Best of 2024: Největší překvapení roku
-
Indiana Jones a Silent hill 2 jsou masterpiece, Balatro jsem taky hral,…2 hodiny to dokazalo zabavit 💁♂️ masterpiece to neni 😀nechapu to prechvalovani
-
A kde je Indiana Jones? I když co se divím, jako každý rok i tento si redakce našla indie srandu, která bude úplně všude, kde to aspoň trochu půjde. Ani bych se nedivil, kdyby Balatro vyhrál i hru roku, soundtrack roku:)
A SH2 spíše byl spíše skeptisismus herních žurnalistů, co fakt mnohdy hledali každou kravinu. A jak psal iSpirit, kdyby to tvůrci podělali, tak si myslím, že všichni dobrovolně odejdou do mlha zemřít, protože to nedokázali převézt a legenda zemřela s nimi.
-
-
Se SH2 remake to zdaleka nebyl skepticismus jen herních novinářů. Už při oznámení se v diskuzích objevovaly názory, že když to dají Bloober Teamu známému lehce nadprůměrnými hororovými walking simulátory, tak to bude průšvih (stačí se podívat do historie přes kartu hry). Že mají SH sérii jako modlu bylo vidět už od jejich prvních Layers of Fear. Být fanda ale nestačí k tomu, aby vytvořili skvělý remake. Bylo jasné, že do toho dají všechno, co mají, ale pořád bylo otázkou, jestli to bude stačit. Pozdější trailery názor vylepšily (i když se objevovala kritika předělávek některých postav), ale i tak to dopadlo nad očekávání dobře.
-
-
Když si porovnáš diskuze na Redditu nebo pod videii SH2 a Indiana, tak na skeptisismus vede Indiana:) Byť ano, první trailer u SH2 byl mírně řečeno vlažně přijatý.
-
-
To bylo nejspíš způsobené tím, že k SH2 se vyjadřovali především ti, co původní hru hráli. A psychologický horor není úplně pro každého. Kdežto k Jonesovi se vyjadřoval každý s otvorem, kde končí záda.
Machine Games je studio, co své kvality prokázalo. A i když se specializovali na střílečky, filmovost jim rozhodně nebyla cizí ani dřív. Navíc s financováním od MS. Asi se úplně nečekala desítková hra, ale 8+ většina soudných musela tipovat už po prvním traileru, který určitě nebyl špatný. Možná taky lidi měli v paměti nepříliš povedený Wolfenstein: Youngblood, ale zapomněli, že na tom primárně dělalo Arcane a Machine Games se starali prakticky jen o technickou stránku věci.
-
-
-
-
2 a 3 místo Astro Bot a Balatro. Jsem překvapen, jak přehypované tyhle dvě hry jsou a jak jsou ostatní hry nedoceněné letos.
Jinak největší překvapení Indiana, od toho jsem čekal fakt průseer.
Kdybyste sledovali Silent Hill 2 a o vyjadřovaní Poláku okolo Silent Hill 2, tak byste ani moc překvapení býti nemohli, oni předlohu měli jako kult doslova. Navíc poslední trailery vypadaly fakt dobře, tam se nepovedl doslova jeden trailer.
-
-
Zase bych to tak jasně neviděl. Japonci taky měli Resident Evil 2 ve velký úctě a pak z něj udělali vykleštěnej remake...
-
-
Tvůj názor nedává moc smysl. Zrovna RE2 Remake skoro všude sbíral samou chválu.
Např. na Steamu to má 97% pozitivních hodnocení. Metascore 91% , Userscore 89%.
-
-
Ano, já si tu hru užil a svoje kvality má. Problém je v tom, že je vykleštěná. Můj názor by ti dával smysl, kdyby jsi znal originál...
-
-
To zní jako kdyby jsi se řídil pravidlem "kdo chce psa bít, ten si hůl vždy najde".
Takovým stylem by si mohli hráči vymýšlet do nekonečna "a já chci, aby tam bylo tohle". S takovou by si člověk neužil žádnou hru. Prostě hodnoť hru takovou jaká je. Nehodnoť ji podle toho, co ten není z věci, které sis navymýšlel.
Jinak jsem si vědom, že tam chybí funkce mixování scénářů... ale ruku na srdce. Kolikrát tu funkci hráči využili? Spousta hráčů originálu snad ani jednou.
-
-
Já už předem věděl že tahle debata je s tebou naprosto zbytečná. Tak nějak za ty roky si troufám říct, že tě znám dost dobře (ještě aby ne, když máš potřebu být snad v 95% diskuzí pod články), ale jestli je pro tebe něco, o čem ti samotný autoři přímo po dohrání hry (opět, kdyby jsi to skutečně hrál tak by jsi to věděl, ale oba víme jak to je...) sami říkají ať si zahraješ druhej scénář aby jsi viděl druhou stranu příběhu a je to pro tebe: "kdo chce psa bít, ten si hůl vždy najde", tak se asi (ostatně jako skoro pokaždý) s tebou nemá cenu o tom dál vůbec bavit.
-
-
-
-
myslíš snad remake trojky, protože dvojka má desítky GOTY , 91% na MT a fanouškovskou přízeň.
Jinak k trojce, tam to celé nedělalo studio za dvojkou, některé části byly outsourcované jinému studio, proto to taky tak dopadlo.
Takže je to úplně jiný případ. Capcom chtěl rychle udělat trojku na úspěchu dvojky. Poučili se a udělali skvělý remake čtverky.
-
-
Ne, myslím dvojku. Ano, je to kvalitní hra a sám sem si ji opravdu užil... ovšem jen do chvíle než jsem začal hrát druhý scénář.
Pokud znáš originál, tak jistě víš že hra má dva scénáře. Leon A/Claire B (nebo naopak, záleží koho hráč zvolí jako prvního). V původní hře je to postavené tak, že se ty scénáře vzájemě doplňují. Takže např. bossfighty jsou postavené tak, že v Leon A scénáři jsou jiné vývojové verze Birkina nakženého G-Virem, než u Claire B scénáře, protože se s ním každý z nich potká v jinou dobu. V originále je Tyrant pouze v B scénáři jako doplňující boss. V remaku sleduje Tyrant od začátku oba (i když zrovna tahle změna mi v remaku nevadí a dává smysl, protože Tyrant chodí stejně jako oni volně po policejní stanici, v tomhle případě je to ok).
Mno a zásadní problém vidím v tom, že to nedává smysl. Ať už tu hru hraješ jakkoliv, tak u Claire VŽDY Birkin zabije Tyranta ještě u policejní stanice (takže je nesmysl, že by se s ním Leon měl utkávat na konci svého průchodu, protože tou dobou už je mrtvej) a stejně tak se oba dva utkávají s Birkinem v úplně stejným vývojovým stádiu (což je taky naprostá hovadina). Jedinej rozdíl je, že B scénář má ještě finální G-Birkin deformaci na závěru ve vlaku. Jinak jsou ty scénáře naprosto identické.
Ta hra dává technicky smysl, jen když jí člověk dohraje polovinu, protože ta druhá půlka ve spoustě věcí najednou začne popírat tu první...
-
-
Konečně se tu našel někdo kdo to byl schopný popsat na plnou hubu. Mám s druhým Residentem úplně stejný problém jako ty. Dokud člověk hraje jeden scénář tak fajn, ale u druhého je vidět jak se jim to celé rozsypává pod rukama a jak to vůbec nedává smysl...
-
-
Uf. Už jsem myslel že to na celým světě vidí jen pět lidí. Už je nas šest 😀
-
-
-
-
-
-
Jo, ale zase lidi v posledních letech moc nedůvěřují trailerům. Už kolikrát se stalo, že trailery na film či hru byly skvělé, ale samotný hra či film pak byl na hranici průměrnosti (nebo i fail).
Vždycky je lepší počkat na finální produkt a nesoudit jen dle trailerů.
-
-
Letos těm žebříčkům moc nerozumím a úplně se míjíme. Ta přesycenost Balatrem je šílená. Za mě je největší překvapení určitě Indiana Jones, i když je fakt, že od MachineGames se dobrá hra čekat dala. Ale až tak dobrá? To je překvápko.
-
-
No když někdo říká, že tomu nerozumí a podobné věci, tak to většinou znamená, že Balatro nehrál. Osobně jsem taky měl k té hře skepsi, ale musím se přiznat, že jsem podlehl nátlaku a zkusil si to zahrát. A fakt mě to bavilo.
Mezi nejlepší hry roku řadím FF7 Rebirth, Helldivers 2, WH40k Space Marine 2, Balatro, Silent Hill 2 a Astro Bot.
Vybrat úplně tu nejlepší hru je fakt těžké, protože ty hry mě všechny bavili.
PS: K Indymu jsem se ještě nestihl dostat, protože vyšel fakt hodně pozdě až u konce roku. Takže nemůžu soudit.
-
-
Psal jsem to už v jiné diskuzi. Balatro jsem hrál, dokonce jsem to zkoušel několikrát, abych se do toho dostal, ale ne, nechytlo mě to. Nevím proč, ale to kouzlo tam nevidím. Tím neříkám, že je to špatná hra. Prostě něco sedne a něco nesedne.
-
-
-
Za mě největší překvapení Indiana Jones