Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jarisko84

    Top bola jednotka....

    Pacil sa mi aj posledny diel ale ten som uz nebral ze je to dragon age ale uplne ina hra... nezabudnem na stretnutie s prvym drakom .. na tu dobu paradna grafika a zvuk... ale verim tomu ze to pokazia lebo teraz je moda do vsetkeho pchat cool veci atd..

    • Zrovna jsem si řekl, že si dám celou sérii znovu. Aktuálně jsem tak v půlce jedničky. Příběh je super, i ten počet možností, jak jednotlivé části příběhu včetně konce mohou vyústit. Nicméně ta hratelnost mě naprosto irituje, jak je šíleně nudná a zdlouhavá. Musel jsem si nastavit nejnižší obtížnost, protože to, že ať v nepřátelské oblasti otevřu jakékoliv dveře, hned na mě vyskáče hromada nepřátel, které trvá hodinu zabít, mně neuvěřitelně leze na nervy a strašně mě to nebaví. V tomhle jsem měl prostě dvojku a trojku rád, protože tam ty souboje byly aspoň trochu zábavné.

      • Tay zrovna jedu, jako postavu mam dual wield Rogue (mec + dyka, pozdeji to budou dva mece) a nevidim problem. Nepritele zabijim tak na 4-5 backstabu. Do toho sem si koupil hned nekde v Ostagaru Momentum, takze utoky prichazeji jeden za druhym.

        • Vogon

          Z mých nedávných zkušeností (Chtěl jsem si sérii DA zahrát po ME LE, ale postupně jsem skončil v Awakening) mohu říct, že DA:O se na vyšších obtížnostech zvrtává ve spamování healů a léčivých lektvarů. Navíc krvavý mág+magický válečník jsou naprosto rozbité specializace, zároveň to ale jsou specializace nejzajímavější (nejen nejzajímavější, ale u mága jediné zajímavé - tedy i hráč, co hru hraje poprvé a neví jak udělat silnou postavu po nich pravděpodobně šáhne) a postava s těmito specializacemi dokáže snadno hru projet solo na nejvyšší obtížnost. Aby hra byla obtížná, tak se hráč musí snažit, nebo různě limitovat.

          • Derp_1337

            To je součástí každého správného RPG. Nějaká kombinace povolání je slabší, jiná zase OP. Tak ten svět skutečně působí rozmanitě a není všechno vybalancované jako podle nějaké šablony. Rozmanitost specializací zlepšuje znovu hratelnost.

            • Vogon

              Něco jiného je rozmanitost a rozbití hry, kdy vyhraješ každý boj skrze zmáčknutí jednoho tlačítka - použiješ aoe kouzlo, které na extrémně dlouhou dobu zastunuje všechny nepřátele a navíc jim ještě ubírá - takže je prostě tvoje banda mezitím umlátí.

               Dává absolutní smysl (vzhledem k lore), že krvavý mág je extrémně silný, ovšem měl by mít i nějaké nevýhody (třeba, že se tě lidí štítí, templáři s tebou ve věži nespolupracují - něco na způsob nemrtvého v D:OS2). Nedává smysl (vzhledem k lore), že hráč může klidně dělat krvavou magii třeba před Alistairem nebo jinými templáři. Napadá mě něco na způsob, že když se staneš krvavým mágem, tak se na tebe část společníků vykašle (Alistair, Wynne, třeba ještě Leliana - prostě ti, kteří jsou morálně dobří) - podobná situace jako u Andrastina popela - kde se na tebe můžou vykašlat Sten a Leliana.

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                S tím Lore to zrovna nepřeháněj a nedělej ukvapené závěry.

                Díky vlivu náboženství Andraste Chantry se na krvavou magii dívá negativně (a Templaři loví každého kdo podlehl pokušení a byl za to označen za "Maleficar") , ale magie jako taková není brána jako nějaké finální zlo, ale spíš jako "jedna ze zlověstných" magií (po boku Nekromancie a dalších).

                A navzdory kontroverze okolo krvavé magie, tak se do určité míry používá (a používala) téměř všude. Do určité míry ji používaji elfí mágové, Tevinterští Magistři a nebo Enchanteři v Magických Kruzích. Dokonce i volený vůdce každého Kruhu tzv. "First Enchanter", který jedná s Templáři, ji používá při tvorbě "Phylactery" a Templaři to akceptujou.


                A ještě k tomu Alistair měl do jistý míry výhrady k tomu, jak byli Templaři vedeni. Rozhodně to nebyl případ ideálního poslušného Templáře, jak by si církevní hodnostáři v Chantry přáli. Však taky do jisté míry toleroval Morrigan, i když byla Apostate a dle templářských doktrín by ji měl zatknout.

                Takže nevidím důvod, proč by měl Alistair hned nenávidět hlavní postavu kvůli krvavé magii.

                • Vogon

                  Reakce na příspěvek:

                  https://youtu.be/X7eif2P9X4A?t=81

                  Jowanova milá se od něj odvrátí, když začne používat krvavou magii.

                  https://youtu.be/aLx7xRvNAS8?t=237

                  Ačkoliv Alistair nesouhlasí s templáři a církví, tak mágy stejně nemá rád.

                  Původně ve hře dokonce byl dialog ve věži mágů, kde hráče Wynne nahlásila templářům a hráč musel okamžitě bojovat jak proti všem templářům tak i mágům.

                  Dokonce i na DA wikině se píše:

                  "Despite the in-universe controversy surrounding blood magic, the Blood Mage specialization is almost never commented upon and has no negative plot consequences."

                  V DA:O (nevím, jak v dalších dílech) je krvavá magie veřejností považována za univerzální zlo (Dokážu si představit, že Morrigan, Stenovi, Loghainovi je to, zdali je člověk krvavý mág, jedno.). Dokonce když hráč podpoří toho šíleného templáře na konci věže a řekne veliteli templářů, že všichni mágové ve věži jsou krvaví, tak vrchní mág prostě přijme svůj osud a osud mágů s tím, že "Dělá to, co je pro mágy nejlepší."

  • Jez3vec

    No snad tam nebudou stejně nezajímavý postavy jak v DA:I. Až na pár výjimek neměly postavy buď žádnej nebo naprosto necharismatickej charakter (edgy holka, nudná pleška - ještě ke všemu jako main character, nebo autistickej duch). 

    • Derp_1337

      Souhlas. V DA: Inquisition byli zajímaví asi tak 3-4 parťáci, zbytek fakt nudný podprůměr.

      • celoush

        Je pravda, že Inquisition jsem prošel v podstatě s jednou bandou. Až pro dodatečné DLC jsem to trochu nuceně prostřídal (chyběl Solas a Cassandra).

        • Derp_1337

          Jasně. Nejlepší je jasně Cassandra a Varic. Ale z mágů to bylo těžší si vybrat.

          Sera má dost love-hate vztah s herní komunitou, půlka lidí ji považovala za děsně zábavnou, druhá polovina za trapnou.

          Dorian byl také dost zábavný.

          Solas byl na můj vkus až trochu moc temný, ale celkově byl dost používaný kvůli silným kouzlům.

  • Maxianimal

    Já pevně věřím, že najdou nějaký způsob, jak to zhnojí. Beztak - jedinej dobrej Dragon Age byla jednička.

    • michaelfoucault

      A jsou i tací, kteří už jedničku považovali za velký zklamání, protože se těšili na implementaci pokročilých pravidel ala DnD (když tehdejší videoherní redaktoři pořád skloňovali fráze "duchovní nástupce Baldurs Gate"). A to co přišlo potom, raději vytěsnili z paměti. 

      • celoush

        Těm se otevřela možnost jinde. A přeji jim to. Osobně jsem doteď rád, že v případě Dragon Age šli odlišnou cestou. A že těch nespokojenců tady v komentářích tehdy byla spousta.

      • Maxianimal

        No vidíš to, tak to museli být z těch následujících vyloženě na větvi ;)

        • ja_nic_nevim

          Tak naštěstí přišel Tyranny, Pathfinder, pillars of eternity... 

          Bohužel starý Bioware nasadil ladku na nějaký Dragon age příliš vysoko. 

          • Maxianimal

            Souhlas, díky bohu za tu renesanci izo RPGček :)

            • ja_nic_nevim

              K některým zanrum to sedí. Jiní ale chtějí od "RPG" hlavně milostné romanky hustokrutych parťáku... A jiné vyfikundace... 

              " No klasický problém. Robot potká slizku, slizka potká slizku.... "

    • Jarisko84

      Moja rec...

  • celoush

    "Maker Save Us All!"

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit