-
Dohrál jsem dnes s koncem pro Arisaku. opět naprosto skvělý zážitek. I obtížnost byla dobrá. Na střední jsem si změnil ke konci styl z katany na palné zbraně a i na maximálním levelu s dobrými augmentacemi to byla výzva.
Tentokrát jsem to dohrál v polštině a bylo stejné dobré jako angličtina, misty i lepší. Užil jsem si cestování auty. Na vozový park ve dvojce jsem hodně zvědavý. Zařadil bych tam i hromadnou dopravu nebo kola. Klidně bych přidal bonusy, pokud máte set oblečení (Johny), nicméně i výroba ze součástek mi dělala radost. Bylo by fajn, kdyby se děj odehrával v cut scenách, ale FPS pohled mi nevadil. Tady záleží na vkusu jednotlivce.
I díky Cyberpunku mám teď chuť zase hrát velká RPG, které ještě nemám zahrané, ale koupené. A budu to střídat i s JRPG. Nier Automata, Final Fantasy 7 Remake, Persona nebo Yakuza mui zatím v herním vzdělání chybí. :) Stejně jako celý Mass Effect.
-
pravda
-
Tak z principu koncoví uživatelé chcou, ať je co největší nabídka různých produktů (např. hry) na trhu. Čím větší nabídka, tím snadněji si vybereš něco, co tě bude bavit.
Takže jen ať klidně vydají Cyberpunk 2. Jestli to bude nuda, tak to prostě lidi budou ignorovat. A jestli se to náhodou povede, tak to je jenom dobře.
-
Muselo dat neskutecnou praci nadefinovat to mesto. Ta spletitost cest, lokality atd., je neskutecne komplexni a fakt smekam, co autori v ramci toho designu dokazali. Skoda te mensi interaktivity, cekal bych ze bude vice dveri mozne otevrit, dat si ve vice kramcich neco k snedku atp., to je velka skoda, ale hodne toho pridavaji mody. GTA je proti svetu cyberpunk chudy pribuzny. A kdyz si clovek navic najde dobry mod pro pocasi a pro sebe idealni mod pro grafiku, co se tyce nasvetleni atp., tak je to fakt pastva pro oci a prochazet se v desti temi trznicemi zatimco vas obklopuji korporatni mrakodrapy, na kterych jsou obri svetelne reklamy, ten vsudypritomny hluk atp., fakt mazec, muj svet tak vypada jako v puvodnim Blade Runnerovi. Mnamka.
Za nejvetsi minus povazuji moznost moznost odkladat na libovolnou dobu rozehrane mise, pritom v mnohych je realne cas zasadni faktor uspechu a sceny deje tech misi jsou nastaveny tak, ze i minuty kolikrat hraji roli, ze jste nekoho zachranili, zmenili dej atp., ale pritom vy klidne muzete misi rozehrat a potom tydny, neli mesice plnit neco jineho a presto napr. Judy neustale ceka v aute, az tam dorazite prohlidnout PVcko.... Ubira to tak casto zbytecne na atmosfere, ktera je za me taky casto naprosto skvela, zejmena diky dobremu dabingu a dobre napsanym dialogum, ktere patri podle me k tomu nejlepsimu.
Druhy nejvetsi minus je jizda dopravnimi prostredky, kde si clovek uzije aspon trochu jenom motorky, pritom v nich muzete stravit podstatnou cast herni doby, pokud nepouzivate neustale teleporty. Auta se ridi hodne spatne a narozdil od motorek neuveritelne poskakuji a pro rychlou jizdu mimo rovinky jsou v podstate nepouzitelna.
Treti minus je spatny rebalanc obtiznosti. Zatimco na zacatku si clovek musi davat neustale pozor a jedina zbloudila kulka vam sebere 100%, tak v pozdejsi casti hry je moznost hned nekolika stylu a buildu postavy, kdy jste v podstate nesmrtelni a jedinou ranou, ci hackem delate nepratelum poskozeni v nekolikanasobku jejich zivota. Patche tohle aspon trochu upravily, ale i tak je hra ve druhe polovine az prilis snadna i na nejvyssi obtiznost, pokud clovek plni vedlejsi mise a tim tak leveluje postavu a ziskava lepsi zbrane, lepsi cyberware a lepsi obleceni a tim i armor.
Potom by clovek uvital, kdyby melo vliv v ramci mesta a gangu, koho kdy kde zabil, jakou zakazku splnil atp. Prijde mi hloupe, ze si zvysujete reputaci sprostym vrazdenim, aniz by jste pri tom plnili jakoukoli misi. Navic ty dvoj, triclenne hloucky gansteru se neustale obnovuji, takze existuji idealni kolecka obchuzek, jak namaxovat reputaci za par minut kosenim lidi, kteri vam ani nikomu jinemu aktualne nic neudelali, vcetne vrazdeni policistu.
-
a my chceme druhý díl?
-
To je vždycky u takové hry problém. I já bych dal více interakcí s chodci, nebo aby se bavili mezi sebou. Můžu srovnávat. Na starém pc s minimálními detaily bez bugů a crashů. S novým PC také nic. Uvidíme, jaký zvolí engine. Vedlejších questů je hodně, ale klidně bych si jich dal ještě víc. To samé o té interkakci. Třeba sázení, sportovní hry, skejtovaní na Haverboardu, prostě tam dát všeho více. I tak mně ten svět baví víc než třeba GTA V, které jsem dohrál se vším jen jednou. Stejně tak Red Dead Redeption II. Asi občas stačí vyzobat vše a nekazit si zážitek druhým hraním. Teď jsem začal za Arisaku, chtěl bych mít jiný konec, napoprvé to bylo s Judy a Panam a svoboda, takže happy end v podstatě. :) Teď jsem si dal víc záležet na postavě, zbývají mi zakázky za policii a nákup aut a v podsatě budu mít vše hotové + hlavní linka, kterou dokončuji. Např. se mi teď stalo, že jsem porazil Slonici, pak ji sejmul kvůli subquestu a poté se objevila u ringu, když jsem boxoval se šampionem. :D Jinak questy a svět v Z3 považuji za nejlepší a to mám za sebou x RPG. Nyní jsem si dost užil ty vedlejšáky s mluvícím automatem. :) To bylo geniální. Je super, že se můžu soustředit na tělo a bonusy na hacky si mohu dát do implantátů. Určitě bych se ale nebránil temnějšímu příběhu a následků za augmentaci nebo naopak lidství. Zenové meditace byly také moc fajn. Hlavně ať si dají načas. V poslední době mně operworldy už dost nudí, protože už jsem zmlsaný, nicméně když už se do něj pustím, tak chci splnit vše. Už jen čtení střepů je velká zábava.
-
Souhlasím, ale co se jim rozhodně nepovedlo byl samotný svět. Všechno bylo strašně statický a umělý, kdy při naprosté ignoraci svýho okolí člověk o nic nepřišel.
-
Přál bych si aby další Cyberpunk byl na novém enginu, protože všechny slabiny jedničky leží právě v tom jádře pudla. To co s tím nekropudlem dokázali grafici, designeři, modeláři, skripteři... je prostě úžasné. Prostředí NC a okolí je můj rozhodně nejoblíbenější herní svět vůbec, za těch 300+ hodin ho znám jako vlastní město a ten kafemlejnek na lidi prostě miluju.
Ale ty systémy kterým se to město snaží CDR oživit jsou prostě hrozně limitovaný a vzájemně se sabotujou. Jasně není to simulace, všechno ve hrách jsou stíny a zrcadla, ale to je taky v tom co tam chtěli nacpat a z čeho pak museli ustoupit a viditelné zbytky jejich ambicí bijou do očí.
Do druhého dílu tedy lepší plánování a odhadnutí vlastních možností, nový engine, systém waru by zasloužil jednak efekty na vnější vzhled, úpravy vzhledu, systém ztráty lidskosti a prosím hezky o animované instalace/operace nových částí těla. Líbil by se mi systém craftování zbraní z Falloutu 4, systém blueprintů a upgradování zbraní na level postavy je docela zastaralý. Jak psal Aleš, systém války gangů a boj o území/ systém reputace.
Drony! Panebože jaktože v jedničce nemůžu mít dron? Jsou doslova všudypřitomné, součást hlavního příběhu, ale prostě si do auta nemůžu dát obraného bota, aby se mnou vyskočil z auta, když narazím na barikádu nějakého gangu?
A pak takové drobnosti, jako walkman aplikace, svítilna, možnost jako techie v budově nebo bytě vypnout proud/routery a byl bych spokojen.
-
Si děláš pr"el, viď?
-
Co chceme od dalšího Cyberpunku?
Třetího Zaklínače.
-
Hraji jej znovu a je to pecka. Mnohem lepší než při vydání, baví mně vše. Takže za mně stačí, více téhož a pár novinek navíc. Rozhodně jeden z nejlepších operworldu posledních let. A ano, hraje v tom roli budoucnost. Stejně jsem si užil nové Deus Ex.