-
Dane mrkni se na novej SouthPark ... to je presne o tobe !!!!!
-
Absolutně souhlasím s panem Vávrou. Mé myšlenky o E3 tohoto roku jsou naprosto identické!! Nechápu co v dnešní době ty lidi v kanclech vyvíjej... maj technologie o kterych vsichni jen pred 10 lety kecali a ted kdyz je maj tak se dockame velkyho prdu... skvely takze na me cela E3 zapusobila dost spatne, Far Cry 3 snad vyjde ale na 1. a 2. dil mit 100% jak to u 3. dilu byva nebude. No nevim snad to nebylo vsechno a maj vyvojari nejake eso v kapse
-
-
Pokud se odhali projekt Half Life 3 od Valve tak budu jásat radostí
-
-
Tak příspěvků tu je zase na několik svazků. Všechmo podstatné už asi bylo řečeno. Hry jsou dnes masovou záležitostí a ta masovost v sobě implicitně nese jistou míru de.bilizace. Trh, výdělek a co největší přístupnost, to všechno jsou úhlavní nepřátelé hlubšího prožitku, inteligentní zábavy pro náročnější a týká se to všeho čeho se lidská ruka dotkne. Je to všechno na delší debatu a já tady nechci zbytečně tapetovat. Koho zajímá vztah umění a masové kultury doporučuji přečíst krátkou stať Waltera Benjamina : Umělecké dílo v době své technické (digitální) reprodukovatelnosti. Rád bych citoval z této knihy, akorát místo slova film jsem jej nahradil slovam hra, když jsme na GAMES. "Hry se stávají zábavou mas, kterým si krátí čas ubohá, nevzdělaná stvoření, sedřená a ustaraná prací … podívanou, která nevyžaduje nejmenšího úsilí a nepředpokládá jakoukoliv myšlenkovou kapacitu … nerozněcuje srdce a neprobouzí jinou naději."
Jinak Dana Vávru mám rád. I když s ním v mnohém nesouhlasím. Je to bavič a charisma z něj stříká na všechny strany i z pouhého naslouchání jeho barvy hlasu. A on to dobře ví. Je vyhraněný což je dobře, akorát to někdy opravdu zavání cílenou provokací. Ale to taky není úplně od věci. Voda se musí čeřit. -
-
To ja zas Dana "nemam rad" (mrk mrk), i kdyz s nim v mnohem souhlasim. ; D
Jinak ten citat nerika nic, co by tu nezaznelo stokrat, jen to pan Benjamin dokaze rict patricne arogantne... -
-
Tak ten citát je vytržený z kontextu a hlavně jsem v něm zmínil hry i když samozřejmě v době, kdy to Benjamin psal (1936) se jednalo spíš o film a fotografii. Takže je to spíš upravená parafráze, moje chyba. A s tou arogancí...je to představitel Frankfurtský školy, takže kritikou nešetří.
-
-
Co by asi říkal na Transformers 3, kdyby obživnul.
To by ho asi rovnou zase kleplo.... :-D
-
-
-
-
No, nevim. Hraji 13 let, nekolik let jsem je delal, stale mne neomrzeli. Na letosnim E3 je naopak uroda dost velka a hry mam stale radsi - jak vyvoj, tak i hrani.
Autor by si mel uvedomit, ze za mafii nestal on, ale team, ze vcelku vlastne nic velkyho, krome jeho remcani, nevypotil a jit zpet k zakladum. Tam teprve hledat nadseni. Ale tak to byva vzdy u lidi, co naslouchaji vlastnim potrebam, nikoli hracum. Obcas mi pripadne, za autor vzpomina maximalne na doby, kdy mel sanci neco vytvorit. Problem je v tom, ze ta doba je i dnes, jen autor je jiny.... A nebo vlastne on byl vzdy takovy (co jsem zaslechl uz na mafii) :P
Branit se pokroku muze mimochodem jen magor. Uz nejsme jen banda nerdu, co sedi u dosu, nebo si v levnych kazetacich kopiruje kazety.
Take mam novinku - byt dospely znamena unest ztratu vlastnich iluzi, coz se v pripade autora uz nejak dlouhodobe nedeje. Za ztratu iluzi maskuje maximalne svou ztratu nadeji. Iluze je chybne interpretovany podnet, bez nadeji a ocekavani se nicmene moc zdrave zit neda :P
Autor by mimochodem nemel byt jen zapskly magor, ale mel by mit i vseobecny prehled - za posledni dobu mne dost nadchl Burger King. Takovych her je stale spousta. Jen ten clanek dokazuje dost omezeny prehled .
Normalne bych chtel videt jednou clanek, kam se hry posunuli a co je na nich pozitivniho, ne kam upadaji, co je spatne a pod - tohle mimochodem dokaze kazdej pochybnej kritik, nebo recenzent - rikat co je spatne a utesovat se tak ve svem pohledu na herni/filmovy byznys.
U ceskych nynejsich i byvalych hernich vyvojaru jsem zpozoroval krasny jev - oni jsou ti, co neco vytvorili, oni maji stempl na vedomosti, jen se uz nechteji ucit, oni chteji pouze tvorit. Co na to rict? Ze v tom je rozpor? :P Ukazuje pouze neflexibilitu a nedostatek verbalizovaneho sebehodnoceni. Ale proc nevymenit vztek za nadseni, ze? :P
Dal ten vynatek negativ nehodlam komentovat a snazit se vypichnout sem pozitiva letosniho E3 asi nema vubec smysl. ;) -
-
nehcme stranou sugesci názorů kterou je marketing, lidi budou vždycy hledat jak se ujistit že jejich názor je správný nebo aspoň není špatný, a tomu se nevyhneš nikde. Když chceš něco pozitivního asi to nebude nikde v téhle republice kmotrů a postkomoušského myšlení.
-
-
Já si spíše všiml toho, že autor tj. Dan Vávra nevědomky článkem poukázal na ten nejhorší důsledek toho všeho o čem sám mluví.
A tím je stav kdy po desítkách let neustálého přítoku srágor si už člověk včetně pana Vávry ani nedokáže uvědomit, že ještě kdysi dřív i filmy měly děj, dávaly smysl a nemusel se u nich vypínat mozek. (Viz. vrchol stupidity v podobě Panchartů, kde Hitlera a jeho štáb bránili asi 3 vojáci...)
Pro pana Vávru jako pro drtivou většinu normálních lidí je dnes očividně vrcholem filmové zábavy Transformers 3 a nebojí se ho ukazovat jako vzor pro 5 pokračování dnešních stejně bezobsažných her. Čím, že to je? Prostě tím, že si ještě pamatuje, že existovaly i jiné hry, u filmů mu už očividně toto povědomí chybí.
No a za dalších 10-20 let se tohle stane i hrám, nikdo už si ani nebude pamatovat, že existovalo něco jiného, než 26 díl CoD kde pro úspěšné dokončení stačí zmáčknout tlačítko "vpřed" a "střílej" a počkat 2 hodinky. -
-
lidi nemaj paměť jako stroje, samo že debility zapomemen a nevedem si statistiku kravin. dobrý filmy jako eternal sunshine of spottless mind nebo matrix dneska taky vznikaji, vem si inception. a nechcu rušit, ale deus ex 3 je super v tom jak to není ultramga explozér vnitřností když nechete.
-
-
souhlasim s clankem co sleduju videa z E3 tak mne zatim nic moc nezaujalo
-
i ked som Slovák a uznávam Dana Vávru, nedá mi nereagovať na tento jeho článok....Porovnávat hry s asi najhorším a najnudnejším filmom Tarantina?? Tarantino a pôvodný tvorca? Však ten vykráda všetky staré známe filmy a ani sa tým netají....Holywood má svoje seriály a série tiež predsa.....kolko je ročne v kinách sequelov, prequelov, reštartov a remakov? Sto? Dvesto minimálne :-) Hollywood ma najväčšiu tvorčiu krízu za posledné desaťročia.....jedine vďaka 3D kinám nekrachujú spoločnosti rad za radom. Tvorcovia filmov si nese.ú do huby a nerobia zo svojich trapnych rambo filmov umelecká diela??? Radím Vávrovi nech si prečíta jednu Premiere alebo Cinemu, kde taký Nicolas Cage alebo Jessica Alba básnia aký je ich film výnimočný, najlepší a originálny....
a ku God of War....a ako by sa mala volať hra, kde je Kratos hlavný hrdina a ktorá nadvazuje na dalsie diely??? Kratos útočí: Pomsta Olympu? To by sa i Policajná akadémie 3 mala volat : Mahonyho eskapády ? :-)
Preco sa Mafia 2 nevolala ináč, ked mala s Mafiou prd spoločnééé??? Toto bol asi najhorší článok na tiscali a nechapem toho kto ho odklepol.....vsak to nemá logiku.... -
-
mafia 2 se tak jmenuje protože je to o mafii a od stejných tvůrců, nikdo nebude přejmenovávat NFS ani GTA protože se to často mění. a ohledně GoW myslel spíš že hry ve smyslu masakrování všeho co je na dosah.
-
-
Divím se článek přišel takto pozdě. Vždyť už Pavel Dobrovský řekl, že při psaní recenzí stačí jenom zkopírovat text a pořadová čísla navýšit o jedno. Viz. Jak napsat hodnotnou recenzi (http://www.youtube.com/watch?v=SEKVbTNqTEk).
Ale teď vážně. S autorem článku též souhlasím a to nepatřím do staré generace, která by nostalgicky vzpomínala na staré tituly. Inovací se v nových hrách nachází tak málo, že by z toho jeden brečel. Naštěstí pro mě to nepociťuji tak rapidně, neb jsem prostě hry, podle kterých jsou udělané ty nové, nehrál. Docela se bojím, jak dopadne ME3, neb to zatím vypadá na chlup stejně jako ME2. -
S autorem článku naprosto souhlasím. Pro starší hráče mého věku nemá moderní herní průmysl moc co nabídnout. Je to holt škoda a tak alespoň pro mě jsou 5-10 let staré tituly nepřekonány a nejspíše už překonány ani nikdy nebudou.