Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • cau,uz funguji animace jednotek v multiplayeru?chci to koupit ale hraju jen mp a bez tech animaci je to o nicem,diky za info
  • C5 je naprosto super. A co se týče debaty s AI protíivníky a jejich inteligencí, tak co mohu soudit na nejvyšší obtížnost, dá mi to vždycky pořádně zabrat a rozhodně si nestěžuju na to, že by to nebyla žádná výzva
  • Civ V nemá Hot seat multiplayer?
  • Ahoj, také bych rád přidal svůj dojem. Já hrál jedničku (která byla tehdy úplně boží) - protože tehdy prakticky co hra to originální unikát. Potom jsem už neměl moc času na pokračovatele a navíc civ 3 mně docela odradila. Takže pokud mám posoudit Civ1 a Civ5 :))) - Civ 5 jde bezesporu cestou zjednodušení ale, narozdíl od plno šťouralů si nemyslím že by šla cestou snížení hratelnosti, která je na celkem dobré úrovni.
    To že co políčko to jedna jednotka považuji za plus, v jedničce jste také mohli středověkým kanónem zničit bitevní loď (což mně tak cca před 15 lety dost rozlobilo :)) beru to jako takový kolorit, jak už zde někdo uvedl. Jinak prakticky všechno zůstalo stejné (zavlažování, doly, cesty, vývoj jednotek, budovy - a jejich cena údržby) jako v jedničče a plus byl přidán líbivý kabátek. Systém přidělování zdrojů na peníze, produkci a science považuji za vybalancovaný a dobrý. Chybí mi více diplomacie (ale pokud si pamatujete na jedničku, kde byli Lincolnovi poradci Hunové nebo nějaký křováci) tak určitá míra nelogičností ve hře vlastně zůstává stále...
  • Toto je recenze? Myslím, že po letech budu hledat jiný herní server. Není to první recenze kvalitou odpovídající textu od žáka osmé řídy základní školy. *9*
  • Hoho, tvrdit něco o dobré inteligenci je pěkná absurdita. Umělá inteligence je absolutně TUPÁ, a to nedejbože na mapě "Archipelago" (kdo chce vyhrát na Deity ať to zkusí na ostrovech, úplná pohoda).
    Pro ty co si dělají iluze (například autor článku) to zopakuji: Umělá inteligence je absolutně blbá: nezvládá pathfinding, nezvládá jakoukoliv taktiku na těch nových hexech, není žádnou výzvou. Hledat geniální počin v tom, že dlouhodobý spojenec pošle osadníka přes půl mapy aby založil město v centru mé říše a přerušil tak obchodní cesty... no to je zoufalost. Stejně jako obdivovat že AI odevzdá půlku svých měst a hledat genialitu v tom že mi to zbořilo ekonomiku? Města snad spálím do základu (jako bych to dělal při normálním dobývání) a jedu dál.
    Totální většina budov je k ničemu - není důvod je stavět. Naopak když je někdo začne stavět, může se rozloučit s dobrou ekonomikou a velkou říši, a často i s vítězstvím. Nejlepším příkladem je počítač: sám staví velké kulové :-)

    V Civ 5 je spousta dobrých nápadů ale celkový koncept je odfláknutý. Možná po půl roce patchování a vyvažování pravidel (zatím ty patche řeší nějaké padání hry - což se mi mimochodem zatím nestalo) to bude lepší.

    Nakonec ty co si to přesto koupili pozvu do české skupiny na steamu:
    http://steamcommunity.com/groups/civ5czsk
    Třeba se tam utkáme spolu...
    • Tam patch nepomůže, čekal bych spíše na datadisk, ten by mohl hru zlepšit, případně nabídnout komunitě k moddingu. Datadisk BtS vylepšil dokonale Civ4 ... jen je škoda že po těch letech nerozvinuli myšlenku té cesty k alfa centauri ... sice tu byl nástit master of orion či hra alfa centauri ... ale mohli by udělat takové propojení těch dvou her, že na zemi dohrajete a nejbližší hvězdy mimo SOL by bylo pokračování proti jiným emzákům ...
      No nic, nebudu lamentovat, jdu si dát CSko :)
  • Civ V jsem nehrál tak nebudu předčasně soudit. Chci si ji jít dneska koupit. Vztah množství surovin versus množství jednotek a poplatky za údržbu surovin jsou kroky správným směrem, které dělají hru reálnější. Bohužel ty ostatní věci znějí mým uším dost hrůzostrašně :-). Přinejhorším budu brát koupi V, jako další dík za IV se kterou jsem byl maximálně spokojen.
    • Souhlas - mám 4 zdroje železa, takže můžu mít 4 swordsmany - to se mi líbí. A poplatky za cesty jsou taky dobrý. Akorát nevím, co si mám myslet o tom, že se nemusí připojovat cestou suroviny... to je takový divný.
      • Ty suroviny mají nožičky a přijdou samy až do města :)
      • Ano az na to, ze to zelezo je potreba prave jen na ty swordsmany a katapulty. Tazke ho pak mate nevyuzitelny prebytek a bitevni lode, torpedoborce a dalsi se asi stavi z bambusu. Dobry napad, ale naprosto stupidne provedeny...
        • Bambusové ponorky jsou nejlepší, proto jsou v režimu stealth :) možná měli udělat něco jako ze sytleru, za toto kolo jsi schopen natěžit tolik surovin a určité množství surovin budeš potřebovat na výrobu jednotky ... třeba na stíhačku 5 hliníků, 1 kaučuk, 1 ropa, 2 železa, 4 uhlí a údržba by byla třebas 1 ropa za tah a 1 hliník a 1 kaučuk za 10 tahů, ale ty doly by museli poskytnou více než jen jednu vytěženou jednotku ... takto to udělali částečně a tím to *12*
    • "poplatky za údržbu surovin jsou kroky správným směrem"

      měl jsem samozřejmě na mysli poplatky za údržbu infrastruktury *4*
  • Jak jsem psal, stragie s pořadovým číslem 5 a vyšší končí fiaskem ... (sýtleři, homam) a nyní i civilizace ... neříkám, že se musí dát kvadrilion jednotek na jedno políčko, ale v pozdější fazi se vylodit je dost velký problém ... trochu je tam i nelogičnosti, že banda šavelníků na koni dokáže zničit těžce opancéřovaný vrtulník :) Nebo stádo slonů zničí tankový prapor, či obyčejná pěchota zdecimuje výsakáře (v překladu by to bylo červené barety - jednotky komanda) - další zajímavost v boji je, že legionáři opevnění ve městě bez problémů dokáží poškodit nevidtelný bombardér - Docela je neodpovídající, když se přepne výroba na wealth, protože dojde k převodu jen 10% štítů, což je jen pár fufníků. Další hloupost, která vadí při boji (s cílem totálně zničit soupeře) a máte třeba pár tahů do adopce nové social policy dojde po anektaci pár měst ke zdvojnásobení počtu bodů, které je třeba dosáhnout pro získáni politky. Podobně nesmyslné pravidlo je uplatněno pro stavbu speciálních budov, pokud některou z nich chcete postavit, musíte mít ve všech městech budovy podřízené (v případě oxfodské university musíte mít ve všech městech knihovnu a universtiu) ... tudíž národ s 5 městy ji postaví mnohem dříve, než národ s 50 městy. V civ 5 se nedají ani nastavit daně, prostě nic ... celá hra je zpomalená atd. Btw pochopili jste stavbu rakety, já udělal veškeré moduly, ale do hlavního města jsem mohl poslat pouze jednu a nenašel jsem nic jako položku smontuj raketu. Zjistili jste, jaká pozitiva přináší výzkum future technology? Snad jen to dělá podprahovou reklamu, aby lidi měli rádi křováka bushe :) - Popravdě si raději zahraji milionkrát civilizaci 4, než se ještě někdy pustím do V.
    Jen tak jsem si chtěl vyzkoušet debug mode, ale je nepřehledný, ve verzi 4 byl naprosto dokonalý a přehledný.
    Velké zápory: 1) Je to jen oprášená PC verze konzolové varianty civilizace 2) Na Eshopech je možno pořídit kvalitnějšího předchůce za zlomek ceny.
    Celkové Resumé: 2 body z 10 (1 za úvodní video s dokonalým audiem a 1 za krátkost hry - až ji dohrajete, už ji znovu chtít hrát nebudete) - Raději jděte s přítelkyní na procházku, či večeři.
    • sorry, jsem asi pomalejší... Jak tedy postavím tu raketu? Díky předem.
    • Ja osobne se chystam vyzkouset economy mod, co mimo jine upravuje ten nesmysl, ze wealt prida jen 10% takze v realu vydelate vic trenavanim a ruseni scoutu. Samozrejme toho meni mnohem vic, treba ze kuze z dobytka se da pouzit jako kozene brneni na jednotky, nebo ze prohledani hodne ruin neudela z vasi jednotky riflemena roku 2000 BC a hafo dalsich veci. Viz http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=385224 Opravdu by mne zajimalo, jestli to nekdo testoval, nebo uvedeni testeri jsou jen nahodne vybrana jmena.
    • Mno, že lučišník zničí tank, je klasická absurdita, která se táhne už od první Ciky - a popravdě mě to teda ani za mák nevadí - takže nerelevantní argument.
      Výroba na wealth - myslím, že to je balancing protože vzrostal úloha peněz oproti dřívějším verzím( a BTW kladívka, ne štítky;) )
      Potřebné body na social policy a speciální budovy - myslím, že je to taky balancing - vyber si, buď budeš warmonger, nebo budeš agresivně expandovat a nebo budeš zvelebovat svá města a rychleji nabírat social policies.

      Future tech - kdyby jsi měl originálku, tak by sis určitě prohlídl krásný vytištěný tech tree, nebo manuál a tak bys věděl, že každý výzkum future tech přidává ke konečnému score a jinak žádné bonusy nemá.
      Science victory - viz. manuál: Once a part has been constructed, order it to move to your
      current capital. When it arrives you’ll be asked if you want to add it to your space ship.

      Takže Civ IV si klidně hrej, protože je fakt dobrá, ale pokud chceš hanět V, tak si ji nejdřív pořádně zahrej, popřípadě přečti manuál, nebo fóra.
      • Popravdě: nejsem čtivka, pokud chci hrát hru, tak chci hrát, nechci simulátor jaderné ponorky pro one man show ... každopádně jsem v životě neviděl reálnou situaci, že by jezdec na koni vybaven šavličkou dokázal sundat hind :)
        V Civilizaci 4 BtS jsem si vystačil jen se dvěma tančíky a kosil jsem nepřátele ... tady mě srovná tankový prapor křovák zakempený ve městě :)
        Future tech by měla přinášet bonus do hry, ne do skore, nebo by to pak nemělo již obtěžovat, že byla vynalezena, když je pak pořád dokola každý tah.
        Nevím jestli zrovna je economy balancing, že nemohu nastavit daně, udělat panáčka výběrčího daní je to děs.
        Docela chybí špionáž ...
        Ale pamatuji si na tři vychytávky z civilizace 1 - železnice se dala stavět i na moři, jednotky se po železnici mohli přesunout během jednoho tahu přes celý kontinent a diplomat dokázal samotným opuštěným jednotkám zatopit :)
        Ohledně ekonomiky, nedělal bych kverulanta, kdyby zachovali model ze 4, kde se dá bez problémů mít příjem 4000 za tah co jde do kasy (30%), to pak neřeším, kolik mě stojí údržba armády ... ale abych v roce 2200 měl ze 30 měst příjem 100 fufníků, to je docela krutý ... skoro mi to přijde, že ekonomický model vymysleli k této hře jedničky nečas, drábek, kalousek, řebíček, bárta, parkanová a tupohlávek :) ... možná ta údržba armády je tak drahá, že si velitel praporu dává do nákladů horské kolo a relaxační zájezdy hehe :)
      • Jo a s přítelkyní jsem byl na večeři včera a nebyla to výjimka - to jen pro šťouraly, kteří by chtěli rejpat, jestli jsem nějakej pařan-krtek ;)
  • Uf ta recenze mi dala ale zabra.....(sarkasmus) začátek dobrý :), ale pak číst víc jak pulku celý recenze příbeh otom jak na mě útočí songhai je pekná blbost ! protože mi to neřekne nic.

    Hru mám co vyšla a zpočátku mě bavila, ale bojová část hry mě znechutila. To co tu vychvalujete bych dal jako zápor.
    Zatím sem nenašel hru, která by porazila Master of Orion 2 to je ta nejlepší 4x hra co existuje
  • ako velky fanda Civ serie som si CivV kupil hned prvy den, citam tu vo forach o tom ze tam je kopec bugov, mne az na jeden crash zatial vsetko bezi OK. Jasne ze je tam kopec zjednoduseni ako hluposti - ako napr. nemoznost vymenit mapy s inymi narodmi alebo to ze chybaju klasicke narody ako napr. Spanieli ale zase system bojov hodnotim velmi pozitivne. Omnoho viac musim rozmyslat o umiestneni jednotiek o vyhodach terenu a podobne. V starych Civ so na-stackoval hromadu jednotiek do mesta a bol klud. Tu to nehrozi - cize toto hodnotim kladne. Hru som skusal na DX9, 10,11 a v 10-11 je rychlejsia - hlavne nedoskakuju textury ako v DX9. Jedine co mi vadi je pomalost NEXT TURN v pokrocilom stadiu hry. Napr. okolo 1800 ked mam 20 mest, a dalsich asi 30 vidim na mape, koniec tahu na E8500-3.16Ghz+4GB+Win7 trva niekedy aj minutu co je dost otravne... kazdopadne nevidim to tak tragicky ako poniektori. 9/10 je mozno vela ale myslim ze 7-8/10. takze tolko odo mna :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit