Přejít na výpis diskuzí
České RPG Dungeons of Aledorn se v únoru chystá na Kickstarter
22.11.2014 | Jakub Kovář
50 příspěvků
-
Nutnost jist a pit je " dinosauri herni mechanika, ktera byla spatna uz pred 20 lety"? Ty blaho. Nevim co si slehas, ale musi to bejt bomba.
-
Jenze ty jsi specificky pripad spadajici tak pod jedno promile hracu. Ja si z nostalgie hru typu Grimrock zahraju obcas rad, s klady i zapory ktere to nese, ale doba skutecne pokrocila a tak jak ocekavam urcity pokrok v grafice (v Grimrocku bez problemu splneno), ocekavam ho i v "quality of life".
Ona je hodne tenka hranice mezi prijemnou nostalgickou vzpominkou a otravnou snuskou dinousarich hernich mechanik, ktere byly spatne uz pred dvaceti lety (jako treba nutnost ve hre jist a pit, ktera me iritovala uz od prvniho DM). A dle meho roztahani puzzlu po nekolika mapach patri jednoznacne do te druhe kategorie. Taky si napriklad dnes jiz nechci kreslit mapky na ctvereckovany papir, stejne jako nechci u adventury rucne vypisovat prikazy.
To jsou presne veci ktere si predstavuju pod terminem "doba uz pokrocila", neco je zkratka lepsi nechat v propadlisti dejin. Poznamky do notysku si delam ( i u novejsich her), nicmene za to spis muzou mizerne udelane journaly. Absence vypraveni pribehu mi nijak zvlast nevadi, tak nejak to odpovida vetsine starych dungeon-crawlerum, kde slo vesmes o hack n slash (ale jestli bude DoA vic jako Arkanie, taky ty byly pribehove hodne).
Samozrejme to neznamena, ze chci aby vsechno vypadalo jako Skyrim, nebo Dragon Age Inquisition (kde vtipalci ke vsemu odstranili moznost leceni - vyjma velmi omezeneho poctu lektvaru - protoze je to pry pro hrace "more fun", eh), jen proste vseho s mirou - i nostalgie. -
Ahoj,
ne že bychom přímo nabírali, ale na případné spolupráci se můžeme zkusit domluvit. Napiš mi ideálně na mail něco o sobě a uvidíme. Jen tě předem upozorním, že stále jsme indie projekt a nečekej žádné velké odměny ;)
za Team 21
Nefarit -
Ahoj, když tak čtu Tvůj blog - nenabirate ještě nové členy? Zrovna jsem dodelal starý projekt a tohle zní jako zajímavá věc...;^)
-
Hra vypadá pěkně. Přečetl jsem si také blog na jejich stránkách ... no co říct vypadá to nadějně. *5*
-
Ahoj,
máš pravdu, že Stíny nad Rivou jsou tomu hodně blízko. Je to opravdu kombinace těch výše vyjmenovaných her. Jestli tě Riva bavila, věřím, že tě bude bavit i DoA. Největší rozdíl asi nalezneš ve větším množství vedlejších questů a samozřejmě soubojovém systému...
Až budeme mít finální verzi, tak ta bude špinavá tam, kde špinavá být má, to co je zde prezentováno jsou víceméně screeny z prototypů, což má k finální verzi ještě hodně daleko.
Díky za podporu
Team21
www.aledorn.com -
Ja si do te mapy teda zapisuju vse, co lze. Tedy i to, rikaji hlavy :) a pokud je to delsi text, pisu do poznamkovyho bloku :) Jsem takto vycvicenej ze starych cRPG (z 90% hraju prave hry,krery nemaji zadnej journal) :) A to se mi prave libi.
-
Zdravím Tema21,
vidím tam ze všeho nejvíc inspiraci Stíny nad Rivou. Je to tak nebo se pletu? Doufám že mám pravdu a povede se Vám to *3* .
Mimochodem chtělo by to to prostředí udělat víc "špinavý". Ale to jen tak na okraj *2* . -
Ale to je to, o cem tady mluvim. Ja jsem sice vycviceny, ze pokud neco odkladam ve hre, pak jedine na jednom miste a v lokaci, kam se muzu vratit. Ale kdyz uz jednou puzzle s oteviranim dveri pouzili, tak vzhledem k tomu, ze se jedna o kram, tak nemeli tu hul znova pouzivat o par pater vyse. Zasekl jsem se na prakticky shodne veci, protoze me nenapadlo, ze ten predmet bude mit reuse.
-
jj, presne, LoG je vybornej prave proto, ze se nesnazi byt vseobjimajici... protoze ani velkej tym s obrim rozpoctem nedokaze poslepovat vseobjimajici, aby to fungovalo ve vsech aspektech dobre
-
jsou i horsi veci, ja zahodil tu serpent staff, a pak jsem si ji musel pres consoli pricarovat do invetnare, protoze jsem fakt nehodlal prochazet 4/5 hry a hledat na kterym miste jam ji zahodil *5*
-
Neke, ze jsi si vzpomel na to, co rika ta hlava v kobkach na hrbitove a ze jsi to jednom urcitem miste - ctyri mapy jinde pouzil, aby jsi se dostal k predposledni svatyni. Ja bych chapal, kdyby ve hre byl denik a zapisovalo, co kde ktera hlava rekla. Nebo svitek ve stylu under, over, over, under atd. Ale takto proste v nekterych pripadech nevite, jestli jste mimo Vy a neco jste neprehledli v danem miste, nebo mate jit dale a prislusnou vec ziskate pozdeji = nekdy i mnohem pozdeji nebo se Vam stane, ze danou vec ziskate a proste po case zapomenete, ze ji mate, protoze jste ji uz jednou pouzili o 3 levely nazpatek. Me by pribeh a podani ve stylu LOL 1 nevadil.
Co se pribehu tyce, tak ten proste chybi, obzvlaste ke konci, se kdyz prochazite posledni hadanky je to proste z povinnosti hru dohrat - Log je kombinace akce a logickych puzzlu a ta adventurni cast je naprosto ignorovana, coz je skoda.
A jeste nakaka, kdyz mate 19 power gemu, a hledate po celem svete, kde jste ten jeden prehlidlili - coz je problem "open" sveta a propojenosti map, tedy toho, jak je vlastne LOG udelany -
Stejne jako kolega nade mnou, ja tedy radsi naznaky pribehu pomoci zprav nez rozvijeni pribehu pomoci cutscen, poslickovani a dalsich "ficur" :) Samozrejme, kdyby do toho zapracovaly neco podobneho, co bylo ve Wiz7, urcite bych byl radsi. A skutecnost, ze vse neni na jendom miste "po rucE", ale nektere casti jsou i v jinych lokacich? hura! konecne!
-
wizardry napr.
-
lepsi pribeh pomoci naznaku, nez stupidni stokrat omletej scenar
s pribehem by to pak muselo dostat 11/10 *5*
ta hra je vyborna v tom, co dela, ze nedela nic dalsiho je myslim v poradku, aspon se kvalita nerozmelnuje -
Grimrock 1 a 2 je vyborny, ale kompletne postrada pribeh a to je jeho hlavni minus. Hadanky jsou zabavne, ale par jich dokaze neskutecne prudit a otravit, obvzlaste pokud je reseni na vice mapach, tak prakticky na nej neni mozne prijit. Kdyby aspon to co rikaji ty hlavy se zapisovalo do deniku s pozici lokace hlavy. Taky magie hodne sucks. Je vlastne k nicemu, obzvlaste pokud si nekdo zvoli magii zeme.
-
Ne, prosim jen ne Skyrim. Mam dohrano, se vsemi moznymi patchi + rozsirenimi a RPG, kde zabijim draky, jak na bezicim pasu mam pokrk. Na co je rozlehlost, kdyz je kombinovana s pradnotou. Datadisk s upirem za moc nestal, jedine co melo snesitelnou uroven byl datadisk s dracim jezdcem.
-
Nj otevrene 3d svety, Ja chapu, ze kazdy by si rad vyvinul svuj vlastni Skyrim. Jenze kazdy nemuze uvolnit takove zdroje jako Activision nebo Ubi. Ja predpokladam, ze vyvojari maji k dispozici analyzy na tema co je realne zafinancovatelne a co uz ne. Ja jim fandim a treba to bude fakt pecka.
-
No jsme kazdej jinej, ja jsem za tuhle "20 let starou hratelnost" vdecnej. A naopak ty "plne 3D svety" me nudi svou naplni, soubojema apod. V LoG2 jsem cca v pulce a porad si to uzivam :)
-
Hele, asi ani ne. Teď dohrávám Grimrock 2 a jak mě jednička bavila, tak dvojka už mě dost nudí - přeci jen, je to 20 let stará hratelnost. Je hezké si staré herní mechanismy občas připomenout, ale spíš na GoGu, než je znovu vytvářet v roce 2014. To, co je popsáno v článku, připomíná nejvíc Realms of Arkania (3D svět, taktické souboje, cestování na mapě s událostmi). Ve své době to byla špička, dneska už máme plně 3D světy, kde se i cestuje, bojuje i dělá všechno ostatní. RPG jsou (alespoň pokud jde o technickou stránku) dneska prostě už jinde.