Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • tahle hra neni tak komplexni jako europa universalis, ma byt jednodušší a rychlejsí, co není nutne špatne. ale takhle je to jen takovy hybrid, na rychlou strategii je to moc pomale a kdo hleda grand strategy, radši sáhne po nečem jiném.
    takže já bych to ješte víc zrychlil a zjednodušil aby se to dalo hrát i v multiplayeru. a hlavne by tam mohli pridat nejake epicke ultimatni schopnosti, atomovky jsou už out.
    • s těmihle soudy bys měl počkat až si to zahraješ
  • .. v některých věcech - jako např. moderní zdravotnictví a tenhle herní paskvil by nebylo od věci zapřemýšlet, zdali jít zpět by nebylo lepší než za každou cenu dopředu : ) . Kdyby zisk nebyl jediným kritériem úspěchu ..že?
  • Zrovna hraji datadisk k Alpha Centauri, Alien Crossfire, a říkám si, jak by bylo krásné, kdyby vydali pokračování. Tento "přídavek" však zřejmě nebude to pravé ořechové.
    • Neviem či je na týchto veciach niečo pravdy, ale vraj sa táto hra mala volať Alpha Centauri 2. Ale na ten názov nemajú práva(majú ich tuším EA), takže to nemohli použiť. Preto to vydávajú ako Civ 6.
  • Tak snad tam opraví ten tradovací bug.
  • Je mi lito, ale zatim absolutne vsechno ukazuje na to, ze to bude jen takovy mod, lehky datadisk, vicemene reskin Civ5. A chteji za to plnou cenu...

    Naprosto stejne zakladni mechanismy - kladivka/penize/jidlo, boj, 1upt, ufoni = barbari, system affinity = vyhrocenejsi ideologie, nevidim tu nic, co by hru skutecne nejak vyrazne posunovalo ze skatulky lehce predelane Civ5.

    Cimz nerikam, ze to bude spatna hra - jen ze se mi to biti do prsou, jak to bude skutecne solo titul, vubec nelibi.

    A je dost smutne, ze v minulosti se pri podobnem pokusu povedlo vytvorit mnohem originalnejsi titul. Porovnejte skutecne novinky v SMAC oproti Civ2 (a pak BE/Civ5ú Vemte si takovy terraforming. V BE ma podobu vylepseni hexu - namisto dolu tam postavime teraformovadlo. V SMAC? Tam clovek srovnal se zemi pohori, aby mu vic svitilo na solarni kolektory...
    • Keyz
      To je blbý. Jednotlivé díly Civilizace přinášeli změny a to i v pravidlech.
      Ten sytém pro opice (kladívka, peníze, jídlo) asi již více zjednodušit nelze... Ale něco vylepšit snad ano. Na fóru www.civfanatics.com je dost debat.
      • To je fakt, kladivka nebyla ten uplne nejlepsi priklad, protoze proti tomu zakladnimu principu tezko neco namitat - ale na druhou stranu, i v tomhle se ruzne civilizace lehce lisily. Kdezto BE vyuziva uplne stejny system jako Civ5, tedy stejne rozlozeni, stejne ohodnocene tereny, relativne nizke vynosy policek - a ne neco "uplne jineho (v ramci moznosti)" jako treba ctyrka. A spis nez vytka tehle konkretni aplikace kladivek je to spis to poukazani na to mirne zklamani z trendu BE = Civ5.
  • ja mel vzdycky pocit že civilizace je trapnej joke a kdyz jsem vyzkoušel eu4, tak se mi to potrvdilo
    • nojo,hra u ktery se musi myslet, hned me je jasny, ze to bylo nad tvoje sily...
  • Pro mne bude klíčové to, jak se poperou s multiplayerem. V CIV5 to při větším počtu hráčů mělo strašný problém se synchronizací. Brave new world už byl lepší.

    Doufejme že se poučí. Jelikož mulťák je silně návyková a s přáteli a zábavná záležitost.
    • porad enchápu jak v hrách tohoto typu funguje multiplayer, vzdyt to musí trvat pul dne ne? a pak nekomu neco nevyjde, udela rage quit a cela hra je v haji
      • Záleží s kým hraješ. Když s kamarádama tak není vůbec problém. S cizíma lidma bych rozhodně nehrál.
  • Paulcz
    Docela bych bral hru, která vychází konceptu z Civilization III. Tohle jde nějak mimo mě, Z původní poměrně "intelektuální" roviny se to přesunulo někam ke gamepadům.
    • Keyz
      Souhlas, je to bohužel špatné a dnes nemáš nějakou velkou podobnou hru. Čím více vidím do hloubky pravidel Civilizace V, tím více mně to štve *9*
      Asi nakonec opravu seženu starý díl a ten budu hrát. Zde jsem se naštval moc často.

      Proč to ale sakra není v recenzích? Pak to někdo koupí hraje to pravidelně a čumí co to jako je. Protože jestliže, se ve hře zlepšuješ více vidíš pod pokličku... Je to snad hra pro lidi co to hraje jen někdy a tedy se asi nikdy nezlepší?
      • Paulcz
        Málokdo z recenzentů má koule na to říct, že hra je tupá jako poleno (byť může být pro někoho zábavná) :) Chtělo by to víc Vávrů :) Případně jsou málo nároční nebo nemají dostatečné schopnosti hodnotit objektivně, do hloubky, přijít věci na kloub. Většinou s vystačí si názory typu: "To by dneska nikdo nehrál." atd. Jenže dobrej herní koncept je dobrej navěky. I když jde samozřejmě nadále vylepšovat a ladit. Hra se dá zpřístupnit dalším hráčům i jinak, než se z toho stane jedna velká demence osekaná o prvky daného žánru.

        Nový hráči to zřejmě nemají s čím srovnávat, málokdo si zahraje starší hru ze série.
  • Keyz
    Tak hlavně aby upravili boj, který je v pátém dílem extra zjednodušený. Jednotka má pouze jedno číslo a to je nějaká síla a tím to končí. Maximálně podle toho kde stojí.

    Stačilo by primitivně přidat třídy jako, letecké jednoty, námořní a také zařadit rozdíl v technologiích.
    Pak by nemohli vznikat šílené situace, které se stávají často: Zrovna v pátek jsem letěl bombardérem proti pěchotě a bombardér se skoro nevrátil. Protože pěchota puškou ten bombardér téměř zničila. I opice pochopí, že puška proti letícímu letadlu většinou nefunguje. Ještě více komické je bombardér vs lučišník...
    Pak se válčí dost blbě, když je vše pouze o tom kdo má větší jedno číslo a nějaký smysl je zcela mimo. Kde je radost s rychlého pokroku a z nové jednotky? To samé atomovka, dost slabá. Město to nezničí, dostřel omezen a zem to také nezasviní jak by bylo dobré. Lepší by bylo méně superzbraní ale aby jejich přítomnost bylo znát. Navíc její použití je státům okolo jedno.

    Ani by to pak nebylo složité, protože by nebylo třeba se učit něco nového. Vše je jasné, protože to tak funguje i normálně. A je jedno jestli tam jsou futuristické jednotky anebo koně.

    - A většinou, když se hráč snaží tak je má náskok nad počítačem. Pak je dobré aby z toho byla i radost a ne komedie díky omezeným pravidlům. *16*
    • máš pravdu předsedo s tím jedním číslem u jednotky. Z hlediska strategicko-taktického : ) jsou obrana a útok zcela odlišné věci, s potřebou zcela odlišných taktik a zbraní . )
    • To nevim jak to hrajes,na nejtezsi obtiznost lucistni vs bombarder = anihilace lucistnika
      *16* *1*
      • Keyz
        Na střední.

        Tohle jsme napsal blbě. Jasně, že takto zastaralou jednotu ten bombardér rozmázne ale kupodivu bude poškozen a to je vtipné. I když to je minimálně poškození.
    • Myslim, ze budes zklamany, jednotky maji presne jednu jedinou silu stejne jako Civ5. Ono BE vicemene je Civ5, co se hlavnich mechanismu tyce.

      Nicmene ale podle me se na to divas velmi spatne, nesmis pocitat s tim, ze utok bombarderu na pesaka je skutecne utok bombarderu na hromadu chlapku s puskama. Aplikuj abstrakci, je to letecka kampan na obrovskou armadu/X divizi, ktere se budou moci umet branit stejne jako se normalni pechotni divize brani leteckemu utoku. Nezapomen, ze meritko i casovy rozsah civilizace neumoznuje, aby to byla detailni takticka zalezitost, ve ktere by stezovani si na to, ze chlap s puskou sestreli letadlo, mel smysl.
      • Keyz
        To měřítku beru. Jde ale o to, že ve hře není možné mít převahu vhodnou jednotkou oproti jednotce ze stejného věku.
        Letadlo s kulomety fatálně poškodí každá jednotka z daného věku a to je hodně špatné *16*
        I když to beru jak píšeš, že pěšáci mají u sebe nějaké AA zbraně apod. Tak se často stávalo a stává, že vhodným naplánováním doletí letadlo a bombou zničí protivníkovi jednotky a vesele odletí. Prostě se stává, že během boje jedna strana nemá žádné ztráty anebo naprosto minimálně. Prostě ta klasická kombinace: Kámen, Nůžky, Papír kdy každý jednotka je vhodná na něco. Zde se skoro vše brání urputně jako japonský voják a hlavně to poškozuje!
        To zde je pouze proti nebojové jednotce anebo nějaké hodně zastaralé *9*

        Myslel jsem si, že to tohle bude něco jako velký přídavek a nic extra měnit nebudou. Například i produkce mně dost vadí. Hlavně, že není možné tvořit jednotky a budovy najednou. Pak musíš složité balancovat a je to celé komplikované na odhad. Nelze pak rychle reagovat, když se něco podělá.
        Ale i tak je to jediná hra svého druhu, tak stejně to hraji. Koncept mě baví. Bohužel ani modifikace tohle neřeší a to se celkem divím.
        • Jednotky v Civ sérii měly vždy jen ilustrační úlohu. Gameplay je prostě postaven na číslech a výpočtech. Mně osobně nikdy nevadilo, když mi palcátník zničil tank, protože jsem to prostě bral jako takové šachy s komplikovanějšími propočty. Nikdy mi v sérii nešlo o realističnost. Chápu ale, že to někoho může štvát, pokud je zvyklý na autentičnost.
          • Také je zapotřebí si uvědomit, že i zobrazení boje v Civ sérii je pouze ilustrační. To znamená, že když palcátník vyhrál nad tankem, tak si to člověk mohl vyložit buď doslova (což já nedělám) a nebo tak, že palcátník utíkal před tankem a zavedl ho do příkopu, čímž byl tank vyřazen. Pak pobil posádku (protože to třeba bylo v noci) hned jak po jednom vylézala z tanku...

            Vím, že to zní fantaskně, ale určitá možnost, že by se to stalo existuje.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit