Přejít na výpis diskuzí
Chris Avellone o Planescape Torment a vývoji dnešních RPG
28.4.2012 | Ondřej Švára
45 příspěvků
-
Otazka mimo temy ale... redakcia hra zase mrtveho brouka ohladom vyhodnotenia sutaze o sluchadka ? :)
-
"Chtěl jsem prostě RPG, které by začínalo po 'smrtelné obrazovce', takže pro mě bylo důležité, aby Bezejmenný začal svůj život na márách." Dark Souls Avelloneho muselo opravdu chytnout.
-
-
Nevím jak Avellone, ale JE Sawyer z něho byl unešený
-
-
K těm literárním zpracováním Planescape: Tormentu: Oficiálně vyšel pouze jeden román (od Raye a Valerie Vallese) a ten byl údajně opravdu tragický a s podstatou hry neměl prakticky nic společného. Rhyss Hess zase vzal ingame texty a rozhovory a pospojoval je tak, aby to dávalo smysl. Ale moc dobře se to nečetlo. Nejlepší převod ovšem vznikl tak, že ogara s přezdívkou ShadowCatboy dělal textové (plus screenshotové) Let's play Planescape: Torment, které potom bylo převedeno do románu. Je to opravdu objemné dílo ale četlo se mi to velmi dobře, tak pokud umíte anglicky, doporučuju. Ke stažení je k dispozici na http://discogenie.dyndns.org/planescape/
A ještě jedna perlička k obalu Tormentu, týpek na něm není virtuální ale jedná se o skutečnou osobu, viz http://guidohenkel.com/2011/10/whats-in-a-face/ -
-
Super, tohle by mohla být cesta, jak pro manželku objevit přiběh PS: Torment. Má předsudky proti hrám, ale tímhle se možná nechá nalákat *4*
-
Oh, o tomhle zpracovani jsem nevedel, moc diky za info :).
-
-
Chris je můj nejoblíbenější vývojář.
-
Pičša .. proč ?
-
jinak te otazce ohledne splyvani rpg s akčními hrami se šikovne vyhnul. Posledni rpg kde jsem si nepripadal jak v diablu (nic proti tomu, planuju to hrat), bylo prave zminene vampires bloodlines. jasne i tam byli souboje protože to k rpg patri ale nebylo jich tam zas tolik
-
-
bloodlines bylo absolutne skvely... at se klidne vsichni vyvojari vykaslou na zanry, at je tam soubojovej system udelanej jak v call of duty, pribeh jak v bloodlines a moznosti jako v deus ex nebo i jinak, je mi to volny, ale at to funguje dohromady a budu to hrat opravdu rad.
-
-
přesně tak alpha protocol blbě zpracovaný stealth ale stejně dobrá hra tak na 80 procent a podobně ono jde o to že ty prvky tam musí byt spojěny smysluplně já se nebráním akci alá mass effect 3 ale at je to smysluplné a nemá to barevný konec
-
-
Z Alpha protocolu lze dost jednoduše odvodit, jaký má na akční rpg hybrid názor - kladný. Jinak by na tom nedělal a onen koncept nepoužil.
-
-
neviem aky vyznam ma tento rozhovor. nic nove tam nieje, vsetko to uz povedal milionkrat a tie otazky su... povedzme ze divne, alebo neslusne.
Ale ved vasa vec -
nedavno jsem si uvedomil, že když hrajete hru z pohledu prvni nebo treti osoby, tak je ten svet takový vetší, všechno je dále a déle vám trvá než nekam dojdete. Hodne času v takové hre strávite chozením.
V izo hre je vsechno blíž u sebe a to má podle me vlyv taky na hratelnost, protože zážitek je víc koncentrovaný. Tohle me napadlo když jsem hrál ted betu diablo. Fallout NV byl dobrá hra, ale dostal jsem treba nejaký quest no a musel jsem tam jít 5 minut realneho času pešky, cestou jsem se mohl akorát kochat grafikou. -
-
FNV tě nutil na ono místo jít pouze 1x. Když se ti pak zapsalo do mapy, mohl si tam normálně ihned skočit automatickym cestování. Navíc Mojave Wasteland byla alespoň pro mě tak zajímavá, že jsem automaticky cestování používal minimálně.
-
-
to byl jen príklad, treba v izometrickém rpg mas interier jedne budovy na jednu obrazovku, vidíš kde je jaké npc. Ve first person mužes v jedne budove bloudit i 15 minut. Nerikam ze je to špatne vubec ne, jen je to proste jiný herní zažitek.
-
-
já proti izometrickému pohledu nic nemám, ale v tomhle případě, jsem si oblíbil, pokud jde hrát rpg ve first person, protože vlastně vidim, to co postava
-
-
-
pokial je prostredie kvalitne navrhnuté a spracované, skrýva množstvo prekvapení tak mne zase dlhšia dhôdza až tak nevadí, pretože vždy hráč narazí na niečo zaujímavé. Horšie je keď hra núti hráča prechádzať tým istým miestom x krát, to už je frustrujúce z každého pohľadu. V izometrických hrách je už z pohladu konceptu hry ľahšie koncentrovať obrovské množstvo vecí na malú plochu s neporovnatelne menšou záťažou na ľudské zdroje a ďaľšie limity, preto sa zdá svet živší a všetko je akosi bližšie.
-
Vlyv!
A FNV "trpělo" chozením úplně stejně jako kterékoliv jiné open-world RPG.
-
-
Dobrý a zajímavý rozhovor. Škoda, že mě jejich South Park vůbec nezajímá. Kdyby pracovali na nějakém Falloutu s jiným enginem než ten "Bethesda potato head generator", to by byla jiná. Škoda že zrovna Bethesda musí vlastnit tak skvělou značku.
-
-
Samozřejmě mnohem lepší by bylo kdyby Fallout stále patřil těm blbsteinům z IPLY a dodnes by nebyl žádný další Fallout. Konec ironie.
Trochu soudnosti prosím, Fallout 3 nemusel sednout každému, ale právě jenom díky Bethesdě došlo k oživení této značky a úspěch Falloutu 3 dal vzniknout podle mnohých skvělému Fallout: New Vegas. Sám kvality F:NV nemohu posoudit, chystám se na něj v létě. Vedro venku dodá hraní čtvrtý rozměr *1*. Kdyby nebylo Bethesdy tak není ani F:NV! -
-
Je to tak, máš pravdu. Ale vzpomeneš si na mě, až se budeš potýkat s gamebryem, které velice zodpovědně k*rví zážitek z této výborné hry. *1*
-
-
Po dohromady cca 300 hodinách strávených v Oblivionu, Falloutu 3 a Skyrimu už mám na Gamebryo vypracovanou odolnost *15*
-
-
-
New Vegas je naprosto špičkovým dílem a do světa falloutu skvěle zapadá.....
-
-
Mám to naprosto obráceně. F3 byl pro mě naprostá pecka. FNV těžká nuda a šeď.
-
-
To by mě zajímal proč, protože to je furt ta samá hra, akorát není tak otravná v určitých ohledech jako trojka. A není v ní obrovský robot jak z power rangers.
Mi neříkej že ti tak učaroval D.C. setting.
-
-
Ano, FNV byl dobrý právě proto, že ho dělali Obsidiani. F3 stál těžce za prd.
-
-
Dovolim si nesouhlasit... pro cloveka, co zna fallout 1 a 2 jen z doslechu (cti: pro me) to byla paradni hra z post apo.
-
-
S tím souhlasím, páč v tom případě to bylo v podstatě tolik milované TES. Označení "Oblivon se zbraněma" sedělo jak prd*l na hrnec. Problém byl právě u hráčů znalých původních Falloutů. Trojka byla absolutně mimo, což je problém, když se tvá hra dušuje, že bude duchovním nástupcem...
-
-
-
Vždyť ho taky dělal Obsidian...
-
-
Obsidian prece dela na Wasteland 2, ktere financuji sami hraci a tak nehrozi, ze jim do toho bude kecat nejaky nablbly producent. Navic to cele zastresuje Inxile Entertainment a Obsidiani jsou tam jenom na vypomoc, cili by tam ani nemuselo byt tolik bugu ;-)
-
-
Tak tak. Jak napsal madmanito, na Wasteland 2 dělá pouze Avellone. Na Wasteland 2 se taky hodně těším ale není to Fallout.
-
Na Wastelandu dělá z Obsidianu pouze Avellone,takže o jejich hře se nedá mluvit.Aktualně pracují jen na South Parku...
-
-
-
Každý, kdo prošvihnul ama s Avellonem na redditu může jenom litovat. Nebyl problém se ho tam zeptat na cokoliv a dobře pokecat. Tento neauktuální rozhovor je jen slabou náhradou.
-
-
Můžeš prosím mě nezasvěcenému říct, co to je "ama" a "reddit"? Dík.
-
-
Reddit, "cool nová sociální stránka". AMA, ask me anything, "formát rozhovoru", objevují se tam různí lidé a "komunta" se jich ptát na "cokoliv". A v jednom vydání AMA byl u příležitosti propagace kickstarteru Wasteland 2 Avellone s Fargem. Teď už máš dost informací, aby si mohl googlovat.
-
-
vycuc, bohuzial iba v suvislosti s wastelandom sa da najst na no mutants allowed. verim, ze tych 15USD, bola vyborna investicia.
-
Reddit neni ani novy, ani socialna stranka (a ani prilis cool). Je to velmi dobre diskusne forum ala 4chan, akurat moderovane. Inak mas pravdu.
-
-
-