Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • lito

    Počkejte pár let a u stejné ankety tam ta hra vůbec nebude, hlasují to lidi, takže je jasné, že když to letos vyšlo, že to bude vysoko, bude tam zase nějaká nová hra. Tohle je takový kolotoč. 

    Co mě překvapilo, že tam není Witcher, Witchera lidi milují, to už na něho zapomněli?...

    • Veskoslav

      Britové:) Witcher je třeba mnohem více populární ve Francii:)

  • Veskoslav

    Hlasovali lidé, proto jsou výsledky jaké jsou:) 

    • triptich

      ale niekto zadal základný zoznam hier, alebo to hlasovanie bolo "napíš, čo uznáš za vhodné"? 

  • Kde je Tony Hawk Pro Skater? Ty hry ovlivnily celou generaci lidí. Kde je FIFA/NHL/Madden, které daly podobu sportovním hrám a spustili v 90. letech lavinu sportovních her? Kde je Medal of Honor, který střílečky ovlivnil stejně jako Doom. Kde je Colin McRae Rally? Age of Empires? Místo toho KCD - čekal jsem Flashpoint. A před Shenmue byl třeba Omicron, který měl otevřený svět.

  • triptich

    o kvalite rebríčka vypovedá fakt, že v ňom nie je call of duty. ak už táto séria nemá v hernom svete vplyv, tak potom naozaj neviem.
    o ďalších chýbajúcich hrách/sériách, ktoré výrazne formovali hernú históriu ani nehovorím, to by bol zoznam na dĺžku ruky.
    škoda, že nezverejnili aj plné znenie podmienok, na základe ktorých hry vyberali.

    • lito

      Já bych si spíše postěžoval na absenci Deus Ex, to je jedna z nejdůležitějších her historie, která je doslova  pořád aktuální. Plus tak dalších x japonských her, ale to tady psát nebudu, lidi to nemají tady rádi :D.

      • triptich

        CoD som vybral ako ten najvýraznejší príklad, ktorý je prakticky nespochybniteľný.
        samozrejme, že už ten zoznam, z ktorého by sa taký rebríček vyberal je extrémne dlhý - diablo, baldury, assassíni, civilizácie, HoMaM, sim hry, simulátory, športové hry, budovateľské stratégie, ťahové stratégie - škoda klávesnicu drať menovaním 🙂

    • Souhlasím. Taky třeba zařazení obou HL (jako vlivnější bych dal jedničku) a nezmínění Counter Strike, která je jednou z nejhranějších e-sportových her spoustu let. KC:D2 a BG3 tam podle mého nemají co dělat, protože jsou moc nové a vliv se teprve ukáže.

      Pokud jich ale má být jen 21, tak se musí hodně ořezávat. Se spoustou toho, co tam je, bych i souhlasil, ale třeba tebou zmíněné CoD (spolu třeba s Civilizací) bych tam klidně dal třeba na místo výše jmenovaných.

      • triptich

        ako píšeš, už v princípe je ten zoznam problematický. muselo by sa drasticky rezať a naozaj striktne nastavovať pravidlá, podľa ktorých by sa vyberalo. 21 je príliš málo. to sotva pokryje počet žánrov. ako posúdiť, či má väčší dopad commandos, alebo diablo? obe prakticky začali žáner a stanovili pravdilá, ktoré sa neskôr prebrali inam. má väčší vplyv ProEvo, alebo Fifa? a prečo nie staručké olympiády, alebo ski or die? 
        toto je skôr taký zoznam popularity v určitej skupine.

      • Veskoslav

        No on CS by bez HL ani nezvnikl:)

        • triptich

          nevznikol, ale samotné CS už následne malo obrovský vplyv na herný svet bez ohľadu na to, či pôvodne z HL vychádzalo, alebo nie. záleží od pravidiel, aké si nastavíš pri výbere základných hier, nie to ešte pri následnej selekcii na 21 kusov.

        • Proc? Jako ze do jine hry / enginu by to udelat neslo?

          • CSko a Half Life je něco jako Dota a Warcraft...kolikrát dnešní mladí ani nevědí co nějaký Warcraft nebo HL je...znají jen Dotu/LoL nebo CSko 2

            • Veskoslav

              Dota je založená na Aeon of Strife ze Starcraftu. Warcraft III hlavně umožnil už v základu mít nemodované hrdiny a to byla hlavní výhoda a následně možnost vytvořit DoTu.

          • Tak možná by opravdu nevznikl, protože HL měl na tehdejší dobu relativně přívětivé rozhraní pro mody (původní Quake engine, ze kterého to vycházelo v tom tak dobrý nebyl). Nicméně cesty HL a CS se rozdělily a každá hra byla významná něčím úplně jiným, takže bych je tam dal obě a vynechal HL2, který, ač jinak skvělý, rozvíjí odkaz jedničky, ale sám o sobě až tak velký vliv na celý průmysl neměl.

            • Jasně že neměl...jen každá hra co vyšla po něm musela mít svůj ,,gravity gun,, a hrátky s fyzikou

              • Reakce na příspěvek:

                OK, na tom něco bude. Ale přijde mi, že to bohužel vývojáře bavilo jen krátce a moc se to od té doby nerozvinulo. HL2, oba Portaly a dnes už pořádnou, funkční a využitelnou fyziku vidíš spíš jen v Indie hrách. Edit: Zapomněl jsem na pár kvalitních výjimek jako druhé Prey a Control.

            • Veskoslav

              To bych zase netvrdil, HL2 měl masivní impact na fyziku ve hrách:)

  • Izmæl

    Když jsem četl nadpis, myslel jsem, že tam bude spíš zmíněná Mafie za Česko a ne KC:D. 🤷‍♂️

  • TheGGG

    Jak se tady Danovi hateři snaží sami sobě vysvětlit,  proč ten žebříček nebrat vážně 🤣🤣🤣

    • lito

      můžeš být hater/můžeš být fanboy, ale naprosto každý musí vědět, že čas určuje důležitost a je jedno jestli je to hra, film či kniha.

      Pokud tvoříš anketu vlivu na tvorbu v rámci dekád , tak opravdu nemůžeš brát v potaz, co vyšlo měsíc zpátky. 

      Pokud si opravdu myslíš, že po měsíci ta hra patří mezi nejvlivnější hry několika dekád, tak není moc co psát.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit