-
Tahle hra se skutečně podařila, ale i když je rozdělena na dva akty a ten první zabírá jen 4-5 hodin, je to opravdu vydařený kus. Nejspíš se nezařadí mezi top adventury historie, ale určitě bude patřit k určitým milníkům (hlavně kvůli crowfundingu). Tim Schafer vytvořil pro svůj styl typickou ujetinu se špičkově propracovaným příběhem, který má vážný podtext, ale je správně dávkován i prošpikován s humorem. To vše s výtečným dabingem a hodně ujetým grafickým zpracováním, které si nedovedu představit použitelným u jiné hry. Naopak si ale nedovedu představit, že by Broken Age byl zpracován jiným způsobem (z vlastních očí nebo klasickou 3D renderem). Pro mě jediným mínusem (kromě přeci jen opravdu krátké délky) je asi nezvyklé ovládání, které je hodně velkou úlitbou tabletům a pro PCčkaře působí krapet neohrabaně. Každopádně gratuluju Schaferovi - podařilo se mu vytvořit přesně to, co sliboval (pravda, moc toho nesliboval). Je to podařená adventura na starých oldschool základech, která ale bez problémů přijme i nově příchozí.
-
-
Fajnový inteligentní komentář. Zaujalo mě jak jsi psal "..nejspíš se nezařadí mezi top adventury historie..". Co by se podle tebe teoreticky zařadilo do historie? :) Trochu zvláštní otázka, ale docela bych rád srovnal svůj názor s ostatními ohledně toho, co chybí současným adventurám.
-
-
Toť skutečně zajímavá otázka, na kterou asi není úplně jasná odpověď. Před pár lety jsme s jedním nejmenovaným kolegou vytvářeli námět na adventuru a přemýšleli i nad tím, jak hráče zaujmout a vytvořit kus, který by patřil k těm zásadním aspoň v daném roce. A k jednoznačnému výsledku jsme nedospěli. Podle mě je potřeba vytvořit jasný styl hry, udělat propracovaný a správně vybalancovaný příběh, zvolit vhodné grafické prostředí, správně fungující ovládání plus pár dalších "prkotin" a doufat, že si to všechno sedne dohromady...
-
-
-
Z důvodů pixelhuntu, nelogického použití předmětů a mnoha záseků jsem adventury kdysi přestal hrát. Nedávno jsem zjistil, že na telefonu mě docela baví hrát adventura GeminiRue a Broken Sword (BS ještě nehrán moc). Videa z Broken Age jsou dobrá jak hudebně, příběhově i stylizací, takže tomu dám šanci a pořídím si to pro mé pádlo.
-
Naprostá paráda, zatím jedna z nejlepších adventur za poslední roky. Ta loď je dost znepokojivá...
-
Musím teda říct, že produkční hodnoty té hry praští člověka přes oči hned při prvním spuštění. JInak jsem spokojený, je to nenásilně vtipné, dobře napsané... trochu mi vadila jen triviálnost hádanek, kterou jsem schopný pochopit u epxerimentálnějších kusů jakou Kentucky route zero nebo Walking dead, ale Broken age má až příliš tradicionalistickou point and click vizáž - člověk se na to strkání psa do elektrické zásuvky i docela těší.
Jo a dal bych si toho víc. -
Ze začátku jsem ke hře přistupoval trochu s nedůvěrou (grafický styl není úplně můj šálek kávy), ale nakonec jsem se do toho ponořil, ani nevím jak, a moc jsem jsi to užil. Jediný problém je teď čekání na Akt 2 :)
-
tak jsem v tom strávil první hodinu a jsem zklamán. Pocit podobný Stackingu se u mě dostavil. To už je poněkolikáté, kdy jsem zřejmě naletěl na hru bez demoverze.
-
Tohle mi celkově sedlo. Krom jednoho menšího zákysu
s nandáním vzdušnejch bot na nohy žebříku sem tím projel za dva večery a díky celkové nenáročnosti, pěkně napsanému originálnímu příběhu a podmanivému dabingu jsem si to užil. :) -
-
když se to zobrazí pod článkem tam se tam spoilery ukazují. Chtěl sem ti "poděkovat", ale tady vidím, že za to nemůžeš, takže díky redakce :D
-
-
Jj, když jsem to tam pod článkem viděl, tak jsem se dost popadal za hlavu a doufal, že to brzy zmizí. Redakce to vyřešila hvězdičkou.
-
-
-
Recenzia je napísaná nejak chaoticky, človek aby z nej doloval podstatné informácie - prečo by ju mal hrať. Na druhú stranu sa mi páči používanie rôznych slov.
-
jeste si jisti, ze je to pro android? Ja to tedy nemuzu nikde najit.. :(
-
-
aha.. 28.1. sorry za zbytecny post.. :)
-
-
Já raději když u podobného žánru logicky vím pozadí světa příběhu apod. Tohle vypadá moc mimo. Tedy v článcích na netu jsem nenašel nic o daných postavách tak, abych z toho byl moudrý.
Proto mě hodně bavilo Gemini Rue. Ale tohle vypadá grafiky a zvukově opravu na úrovni. -
-
Jestli to chápu dobře, tak ti vadí, že není vysvětleno PROČ je Shay na kosmické lodi a PROČ je Vella jediná, kdo je ochotný bojovat. To mi přijde jako naprosto relevantní námitka, která ale nijak zásadně neovlivňuje kvalitu herního zážitku (po chvíli hraní mi to bylo jedno) a podle všech indicií se tohle vysvětlí v druhé části.
-
-
Jak píše Luke, to, že zde v recenzi nebo trailerech není vysvětleno, proč jsou Shay na lodi a Vella je jediná, kdo je ochoten bojovat - je podle mě cílený záměr autorů. Příběh v Broken Age je špičkově propracovaný a je krásně dávkovaný, kdy se hráči dostávají ve správný čas přesně ty informace, které se k němu v té době mají dostat. Takže věř tomu, že pokud si hru zahraješ, tak se k daným odpovědím s největší pravděpodobností dostaneš (druhý akt jsem samozřejmě nehrál, ale je k tomu nakročeno). A rozhodně nebudeš litovat toho, že jsi to nevěděl dopředu. Právě naopak.
-
DÍKY!
Konečně jasná odpověď a ne popis toho proč to nechápu. Přesně to jsem myslel. OK, jestli se to bude odhalovat časem, tak to je dobrý. Podobný styl vyprávění není nic nového a dává to smysl.
-
-
Nechápu, co tím myslíš. Herní svět objevuješ ve hře, stejně jako to dělala Gemini Rue. Samozřejmě se vše nedozvíš hned. Od toho taky bude ještě druhý díl. Že články nespoilerují příliš příběh se mi zdá správné.
-
-
To ano, ale z videa a rencezí mi přišlo dost divné. Dítě v lodi co přežilo jako jediné? Jak je to možný?
Jestli se tohle dozvím supr. Rád se do toho později pustím. -
-
jak je možný, že dejv lister přežil skoro jako jedinej ...?
-
Tys měl asi hodně exaktně založené rodiče, co? Škola technická, co? Smysl života majetek, úspěch a rodina, co? :-))
-
-
Ohledně filosofii, to není pravda. Na to tu neplivu ale i tam se k něčemu dobereš i když často pouze k obecnému výsledku.
Zde jsem ale ptal, jestli tam je nějaký popis hrdinů i s ohledem na to co zažili a reflektuje se to ve hře (to je snad dobře pro příběh). To nemá co dělat s viděním světa jak ho vnímám.
To, že věřím ve více, než pouze mamon přece nesouvisí s příběhem ve hře. Jestliže někdo přežil tak strašnou věc a je to vlastně jedno, tak to je snad něco nepragmatického?, pravé umění které nechápu protože jsem omezenec? a další kecy? Za myšlenkami klasických filosofů stojí léta času a ověřovaní jejích názorů. To je zcela něco jiného. A žijící Filosofové? Lehce vidíš, že nekecají hovadiny, když často odkazují na historii a nebo na věci ve společnosti které vidíš každý den.
Jestli tomu tak ve hře není, tak OK. Napíšu, že tomu není a hotovo. Mohu si to domyslet apod. Netřeba to vztahovat na morální hodnoty... -
-
Víš, možná jde jen o nedorozumění. Nechtěl jsem se tě dotknout. Pokud ti jde jen o to, že část příběhu není vysvětlena, pak to asi nemá cenu rozebírat. Já spíše myslel, že ti vadí "ujetost" té hry.
-
-
Super cíle co? *3*
Jen mám rád věci o kterých lze přemýšlet a někam se dobrat. Kluk v lodi co jediný přežije pád vlastní planety je naprosto OK? Taková důležitá událost a je to vlastně jedno. Zajímavý.
atd. Jestli to nechápu tak napiš jasně jak to je. Rád to budu číst, ale kecy a narážky, že to nemohu pochopit nemají smysl. -
-
Myslím si, že přicházíš o hodně, když se nedokážeš odprostit od pragmatického vidění světa. Spousta lidí například plive na filosofii, že je to snůška nepraktických žvástů, které ti nevydělají peníze a nezajistí úspěšný život. Ale co když ti to prostě a jednoduše přinese štěstí? Dětskou zvědavost a nadšení - prostě upřímné štěstí, které se ani nemusí dát nijak definovat.
Nechci tě samozřejmě do nečeho nutit, abys měnil svůj přístup k životu nebo něco (to ani takhle nefunguje), ale když už jsi tady napsal svůj názor na "nesmyslnost" hry, tak jsem musel reagovat.
Spousta lidí ráda sní a fantazíruje čistě jen pro ten pocit a ten okamžik. A divil by ses, kolik nového poznání, i v praktickém životě uplatnitelných, ti to může přinést.
*konec motivačního kázání*
-
-
-
Taky tam ten kluk jezdí ve vlaku s nějakejme maňáskama nebo co to je? Jak je to možný?!
-
-
To jsem odhal, že mu to loď dává tuhle zábavu aby se "bavil" a chrání ho před nebezpečnýma věcma které by jinak mohl dělat a nedej bože se zabít.
No uvidím, jak to bude vypadal po další části. To již bude více infa.
-
-
-
-