-
Do článku o zklamání roku může dát Veilguard a Suicide Squad jen úplný ignorant. Každý normální hráč měl přesně 0 očekávání a nemohl být zklamán.
-
takze zklamani roku maji dle games 5z10 a 7z10 ? takze hodnoceni pod 5 uz nikdy nepujde?
-
-
Kde není očekávání, nemůže být zklamání.
-
-
Propouštění a zavírání neschopných studií je pro mě naopak zpráva pozitivní. Není důvod být zavaleni neúspěšnými tituly, které lidi nechtějí hrát. Za mě houšť a větší kapky. Otevře se prostor pro novou krev.
-
Já tedy musím očividně žít v alternativní dimenzi. Neříkám, že DA:V je skvělou hrou a v sérii jsou zajisté lepší hry, ale jako zklámání to určitě neberu. Stylizace je čiště subjektivní věcí, postavy určitě zapomenutelné nejsou a soubojový systém je nejlepší v celé sérii. Letos vyšly mnohem větší propadáky (Skull and Bones....). A propouštění ve firmách je holt business... zklamáním bych to nenazval.
-
-
Podle toho co jsem viděl tak mi to osobně přijde napsáno jako Young Adult Novel 😂
Jsem už asi příliš rozmlsaný kvalitně napsanými hrami a postavami 🥲 ale to se dá očekávat když člověk dohrál mnoho skvostů na přelomu milénia kterým velká část dnešních titulů ani nesahá po kotníky 😄
Kdybych se přeci jen chtěl vrátit k YA novele tak sáhnu po Life Is Strange která je napsána daleko daleko lépe.
-
pro mnoho hráčů je Origins jedna z jejich top her, takže když takový hráč dostane mediocre hru z dané série, která navíc z dark fantasy šla do nějaké high-disney fantasy, tak je zklamaní na místě.
-
-
Jenže Origins vyšlo v roce 2009, od tý doby vydalo Bioware mnoho dalších titulů a i spoustu videí k DA:V, takže bylo jasný, že hra se vydá lehce jinym směrem. I tak je to ale dobrá hra, která přesně odpovídá očekávání (viz první dojmy a pod.), což ostatně dokazuje nejen recenze tady, ale i Šárka třeba v questu.
Nazývat to zklamáním je podobná zkratka jako dávat pokaždý na 3. místo zklamání z uzavírání studií. Tohle je trochu kategorie o ničem.
-
-
Lehce jiným směrem? Z dark fantasy se stala dětská omalovánka. Z pauzovaciho boje, kdy jsi mohl ovládat jakoukoliv postavu stejně jako svoji nezbylo nic. Příšerně napsané postavy. Dialogy jak pro děti z prvního stupně ZŠ. Tomu říkáš lehce jiný směr? Jestli tě to bavilo, dobře pro tebe, ale buď trochu soudný. Samozřejmě to je zklamání jako prase.
-
-
Vizuálně je to mnohem podobnější DA:I než Origins, to je jasný. Boj je na Veilguard za mě to nejlepší, ačkoliv to ofc šlo směrem God of War. Předchozí DA ale rozhodně žádný taktický velestrategie taky nebyly, to si zas nelžeme do kapes. Tahle změna je pro mě ve stejnym ranku jako že v BG3 už je z boje jen tahovej souboj.
Postavy i dialogy jsou špatný, s tim souhlasim, ale grafickej styl i souboje jsme věděli dávno před vydáním. A i v kontextu Andromedy a Inquisition nikdo soudnej opravdu neočekával Origins 2. To ostatně bylo patrný jak v textech od Aleše, tak od Šárky.
Zklamání jako prase to bylo jen pro naivní jožiny, který posledních 10 let žili v izolaci.
-
-
Na to jen navážu, že i když jsem fanda Dragon Age, tak jsem od Veilguard nic nečekal a tudíž jsem nemohl být zklamaný. Naopak mě spíše hra příjemně potěšila. Přeji si samozřejmě, aby byla lepší a vím, že mnohem lepší být mohla. Bylo však jasné, že jako Origins to nebude. BioWare už je holt jinou firmou.
Přijde mi prostě nefér Veilguard oznámkovat jako druhé největší zklamání roku. Skoro nikdo nevypíchne, že Veilguard vyšel ve velmi dobrém technickém stavu (v době kdy takřka každá AAA hra vychází naprosto rozbitá).
Takže ano, chápu, že hra je zklámáním pro někoho kdo čekal Origins 2, ale objektivně je to slušná až velmi dobrá hra u které věřím, že časem bude cenným přídavkem do série (na Inquisition se taky hejtilo po vydání a teď se na ni nedá dopustit).
-
-
Reakce na příspěvek:
Myslím, že o tom, jak mizerné budou dialogy a jak hloupé a repetitivní budou logické mezihry, se dopředu nevědělo. Bohužel si myslím, že nominace je zasloužená. Jestli na druhé nebo třeba páté místo, už je dost na individuálním posouzení.
-
-
-
-
-
-
-
Moje zklamání roku je rostoucí zlomyslnost a plně nasazené kulturní války v herním fandomu. Škodolibost je normální věc, ale to masivní nasazení, osvobozující a spojující radost z neuspěchu druhých na základě hloupé pomluvy nebo jediného screenu je bizarní. Samozřejmě když se stupňuje napěti ve světě tak se to někde kanalizuje to je jasný. Ale ta lehkost s jakou se našel veřejný nepřítel mezi námi je až děsivá. Cože ty chceš vyprávět příběh holky s depresí? Jsi snad (bleh) "probuzená/ý" a vzbuzovat soucit v ostatních? Jak se opovažuješ? Juhů neuspěl jsi. Hráči přece chtějí jen spoře oděné sexbomby jejichž jediná starost je jak být vhodná virtuální waifu a vousaté drsňáky co málo mluví a hodně střílí/sekají. Ufff. Je to skoro takové zklamání jako z toho co se stalo z internetu. Geekové, nikdy nechtějte aby vaše vášeň obdržela prokletí masové popularity.
-
-
prodeje jsou nejlepším měřítkem a ty docela dobře ukazují co lidé hrát chtějí a co nechtějí. Vše ostatní jsou jen výmluvy. Toto je kapitalismus baby. Klidně si udělejte hru o obézní holce na vozíku a pokud prodáte x milionů kopii, nebo na sebe prostě jen vyděláte, pak more power to you... pokud ale hra flopna a druhý tým co vydá rubačku kde macho borec zachraňuje prsaté krasavice se bude topit v penězích, pak brekot nad tím, jací jsou zákazníci bigoti, je jen další kopání si vlastního hrobu.
-
-
promiň, ale posuzovat kvalitu her nebo umění podle prodejů je prostě zcestné.
-
a jak do te rovnice zapadaji predprodeje? na ktere tyto AAAAAA firmy casto vsazeji, protoze lidi jsou hloupy
-
-
To je jeden úhel pohledu s kterým světě div se, souhlasím.
Druhý úhel pohledu je absolutní odmítání jakékoliv kritiky oné hry - resp. jakmile někdo konstruktivně odsoudí že se jedná o absolutně bídně napsanou hru aniž by cokoliv zmínil o holce s depresemi, tak stejně dostane sodu že je anti-woke apod. Na obou stranách názorového konfliktu jsou jedinci kteří svoje názory ženou do extrému.
Nejlepší je to sledovat s klidem z povzdálí a nepřikládat pod kotel do už tolik vyhrocené diskuze, což jsem sám většinou nedělal a až nedávno jsem si to uvědomil.
-
-
Concord je jednoznačně největší fail roku. Hra stála 8 let času a skoro 400milionu $.
-
-
Za 1.) Je rozdíl mezi "selháním" (fail) a "zklamáním".
U Concord téměř všichni očekávali selhání. Takže když se fakt ukázalo, že ta hra je fail, tak vůbec nikdo nebyl překvapený. Takže to nebylo zklamání.
Za 2.) Největší fail roku není Concord, ale je tím Skull and Bones.
Ta hra byla ve vývoji 11 let !!! A vývoj té hry údajně stál 650 až 850 miliónů $. Ubisoft se sice snaží akcionáře uchlácholit kecama, že hra je "stála" jenom 200 mil $ ... ale to jsou jenom kecy. Toho čísla 200 mil dosáhli jenom díky různým účetním kličkám.
Např. "Ne. Tahle položka v účetnictví není plat vývojářů Skull and Bones. Tohle se charakterizuje jako investice do personálu a rozvoj jejich zkušeností s vývojovými nástroji".
Je to přesně jak prohlásil Guillemot, ředitel Ubisoftu. "Skull and Bones je AAAA hra". Akurát tím nemyslel "AAAA" co se týče kvality hry, ale rozpočet hry odpovídal potencionální AAAA hře.
-
No jo. Jenže ono je asi rozdíl mezi failem a zklamáním. Na to aby byl člověk zklamaný musí mít nějaké očekávání. A z tohodle pohledu bych třeba Concord vůbec za zklamání nepovažoval. Ta hra splnila veškerá očekávání.
-
-
Pro mě je zklamáním roku, vyhazov dlouholetých redaktorů na Games.cz
-
-
tak to je nejak soucasti vyvoje webu, zacalo se tu politikarit, hromadne banovat za "nespravne nazory" a navic jeste redakce zaspala 10 let v case, takze zbyva jen rici sbohem a zamavat
-
tento rok nebol čas na hranie... čo je vlastne samo o sebe sklamaním roku. ale ak by som volil ja, tak určite rozpad ďalšej redakcie games.cz
už to začína byť nepríjemné pravidlo, že vždy, keď sa redakcia games zabehne v danej zostave, prídu nútené odchody. -
-
To je jen klasický ekonomický cyklus. V dobách, kdy se průmyslu daří, tak se najímá spousta lidí v naději, že se bude expandovat a více vydělávat. když se pak trh nasytí nebo dokonce opadne zájem, tak se zjistí, že ty lidi neuživíš a musíš je propustit.
-
-
tomu samozrejme rozumiem, nejaký ten rôčik som súčasťou toho cyklu. to poznanie však nijak nezmenšuje sklamanie/smútok nad tým, ako zasahuje do života. len brzdí hnev a frustráciu.
-
-
-
-
Fakt nepobírám tu hysterii kolem zavírání studií... no a? Všude se zavírá a propouští a jinde se zase najímá a rozšiřuje. Když se podívám na to, které hry tento rok selhaly, nemůžu si pomoci nevidět jistý vzorec, veilguard, concord, suicide squad, dustborn, outlaws, unknown 9....
nevím nevím, mám i do budoucna pár kandidátů na možný flop. Na druhou stranu asi nebude tak zle, tvůrci helldivers 2 se topí v penězích a afaik museli nabírat nové lidi, space marine 2 byl velký finanční úspěch, wukong ani nemluvě, stellar blade podle dostupného infa taky nedopadl špatně, stalker taky působí jako hit. No a i v minulých letech tu byly naprosté trháky jako elden ring.
Nezdá se, že by to zasáhlo herní průmysl jako celek. Dobré zboží a prodejce co respektuje své zákazníky, zdá se nemá problém....
-
Třetí místo a zklamání ze zavírání studií je zbytečnost. Studia co dělají hry co se neprodávají, nevydělávají a vyváří se v nafouklých rozpočtech a týmech si zaslouží zavřít. Čím více tím lépe, třeba se někdo poučí. Brečet nad rozlitým zkaženým mlékem je vtip. V každém jiném odvětví to funguje stejně, proč by herní vývoj měl být v něčem jiný.
-
-
samozrejme je otazne ci je v zaujme nas, hráčov, aby prezili predovstkym hry a studia ktore naozaj skvelo zarabaju.
-
-
Tohle je asi nejnabitější kategorie. Concorde, Skull and Bones, do jisté míry i můj oblíbený Hellblade, který nedokázal překročit první dil, Star Warsy vyšly neoddělané a musel přijít nový režisér, aby se to nějak popatchovalo. DLC k Diablu bylo taky dle mnohých na hony vzdálené kvalitě. A na x jsem určitě zapomněl.