Přejít na výpis diskuzí

Civilization: Beyond Earth – Rising Tide napraví chyby základní hry

4.10.2015 18:19
Jakub Kovář 44 příspěvků

Rising Tide je klasickým datadiskem pro sci-fi odnož Civilizace s názvem Beyond Earth. Za cíl si klade potěšit fanoušky původní hry a dále rozvinout jejich oblíbené prvky hratelnosti, ale také hodlá reagovat na kritickou reakci hráčů, která se na některé mechanismy snesla. Mezi největší novinky Rising...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • chci se zeptat jak fungoval v alfe centauri terraforming a že tady pry není? tady mužete na jednotlivych poličkach stavet veci, nekdy i pozemske zahrady. Tam to fungovalo jinak, ten proces terraformace byl komplexnejší?

    tohle je z wiki: "Terraforming (literally, "Earth-shaping") of a planet, moon, or other body is the hypothetical process of deliberately modifying its atmosphere, temperature, surface topography or ecology to be similar to the environment of Earth to make it habitable by Earth-like life."

    umim si predstavit kolem toho udelat uplne novy a zabavny propracovany herní system. Ne je že nekam prijdete a placnete tam farmu "no matter what" a vedle placnete zahradu protože trololol.
    Nejakou teplotu povrchu planety, atmosferu ani topografii nerešite.
    • Hele,k terramorphing v Alpha centauri byl na nejvyšší úrovni, co kdy civ měla.
      Mohl jsi terrén zvedat i snižovat, byli tam západní větry co si pamatuji (tzn. že když jsi zvedl pohoří, na západě bylo zeleno a na východě sucho), řeky, terramorfing jako navrtání řek, zalesňování pozemskou vegetací, zalesnění fungusem (původními houbami), dešťové kondenzátory, co zvedali vlhkost políček (tím i jejich výnosnost), solární obří panely tam byli taky, farmy, farmy pro řasy, hlubinné vrty pro zvednutí minerálů...
      Ale co bylo nejvíc cool, bylo globální teramorphing v rámci zasedání globálního koncilu (rozpustit ledovce= zvednutí globální hladiny moří atd.). Jednoznačně jsi planetu mohl překopat úplně jinak, vytvořit i nové kontinenty či je úplně potopit atd. Rozhodně více než v Beyond the Earth (tak asi o 500%).
      • Nový X-come je len komerčný výplach toho čo bol starý X-come (najme dvojka)
        Tú si možem i teraz po 25 rokoch spustiť a ked sa prekušem grafikou (asi prvá hodina a pol) tak ju už absolutne neriešim a tá hra ma lepšiu atmosferu, lepsie napetie, a akciu ako nový xcome 25 rokov.. A nehovoriac o tom, že po všetkých hratelnostných stránkach toho aj ked to zaberá tolko že sa to zmestí na 3 flop diskety je nidekede uplne inde.
      • to zní docela hardcore, možna až moc. každopadne ve srovnani s timto je nova civilizace docela primitivní
      • Coffin.Corner
        Bohužel u Beyond Earth jsou ta omezení daná enginem až absurdní, když tváří v tvář nesmírnému technologickému pokroku své frakce, si nejsem schopný prokopat cestu skrze hory, nebo přemostit kaňon a musím je do konce hry trapně objíždět... :) Tohle bohužel asi žádný datadisk nevyřeší, i když se na BE: RT těším.
      • to je hrozná škoda, že takovou hru v moderní grafice nikdo neudělá, v hardwaru by problém určitě nebyl, když to zvládly 20 let starý kompy, tak v čem, myslí si, že by to na lidi bylo moc složitý? to asi nezjistí, když to nezkusej
        • podle mne je odpoved jednoducha, proč se s tim sr4t když stačí vzit starou hru (čti civ 5), preskinovat ji a vydat jako novej titul. Když jsme my jako zakaznici ochotni si to koupit tak to budou delat.
        • Jj, já si myslím, že je to hlavně o komplexnosti a novém přístupu Firaxis games... neznám pozadí, ale myslím, že tam nejspíše došlo ke změnám. Od Civ5 mi přijde, že to jde k horšímu... teda kromě X-Com, což bylo ubercool. Dnešní průměrný hráč je obyčejný člověk. Za mých dob to byla otázka "nerdů" a "geeků" a všichni na ně koukali přes prsty, protože co řešili byla kompatabilnost softwaru a zda je možnost při výstřelu photonu přes laserový urychlovač ho poslat skrz časoprostor do jiného času a prostoru. Dnes i podprůměrný kriminálník hraje na PC. No a o co jde distributorovi (a některým vývojovým studiím taky) nejvíce? Vydat nejvíc her, co budou hrát všichni a tím pádem vydělat víc peněz.
        • tak jen v poslední době byly 2 pokusy - Pandora First Contact a Civilization Beyond Earth. Problém je, že jediná věc, ve které jsou lepší než AC je grafika. Ve všem ostatním jsou nejspíš pozadu (ale nemám vlastní zkušenost, protože sám jsem je nehrál, takže jen papouškuju názory co jsem četl). Jinak AC je opravdový masterpiece
          5/5 ze 4000 recenzí
          https://www.gog.com/game/sid_meiers_alpha_centauri
          • nightborne
            A kdyby někoho bavil jen ten terra, respektive terrain-forming, eště si může zkusit From Dust =)).
            • nightborne
              Ale mě šlo o hrátky s terénem, žejo =)). I když pobít populaci virem je taky vcelku bohulibé =D.
            • tak to už si rovnou může zahrát Plague Inc: Evolved *2*
    • čili z tohoto poholedu je civilizace docela fail tak bych čekal že to bude zabavne alespon jako valečna strategie. ale ne. misto aby tam dali epicke zbrane budoucnosti a sci fi zbrane hromadneho ničení (napr. chemicke alebo biologicke, prip EMP), nebo epicke jednotky kde se mohli inspirovat napr. experimentaly ze supreme commanderu, tak my dostaneme nejakeho panačka co jezdi na hrbete nejake žižaly...

      dale diplomacie, doufam že ji vylepší protože doted to byla banda kr3tenu, i když tedy v beyond earth o trochu lepší
      • tady si můžeš přečíst pěkné ohlédnutí za Alpha Centauri. Můj názor je, že AC je nejlepší díl Civilizace :-)
        http://games.tiscali.cz/tema/hledani-zatraceneho-casu-alpha-centauri-aneb-vrchol-evoluce-stary-14-let-64417
        • Naprosto souhlasím. Hraju to dodnes když mě chytí HC Civ nálada. Nic komplexnějšího a zábavnější než AC jsem nehrál (ano, je to komplexní a zároveň zábavné). Co se třeba týče sociálního inženýrství... no to prostě byl diktátorův ráj.
      • je to už dlouho co jsem hrál Alphu Centauri, ale pokud se pamatuju správně, tak ve výzkumném stromu máš různé technologie teraformace - třeba vysoušení bažin, zlepšování terénu, atd, jakmile je vyzkoumáš, tak je ten terén prostě přeměníš

        Jinak popis technologií budoucnosti je v alfě Centauri asi nejlepší co jsem kdy hrál - vůbec všechny ty frakce, navíc je na to navázán příběh ohledně těch mind wormů, teorie Gaia atd. Alpha Centauri je jako Civilizace II ve vesmíru, a řekl bych že je lepší než Civ II.
  • Jack1947
    A joo málem bych zapoměl hodit sem koment, takže chyby opraveny až v DLC to mu řikám supr vejvar *5*
  • Morbazir ma preview prvnich 250 tahu na youtube, vypada to o dost lip nez vanilla, skoro premejslim ze si to koupim, zda se ze vyladili spoustu prvku
    • nj ted už jen prekonat ten hroznej prizvuk a hlasovy projev; btw je to marbozir
      • jj marbozir sorry, na Polaka ma anglictinu slusnou, a v civ4 je to machr takze ja si to celkem uzivam :)
  • Prophet
    Oprava chyb za prachy...... doufám že se o tom nedozví Ubisoft.
  • Já za vrchol považuji Civilizaci 4. Ta novodobá pětka s hexy a iPhonovým rozhraním už se mi tak nelíbí, přijde mi míň propracovaná, zmatenější atd. A o Beyond Earth jsem zatím taky nic moc dobrého neslyšel. Zajímaly by mě zkušenosti hráčů - je pětka skutečně tak slabá, jak se někdy říká (a jak si myslím)?
    • smejki
      nejvýmluvnější je post mortem Civ5. Prakticky nic z toho, na co se soustředí, není dobře uděláno
      http://www.gamasutra.com/blogs/JonShafer/20130218/186843/Revisiting_the_Design_of_Civ_5.php
    • Coffin.Corner
      Čtyřku jsem hrál do doby, než vyšla pětka v kompletní edici, resp. poslední datadisk, který hru neskutečně popostrčil. Především rozšiřuje možnosti v pozdějších fázích hry, kdy to u ostatních dílů byla při dominanci už tak trochu nuda a jak jsem dříve hrával hlavně na technologická vítězství, teď mě strašně baví hrát i na kulturní, nebo diplomatická.
      Nicméně pro válečníky je pořád asi nejlepší čtyřka, díky štosování jednotek na jednom políčku, ale celkově bych řekl, že co se týče propracovanosti není pětka o nic horší než předcházející díly.
      • ale 4 má zas o dost lepší mody, hlavně ty totální konverze jako WW2, Duna, Star Trek, Rise from Erebus, to mi u 5 trochu chybělo
    • Poznám ľudí, ktorí považujú 1ku alebo 2ku za najlepšie diely a zvyšok už bol iba odpad. Záleží na tom, že čo ti najviac prirástlo k srdcu. S päťkou som strávil veľmi veľa hodín (na svoje pomery) a musím uznať, že to bola zábava, či v single, alebo aj v multiplayeri. AI je síce horšia, buď je slabučká, alebo dosť podvádza, ale veľa národov, veľa rôznych bonusov a kopec znovuhrateľnosti, keďže možnosti sú všeliaké a dá sa to hrať vždy inak. Určite sa za tú cenu, za ktorú sa predáva, oplatí kúpiť komplet edíciu
    • PreidaQ
      Jednoduše řečeno: hrál jsem čtyřku i pětku a líbily se mi obě. Některé mechanismy v pětce (i s datadisky/DLC) jsou navíc provedeny opravdu dobře, třeba náboženství či světový koncil. Takže podle mě za vyzkoušení rozhodně stojí.
    • strávil jsem nějaký čas googlováním a čtením názorů hráčů a je to různé, každý má rád jiný díl. Jedna skupina tvrdí, že nejlepší je čtyřka, jiná skupina tvrdí, že nejlepší je dvojka, a najdou se i tací, kteří tvrdí, že nejlíp se hraje pětka.
      To samé máš u hirousů, pro některé je nelpší trojka, pro jiné pětka, pro jiné dvojka.
      Asi je to jedno, který díl člověk zvolí. Mně se Civ5 líbí graficky, ale nehrál jsem ji, takže nevím, nakolik je zábavná. A o zábavu jde především. Někteří si stěžují, že pětka je míň komplikovaná než čtyřka. A musí to nutně vadit?
      • Zayl
        Musí. Komplikovanost není žádné negativum, jen to musíš dobře podat. Tooltipy, ingame help, solidní tutorial a dobré UI ... a potom vytvoříš hru, do které se snadno člověk dostane, ale totálně ji nezvládne nikdy.

        Pětka je fun když člověk hraje tu complete edici, i když ještě tak datadisk nebo dva by snesla. Beyond Earth byl vanilla pěkně o ničem, tak doufám že tohle to trošku posune.
  • Keyz
    Chyby má napravit update zdarma a ne přídavek za prachy....
    • kovar.jakub
      Technické chyby určitě, ale ještě jsem neviděl, že by nějaký patch řešil od začátku špatně navržené mechanismy. Tyhle věci vždy případně opravil datadisk.
      • del0
        Co si pamatuju, tak u druhého Diabla (a vlastně i u třetího) se u patchů mechaniky celkem překopávaly.
        • U tretiho Diabla to ale bylo v ramci datace, takze zaplaceny. Kdyz si nekoupis datac, sice mas patch ale nemas endgame content, takze je uplne jedno ze cast prace z datace blizzard "rozdal". Je to chytre vymysleny.
        • nightborne
          Jojo, ale to jsou content patche, takový mini-datadisky, a nedělá to v podstatě nikdo jinej než blizzard (alespoň co se týče her bez p2p/poplatků, onlinovky jsou samozřejmě jinej příběh). Ale bylo by fajn, kdyby to byla běžná praxe =).
    • Tohle, 1000x tohle. A jistým vývojářům/vydavatelům by se tohle mělo vypalovat na čela.
  • Tohle je další placená inzerce nebo to myslíte važne?
    "Brave New World přináší spoustu nového obsahu a prvků, které však hratelnost nemění a nevylepšují, pouze ji rozmělňují. Výměnou převodovky, přestříkáním na včeličkově pruhovanou a připojením vozíku taky z vraku bez motoru pojízdné fáro neuděláš. "
    Tohle napsal smejki v recenzi na BNV a myslím že to vystihnul a hodí se to i tady. Co se zmení? Vysledek bude stejny jak kdybyste si dali mapu bez vody, proste budete moct stavet všude. Akorat na vode bude jiná textura. Par novych featur z toho dobrou hru neudela.
    • kovar.jakub
      Kompletní překopání diplomacie podle mě není další featura, stejně jako jí není odladění afinit. Tedy vyřešení nejpalčivějších problémů původní hry.
      Tou featurou je třeba ten námořní combat, který ale zní dost zajímavě, a pokud autoři splní, co říkají, tak to rozhodně nebude jen další země.
  • opravdu bych chtěl, aby tato hra byla dobrá, dokonce i ty hexagony se mi líbí mnohem víc než klasické čtverce, grafika je nádherná. Jenže tyto strategické hry je hodně těžké vybalancovat.
    Co se mi na Civilizaci od počátku série nelíbilo byly souboje - prostě najedu jednou jednotkou na druhou jednotku a je to. Myslím že to mohli ještě zkombinovat se strategickou mapou á la HOMM, na které by odehrávaly souboje. Něco na způsob The Battle for Wesnoth.
    • Beyond Earth v základu nechválím, ale na rozšíření se taky těším. Přistoupím k té hře tentokrát jinak, budu kašlat na nedostatky a la diplomacie, užiju si to, co tam je zajímavý... Třeba boj, kterej se ti nezdá, popisuješ ho jako ze starší verze Civilizace 4, i když velmi zjednodušeně, protože přeci jenom nějaké nároky na hráčovy znalosti tu jsou. Terén, technologie, jednotky, vhodné povýšení, oslabovací útoky, špionáže a už nevím, co všechno... Zkrátka chci říct, že na těžší obtížnosti (emperor + v Civ4 ) už to jednoduše a prostě poslat nejde. Na druhou stranu z toho nechci dělat vědu, a taky možná myslíš boj z Civ 5, kde to je celkově jednodušší, ale přeci jen díky hexům a nemožnosti stackovaní dost jiný. Přesto ani tady jen nepošleš, snažíš se snad o oslabovaní či zabíjení z dálky, pokud to jde. Ne, nemám ten novodobej civilizáckej systém radši, ale má to potenciál, pokud to, jak píšeš, skvěle vybalancují. Boje z HOMAM? Tak určitě by to zcela změnilo hru, jinými slovy, do Civ 4 bych to nechtěl ani omylem, přestože HOMAM, hlavně 2, mám taky rád. Suma sumárum, Beyond Earth je MEGA námět v pěkném kabátku, kde volby nejsou krmením pro zloděje. Opakuju, těším se, sžiju se s akčností i s miasmou. V moři… *2*
      • poslední civ co jsem hrál byla trojka (ale ne moc), hlavně jsem ale kdysi hrával jedničku (na 486tce) a dvojku. *2*
        • Civ 1 jsem vynechal, protože už to mělo přeci jen děsnou grafiku, když jsem na to začínal mít mozek. No, ale pak jsem časem hltal v té stejné grafice Colonizaci původní, takže asi tak. Přišel jsem o jedničku, vařil dvojku, trojku naopak moc ne. Dá se říct, nebýt YouTube, tak ani nevím, jak to vybadalo (3). Podobný to mám s Call to Power od Microprose, jeden z těch dílů jsem hrál hodně moc, jen už nevím kterej :-P Na Civ 4 nedám dopustit, dost možná nej hra vůbec. 5tka zprvu spíš zklamání, s Gods and Kings mě to naopak chytlo hodně, jenže hodně rychle přišlo taky vystřízlivění. Ostatně podobný průběh očekávám i u rozšířeného Beyond Earth. Chvilku prima, pak to všichni zahodí. Lehká odbočka, jelikož si občas pamatuju, řešil jsi nedávno vesmírnou 4X, kde figuroval Ensless Space. Tedy. Co takhle Endless Legend… Hexy to má :D Před pár minutami jsem to prvně hrál.
          • Endless Legend je prý jakoby spolu Civ5 a HOMM měli dítě :-)
    • myslíš asi taktickou mapu a imo to je špatnej napad protože by hra byla moc prekombinovana a zdlouhava.
      • Tak by tam dali moznost automatického vyhodnocení, v tom nevidím problém.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit