Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • No jasně že je to v textech a postavy to zmiňují když je to lore :D 

    Ale moje pointa je, že ne všechno kánonické lore napsali zaměstnanci Bethesdy. Část napsali fanoušci a Bethesda ho jen zařadila do kánonu, i když nevím jak velkou porci přesně převzali od fanoušků. Měl jsem za to, že dost velkou, ale většina toho lore of fanoušků pochází z dob Daggerfallu, takže už se těžko určuje co všechno přesně mají na svědomí fanoušci.

  • Derp_1337

    ??

    Co vím, tak většina lore pochází z různých zápisků ve hře a prohlášení, které různé postavy řekly. A pak ještě z nějakých knih, co vyšly.

  • já jsem roky považoval za nejlepší RPG všech dob BG2, ale když se na to podívám dnes objektivně, tak Wotr je stejně dobrý neli lepší

  • flash789

    Wotr je nejlepší crpg co jsem kdy hrál. Mám v něm celkem tak 400 hodin zatím, hrál jsem to 2x plus některý DLC a komplet na tahy. Za těch 30 let co hraju mně to hrozně překvapilo vzhledem k tomu jak už jsem z těch her takovej vyhorelej a nadšení ze hry zazivam jen zřídka už. 

  • tak dokonalá hra to nebyla a mělo to mouchy co píšeš. Mě ten Crusader mod celkem bavil, ale já občas hraju strategie a to bývají většinou pohyby jednotek po mapě :-)

  • Tenurri

    Pathfinder byl z pohledu příběhu, soubojů i companionů skvělej, ale málem jsem umřela u Crusade módu, kterej mě fakt strašně nebavil a blokoval mi postup v příběhu a u puzzlů(horší jsem asi ještě nezažila)...u Nenio questu jsem skoro plakala a několikrát jsem se na to chtěla vykašlat, protože když jsem teda dodělala tu "hlavní" puzzle místnost, zjistila jsem, že tam jsou další tři :D.
    Jediné co mě hnalo dál bylo to, že ta hra sama o sobě byla skvělá.

  • flash789

    Oblivion - na rozšíření DLC nenese vinu Bethesda ale hráči co ty DLC začli být ochotní kupovat. Mimochodem Bethesda první formu kosmetického DLC měla už v Morrowindu, zdarma. Skyrim a Fallout 4 už žádná kosmetická DLC neměl, jen větší obsahová DLC. F76 ano, ale tam vychází z multiplayer/mmo nátury hry.

    New Vegas - 18 měsíců. To věděli od začátku ne? Šli do toho a nemuseli? Povinné to nebylo? Přecenění sil? Nebylo to prvně co Obsidian nezvládl udělat hru na zakázku pořádně. Viz kotor 2, Dungeon Siege 3. Bohužel to je taky firma co má 100 spisovatelů a dva programátory :)

    Creation Club a mody - 50% modů jsou čuňárny, 40% cheaty a těch zbylých 10% za něco stojí. Dále moder který dostane svůj mod do creation clubu dostane zaplaceno aspoň něco, na Nexusu nedostane nic. Je to špatně, ano? 

    Jinak  cca půlka prodejů BGS her je na konzole kde mody moc nefrčí ze zřejmých důvodů. Víte kdyby ty jejich hry byli bez modů tak děsně špatné oni by to hráči na konzolích po milionech nekupovali. 

    PS: U zmiňovaného Zaklinače je vždy dobré si vzpomenout jak CDPR rozesílal při vydání dvojky lidem výhružné maily ze hru ukradli a budou je žalovat, i těm co si ji koupili. Ale to už odvál čas..




  • KrPa

    open world rpg se uz nedelaji, vzdy to jsou jen open world akcni adventury nebo zmetky

    kvalitni rpg jsou dnes s polootevrenym a uzavrenym svetem, pro kvalitni pribeh neni moznost otevreneho sveta

  • KIMCID

    :D

  • radim.zaty

    A co muži?

  • Když se zaměřím na Skyrim (resp. sérii TES), protože mě prostě post-apo prostředí neláká, tak musíme rozdělit hodnocení na vanilla produkty a moddované produkty.

    Zjednodušeně - vanilla Skyrim se pohybuje za mě někde okolo 7-8 / 10. Moddovaný Skyrim (přičemž modifikace si každý zvolí dle svého naturelu) je jasná desítka. Tohle je jediná hra (potažmo série), která je natolik otevřená (z hlediska modifikací a DIY, že si můžete hru přizpůsobit svému vidění ideální hry. Na tom Bethesda staví a to je pro mě podstatný faktor, proč jsem schopen a ochoten její hry i přes leckdy zběsilou zabugovanost a zmršenej interface vzít na milost, protože prostě vím, že moddeři si s tím poradí.

    To je na jednu stranu dobře (relativně otevřený systém), na druhou stranu mám pocit, že Bethesda toho brutálně zneužívá, protože si je vědoma toho, že to někdo nakonec vyřeší za ni. Je to poměrně zajímavý (a poměrně ojedinělý) přístup, ale zřejmě jim to funguje poměrně spolehlivě.

    Ad Starfield - řeknu na rovinu, že mě to příliš neláká, nemůžu si pomoct, ale pořád tam vidím kopírku No Man´s Sky, která mě brutálně nebavila. Za mě je favoritem momentálně BG3, kde doufám, že Larian svou vysokou laťku posune ještě výše.

  • TheSuffering

    Na Bethesdu kašlu, od té nic nečekám. Spoléhám hlavně na moddery.

  • KIMCID

    Stejně ty co nejvíc kritizují, budou hrát

  • OW mi nepřišly Bethseďácké. Jediný společný prvek byly cringe dialogy a pitomý příběh, ale jinak než u Bethesdy.

    Kažopádně Bethesda má spíš šedivé, zapomenutelné postavy. Ty v OW jsou nesnesitelné. Bethesda má parádní světy, ten v OW je příšerný (nahánět tmavěrůžové obludy ve světlefialové trávě).

    A hlavně hry od Bethesdy jsou i přes cringe dialogy, debilní příběhy, laciné namluvení a bugy prďácky zábavné, kdežto OW je děsná nuda.

  • Opravte mě jestli se pletu, ale měl jsem za to že většinu současného kánonického TES lore napsali fanoušci a Bethesda si jen vybírala co dát do kánonu.

  • Outer Worlds jsem hrál a bylo celkem zapomenutelné. Pro mne osobně nejlepší RPG z poslední doby byl Pathfinder WOTR. Naprostá svoboda v tvorbě postav, výborná lore z Pathfinder univerza, velká znovuhratelnost díky různým mythickým cestám, minimálně 100 hodin na jeden průchod. Jen to chce zpočátku trochu časové investice do naučení se pravidlům. Jinak RPG uměli Bioware - NWN2, KOTOR, Mass Effect, Dragon Age - ale ta firma je už dnes mrtvá. Myslím si že BG3 je asi teď nejlepší šance na pořádné moderní RPG. Jinak jsem taky slyšel hodně dobré věci o Outward, ale ještě jsem se k tomu nedostal.

  • Dobrá otázka je, kdo je umí? Obsidian? Zrovna hraju Outer Worlds a je to ... Bethesďácké. Dobře už zkrátka bylo.

  • Bethesda rozhodně není etalon dobra


    On to někdo někdy tvrdil?

  • kontrast mezi Fallout NV a Fallout 3 je studie toho, jak Bethesda neumí a nikdy neuměla dělat RPG. Bethesda umí vytvořit nádherné velké světy a třeba i zajímavou lore, ale naprosto si to kazí špatnými dialogy, absencí voleb, špatnými RPG prvky. Připadá mi fascinující, že za těch 20 let na tomto poli neudělala vůbec žádný pokrok. Nejlepší hra co Bethesda kdy udělal by pro mne Morrowind (9/10), všechno ostatní (Oblivion, Skyrim, Fallout 3) jsou 8/10. Starfield si určitě zahraju, jen to nejspíš bude pár let po vydání

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit