Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ano ale kedysi to pre vyvojarov znamenalo interaktivnu zabavu s moznostou si privyrobit. Dnes je to multimilardovy biznis, kde nejde o hry ale o cisla. Viem povrchne, but you get the idea.
    • smejki
      pokud na tom dělá jeden člověk, dalo by se tahle pohádka dala ještě akceptovat. Ale i ty staré hry se dělaly rok dva a pokud máš v týmu i jen pět lidí, náklady ti jdou za tu dobu do statisíců
  • Mirrors Edge, Dead Space, Halo, Half-life, Portal, S.T.A.L.K.E.R., F.E.A.R. Metro 2033, PainKiller, Mafia, GTA, Batman, Battlefield: Bad Company™ 2, Gears of war, a Crysis jsou kreativní Third a First-person shooter hry. Z nich každá hra zaujímá specificky svůj svět svým způsobem. Každá z nich nasává svou atmosférou a hratelností a každá z nich je unikátní. Ostatní jsou jen... tichý vánek lemující jejich kvalitu a kreativitu
    • Bioshock taktez:)
    • Crysis a kreativna hra? LOL vsak to bol cisty klon Far Cry.
      • Jo je. Nanosuit např. Jinak ano FarCry a Bioshoch. Call of Duty 2 bych ještě zařadil.
      • CRysis? a co nanosuit, celkem zajmavý.....zničitelný prostředí......spíš Crysis 2....zklamání...jako kr**a
      • nejaky trotli ti dali minusy, ale mas naprostou pravdu. Navic FC, mel otevrenejsi svet. Vic me bavil atmosferou.
    • serious sam ;)
    • dilinja
      to já bych se nebál tam přidat CoD4 a klidně i Project I.G.I, DEUS EX, MDK....
      • jo, COD4 určitě, ale Modern Warfare 2 fujtajxl....hrozně mě to nebavilo....COD ze začátku šlo, mělo to filmovou atmošku, bylo to inovativní.....jako jasně, je to smutné, že je to nejprodávanější, ale zase je to taková jistotka...
      • MDK rozhodně.
        • z MDK spíš 2ku a taky bych přidal NOLF
          • NOLF byla naprosto perfektni hra a rozhodne bych uvital dalsi dil.
  • "Máme tvořit něco, co se lidem líbí tak moc, že jsou ochotni za to zaplatit." - A to bude ten problém, pane Carmack: mít neustále na zřeteli, aby se to prodalo. Věřím, že existuje dost herních vývojářů, pro které je umělecké vyjádření primární a zisk sekundární. Ne nadarmo se Planescape - Torment nebo Psychonatů prodalo pár set tisíc kusů a bylo to málo. Nadávat na Call of Duty není pozérství ani snobárna. Lidi na něj nadávají prostě proto, protože jde o hru, u které je primární zisk a sekundární něco jako nové nápady a obojí je očividný. Jde i jistotu kasovního trháku, která paradoxně zrazuje vývojáře udělat něco jinak. Budiž. Pořád si ale myslím, že tvorba "na jistotu" a tvorba "na riziko" může vést ke kvalitativně dosti odlišným výsledkům...
    • Jo, urcite takovi vyvojari existuji. Ale tihle nedelaji hry s naklady v desitkach milionu dolaru, ktere do vyvoje hry investoval nekdo jiny. Komercni hry jsou o zisku, to je jejich hlavni ucel. O umelecke vyjadreni jde zpravidla alternativni scene a tyhle hry prakticky nikdo nehraje, neni o ne zajem.
  • Problém je v tom, že pravdu má každý. Malé studio nemá moc peněz na velkou hru, proto musí zaujmout kreativitou. Velké studio zase sází na jistotu a prověřený postup. Nicméně v jednom s Carmackem stoprocentně souhlasím. Je dost arogantní, když jeden kritizuje druhého, protože to dělá jinak.
  • nebyt kreativnich vyvojaru, tak porad parime PONG na tisic zpusobu *6*
    • No právě Doom na 10 000+1 způsob:/
  • pan Carmack si muze vybrat, jestli bude tocit ,,Superstar,, a chodit na koncerty Lady GAGA, nebo natoci Godfather, Blade runner...v jeho pripade a obdivu COD asi nakonec skonci u Superstar
  • Taktiez treba poukazat na fakt, ze mnozstvo predanych kusov a popularita nemusi byt priamo umerna tomu co "sa hracom lubi" alebo skor "co by sa im lubilo" ... poriadne spropagovany priemerny vyrobok ma vacsinou vacsiu sancu na uspech ako kvalitny vyrobok, ktoreho tvorca si nemoze dovolit reklamu... samozrejme je to chaoticky system, takze jednoduche tvrdenia nikdy nebudu 100% pravdive ... a aby som podotkol CoD kupuje obrovske mnozstvo "sviatocnych" hracov ...
    • hlavne popularita neni dana prodejnosti to leda uspesnost marketingu, popularitu urcuje hrani pokud je COD nehranejsi hrou dobra, je popularni, ale nemyslim si to o hre kterou vetsina za par hodin projde a uz se k ni nevrati!!! Popularni hra je treba StarCraft 2 i rok po vydani ji hraji miliony hracu denne a urcite se najde velka sposta popularnejsich her nez je COD, ale to tyhle "vyvojare" nezajime tem je jedno jak se hra bude hrat tem jde jen o to kolik se jich proda... *11*
      • Psychotic
        1) Doporučuji najít si slovo 'popularita' ve slovníku.
        2) Starcraft těžko hrají miliony hráčů denně, když se ho prodaly cirka čtyři miliony.
        3) CoD je spousta věcí, ale ne hra "kterou vetsina za par hodin projde a uz se k ni nevrati", protože stejně jako StarCraft je zaměřená na multiplayer... a ten se hraje masově až do doby, než vyjde další díl.
        • 1) Popularita (z lat. populus, "lid") označuje oblíbenost osoby, filmu, automobilu nebo jiného produktu u veřejnosti. .. takze jak rikam cim vic se hra hraje tim je popularnejsi nikoliv kolik ks se ji prodalo
          2) jen v evrope mam po prihlaseni kazdy den okolo 500000 hracu + rusko +usa + jizni amerika + asie... myslim ze to nejaky milionek hodi netvrdim ze to jsou desitky jestli to hraje jen 50% lidi co si to koupili ( a podle wiki 4,5milionu se prodalo k prosinci 2010 dnes uz to bude vic...)
          3) masove hraje zanamena kolik lidi denne na oficialnich serverech?
          • Psychotic
            Vážně Starcraft 2 hraje každý den půl milionu různých lidí? Tak to StarCraftu dlužím omluvu, to i World of Warcraft aby si radši hlídal prvenstvi...
            • smejki
              čísla ti teď nepotvrdím, ale hra při přihlášení hlásí počet aktuálně přihlášených hráčů v regionu. Vím ale, že těsně po vydání (tak 14 dní) se to číslo pohybovalo kolem 120 000.
          • Počítají se vůbec prodané kusy na Steamu? Já myslým že pořád žádné údaje neudávají...
  • Preed
    ''Dokud lidé něco kupují, tak to znamená, že to mají rádi'' najhorsia vec co moze byt a okrem toho davat za priklad na toto Call of Duty je teda tiez dost trapas,samozrejme ze kazda hra nemoze byt unikatna a ani sa o to nikto nesnazi,ocividne,ale,robit xy "rovnakych"(rovnaka hratelnost,iny pribeh,mensie vylepsenia,rovnaka cena)hier z rovnakeho univerza lebo ''ludia to maju radi a preto to kupuju'' vydavat kazdy rok FPS(Call of Duty) zo 6 hodinovou kolajnicovou kampanou a rovnakym multiplayerom,samozrejme vsetko su to prachy a niektorym ludom co maju peniaze im mozno vyhovuje si kazdy rok kupit svoju oblubenu ''rovnaku" hru siedme pokracovanie ale ja by som rad videl nejake nove znacky(univerzia,svety),nejak inak(aspon trochu) pouzite postupy,nove zapletky,postavy no mozno v inom zivote.
    • Hra, do které jsi investoval sto milionů dolarů, musí vydělat minimálně sto milionů dolarů. To je důvod, proč CoD je pořád to samé. Dokud tenhle investiční model funguje, není důvod ho měnit.
      • Preed
        cele je to odrb,ze si davaju ksefty medzi sebou alebo su to idioti,nie je mozne aby hra ako call of duty stala 100 mega,este nejaky ten prvy novodoby diel dajme tomu,ale oni to furt recykluju a furt to stoji 100 mega? neverim tomu..
        • Já bych se ani nedivil když všechno nacpou do- marketingu, reklamy, E3; GamesCom aj. výstavy a pak "Rewards" pro vývojáře jakou udělali "skvělou práci". *6*
      • nastesti tenhle model pojde a lide se preji jako 100x nastvovana kase, cili rockband atd. od activisionu kteri ji timto zpusobem krasne pohrbili.
        • Už se těším, až jednou sláva CoD zajde. Však to znáte- tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu.... *7*
          • Já myslím, že zrovna CoD pořád patří k té lepší části toho, co dneska vychází za hry.
            • Je to bohužel produkt své doby, to z ní nedělá ani lepší ani horší hru, ale že zrovna to Carmack brání, když sám byl v počátcích FPS velice invenční...? Asi zpohodlněl a teď snaží svou pohodlnost obhájit - i to se stává.
      • přesně...to máš pravdu....to je ale podle mě výsledek, že dnešní hry jsou vytvářeny hrozně neefektivně. sto mega na vývoj hry(z toho nejmín celá polovina na marketing)?...děte se bodnout...pak není divu, že se potřebují zavděčit co největšímu publiku kuli zisku, což znamená i těm méně náročným. Kdyby byly hry vytvářeny efektivně, tak by nebyl takový tlak na co největší cílovou skupinu a byl by větší prostor na kreativitu a experimenty.
  • Quake 4 byl fakt špatnej, nemůžu si pomoc....Doom 3 bylo trošku menší zklamání, přesto to byla pořád dost super hra...
    • zx_spektrum
      Quake 4 dělal Raven a ne id.
      • nic to nemění na tom , že to byl prefabrikovaný odpad ;ú)
  • Clovek, ktery vytvoril jeden cely zanr - FPS - si takovy pristup podle me muze dovolit.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit