Command & Conquer: Remastered Collection – recenze
-
Retro je sice hezké, ale z dnešního pohledu je to už strašně zastaralá a primitvní hra. Když vyšla, tak to byla pecka a sám jsem ji hrál hodně, ale od té doby už tu máme propracovanější strategie. Kdyby radši někdo remasteroval Supreme Commander, aby AI uměla využívat víc jader CPU...
-
Remaster je super, mise jsou porad stejne tezke (ne jako v dnesnich pseudo RTS). Lidi si multak najde, ale me tam chybi hlavne 2 veci: rally poin budov a attack move.
-
-
Ak to máš na steame, tak vo workshope už sú módy, ktoré tieto veci pridávajú.
-
-
Pecka, uz sem projel CnC, ted jedu Red Alert.
Doufam ze remasterujou i dvojky a trojky.
-
Moc hezky napsané. 👍
Už smažím a ani na vteřinu nelituji koupě.
-
Tak první věcí , co mne praštilio do očí byly ty ohromné pixely na velkém monitoru . Takhle jsem C&C nikdy nevnímal . Po přepnutí do vypulírované grafiky můj zrak zůstal na vojáčcích a civilistech jako ok , ale vypadá to teď jako omalovánky ( tohle jsou teď opravdu 3D modely ??? ) . V celku se mi nová grafika líbí ale raději bych orodoval za 3D plochu a vypulírování C&C Generals .
Teprve tady si člověk všimne jak je v PC remasteru AI tupá ( tehdy mi to tak ani náhodou nepřipadalo ) .Tedy soupeřova AI koná , ale vaší pajduláci jsou schopní stát před budovou na hromadě ( zatraceně chybí rally point ! ) a klidně se jeden po druhém nechat ostřelovat jedním nepřátelským vojákem vojákem aniž by zareagovali . Věc co dneska bije do očí , přitom třeba C&C na N64 už má 3D terén i vojáky co palbu opětují .
Bohužel hodně tím trpí hratelnost a první tři mise v Tiberian Dawn jsou ....výukové ?, hloupé ? ... prostě hodně hratelnostně slabé . Když si hned po prvních misích C&C za GDI dáte Red Alert za rusáky ....ohhh vidíte kam se vývoj posunul a vrníte blahem z tolika šikovných nápadů co vidíte hned v první misi.
Celkově bych nadšení z remasteru asi mírnil , v podstatě dostáváte starou hru s jemnější grafikou ( za prokládaná videa bych kvitoval i v remasteru) , ale v základu vnímáte kam až se RTS za celou tu dobu vývojově pohnuly a ne , že všechny RTS byly na jedno kopyto .
Je sice pravda , že hráči dostávají nově i editor a zdrojový kód původní hry je uvolněn , ale od remasteru po 25 letech bych očekával víc ( 3D ; videa prohnaná přes AI (když né nové animace) ; spousta herního obsahu navíc ) .Nakonec i těch 20 dolarů je na podobnou hru dost .
K 10 výročí vyšla ultimátní kolekce C&C ....tajně jsem doufal že se objeví i na Steamu , ale vypadá to ,že EA vidí že by taková kolekce mohla parazitovat remaster ....a to je škoda :(
-
-
Ty asi zase nechapes, co to znamena remaster, vid. Ty 3D grafiko.
-
Rallypoint byl i v původní verzi. Nevím, jestli je i tady, nezkoušel jsem, označ si stavbu, podrž CTRL a klidkni, kam mají chodit/jezdit jednotky.
Přes CTRL mohou útočit jednotky i do vlastních (ne že by to hoši s granátama dobře nezvládali i tak).
Já jsem osobně spokojený, že to celé zůstalo takové, jak to bylo dřív. Co mě irituje, jsou ty uměle "vyžehlené" nízkorozlišené animace. To se fakt nedostal tým pracující na remasteru k těm nahrávkám po natáčení a nemohl to zdigitalizovat znovu?! Takhle to vypadá fakt i hůř, než když jsem na to koukal v roce 1995 v 320x200.
-
"tohle jsou teď opravdu 3D modely ???"
To právě že nejsou =). Jak jsem psal, assety se navrhly a nakreslily znova prakticky na zelený louce, jen se stejným počtem snímků, aby byl zachovanej pohyb originálu. Což je fakt nehorázný množství práce, málokdo si to při remasterování lajzne, a je to jeden z hlavních důvodů, proč jsem hodnotil vysoko =). Ale hra je pořád plně 2D.
Co se týče stupidní AI... to je právě ten problém s remasterováním. Ty bys čekal přeleštění i hratelnosti, já s tebou vlastně svým způsobem souhlasím, ale na druhý straně barikády bude zase početná skupina hráčů, co zásahy do svojí starý klasiky po stránce hratelnosti vůbec nechce.
Nesahat na hratelnost je, podle mýho názoru, legitimní volba, která si nezaslouží negativní kritiku, protože musíme zohlednit, že hru vyrábíš primárně pro nostalgií prošpikovaný starce, ruku na srdce.
Samozřejmě, jak jsem ostatně psal v textu, vyřešil by to nějakej přepínač mezi starou tupou a novou opravenou AI, a ten bych upřímně vážně přijal. Nemám páru, proč se jim do toho nechtělo. Možná nechtěli štěpit mulťákovou komunitu, protože pak bys logicky musel mít rozdělený divize se starou a novou AI, ale to už je jenom čistá polemika.
-
-
Souhlasím, já osobně jsem rád, že zachovali původní hratelnost tzn. i její původní neohrabanost. Navíc je skvělá podpora módů, takže si vlastně každý může přijít na své viz např. CFE Patch, který řeší AI, attack-move, rally pointy a spoustu další věcí.
-
-
-
Věci od EA nekupuji . Mám origo Westwood . A stejně RTS už mě moc neberou . Mnohem radši mám když už tak tahovky ať už ala Civka nebo ala Ufo . ale tenkrát jsem nad tím "pár" hodin taky proseděl .
-
-
K civilizací mám prostě blok ...muset neustále rotovat přes všechny jednotky beru jako designérský kiks který od prvního dílu přetrvával tak dlouho , až jsem o CIV ztratil zájem . Pauza nepauza , tohle stálo za tím že CIV pro mne není zlatým grálem ani hrou kterou bych si užil ....
-
-
(Y) Red Alert na PS1 moje nejhranější hra. Plánuji ten setik pořídit až mi dají slevicku do steam sbírky a pak to určo i testnu.
Hromadu tanků a na ně!
-
Paní UI sice znovu přijala roli, ale přijdou mi ty její hlášky trochu unylejsi nez v originálu. Nezucastnena AI, chapu ten zamer, ale je rozdíl mezi neutralitou a nezaujetim. Zní to, jako by jí bylo všechno úplně jedno.
-
-
No tak v tom případě odvedla dobrou práci.
-
-
Nemyslím. Leklá ryba není nic žádoucího pro hráče a není to nic žádoucího ani pro vojevůdce, pokud zůstaneme v herním světě.
-
-
Ked vam to tak pride, nie je ziaden problem si EVU prehodit do povodnych hlasok. A to je na tom to skvele, ze v drtivej vacsine pripadov veci naozaj pridavali, a nenahradzovali. Rovnako to plati o hudbe alebo o modernom ovladani.
-
-
Ty původní jsou taky unyle, akorát min. Vtip je v tom, že tentokrát si to mohli pohlidat a projev mohl být živější. Třeba ve stylu Terranu ve Starcraftu, tam to taky vypráví nějaká kyber-zenska.
-
-
-
-
-
Na té hře je vidět to co dnešní hry nemají a to naší duši.Co vlastní fantazie jsme musely do hry dát, aby byl zážitek kompletní.
-
Pamatuju se, ze u prvniho red alertu mely tankove strely danou rychlost a vzdy se strilelo na pozici cile, nikdy strelci nepredsadili. Diky tomu v multiplayeru mohl lehky tank v boji 1:1 vyhrat nad mammothem. Stacilo, aby majitel lehkeho jej neustale komandoval at jezdi v kruhu kolem obra. Bylo to ale tezke, stacilo se ukliknout a zasah obemi dely byl temer jisty konec.