-
"Asi těžko najdeme někoho, kdo by mohl oponovat faktu, že si Bleszinski skutečně zaslouží pauzu. Kdo sleduje jeho Twitter a případně články v dalších médiích, ví, že hrami žil čtyřiadvacet hodin denně po dvě dekády. Nebál se publicity, včetně té negativní, nebál se jít s kůží na trh a i když vás někdy mohl pořádně rozčilovat, museli jste ocenit, že se nesnaží schovávat za pozitivní a zlehčující PR fráze. Možná občas až příliš využíval svou image geeka, který se stal velkým vývojářem a přitom neztratil část své „geekovitosti“, ale to už patřilo k mediálnímu obrazu... Je skoro s podivem, že pocítil touhu po pauze až teď, mnozí by „vyhořeli“ mnohem dřív. "
Evidentne o nom h*vno vies -
Tohle jsou lidé co si splnili svůj americký sen. Ukazuje to že když je člověk schopný, má ideu a víru v sebe sama - a třeba i trochu arogance - může to dotáhnout hodně daleko a být relativně brzo za vodou. Což neznamená že re-start se mu musí povést. Viz Steve Jobs, který založil Apple- byl vyhozen - založil Next - málem krachnul - vrátil se do Applu - dovedl ho znovu na vrchol. Upřímně, tohle by se mi líbilo, dělat to co mě baví, čemu věřím - a třeba na tom i zbohatnout... CliffyB nebo zakladatelé Bioware jsou prostě lidé co tenhle osud měli... A to jsou zrovna ti dva týpci z BiWa lékaři... Ostatně podobně (jen samo ve skromnějších poměrech daných mj. i dobou) měl třeba Jiří Šlitr. Prý řekl po promoci na právech tatínkovi: "Tady máš ten diplom který si tak hrozně chtěl" - a šel skládat muziku :)
-
ty jo, tu bouchacku w Warhammeru 40.000 chci!
-
-
Kdepak to je plastová atrapa tý trapný zbraně z gears of war. Myslíš že by jí ta muší váha jinak unesla? neblázni
-
It's only a model!
-
-
kdepak, to je zbran od Chaos Terminatoru :D http://www.modelbits.co.uk/images/chaos_terminator_combi_melta.jpg
-
-
Patsy disagrees
http://img213.imageshack.us/img213/9774/python1jz4.jpg -
Ani si je nemusíš dávat vedle sebe a vidíš, že se liší. Jediný společný prvek mají tu pilu...
-
-
ano, prvek ktery se vyskytuje v desitkach dalsich.. oh wait
-
-
-
-
To je bouchačka z Gears of War. http://images.wikia.com/gears/es/images/1/19/Lancer.jpg a http://fc09.deviantart.net/fs48/f/2009/228/7/3/Cliff_Bleszinski_with_Lancer_by_Leviathan187.jpg
-
-
urcite miri do 2k czech, kdyz ted vyhodili jejich reditele :D
-
http://www.stumbleupon.com/su/1HVh13/www.gamesindustry.biz/articles/2012-10-04-creative-director-departs-bioware
A další z Bioware -
-
Tak sice nejde o veterána Bioware, který by dělal na něčem jiném než na SWTORu, přesto je to smutná zpráva...
-
-
Na té fotce vypadá jako by šel točit gay porrno *1*
-
-
20 let prvotřídní práce v herní branži a tohle je jediný, co jsi ze sebe schopnej vyblejt? Trotle pubescentní.
-
-
No, tak to by se mohl konečně Epic vrátit na PC s Unrealem, protože, jak známo, CliffyB PC opovrhoval a celý Epic se tak přesunul pouze na konzole a UT3 byl celkem propadák, stejně jako nedodělaný GoW na PC (zpatlaný ještě díky Games for Windows službě). Tak snad zas bude o Epicu slyšet.
-
-
"Konečně"? Ty debílku, díky Blezinskimu je EPIC tam, kde je a máme jednu z nejlepších herních trilogií vůbec. O EPICu je slyšet víc než dost.
-
-
UT, UT2003, UT2004 a UT3 není trilogie, josu to tři díly, i když UT2003 zavrhli a dělají, že neexistovala - takže se to svým způsobem dá pokládat za trilogii. UT3 byla ale spíše takové hratelné techdemo, které už přehlednost jednoduchost a hratelnost UT postrádalo.
A pokud myslíš Gears of War, tak si prosím povšimni, že píši o návratu Epicu k PC, GoW je konzole-only. Ano, na konzole CliffyB přinesl hry, začal se na ně orientovat celý Epic a na PC se jen plivalo, stačí si dohledat v podstatě jakýkoliv rozhovor s CliffyB, týkající se, byť okrajově, PC. Takže ano, konečně. -
-
OMG, nepičuj už s tím Útéčkem.
-
-
OMG, díky za upozornění. Úplně bych zapomněl na Unreal a Unreal 2. Nějakého nástupce Unrealu (ne U2) by to s dnešními technologiemi vyloženě chtělo. Takže ještě jednou pro pořádek:
Unreal, Unreal Mission Pack I: Return to Na Pali (také Unreal: Return to Na Pali), Unreal Tournament (také UT či UT'99), Unreal Tournament 2003 (také UT2003 či UT2k3, ze začátku také Unreal Tournament 2), Unreal 2: The Awakening (také Unreal 2), Unreal Tournament 2004 (také UT2004 či UT2k4) a nakonec Unreal Tournament 3 (také UT3).
Případně to mohu zrekapitulovat i podrobněji, bude-li zájem. -
-
Jo, ještě víc nám ukazuj, jakej jsi nepíchač.
-
-
-
nemyslim si, že za to může jen Cliff. Epic šel prostě tam, kde jsou peníze a ty už na PC platformě nejsou, Ameriku táhnou konzole.
I tak bych si Gears docela zahrál na PCčku, žádnej toaster doma nemám v současnosti:) -
-
V pořádku, nemyslím, že by za to "mohl" výhradně CliffyB, ale jak se právě uvádí, byl ikonickou postavou a jeho vyhraněné názory na CP mi nepřišli nikdy úplně košér. A vzhledem ke své pozici ve společnosti měl na toto téma určitě nějaký vliv. Bez jeho vlivu by se mohlo téma alespoň zlehka pomalu začít také přelévat k herní PC scéně.
-
-
-
-
-
Ja sa stavím, že sa spojí ďalším veteránom a do roka tu máme nové štúdio a oznámenú novú indie hru...a určite niečo old-school z kickstarteru
-
-
Ne RPG ale Jazz Jackrabbit 3!
-
"a určite niečo old-school z kickstarteru" - myslím, že Bleszinski opravdu nepotřebuje Kickstarter pro financování svých projektů :) Jsou v poněkud "jiné" finanční hladině :) Plus to není indie/ polozapomenutý/ nostalgii propadající vývojář.
-
-
tak ani Fargo snáď nebol na mizine, ani ľudia z Obsidianu...kickstarter je len cesta, ako hru nefinancovať ani z vlastného vrecka, ani z investora. A čo s novým štúdiom bude robiť ak nie indie? AAA titul podobný tým, aké sa roky tvorili v Epicu na Unreal technológii s týmom 150 ľudí? A nato fakt z vlastnej kapsy nedá nikto.
-
-
Obsidian na tom nebyl úplně dobře. DS3 byl propadák, Alpha Protocol taktéž. Jejich pověst byla docela pošramocena (mezi mainstreamovým publikem, mezi hardcore fandy jsou stále zboštělým studiem...) Věř, nebo, dokonce se objevili tací, kteří byli rozčarování z toho, že právě oni mají dělat na F:NV, strach měli hlavně ze zabugovanosti. A nepočítame-li opět hardcore fandy, kteří F:NV (podle mého zaslouženě) prohlásili za jedno z nejlepších RPG poslední doby, herní svět považoval F:NV za datadisk k F3, který se pouze svezl na úspěchu trojky... F:NV dokonce nedosáhlo na Metacritic požadované procentuální úrovně (je i za F3), což podle smlouvy Bethesdy a Obsidianu znamenalo, že nebudou prémie... Posléze museli Obsidiani brutálně propouštět a nikdo nevěděl, co bude dál... Jó, taky mě jejich pohnutý osud to pěkně s*re, vítej do klubu stepních vlků. No a najednou přišel kick-starter.
Fargo na tom byl bídně, měl plány na oldschool hru, s níž obcházel publishery, ale každej ho poslal do prd*le... O kickstarteru mluvil jako o jediné možnosti, jak svůj projekt uskutečnit... -
-
Me se od Obsidianu nelibila jedina hra , F:NV byl jakz takz ale jinak bida. Takze si myslim ze pokud meli nejaky financni potize , tak opravnene.
-
-
Důvody nelibosti?
-
Hm, a mě se líbil KOTOR2, Neverwinter Nights 2 a Fallout: NV (+ se těším na South Park a především Project Eternity). Takže si myslím, že pokud měli nějaké finanční potíže, tak neoprávněně.
-
-
-
Zrovna Obsidian na tom byl jednu dobu prý celkem mizerně a vůbec to nevypadalo růžově. O tom by byl schopen podat zasvěcené informace Cahir. Třeba se tu objeví.
ales.smutny:Placení vývoje hry z vlastní kapsy, i když třeba jen částěčně, se nemusí vyplatit. Viz naposledy případ Kingdoms of Amalur: Reckoning. Curt Schilling (známý a bohatý hráč MLB v důchodu) hru částěčně financoval z vlastní kapsy a div na tom neprodělal kaťata. -
-
Obsidianský core team (ten za F:NV) dělal na jakémsi óbrprojektu pro next-gen. Bohužel to smluvní strany někdy na začátku letoška nakonec odpískaly a Obsidian nedostal zaplaceno za poslední půlrok práce, zhruba, jestli se nepletu, padesátičlenné bandy. Většina těch lidí musela být propuštěna. Tohle byla po neúspěchu DS3 pro Obsidian velká rána. South Park je jejich v podstatě jediný projekt a kdyby ten nedopadl, budou muset kluci zase najet na rejži s kečupem a vyžírání drobků po větších studiích.
-
-
co vím, mělo to být něco jiného, zcela neznámého. i když osud osud WoT může být podobný.
-
To bude WoT. (Ten odpískanej projekt.)
-
-
No tady jde spíš o to, že on nebude potřebovat placení z vlastní kapsy. Jeho jméno mu v pohodě přihraje distributora i s týmem :)
Jednoduše, mne už trochu unavuje mýtus o Kickstarteru - který se pohybuje o pár nul jinde, než je produkce úspěšných tříáčkových designérů. Amalur byl polomrtvý (v jednu chvíli mrtvý) projekt neznámého týmu, tady mluvíme o něčem jiném :) -
-
Já bych byl teda s řečmi typu "od něj si to teda nemumím představit :-)" opatrný, CliffyB mi přijde jako dost kreativní člověk, který byl tak trochu nucen nosit takovou poloPR/polojakobyneformální masku. I ty GoW ve své době měly docela dost inovativních prvků, ta hra až z dnešního pohledu vypadá jako generický manshooter, protože přivedla na svět různé trendy, které se v této herní generaci často až nezdravě ujaly.
Zujala mě část Rossignolova komentáře na RPS:
Back when I reviewed UT2004 he sat and talked to with me about a bunch of game ideas he had that Epic would never likely do, and they were a world away from Gears Of War, or any other shooter. I’m going to be interested to see what he does next. -
Ten nápad si raději někam napiš a zdokumentuj, to je tak šílené, že se toho určitě někdo chytí *15*
-
No, to si zrovna u něj moc neumím představit :))
Jinak samozřejmě, pokud by přišel se simulátorem plácání much v CryEnginu pro Kinect s VR brýlemi, možná by na tom Kickstarteru skončil (a možná i v blázinci:)) -
Aleši, ale co kdyby chtěl Blezinski rozjet nějakou marketingově nezajímavou hru (třeba old school RPG? *1* ). Je mi jasný, že on asi těžko, jde mi jen o to, že si tak nejsem úplně jist, jestli ti v herním byznysu odklepnou projekt s jakýmkoliv konceptem pouze na základě tvého jména...
-
-
-
-
-
-
Tak to je překvapení, musím říct. Co se v poslední době děje, že čelní vývojáři opuštějí houfně svá studia??
-
-
Často kvůli tomu, že ti lidé stárnou. Ve 20 je dělat 16hodin denně rok a půl relativně v pohodě, v 35 s dvěma dětma na krku a manželkou, která už mává ode dveří rozvodem, docela těžký úkol.
-
-
Tak samozřejmě takové konkrétní důvody jsou pochopitelné. Spíš mě překvapuje, že v poslední době je takových případů více (viz. Bioware). Asi nějaké skvrny na slunci či co :)
-
-
Bioware nejspíš propouští kvůli neúspěchu SWTOR, asimilaci EA (čili přeměnu na EA North, nebo co) a upadající popularitě.
-
Spíš si myslím že než skvrny na slunci, je to tím, že herní bysnys začal v době, kdy onji byly mladí. Všichni te´d pomalu přicházejí do svých let a opouštění/přepouštějí místa.
-
-
Přesně tak. Tohle jsou lidé kolem čtyřicítky a přes, kteří mají vystaráno (rozuměj, jejich kariéra byla úspěch), necítí se zhrzeně, pročež nemají potřebu uskutečňovat své "vysněné projekty" (už je pravděpodobně mají za sebou)... Na rozdíl od takového Farga, který asi cítí, že nedosáhl v herním světě všeho, čeho chtěl, Bleszinski či doktoři spíš asi cítí, že v tomto oboru vyčerpali svůj současný potenciál, nemají do čeho píchnout a je čas na změnu...
-
-
-
Taky si myslím. Navíc mají povětšinou vyděláno dost peněz, aby mohli jít do důchodu už teď. Uvidíme, jak dlouho to volno vydrží snášet a s čím v budoucnosti vyrukuje.
-
-
No, nejsmutnější na tom je, že tohle často není pravidlem i při tomhle nasazení.
-
-
Já měl na mysli borce z podobných pozic jako Cliff, samozřejmě běžný "dělník" vystaráno nemá.
-
-
-
-