Přejít na výpis diskuzí

Black Mirror - recenze

1.12.2017 19:33
Ondřej Švára 26 příspěvků

Nové, ale ne zrovna skvělé zážitky přináší adventura Black Mirror, která volně navazuje na trilogii her s českými kořeny, známých v tuzemsku jako Posel smrti. Kromě nekonečného leitmotivu kletby nad starobylým rodem Gordonů už nemá s původní ságou nic společného a ironicky řečeno, je jejím opravdu černým...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jack1947
    Hmm z nudy jsem tohle dohrál i když s "návodem a ani tak to nebylo dobré - příběh klasika a hratelnost mdlá a nezajímavá, celkově hra o ničem a adventura tam byla jen pár puzzlů.
    • PLuto.petr
      Nechceš se rozepsat trochu víc?
      • Jack1947
        Proč? já nejsem expert na adventury ale tohle nebyl ani moc interaktivní film nakonec se s tebou shodnu dobré to nebylo a je to jejich ostuda jestliže umí dělat lepší hry tohle jim nevyšlo. Nakonec jsem u toho strávil 8hodin!!) což mi příjde na hru která nebyla ničím ani moc zajímavá celkem dost.
  • Po hodine hrani to šlo pryč z kompu. Příšerná ale opravdu příšerná kamera neprehledne menu a loading za kazdym rohem no hnus zlata jednicka!!!!!!!
  • Posel smrti, jediná nej adventura kterou jsem dohrál, jak se krásně tahle značka posrala.
    • Jako vsechno co se prodalo cizincum..
  • Delalo to THQ Nordic, ktery udelalo i Guild 3, v minulosto Dungeon Lords...
    Myslim ze to mluvi za vse *3*
    • PLuto.petr
      THQ Nordic to jen produkují. Vytvořili to KingArt, kteří stojí za oběma díly The Book of Unwritten Tales nebo The Raven, takže rozhodně žádní nazdárkové. Proto je to, co s touto sérií provedli, ještě více zarážející a smutné.
  • PLuto.petr
    Tahle hra je sra*ka. Omlouvám se za takovouhle expresivnost, ale byl to nejčastější výraz, který mě při hraní této hry napadl. To, co KingsArt provedli s touhle legendární sérií je do nebevolající... Hned po spuštění jsem si připadal jako v Tomb Raideru, akorát s dědulou namísto sličné Lary. Psoléze už se to přeplo více do adventurna, ale stejně. Připadá mi, jakoby tvůrci nevěděli, jestli chtějí vytvořit adventuru nebo interaktivní film (po vzoru Telltale). Každopádně tahle hra nefunguje ani v jedné oblasti. Naprosto děsivé ovládání určené leda tak pro konzole po celou dobu otravuje hraní, chození prostřednictvím kláves je nepřesné a matoucí, což je hodně otravné a v jedném puzzlu vyžadujícím přesnot pohybu doslova vražedné. Ruku v ruce s tím jde náplň hry povětšinou sestávající s bezcílného bloumání po baráku a přilehlém okolí ve snaze nalézt, co se kde změnilo či je zrovna aktivní. Pár slušných puzzlů bohatě vyrovnávají nesmyslné akční sekvence či "duchové vize", u kterých jsem si nejčastěji říkal slovo zmíněné v úvodní větě. Příběh je hodně plytký a nezajímavý, přiznávám, že jsem občal měl problémy se zorientovat, kdo je kdo v rodině a o kom se zrovna mluví.

    Je to velká škoda, KingsArt už v minulosti prokázali, že dokážou udělat pěknou adventuru. Ani zde není prostředí vůbec špatné, po technické stránce (grafika, dabing, zvuky) a v některých chvílích i atmosféra nejsou až tak špatné. Ale příšerné ovládání, sledování černé obrazovky při zdlouhavém čekání při nahrávání mezi jednotlivými obrazovkami, nezajímavá herní náplň a množství protivných akčních mačkacích sekvencí z toho dělají brak, který není hoden sérii Posel Smrti/Black Mirror. Ještě, že je hra krátká a tak jsem se s ní nemusel trápit déle než jeden nedělní večer.
    • Netřeba se omlouvat. Hra je opravdu jen film (a to dost ubohý). Hlavolamy téměř chybí. Volby nejsou žádné. Vždy jen popojít a kliknout na předmět/postavu.
    • Na prvního posla nemá nic, zbytek už hovínka s prominutím.
      • PLuto.petr
        To není až tak pravda. Druhý a třetí díl sice kvalit prvního dílu nedosahují, ale jsou důstojným pokračováním a za zahrání určitě stojí.
        • Souhlasím a řekl bych, že příběh se jim dost povedl tak nějak nenásilně navázat. Za mě i další dva díly mají palec nahoru a určitě je považuju za nástupce jak má být. Ale jednička je samozřejmě prostě legenda.
    • Jack1947
      Ono už mnohé napovědělo když informovali před vydáním že to nebude klasická point & click ale spíše více "akční" adventura pomocí wsad. JJ má asi jen 4hodiny to je na rychlo hraní... hele nakonec s hodnocením souhlasím ta hra prostě není moc dobrá... jako adventura selhala úplně. TO adventury moc nemusím.
      • PLuto.petr
        Já jsem se snažil nejdřív v sídle (a pak i v exteriérech) zorientovat, takže jsem se přiblížil k pěti hodinám. Už podle videí jsem neočekával žádný zázrak, ale že to zazdí až takovýmto způsobem, to jsem nečekal. Já bych tomu dal tak tři (jeden bod dolů za prznění značky, na které chtějí parazitovat). Přitom je to velká škoda, kdyby se použila místo chození klasická myš, vypustily se nesmyslné akční sekvence (hlavně ty s duchama, kde to navíc ještě nejde uložit), tak by to nemusela být špatná oddechová hra. Ale takhle je to fakt akorát zralé na rituální zničení...
  • Vývojář vysvětluje tu kameru a jiné věci. :-) Má to titulky:
    https://www.youtube.com/watch?v=LbUy6FAnRXk
  • Dobra recenzia, hra vyzera byt cista katastrofa. Skoda lebo Posel smrti je super, rovnako ako napr. Sanitarium ci seria Still life.
  • Inquisitor
    Škoda, ale dopadlo to přesně tak, jak už to u pokračování takových her bývá.
  • Vytykat adventure linearnost je dost neobvykle, jsou to pribehove hry a nezvykle je spise to, kdy si vyvojari vubec daji praci s nejakymi odbockami, pripadne umozni vice zpusobu reseni jednoho problemu.
    Kdysi jsem adventury hraval a u klasickych point´nclick bylo normalni, ze vas nepustily do dalsi obrazovky dokud jste nevyresil problem.
    Umeni je podat linearnost tak, aby neprudila. A to lze. Takze tomuto zpackanemu dilku bych nevytykal linearnost, ale zpusob jejiho provedeni. *3*
    • PLuto.petr
      S tímhle plně souhlasím. Já naopak nelinearitu u adventur moc rád nemám - totiž ať chci nebo ne, když je hra nelineární, tak nutně přijdu o část příběhu, kterou tvůrci zamýšleli. Já k adventuře přistupuju jako k napsanému příběhu, který si chci naplno užít. A aby tohle fungovalo správně, musí hráč jít autorským postupem. Jakékoliv možnosti různého pořadí jednotlivých puzzlů či výraznějí větvení příběhu jsou pro mě na škodu.
  • Ja som tusil, ze toto nedopadne dobre... :/

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit