Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • nebyt kreativnich vyvojaru, tak porad parime PONG na tisic zpusobu *6*
    • No právě Doom na 10 000+1 způsob:/
  • Quake 4 byl fakt špatnej, nemůžu si pomoc....Doom 3 bylo trošku menší zklamání, přesto to byla pořád dost super hra...
    • zx_spektrum
      Quake 4 dělal Raven a ne id.
      • nic to nemění na tom , že to byl prefabrikovaný odpad ;ú)
  • Taktiez treba poukazat na fakt, ze mnozstvo predanych kusov a popularita nemusi byt priamo umerna tomu co "sa hracom lubi" alebo skor "co by sa im lubilo" ... poriadne spropagovany priemerny vyrobok ma vacsinou vacsiu sancu na uspech ako kvalitny vyrobok, ktoreho tvorca si nemoze dovolit reklamu... samozrejme je to chaoticky system, takze jednoduche tvrdenia nikdy nebudu 100% pravdive ... a aby som podotkol CoD kupuje obrovske mnozstvo "sviatocnych" hracov ...
    • hlavne popularita neni dana prodejnosti to leda uspesnost marketingu, popularitu urcuje hrani pokud je COD nehranejsi hrou dobra, je popularni, ale nemyslim si to o hre kterou vetsina za par hodin projde a uz se k ni nevrati!!! Popularni hra je treba StarCraft 2 i rok po vydani ji hraji miliony hracu denne a urcite se najde velka sposta popularnejsich her nez je COD, ale to tyhle "vyvojare" nezajime tem je jedno jak se hra bude hrat tem jde jen o to kolik se jich proda... *11*
      • Psychotic
        1) Doporučuji najít si slovo 'popularita' ve slovníku.
        2) Starcraft těžko hrají miliony hráčů denně, když se ho prodaly cirka čtyři miliony.
        3) CoD je spousta věcí, ale ne hra "kterou vetsina za par hodin projde a uz se k ni nevrati", protože stejně jako StarCraft je zaměřená na multiplayer... a ten se hraje masově až do doby, než vyjde další díl.
        • 1) Popularita (z lat. populus, "lid") označuje oblíbenost osoby, filmu, automobilu nebo jiného produktu u veřejnosti. .. takze jak rikam cim vic se hra hraje tim je popularnejsi nikoliv kolik ks se ji prodalo
          2) jen v evrope mam po prihlaseni kazdy den okolo 500000 hracu + rusko +usa + jizni amerika + asie... myslim ze to nejaky milionek hodi netvrdim ze to jsou desitky jestli to hraje jen 50% lidi co si to koupili ( a podle wiki 4,5milionu se prodalo k prosinci 2010 dnes uz to bude vic...)
          3) masove hraje zanamena kolik lidi denne na oficialnich serverech?
          • Psychotic
            Vážně Starcraft 2 hraje každý den půl milionu různých lidí? Tak to StarCraftu dlužím omluvu, to i World of Warcraft aby si radši hlídal prvenstvi...
            • smejki
              čísla ti teď nepotvrdím, ale hra při přihlášení hlásí počet aktuálně přihlášených hráčů v regionu. Vím ale, že těsně po vydání (tak 14 dní) se to číslo pohybovalo kolem 120 000.
          • Počítají se vůbec prodané kusy na Steamu? Já myslým že pořád žádné údaje neudávají...
  • pan Carmack si muze vybrat, jestli bude tocit ,,Superstar,, a chodit na koncerty Lady GAGA, nebo natoci Godfather, Blade runner...v jeho pripade a obdivu COD asi nakonec skonci u Superstar
  • "Máme tvořit něco, co se lidem líbí tak moc, že jsou ochotni za to zaplatit." - A to bude ten problém, pane Carmack: mít neustále na zřeteli, aby se to prodalo. Věřím, že existuje dost herních vývojářů, pro které je umělecké vyjádření primární a zisk sekundární. Ne nadarmo se Planescape - Torment nebo Psychonatů prodalo pár set tisíc kusů a bylo to málo. Nadávat na Call of Duty není pozérství ani snobárna. Lidi na něj nadávají prostě proto, protože jde o hru, u které je primární zisk a sekundární něco jako nové nápady a obojí je očividný. Jde i jistotu kasovního trháku, která paradoxně zrazuje vývojáře udělat něco jinak. Budiž. Pořád si ale myslím, že tvorba "na jistotu" a tvorba "na riziko" může vést ke kvalitativně dosti odlišným výsledkům...
    • Jo, urcite takovi vyvojari existuji. Ale tihle nedelaji hry s naklady v desitkach milionu dolaru, ktere do vyvoje hry investoval nekdo jiny. Komercni hry jsou o zisku, to je jejich hlavni ucel. O umelecke vyjadreni jde zpravidla alternativni scene a tyhle hry prakticky nikdo nehraje, neni o ne zajem.
  • Mne osobne by sa pacil projekt v style Dooma (alebo Duke 3d,Blood,...), pretoze ma jednoduchu hernu mechaniku a hlavne jednoduchy level editor(samozrejme vzdy tomu tak nemuselo byt), vdaka comu sa okolo nich vytvorila obrovska komunita hracov, ktora kazdy rok vydava mnozstvo modifikacii alebo pridavkov vo forme levelov. Z novych FPS mozno ako priklad uvediem HL2. Takymto sposobom dokazu hry prezit dekady bez najmensich problemov. Carmack ukazuje na problem, ktory tu proste je. Nie je to problem len FPS, ale aj ostatnych zanrov (vid napr. RPG alebo akcne "RPG"). Kazdy by chcel navrat ku korenom(popripade redefinovat zaner) ale nikto na to nema gule(nesplnia sa ocakavane predaje). Ostava teda cakat na indie scenu s ich pokusmi, ktore, ako sa pomaly ale isto ukazuje, dokazu prekvapit a nemaju problem vytvorit kvalitny titul s nizkym rozpoctom.
  • Ano ale kedysi to pre vyvojarov znamenalo interaktivnu zabavu s moznostou si privyrobit. Dnes je to multimilardovy biznis, kde nejde o hry ale o cisla. Viem povrchne, but you get the idea.
    • smejki
      pokud na tom dělá jeden člověk, dalo by se tahle pohádka dala ještě akceptovat. Ale i ty staré hry se dělaly rok dva a pokud máš v týmu i jen pět lidí, náklady ti jdou za tu dobu do statisíců
  • Problém je v tom, že pravdu má každý. Malé studio nemá moc peněz na velkou hru, proto musí zaujmout kreativitou. Velké studio zase sází na jistotu a prověřený postup. Nicméně v jednom s Carmackem stoprocentně souhlasím. Je dost arogantní, když jeden kritizuje druhého, protože to dělá jinak.
  • Myslim ze Carmack sa na to pozeral s perespektivy vyvojara a tam s nim viacmenej suhlasim.
    Problem je ze ale nez sa dana hra dostane k hracovy tak sa do toho zamontuje este vydavatel, marketing, reklama atd. Takze v konecnom dosledku tvrdenie co si ludia kupuju je dobre podla mna nieje uplne pravda pretoze ludia su ovplivneny reklamnou masazou, marketingom atd. Mimochodom Rage tvoria uz 7 rokov a tam asi bol priestor sa s tym aj kreativne vyhrat ale ked niekto vydava diel rok co rok (CoD) tak tam moc priestoru na invenciu nebude a viac sa bude recyklovat to je holy fakt.
    Mimochodom tie naklady na vyvoj dnesnych hier to je dan za moderne technologie. V dobach Duka3d,Quakea stacilo na texturu 2d bitmapa. Dnes na otexturovanie plochy treba spravit hi res bitmapu,normal mapu,bump mapu, napisat na dany material popripade shader a ak engine zvlada tak este nejake dalsie parametre a to je uz dost vela.
  • Mirrors Edge, Dead Space, Halo, Half-life, Portal, S.T.A.L.K.E.R., F.E.A.R. Metro 2033, PainKiller, Mafia, GTA, Batman, Battlefield: Bad Company™ 2, Gears of war, a Crysis jsou kreativní Third a First-person shooter hry. Z nich každá hra zaujímá specificky svůj svět svým způsobem. Každá z nich nasává svou atmosférou a hratelností a každá z nich je unikátní. Ostatní jsou jen... tichý vánek lemující jejich kvalitu a kreativitu
    • Bioshock taktez:)
    • Crysis a kreativna hra? LOL vsak to bol cisty klon Far Cry.
      • Jo je. Nanosuit např. Jinak ano FarCry a Bioshoch. Call of Duty 2 bych ještě zařadil.
      • CRysis? a co nanosuit, celkem zajmavý.....zničitelný prostředí......spíš Crysis 2....zklamání...jako kr**a
      • nejaky trotli ti dali minusy, ale mas naprostou pravdu. Navic FC, mel otevrenejsi svet. Vic me bavil atmosferou.
    • serious sam ;)
    • dilinja
      to já bych se nebál tam přidat CoD4 a klidně i Project I.G.I, DEUS EX, MDK....
      • jo, COD4 určitě, ale Modern Warfare 2 fujtajxl....hrozně mě to nebavilo....COD ze začátku šlo, mělo to filmovou atmošku, bylo to inovativní.....jako jasně, je to smutné, že je to nejprodávanější, ale zase je to taková jistotka...
      • MDK rozhodně.
        • z MDK spíš 2ku a taky bych přidal NOLF
          • NOLF byla naprosto perfektni hra a rozhodne bych uvital dalsi dil.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit