Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Bolo by fakt zaujimave zistit co viac je za tym. Na reddite som cital, prave k Prey 2 a Human Head , celkom rozsiahly post, kde boli zujimave informacie. Je samozrejme otazne do akej miery su pravdive. Jednak zaujimava informacia, ktora nevyzera az tak vycucana z prstu, bola ze Zenimax poskytol Bethesde 150mil $ na nakup teamov/talentov. Tusim tam bolo ze to bolo nejake 2 roky dozadu, mozno viac (ako pozeram na wiki tak to boli investorske peniaze v 2010 do zenimaxu a ten ich asi posunul dalej, respektive za ne nakupoval). To by tak nejak vychadzalo ze to bolo po nakupe Id Softu a celkovo obdobie kedy zacala Bethesda expandovat. Ono celkovo ten vztah Zenimaxu s Bethesdou je zaujimavy. Zenimax nevysupuje ako klasicky tichy investor ktory je v pozadi a zhrna zisk ale celkom aktivne vystupuje. Aj samotna Bethseda je vlastne uz rozdelena na Bethesda Softworks - co je uz iba distributor a Bethesda Game Studios - samotny developer. A podla vsetkeho Arcane,Id Soft,Machine Soft a dalsi spadaju pod Zenimax a su to viac menej samostatne sudia. Pri Arcane bola zaujimava poznamka, ze Bethesda sa z Arcane dohodla na distribucii ale potom postupne menila podmienky a nechala Arcne krvacat (nevyplacanie dohodnutych penazi) az si Arcane museli pozicat, co im blahoslkonne poskytla Bethesda, respektive Zenimax. No a v zapeti prisiel tlak na splacanie a kedze to uz Arcane neustalo tak museli studio predat Zenimaxu ale za vyrazne nizsiu sumu. A podla toho postu na Reddite bol podobny tlak/strategia aj na Human Head. Tak isto sa snazili tlacit na HH, postupne ho nechat vykrvacat, aby ho potom mohli lacno odkupit. Lenze HH to nejak prezil a podla vsetkeho sa snazil z Bethesdou nejako dohodnut. Bethesde to ale asi nevonalo tak to zdrziavali. Osobne si myslim ze skor hladaly pravnu moznost ako si ponechat znacku Prey 2 a asi aj obsah bez HH. Sposob asi teraz nasli a preto to presunuli Arcane. Dovod restartu bude asi skor tehcnicky kedze HH pracoval s Id soft enginom kdezto Arcane ma skusenosti s Unrealom.
    Osobne si myslim ze tieto cachre maju jednoduchy zaklad v asi slusnej strate z nakupu ID softu a nesplnenych ocakavani z Rageu. Preto sa teraz Bethesda snazi nejak vykryvat dieru v prijmoch pomocou menj vyraznych, ziskovych, znaciek ale zaroven aj znizit vysku investicie do nich. Tes Online je este daleko a vysledok neisty, Doom 4 detto. Bethesda Game Studios nic neohlasilo akurat ze zo Skyrimom skoncili a Dishonored bol fajn, asi aj nieco zarobil ale to , vzhladom na to kolko maju studii pod sebou, staci tak na prevadzkove naklady. Ostatne aj ten restart Wolfensteina, po nie moc podarenej poslednej verzii, v podani Machine Games je trochu zvlastny.
  • Zní to dost špatně. Snad aspoň ti vývojáři od Dishonored z toho udělají aspoň osmičkovou hru.
  • promitac
    Mohol by naky nastvany zamestnanec vyniest demíčko na svetlo sveta. *15*
  • michelangelo
    To zamrzi. I kdyz netusime, jak hra vlastne vypadala a jak se hrala, jen cgi trailerem nas namlsala :)
    • ten obrázek v článku je ingame ne?
      • michelangelo
        To mi uniklo. A jak tak googlim, nezaznamenal jsem ani gameplay, coz mi dost dobre nejde dohromady s odklady a internimi cachry a presouvanim tymu k jinym projektum, protoze to vypada podobne uzasne jako trailer.
  • kubi-wan
    Co se pokazilo? Bethesda se pokazila. Další velká společnost, co zabíjí zajímavý nápady... zatimco generický tisíckrát-jinde-viděný homoušárny do nás cpe horem dolem... ano, to bušim do tebe, Skyrime...
    • JohnyTheZik
      Ocividne, treba takovej Dishonored je vec tisickrat-jinde-videna.

      Vy si fakt nevidite do huby, jednou neco chvalite, ze je super, ze se jeste najde nekdo, kdo podporuje zajimavy napady (jakym bezesporu Prey 2 je -> videt hned chybu v producentech je jednoduchy, jak to vsak skutecne je, zatim nikdo vpodstate nevi) a vzapeti nadavate, jak moc je hrozny, ze by proboha snad chtel producent zisk - no co to je za neslychanost!
      • kubi-wan
        Já tady nechci rozpoutávat žádnou diskuzní válku, jen si prostě radši zahraju cyberpunkovou vesmírnou střílečku za lovce odměn, nebo (když už jsi to zmínil) steampunko-viktoriánskej Dishonored, než nějaký fantasy, který jsou jedno jako druhý... prostě kouknu a vidim draky, skřety, kdovíco... princezny... to mě prostě nebaví už od pohledu...
        • JohnyTheZik
          Ale tak vpohode, to je proste normalni nazor, ale za tohle teda fakt nemuze Bethesda, ja jsem za TES serii treba fakt rad, protoze me vzdycky zabavi na desitky hodin.
          Jasne, mohlo by to bejt lepsi, ale hraju to uz od mala a porad me to bavi (Oblivion bych zpetne oznacil jako nejslabsi dil, ale zase tehda jsem to tomu odpustil za tu grafiku, ktera byla exkluzivni :D..).

          Takze na Skyrimu urcite neni nic spatnyho, a kdyby nic jinyho, tak jim to urcite neskutecne vynasi, takze si pak muzou dovolit vklidu financovat veci jako Dishonored aj.

          Hraj si co chces, kazdopadne si myslim, ze neni uplne nutny takhle nadavat Bethesde :).
          • kubi-wan
            Mně je to spíš líto, než že bych nadával...
      • Rhulad
        Dishonored je podobná sraččka jako Skyrim. *3* PS. Já sem velké a nesouměrné hlavy viděl už ve Fable
        • V tom případě bys měl např. vyzkoušet Gothic 4 + luxusní Datadisk, bude to pro tebe absolutní pecka.
  • Rhulad
    Bethesda neřeší absolutně nic jiného než peníze a to je jasně vidět na jejich značkám kam to dopracovali... jejich hry útočí na nejnižší pudy zákazníka.
    • Veskoslav
      Která z velkých firem neřeší peníze?....
      • Rhulad
        Všechny, ale ne všechny jsou schopny zničit svoje značky, aby měli větší prodeje.
        • Pethulla
          No jo, to je to věčné dilema vydavatelství: vydat ultra drsnou hardcore hru, které se prodá několik desítek tisíc nebo vydat, abych použil tvoje slova, hru, která útočí na nejnižší pudy zákazníka, ale prodá se jich několik miliónů.
          • Rhulad
            A kdo tvrdí, že je to měřítkem? A k lineárnosti questu - tak samozřejmě je jednoduší pro tvůrce když 90% questů končí v jeskyni, kde máš něco vymlátit a vzít z mrtvoly flétnu. Jenže musíš brát fakt, že Bethesda je obrovská firma se slušným kapitalém. Jenže tvoří hry které se nezadají s budgetem.
            • Tak po uspesnej faze ohlupnutia Morrowindom to ani nemoze byt jednoduche len tak pochopit. V principe: to ze firma nevyrobi hru, ktora ti momentalne vyhovuje (predpokladam kedysi Morrowind, teraz Dark Souls) este nutne neznamena, ze sa ta snazi oyebat...
              Ale inak samozrejme namotat sa ta snazi kazda firma, ktora nieco vytvara, predava... taky je uz udel tych, co musia pracovat...
            • Rhulad
              Piš raději anglicky, jelikož číst po tobě tu tvoji hatmatilku a ještě bez diakritiky je opravdu oříšek.
            • Ano napriklad ti, co tu vychvalovali Morrowind *1* niektori poznaju, ze svet nie je plny podvodnikov len preto ze sa kazdemu nechce hrat Dark souls a niektori zase nie.
            • Rhulad
              Série má nastaveny priority tak, aby z hráčů dělala idioty po celou dobu hraní a tady je rozkol... někteří to poznají a někteří zase ne. Ty jsi to pravděpodobně nepoznal, ale není důvod truchlit, na světe je takových spousta *3*
            • "Jenže tvoří hry které se nezadají s budgetem."
              Ale to je len cisto tvoj nazor. Proste ta seria ma inak nastavene priority, nikdy nevsadzala na styl "epic" filmove cut-sceny kde si hrac zoparkrat vyberie za ktoru stranu chce nasledujuce 3 hodiny sekat a naopak ponuka pomerne velky zaujimavy svet s bohatou historiou, kde je clovek v podstate nulou bez ohladu na to, aky je mocny a kde si moze hladat male zabudnute pribehy. Velkemu poctu ludi to takto vyhovuje uz od cias toho vychvaleneho Morrowindu. Okrem toho k radian questom pre Bards College sa dostanu snad len ludia, co to hraju cez 100 hodin a to su vacsinou ti, ktorych to bavi. Pre nich su aj primarne urcene.
          • Rhulad
            Tak prodeje Dark Souls se počítaly na miliony a ne na desetitisíce.
            • opr.
              ...linearnost questov predsa nie je meritkom hardcorovosti a so sandboxom to nema ziadny suvis, pretoze napisat nelinearne questy pre sandbox je ovela tazsie a je to menej pouzivane riesenie...
            • DS som nehral, ale linearnost questov predsa nie je meritkom hardcorovosti. Mimochodom, Morrowind bol predsa este linearnejsi.
            • Rhulad
              Skyrim je ještě lineárnější v questech než DS. Skyrim se jako sandbox tváři, ale pokud se držíš questů a linek tak je tuze lineární.
            • Ale DS nie je sandbox. Ono napr. aj na PC verziu Skyrimu existuje niekolko modov, ktore obtiaznost hry vytlacia do nehratelnych poloh. Akurat nie su popularne, pretoze nikoho nebavi nahanat sa polhodinu s kazdym nahodne generovanym banditom.
            • lipkozzi
              Sice off topic, ale Dark Souls som vcera videl na GMG za nejakych 12 e-ciek. Celkom dobra prilezitost doplnit si hernu kniznicu, kedze na slovensku ma ta hra na Steame stale region block.
        • Veskoslav
          A které ty značky tak moc ničí? Kromě DA II, která byla tragická.
          • Pethulla
            Tak něco by se určitě najít dalo, třeba třetí Flatout.
          • Rhulad
            Pokud jsi hrál Morrowind tak ti určitě neušlo jak se Oblivion a Skyrim přetransformoval až na casual. PS. Já vždycky žasnu jak se přiřítíš na diskuzi a zničehonic mám o několik mínusek víc *2* Ale když tě to těší tak užívej a mínuskuj Sarlatane, Boome a bůh ví kdo ještě .)
            • Morrowind byl hroznej! Sekat do nějakýho červa kudličkou a nic mu to nedělalo. hrůůůza
            • A Morrowind bol zase zjednoduseny Daggerfall, pretoze sa musel prisposobit dobe presne tak ako Oblivion alebo Skyrim, alebo ako kazde akcne rpg, ci presnejsie ako kazdy ambiciozny titul...
            • BoB.2
              Z toho si nic nedělej do mě taky pokaždé reje. *16*
    • residentevilfans
      pozor brouk pytlik uderil *7*
      • Rhulad
        *1* no nemám pravdu snad?
  • BoB.2
    Prachy jako vždy. *9*
    • A to je jako špatně?
      • Samozrejme. Zabiji to kreativitu, originalitu a vede to k vytvareni jednoduchych smejdu. Coz plati obecne, nejenom ve hrach.
    • hello Captain Obvious !
  • God-of-War
    Všechno.
  • když se začne politikařit a vnucovat cizí názor, tak to pak směřuje do míst, kde se začínají záda ohábat ne nepěkně jmenovat.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit