Blue Prince – recenze ohromující puzzle adventury
-
Skvělá recenze. Díky, Patriku. Zavzpomínal jsem na rané '90, kdy jsem si také psal různé herní postupy a měl u 486 slovník angličtiny 🙂Naposledy jsem si zakresloval poklady do vytisknutých map ke Gothicu II 😀
-
-
V 90tkach som si vyrobil svoj prvy pocitac z kartonu a na stvorcekovy papier som prekresloval levely z plosinovky Dave, ktoreho som hral u otca v praci. Potom som to "hral" doma tak, ze som menil A4 prikladanim na kartonovu obrazovku - mal som zboku aj kartonove krytky, aby to nevypadavalo!😂
-
-
Tak to je poměrně vtipné! Já jsem dělal to samé, respektive podobné! Pod vlivem hraní Sabotéra, Ramba a Bruce Leeho na slovenském Didaktiku M u souseda (a také pod vlivem filmů jako např. Americký ninja), jsem si kreslil celé levely do sešitu! Prakticky to byl komiks ve formě úrovní. Samé bodce, skleněné střepy, příkopy s ohněm, kladiny, lanové provazy aj. překážky 🙂 Úplně si mi to připomněl. Jo a také jsem byl velmi ovlivněn Pevností Boyard běžící na OK3 a dnes již zcela zapomenutou, fantastickou soutěží Stopa Xapatanu (La piste de Xapatan - také z francouzské produkce v ranných 90. letech)! To byly časy 😀 Dokonce ty sešity ještě mám uskladněné. Tak vychytané jako ty jsem to ale neměl. Klobouček, pane! 😉
-
-
Diky!😂 no, boli to tazke casy, kym rodicia povedali v pamatnom roku 1997, ze mozem mat teda prve PC.....ale verim, ze tak sa nam budovala kreativita!😁 zavidim Ti, ze mas tieto relikvie odlozene, mne z tych cias ostalo iba Lego (z ktoreho som skusal vyrabat akvarium s bludiskom pre rybicky, len lego nebolo vodotesne :(, ale, ako by povedal Conan, to uz je iny pribeh...😂)
-
-
-
-
Rozhodně super. Ale na konci (ze kterého si člověk vlastně odnáší finální žážitek) té hře škodí ty náhodné rogue-like prvky.
Hru jsem prožíval ve třech fázích:
1) To je jako všechno? Poskládat místnosti a doufat, že mi RNG dá víc klíčů než dveří? (a málem jsem to vypnul)
2) Pak jsem začal chápat co po mě hra chce a neskutečně jsem si ji užíval. Hádanek tolik, že bez ohledu to, co člověku RNG naházelo, tak člověk odhalil či vyluštil něco nového. Neskutečná návykovka "ještě nakouknu jen do jedné místnosti... a sakra, to už jsou tři hodiny ráno?"
3) Ale pak jak člověk vyluští většinu toho co našel a pochopil, a potřebuje vyzkoušet už nějaké konkrétní situace a je závyslý na tom, jestli mu přijdou pod ruku, tak už to pak začne být vleklé :-/ A u puzzle hry to začala být tak trošku otrava.
-
-
Priznam sa bez boja, ze som tak trochu dufal, ze po dosiahnuti Room 46 sa gameplay zmeni tak, ze sa tie rogue prvky uvolnia a bude mozne riesit hru ako klasicke puzzle, kedze aj bez rogue prvkov si dovolim tvrdit, ze ako puzzler ma stale hra co ponuknut. Takto si sice dam jeden prechod vecer (opat raz, toto je idealna hra na Steam Deck), ale nejak sa mi nechce stravit dalsich 20 hodin nachadzanim spravnych RNG hodnot na to, aby som vyriesil puzzles, ktore vyzaduju spravne kombinacie mistnosti a predmetov.
-
Absolutne suhlasim, mal som presne rovnaky postup z bodu 1) do bodu 2) a teraz vlastne neviem ci chcem v hre pokracovat v bode 3). Ten roguelike dizajn je zaujimavy ale neviem ci je nutne dobry.
-
Jo a ještě doplním, že se mi fakt líbilo, jak hra hráče naťukává. Aby tady nedošlo k efektu "jednu věc jsem přehlídl, či nepochopil a tak nemám šanci to dohrát". Věci které je potřeba odemknout k dohrání hry (titulky) lze vyřešit snad vždy několika způsoby (třeba někam vede x cest a každou odemyká jiné puzzle. A stačí vyřešit jedno) a postupně dávkuje různé nenápadné nápovědy, které vás mají naťuknout správným směrem. A opět k těm důležitým věcem se váže nápověd několik, aby vám to dřív nebo později docvaklo. Díky tomu je hra dohratelná i pro běžného smrtelníka, který nemá chuť analyzovat skrytý význam všech objektů ve hře. Hra tím dosahuje toho krásného vybalancování, kdy je plná uspokojivých aha momentů, protože vám vše nenaservíruje pod nos, ale zároveň vám dá šanci to dohrát i když vám vše nedocvakne.
-