Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Toto je recenze? Myslím, že po letech budu hledat jiný herní server. Není to první recenze kvalitou odpovídající textu od žáka osmé řídy základní školy. *9*
  • Hmm, ja asi hraju jinou hru. AI je TUPA az to boli. I pri peti as sestinasobne prevaze neni schopna prorazit moji obranu. Strategie porad stejna, nechat je rozbit o obranu a pak obsazovat jedno mesto za druhym. Invaze po mori? Dobry napad, az na to, ze AI posle sve jednotky primo pred moje bitevni lode a torpedoborce. Navic diky systemu 1 UPT AI ani neumi poradne presouvat sve jednotky. Sakra AI si ani neumi spocitat, ze kdyz nekam posle jednotku, tak ji v pristim tahu sejmou moje katapulty/dela i kdyz je musi videt. Diplomacie? Co to? To ve hre je? AI se na vas nastve, nekdo jiny ji dobije, vy ji za 2000 let po te osvobodite a hadejte co? Porad jsou na vas nastvani, protoze jste se pred 2000 lety nepohodli! To si nekdo dela srandu. Nebo pozadate AI o pakt spoluprace, posle vas do pryc a v dalsim tahu Dobry den, nechteli byste uzavrit pakt spoluprace? Ee, wtf? Dalsi "vychytavka" globalni happines. Opet nejvetsi blbost. Jaky vliv asi bude mit na moralku lidi v Praze otevreni noveho divadla v Ostrave? Ano, nulovou. Ale ne, tady jsou vsichni v risi stastni, ze jste v prdelakove na druhem konci rise postavili divadlo. Ruku v ruce s tim jde dobyvani mest. Kdyz v nem date loutkovou vladu, tupa AI stavi budovy jako kasarna, ktere jsou vam k nicemu a jen uziraji z rozpoctu. Kdyz je anektujete, jsou z toho vsichni na prasky nez za 40+ tahu postavite soud. A soud je jedina budova, co se neda koupit. V relau tak vsichni hraci mesto proste zbouraji. Zabiti tisicu nevinnych lidi evidentne vasim obyvatelum nevadi. A kdyz uz je rec o budovach, maji tak smesne bonusy v porovnani s tim, co stoji, ze 90% z nich nikdy nepostavite, jinak se zruinujete. Prikladem jsou kasarna, sypky a dalsi. Na co kasarna, kdyz jednotky temer neumiraji, takze se vycvici samy? Na co sypky, kdyz musite OMEZOVAT rust mest, jinak mate celou populaci nestastnou a na prasky? Doporucuji si precist http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=384268 Bylo to prevzato i na oficialni fora Civ 5. Zkratka Civ 5 se totalne nepovedla. Od odflaknuteho testingu, pres bugy po nesmyslne zmeny v konceptu. Ode mne tak 5/10.
    • nic nema na master of orion 2....jinak k civ 5 mam jí legalne a bavila me jen asi tyden....dobre utraceny penize :d ale soudil sem podle dema kdyz sem kupoval njn mel sem si radis stahnout piratskou verzi a zkusit ji alespon bych si nekupoval takovou hru snad tam teda bude s patchem ten hot seat !
    • mainstream zabil zase jednu hru, hlavně mě fascinuje jak dlouho trvá jeden tah navíc, když mapa je prťavá, co se počítá jinýho než AI, který stojí za houby..
      • Protoze AI misto vice jednotek v jednom stacku pocita pohyb vsech jednotek zvlast. Navic je presouva PORAD i kdyz se nic nedeje. Moje jednotky sedi na hranicich a AI je furt presouva sem tam a v dalsim tahu zase tam a sem :-(
    • s většinou musím soulasit, oproti předchozím dílům je to opravdu ořez jako *12* těžko říct jestli je dobré srovnávat pětku s předchozím dílem, je to stejné jako v autě, každá třída má své plusy a mínusy, řekl bych, že tento díl bude spoléhat právě na datadisky, představte si, kdyby udělali nadupanou hru a co pak dál, dalších x let čekání na šesté pokračování ? Mě hra zaujala svou lehkostí, hodně věcí postrádám, ale určo ji nezkoumám do detailů, po práci zasednu a bez většího myšlení mohu hrát, to mi vyhovuje *1* myslím, že postupně datadisky doplní co tam momentálně není. Zatím je to prostě pokračování, u kterého jsem zvědav, co bude na konci páté řady *3* Doufám, že šestka bude a že Civilizace neskončí ! Ode mne má hra řekněme 7/10
    • Já si nemůžu pomoc, ale mě to stejně baví :)

      BTW zjistil jsem, že je lepší hrát na vyšší obtížnosti, než jsem byl zvyklej.
    • Žádný profesionální recenzent by to nenapsal líp. Je vidět, že umíš přemýšlet. Bod.
  • Hoho, tvrdit něco o dobré inteligenci je pěkná absurdita. Umělá inteligence je absolutně TUPÁ, a to nedejbože na mapě "Archipelago" (kdo chce vyhrát na Deity ať to zkusí na ostrovech, úplná pohoda).
    Pro ty co si dělají iluze (například autor článku) to zopakuji: Umělá inteligence je absolutně blbá: nezvládá pathfinding, nezvládá jakoukoliv taktiku na těch nových hexech, není žádnou výzvou. Hledat geniální počin v tom, že dlouhodobý spojenec pošle osadníka přes půl mapy aby založil město v centru mé říše a přerušil tak obchodní cesty... no to je zoufalost. Stejně jako obdivovat že AI odevzdá půlku svých měst a hledat genialitu v tom že mi to zbořilo ekonomiku? Města snad spálím do základu (jako bych to dělal při normálním dobývání) a jedu dál.
    Totální většina budov je k ničemu - není důvod je stavět. Naopak když je někdo začne stavět, může se rozloučit s dobrou ekonomikou a velkou říši, a často i s vítězstvím. Nejlepším příkladem je počítač: sám staví velké kulové :-)

    V Civ 5 je spousta dobrých nápadů ale celkový koncept je odfláknutý. Možná po půl roce patchování a vyvažování pravidel (zatím ty patche řeší nějaké padání hry - což se mi mimochodem zatím nestalo) to bude lepší.

    Nakonec ty co si to přesto koupili pozvu do české skupiny na steamu:
    http://steamcommunity.com/groups/civ5czsk
    Třeba se tam utkáme spolu...
    • Tam patch nepomůže, čekal bych spíše na datadisk, ten by mohl hru zlepšit, případně nabídnout komunitě k moddingu. Datadisk BtS vylepšil dokonale Civ4 ... jen je škoda že po těch letech nerozvinuli myšlenku té cesty k alfa centauri ... sice tu byl nástit master of orion či hra alfa centauri ... ale mohli by udělat takové propojení těch dvou her, že na zemi dohrajete a nejbližší hvězdy mimo SOL by bylo pokračování proti jiným emzákům ...
      No nic, nebudu lamentovat, jdu si dát CSko :)
  • Civ V jsem nehrál tak nebudu předčasně soudit. Chci si ji jít dneska koupit. Vztah množství surovin versus množství jednotek a poplatky za údržbu surovin jsou kroky správným směrem, které dělají hru reálnější. Bohužel ty ostatní věci znějí mým uším dost hrůzostrašně :-). Přinejhorším budu brát koupi V, jako další dík za IV se kterou jsem byl maximálně spokojen.
    • Souhlas - mám 4 zdroje železa, takže můžu mít 4 swordsmany - to se mi líbí. A poplatky za cesty jsou taky dobrý. Akorát nevím, co si mám myslet o tom, že se nemusí připojovat cestou suroviny... to je takový divný.
      • Ty suroviny mají nožičky a přijdou samy až do města :)
      • Ano az na to, ze to zelezo je potreba prave jen na ty swordsmany a katapulty. Tazke ho pak mate nevyuzitelny prebytek a bitevni lode, torpedoborce a dalsi se asi stavi z bambusu. Dobry napad, ale naprosto stupidne provedeny...
        • Bambusové ponorky jsou nejlepší, proto jsou v režimu stealth :) možná měli udělat něco jako ze sytleru, za toto kolo jsi schopen natěžit tolik surovin a určité množství surovin budeš potřebovat na výrobu jednotky ... třeba na stíhačku 5 hliníků, 1 kaučuk, 1 ropa, 2 železa, 4 uhlí a údržba by byla třebas 1 ropa za tah a 1 hliník a 1 kaučuk za 10 tahů, ale ty doly by museli poskytnou více než jen jednu vytěženou jednotku ... takto to udělali částečně a tím to *12*
    • "poplatky za údržbu surovin jsou kroky správným směrem"

      měl jsem samozřejmě na mysli poplatky za údržbu infrastruktury *4*
  • Ahoj, také bych rád přidal svůj dojem. Já hrál jedničku (která byla tehdy úplně boží) - protože tehdy prakticky co hra to originální unikát. Potom jsem už neměl moc času na pokračovatele a navíc civ 3 mně docela odradila. Takže pokud mám posoudit Civ1 a Civ5 :))) - Civ 5 jde bezesporu cestou zjednodušení ale, narozdíl od plno šťouralů si nemyslím že by šla cestou snížení hratelnosti, která je na celkem dobré úrovni.
    To že co políčko to jedna jednotka považuji za plus, v jedničce jste také mohli středověkým kanónem zničit bitevní loď (což mně tak cca před 15 lety dost rozlobilo :)) beru to jako takový kolorit, jak už zde někdo uvedl. Jinak prakticky všechno zůstalo stejné (zavlažování, doly, cesty, vývoj jednotek, budovy - a jejich cena údržby) jako v jedničče a plus byl přidán líbivý kabátek. Systém přidělování zdrojů na peníze, produkci a science považuji za vybalancovaný a dobrý. Chybí mi více diplomacie (ale pokud si pamatujete na jedničku, kde byli Lincolnovi poradci Hunové nebo nějaký křováci) tak určitá míra nelogičností ve hře vlastně zůstává stále...
  • C5 je naprosto super. A co se týče debaty s AI protíivníky a jejich inteligencí, tak co mohu soudit na nejvyšší obtížnost, dá mi to vždycky pořádně zabrat a rozhodně si nestěžuju na to, že by to nebyla žádná výzva
  • cz/sk skupina na steame:
    http://steamcommunity.com/groups/civ5czsk
  • Civ 5 je naprosto uzasna hra, a to ve vsech smerech. plne souhlasim s 9/10.
    hrajeme to ted ve trech v multilpayeru a koncivame vzdy kolem 3 hodiny ranni :)
  • Přestal jsem číst poté, co jsem narazil na výraz "Civka". Debila ze sebe dělat nenechám.
  • Nahodou nova Civka je super. Libi se mi prepracovani na HEX a hlavne omezeni poctu jednotek na policko. Dalsi drsnou veci jsou omezene strategicke zdroje, proste parada. Cela hra je pak mnohem rychlejsi, prehlednejsi a zabavnejsi nez u IV. Myslim si ze pokud chcete hardcore civilizacni hru tak zkuste Hearts of Iron (doufam ze se to tak jmenuje) a pak jeste jednu podobnou. Jinak recenze je fakt hruza. Vypada to jako by to mel zaple pul dne + ten infantilni popis... Par veci co se mi moc libi jsem uz vypsal vyse. Co se mi moc nelibi je nedotazenost nekterych prvku. Mestske staty mohli byt vyuzite lepe, takto je to celkem o nicem a hodi se snad jen pri hlasovani UN. Taky generovani pozice na mape svete mi neprisla moc nahodna. Z peti her jsem byl 3x na jednom startovnim miste a 2x na dalsim. Taky chybjeji nejake scenare pro zacatek jako u IV. To je velka skoda protoze me bavili, tak snad brzo nejake vytvori fans.
    • S tím generováním pozice, jde to nastavit při vytváření hry v záložce advanced. Když to není zaškrtlé hra pak polohu rozděluje podle druhu civilizace
    • Naopak bych rekl, ze mestske staty jsou docela dobry napad - ozivuji hru. Nektere je vyhodne dobit, s nekteryma je ale skutecne poradnej boost uzavirt alianci. Zejmena s tema, co jsou ve statusu jako "Marritime", ty kdyz mate na Ally, tak vam v zavislosti na dobe posilaji DO VSECH mest furu zradla a vy v nich muzete dat na produkci treba zlato. V reinasance era, ku prikladu, kdyz mate jako Ally s nejakym statem co je Maritime, tak dava 5 zradla kazde kolo do vaseho kapitolu a 3 do vsech ostatnich mest. Udeljte to se trema a o zradlo se nemusite vubec starat a vsechno cpat do zlata, vedy, kultury, produkce ...
    • On možná bude problém v tom, že Civilizace založila žánr hardcore strategií, proto se na ní teď tak nadává.
      Já jsem si teda vyzkoušel demo a nepřesvědčilo mě, předchozí díly jsou daleko, daleko lepší.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit