být bomba roku, jako třeba hotový "Manor Lords" se neuskutečnila, Zeleného "Mašinky" také nic☹.... No, tak snad příští rok bude ve znamení strategií, počítám, že vyjde i paradoxí EU 5, což už ohlašují a měla by vyjet i ANNO 117, jsou i další ohlášky, ale nevím, jestli se jim dá vůbec věřit... Takže přeji letošnímu vítězi😉 této kategorie, slávu a čest, ale raději se koukám do budoucnosti....
-
-
a Frostpunk 2 nic?
-
-
Tak Frostpunk 2 je "city building" survival hra. Jen volně by to dalo brát jako strategii, ale fakt jen velmi volně.
Obzvlášť když v té hře člověk nemá prakticky skoro žádnou svobodu si zvolit nějakou strategii. K vítězství jednotlivých scénářů člověk musí provádět konkrétní kroky v určitém pořadí. (tj. teď zkoumej tohle a postav tomto, jinak ti chcípne půlka města)
Teda tak to aspoň platí na vyšších obtížnostech, v nich je to fakt lineární hra. Nižší obtížnosti mají trochu větší toleranci "chyb", takže hráč si může dovolit trošku větší iluzi svobody.
-
-
je to survival budovatelska strategie, a patri tam jiz spousta her
-
-
To je tvůj osobní názor, že Frostpunk 2 je "survival budovatelská strategie".
Oficiální zdroje (jako Wiki) hovoří jenom o "budovatelský survival" (city building survival). Vývojáři na svých stránkách dokonce používají "společenský survival" (society survival). O strategii nepadlo ani slovo.
-
-
Oficiální zdroj a uvedeš Wikipedii? Jo, doufám, že ten referát do školy ti prošel jako zdroj...
Mimochodem na Steamu je Frostpunk 2 hned první tag jako strategické....
-
-
Veskoslave ,vážně jsi tak hloupý? A nebo jsi opět přišel trollovat??
Jasně jsem napsal "oficiální zdroje" v množném čísle. Jako jeden příklad jsem uvedl Wiki. Normální lidé s mozkem pochopí, že nebudu vypisovat všechno. Ale hlupáci to očividně nepochopí.
Pro hlupáky jako jsi ty, Veskoslave, budu muset napsat, že "survival" to nazývají i jiné stránky. To je pro tebe nečekaný zvrat, co??
Dokonce oficiální stránky vývojářů tomu té hře říkají "survival" !!! Konkrétně to nazývají "society survival with city building, strategy and management gameplay".
-
-
Reakce na příspěvek:
Ano, vypsal jsi, jak to označují tvůrci, takže je to strategický survival, správně, s prvky stavby města?
A je fakt humorné, jak zrovna ty nazýváš ostatní troly...
-
-
Reakce na příspěvek:
Hele, šašku, běž trollovat někam jinam.
Ignoruješ celou konverzaci a její vývoj. Upneš se jenom na jednu jedinou větu, která se ti hodí, a tu se snažíš překroutit. Typický příklad trollování 101.
-
-
-
-
a kam tedy zaradis dalsi podobne hry jako:
Surviving the Aftermath, Endzone - A World Apart, IXION, New Cycle, Gord, Against the Storm
mimochodem na stemu jsem jim tagy temer shoduji
-
-
Neříkám, že ty hry nemají stragické prvky. Ano, ty hry vskutku mají prvky strategie. Však novodobé hry už nejsou čistě jenom z jednoho žánru, současné hry jsou téměř vždy mixem několika žánrů.
Ale slovo "strategie" není zrovna ten první žánr, který si většina lidí vybaví společně s těmi hrami.
Spíš "budovatelský survival", "survival simulátor kolonie" , atd.
Jedinou vyjímkou je snad ten Gord, ten by se vskutku za strategii dal označit. Tam dokonce samotní vývojáři používali spojení "dobrodružná strategie".
-
-
-
Reakce na příspěvek:
Ok, není potřeba řešit subjektivní názory.
Já tady zmínil, co je napsáno na oficiálních stránkách vývojářů (a jinde).
-
-
Reakce na příspěvek:
Každá budovatelská strategie od prvního Sim City je svým způsobem survival. Tedy na vyšší obtížnost a ne na volné stavění s nekonečným rozpočtem. Jestli v případě neúspěchu zemřeš s celou kolonií nebo tě jen vykopnou z postu starosty, nemá na hratelnost až takový vliv.
Pokud někdo řekne survival, tak se mi tyhle budovatelské hry nevybaví. Možná This War of Mine, ale tam je významná ta noční akčnější složka, ve které s jednou postavou vyrážíš rabovat okolní usedlosti. Jinak jsou to pro mě spíš hry za jednu postavu se získáváním materiálů, craftěním a většinou i akčním bojem, které zpopularizoval Minecraft.
-
-
Reakce na příspěvek:
Jo, ale zase tyhle hry typu Fronstpunk jsou extrémní případ survivalu.
Tam člověk musí zkoumat přesně dané techniky v určitém pořadí a stavět dané budovy v daném pořadí, jinak prostě zemřes. Žádná svoboda se strategií, ale jenom lineární zážitek. Samozřejmě jsem mluvil o vyšších obtížnostech.
-
-
Reakce na příspěvek:
ale porad tam mas nejakou moznost volby, at uz rozmisteni budov, pudoris, vzdalenosti, navic se ti taky strategie meni dle mapy, rozmisteni surovin a i treba omezeni budov/ruznych scenaru (volne mise nebo kampan)
i v tom CaC si prece musel stavet linearne budovy (rafinery vzdy 1-2 budova, kasarna vzdy pred tovarnou)
-
-
Reakce na příspěvek:
Rozmístění budov na mapě nepovažuji za žádnou reálnou volbu.
A to C&C není vůbec podobný příklad. Ten postup Rafinerie > Kasarna > Elektrarna > Tovarna popisuje první 2 minuty hraní. Těch prvních pár minut na mapě byly vskutku lineární. Ale zbytek hry jsi měl dostatečnou svobodu. Mohl jsi zvolit několik různých vítězných strategií.
V Fronstpunku na vyšší obtížnosti je jenom jedna taktika, která zabrání smrti města. A ty ji musíš lineárně následovat. Nějaké omezení budov/scénářů je jenom iluze změny. Ty omezení jenom změní tu lineární taktiku, ale pořád jedeš dál.
Např. že ti mezi 30. až 40. minutou dojdou uhelné doly a ty najednou musíš expandovat a zabrat nový důl, to fakt není svoboda ve strategii. Jenom ta lineární taktika je trochu změněná o tuhle událost.
-
-
Reakce na příspěvek:
Jasně, protože když ti dojdou zdroje v C&C, tak vymyslíš jinou strategii. Ty jsi vážně šašek...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Satisfactory.
-
Se strategiemi jako RTS je to vskutku bídné. AoM Retold udělal velkou radost. Za sebe ještě letos doporučim Terminator Dark Fate Defiance
-
-
pristi rok by mel byt ale super
-
-
Co bude?
-
-
TBA: Barkhan, D.O.R.F. Real-Time Strategic Conflict, ERA ONE, Global Conflagration, Kingmakers, MENACE, Tempest Rising, ZeroSpace, Falling Frontier
EA: New Cycle, Godsworn, Manor Lords
2024: Empires of the Undergrowth, Naheulbeuk's Dungeon Master, Stormgate, SHROT, Terminator: Dark Fate - Defiance, Songs of Conquest
Vše najdes na Steamu nebo Gogu.
Doporucuji sledovat YT kanal o strategiich: https://www.youtube.com/@perafilozof
-
-
Díky. Já bych právě rád nějakou jednoduchou, ale přitom komplexní RTS. Nějak mi přijde, že od dob Red Alerta 2 už nikdo s ničím podobným nepřišel. Je sice hezký, že se dá dobře hrát i dnes (a taky že ho dodnes hraju), ale už by to chtělo aby někdo rozčeřil vody.
Sice tu pár pokusů napodobit tuhle legendu bylo, ale vždycky mi v tom něco chybělo abych se do toho pořádně zažral. Řek bych že ani ve Westwoodu nikdo netušil jakej klenot tehdy tvořej. Je to takovej RTS Half Life. Oba už jsou technologicky dávná minulost, ale modeři a skvělá komunita se jich odmítá zbavit. Díky bohu za to.
-
-
za nastupce CaC muzes povazovat Tempest Rising, coz prohlasuji sami autori a jde to hodne videt i z videi
oproti tomu Stormgate je stylizovan vice to warcraftu/starcraftu/AoE
-
-
Reakce na příspěvek:
Jo, na Tempest Rising nevypadá zle a jsem na něj zvědavej. Jen mi tam moc nesedí populační limit (tohle nemám ve strategiích rád obecně) a taky nemožnost pořádně odzoomovat bojiště.
Ale počkám až si ho sám osahám, třeba si to sedne.
-
-
Co Supreme Commandery? Svého času to pro mě byl přesně ten step up z Red Alertu. Ty masivní bitvy a tak byly fakt skvělé. A do toho pár neotřelých mechanismů.
-
-
-
Reakce na příspěvek:
Tak po čase přestane většina věcí bavit. To není nic vyjímečného.
Osobně považuji Supreme Commander za strategii, která mi dala největší výzvu. AI nepřítele fakt dokázala hráči zatopit. A to fakt bylo poctivými nečekanými tahy... žádná cheatovací AI to nebyla.
To vlastně považuji za problém většiny AI ve strategiích, kdy vývojáři tu AI udělají blbou a na vyšších obtížnostech ji akurát dovolí cheatovat se surovinami či jinými berličkami.
-
-
-
-
-
-