Přejít na výpis diskuzí

Civilization VI: Rise and Fall – recenze

23.2.2018 20:38
Václav Pecháček 11 příspěvků

Vždycky je fajn číst si o hrách, které jsou buď naprosto výborné, nebo příšerně špatné. Bezbřehé nadšení umí být nakažlivé, nad nemilosrdnou kritickou popravou se zase člověk rád zlomyslně zasměje. Rise and Fall, první velký datadisk k Civilization VI, bohužel nespadá ani do jedné kategorie. Kdybyste...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Datadisk není úplně špatný, ale souhlasím s tím, že např. postihy v době temna jsou prakticky bezvýznamné stejně tak jako bonusy ve věku zlatém nebo dokonce věku heroickém. Přitom toto mělo být největším přínosem. Pokud se ocitnu v době temna, měl bych mít zpomalený výzkum, slabší ekonomiku, apod., jenže nic takového se nekoná. Pouze ztmavne obrazovka a máte nějaké menší postihy. Je to škoda. Emergency systém taky funguje podivně. Přesně tak jak se to píše v článku. Sice vám skoro všichni vyhlásí válku, ale téměř nic se neděje. A to hraji úroveň Císaře nebo Nesmrtelného. V předchozích civilizacích byla např. možnost, že pokud jste obsadili hlavní město dominantního národa, došlo k občanské válce a k rozpadu jejich říše na dvě části. To přece smysl mělo. Teď hlavně musíte hlídat loajalytu především v dobytých městech, to je asi největší problém, který se však dá za pomocí guvernérů zvládnout. A pokud ne, vzbouřené tedy svobodné město opět dobijete a úplně zničíte. Za mě je tedy přínos datadisku hlavně v podobě nových národů. *9*
    • když si vzpomenu na revolutions mod ke čtyřce , kde se revoluce šířila jako požár rychle do dalších měst, v městech zasažených revolucí se vzbouřila posádka, loajální jednotky co zůstaly ve městech byly poškozené na 2/3 životů a do toho města hořela takže 0 obrana proti útokům nově vyspawnovaných rebelů zvenčí a každý kolo se k tomu přidávala další a další města, dokud jsi jim se skřípánim zubů nepodepsal samostatnost, tohle dokázalo položit i slušně rozjetou říši, ale na Civ 6 asi moc málo casual :/
  • Recenzent píše, že je na jednu stranu určitě lepší Rise and Fall mít než nemít, ale také že nové mechaniky odkrývají více slabiny AI. Vzhledem k tomu, že slabá AI byla největší slabinou šestky, přijdou mi obě tvrzení jako protikladná. Oslabování už tak slabé AI kvůli pár novým mechanismům mi určitě nestojí. Datadisk je tak, zdá se dobrý jen pro ty, co hrají proti živým protihráčům.,
  • Mně to připomíná šestku jako celek. Z hraní šestky mám dojem, že můžu dělat míň věcí, než ve čtyřce, ale všechno je složitější. Systém distriktů, jedna jednotka na jedno políčko, kombinování stovky kartiček politik... hm... je to pořád stejná Civilizace, akorát je všechno větší opruz. Z šestky nemám pocit, že bych za všechnu tu práci navíc dostával něco, co by čtyřka nenabízela v mnohem efektivnějším zpracování.

    Můj dojem je, že do čtyřky se Civilizace vyvíjela, přibývaly možnosti, systém byl komplexnější. Od čtyřky dál se série podle mě mele v kruhu a jen různě přehazuje existující prvky a různě je zjednodušuje nebo komplikuje - ale přínos celkem nula.
    • Prinosy v petce jsou pomerne velke. Zavedeni placni cest a vubec pohyb po mape je vyresen mnohem lepe a uz nedochazi k tem zverstvum jako ve starsich dilech, ze celou mapu pokryvaji koleje atp.
      Stejne tak system boju je udelan lepe, ale chapu, ze lidem, ktere bavi jenom budovani to nemusi moc vonet, protoze zejmena v MP muzou dostat poradne na zadek *3*
    • mě se hodně líbilo už od pětky zavedení jedný jednotky na pole protože to přineslo konečně taky možnost taktizovat v bitvách, bohužel už v pětce nedokázali napsat AI který by s timhle systémem dokázalo fungovat. na šestku jsem se těšil protože jsem tak nějak doufal že za těch pár let se jim podařilo tu AI vylepšit, ale bohužel opak je pravdou a co jsem tak pochytil tak to datadiskem nijak nevylepšili *9* .

      stejně tak mi přišlo že v šestce rozdrbali i takovou věc jako je uživatelský rozhraní - kdy mi hra zabírá obrazovku hromadou nesmyslných/zbytečných info a k tomu důležitýmu se buď musím dostat na několik kliknutí nebo to tam ani vůbec není. Takže vlastně o svym imperiu nemám ani přehled abych to moh pořádně řídit ....ale díky tupý AI to vlastně člověk nijak řídit nemusí a ono to roste samo *6*

      a když mají takhle rozbitý samotný základ hry tak mě datadisk který do toho nacpe ještě další mechaniky tak nějak nezajímá
      • Existuji mody pro Civ5, kde je AI dost silna a hraje mnohem podobneji jako clovek. A potrapi dobreho hrace i na Kinga a to ma AI vypnute cheaty na vyrobu vyzkum atd.
    • Ja jsem tuhle hral zase nejakou novou strategickou hru ala Diplomacie. Bylo tam tisice nastaveni na vedeni zeme - politika, dane, ministri, vsechno dohromady a bylo toho tolik, ze to bylo kontraproduktivni. Ze jakoby to melo styl slozite nastavovaci hry, ale hrac se v tom nevyznal. Z tohoto zamysleni vyplyva, ze neni umeni do hry zaradit spoustu moznosti, ale vybrat jen to nejdulezitejsi a tak jednoduche, aby to nebylo moc slozite a bylo to zabavne. To je kumst.
  • Hehe co to recenzent pise za nesmysly? Hral vubec nekdy civilizaci? Ze civilizace na poslednim miste ma moznost se vratit do hry? to je prece nesmysl. Ja jsem hral civilizace hodne dlouho a vitezstvi dane civilizace bylo zavisle na terenu, kde zacinala - na pousti je to horsi nez na grassland, pak to zaviselo na tom jestli bojovala s druhou civilizaci nebo ne (to je zpozdeni ve vyvoji) a jake mela moznosti obchodu s ostatnimi civilizacemi (vymena technologii apod.). Jakmile zacala nejaka civilizace zaostavat hned na zacatku nebo v prubehu hry, vetsinou se to s ni uz tahlo az do konce. Nejake moc velke skoky nikdy nebyly mozne, nebo se mylim?
  • Rise and Fall je podle mne horsi nez Gods and Kings i Brave New World. Mechaniky, ktore prinasi jsou zajimave, ale nedotazene. A v tom je problem. Guverneri maji bonusy nic moc, u emergencies je problem, ze AI spoluhracum se jednoduse neda duverovat. Lojalita taky potrebuje jeste doladit (kdyz dobyvate nepratelske mesta, tak je az moc snadne aby se od vasi rise hned oddelili)... Navic se mi vyber novych narodu ne zrovna moc libi. Hlavni problem, teda AI tenhle datadisk vubec neresi...

    P.S. Myslim, ze Civilizace by si mohla vzat priklad z EU4 nebo CKII ohledne diplomacie a valek. Uz bych konecne rad vedel proc mne soused poslal nejprve 10 otravných delegaci a pak z niceho nic Denounced. Wargamer je uz asi evergreen tehle serie...
  • Coffin.Corner
    Je fakt, že s tímhle datadiskem už nemůžu ignorovat náboženství, protože mě v základu strašně iritovalo nekonečné spamování náboženských jednotek od sousedů. Ale jsem rád že se konečně vrátila možnost zabírat města bez boje jako ve čtverce.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit