Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Hrál jsem pouze na PC a dodnes jsem nepochopil, čím je ta hra tak úžasná. Umíral jsem a umíral a umíral. Příšerné ovládání, takže nezamčeného nepřítele není možné téměř trefit a na nějaké načasování naprosto zapomenout, zatímco zamčené nepřátele hra operativně mění, takže jsem se vrhal ze skal za skopnutým nepřítelem, otáčel se k nim zády nebo se na úzké lávce otočil o 45° po lukostřelci a následoval oblíbený pád do hlubin. Že zbraně v úzkých prostorech omezují pouze mne mi vysvětlila první halapartna procházející zdí. Souboj s bossem vždy začínal několika umrtími, při nichž jsem mapoval, kam nemám chodit, protože se tam zaseknu o neexistující texturu a naopak, které viditelné textury neexistují pro nepřítele. Zmiňovaný Skyrim je jednodušší, protože hrdina umí couvat a netočí se jako blb a jsou stejná pravidla pro mě i nepřítele. Dejte do Dark Souls normální WSAD ovládání a bude po obtížnosti, což ovšem nic nezmění na tom, že to bude stále mizerně vyrobená hra.

    • Taky jsem hrál na PC a ještě jsem měl myš nějak zabugovanou. Skončil jsem na Steam Controlleru, kam jsem namapoval potřebné klávesy včetně těch pro rozhlížení. Bylo to trochu toporné, ale takové problémy, co popisuješ, jsem neměl. Otáčení zády k nepříteli mě ze začátku mátlo, ale zvykl jsem si. Když od něj utíkáš, potřebuješ plnou rychlost a nemusíš se otáčet pohledem. Pokud se jen stahuješ, tak se kryješ a pak pomalu couváš. Stálo mě hodně času, než mi ovládání přešlo do krve, ale nelitoval jsem.

      Skyrim má hromadu vlastních problémů. Předně jsem ho chtěl zahodit kvůli standardnímu inventáři. Naštěstí existuje perfektní mod. Boj mě tam vůbec nebavil. Levelscaling vymaže jakýkoliv dobrý pocit, že ses někam dostal nebo že máš pár nových úrovní. Pořád je to stejně těžké. Design lokací je nudný. Dungeony jeden jako druhý - prosekat se (nudnými souboji) na dno, vyřešit univerzální hádanku a najít zkratku na začátek. Pár výborných momentů tam bylo, ale ztrácely se v šedi.

      V Dark Souls mě souboje štvaly obtížností, ale když jsem zjistil, jak na to, byl to skvělý pocit. Prostředí parádní a každá lokace unikátní. Vytkl bych bonfiry umístěné daleko od těžkých bossů. To bylo otravné.

      Tedy Skyrim je dobrá hra, ale z mého pohledu jsou první Dark Souls lepší. I když je složitější a mnohem méně přístupná. Za jednu z nejlepších her všech dob bych ji sice nebral, ale naprosto chápu, že ji tam někdo má. Stejně tak chápu, že se někomu líbí víc Skyrim.

      • Hraji za střelce-snipera. Ve chvíli, kdy téměř každá nová hra cpe hrdinu do malé arény s bossem, je to dost špatné. Navíc tyto hry sice lahodí oku, ale zkuste poslat šíp/kulku na dlouhou vzdálenost, aby se nezasekla o něco, co není vidět. To sekání nepřátel skrz zeď není malá chyba, to samotné mě donutilo hru vrátit. A to konzolové ovládání se dnes používá často. Někdy na PC funguje lépe, někdy hůře, a když je to hrozné, nazývá se hra "soulslike".

        Pravda je, že oproti Skyrimu, v Morrowindu jsem měl větší radost, když jsem na 4 lvl ukradl v Ghostgate Auriel bow a potom jsem šel rozstřílet mága s krásným jednoručním mečem, který mi vydržel až do konce.

    • Thyrmael

      Je to moja oblúbená hra ale súhlasím, že to ovládanie bolo aj pre mňa príšerné, hoci som to hral s konzolovým ovládačom. Ale dalo sa na to zvyknúť. A asi aj na myš a klávesnicu.

      Ak by som mal niečo herným mechanikám vytknúť, tak to bude problém, že kým vaše zbrane reagovali na kolízie s okolným priestorom, nepriatelia takto obmedzení neboli. Takže sekali cez steny, stĺpy, v skupine jeden cez druhého.

      Celkovo dizajn a dojem z krajiny bol veľmi dobrý, ale na druhú stranu, priestory boli často prázdne a chudbné ( hlavne interiéry ).

    • Normálně WSAD fungovalo. A ta hra byla zajímavá tím, že měla daná pravidla pro boje a musel jste na ně přijít sám pomocí metody pokus-omyl. Pokud jste takhle prozkoumal jak  fungují jednotliví nepřátele, tak jakákoli smrt byla jen vaší chybou a tím se lišila hra od jiných. Jiné hry byly jen RNG generátory ovlivněné vašimi staty a rychlostí úderů do klávesnice. A nezapomínejme na příběh a propracovanost celého světa, to byl taky velký tahák.

    • Knifer

      Tak hrát to na klávesnici je fakt na hlavu.... Zbytek stížnost je jen neznalost která se dá napravit. A teď si představ že jsou lidi co to dobrali bez toho aby je někdo trefil. DS a další hry od FS nejsou těžké jen trestají za neopatrnost nebo neznalost

      • Derp_1337

        Tak jsou lidi, co jsou zvyklí hrát na klávesnici a myši. A během nákupu DS člověk nikde nenajde upozornění, že ovládání na K+M je fakt otřesné a doporučuje se hrát na gamepadu. Tohle se bohužel člověk dozví až v diskuzích.


        Samozřejmě se najdou lidé, co řeknou, že si na to ovládání časem "zvykli", ale oni asi mají mnohem větší nervy a masochistické tendence než já. 😂

        • ravux

          Taky nemas nikde napsane upozorneni, ze nemas strkat pindoura do mixeru, vid? Uvedom si proboha, ze klavesnice je elektronicky psaci stroj a ne herni zarizeni a je uplne jedno, jak dlouho se to tak pouziva.

          • Derp_1337

            Co to meleš za nesmysly? To jsi spadl ze stromu a udeřil se do hlavy??

            Ačkoliv klávesnice byla primárně vymyšlena ke kancelářské práci, tak po dlouhém vývoji je dnes považována za herní zařízení.

            Např. i tak známá herní platforma jako PCGamer běžně používá termín jako je "herní klávesnice".

            https://www.pcgamer.com/best-gaming-keyboard/

            • ravux

              Povazovana tak byt muze, ale to nic nemeni na tom, ze k tomu nebyla designovana a je to jen elektronicky psaci stroj. A je celkem jedno, ze tomu "po dlouhem vyvoji" budes rikat jinak.

              • Derp_1337

                Reakce na příspěvek:

                Trololol

                Kde na ty výmysly chodíš??? Když už jsi se spletl, tak buď uznej pravdu a nebo raději mlč. Opakování tvých nesmyslných lží ti nepomůže.

                Je hezké, jak někteří lidé mají pocit,že jejich nesmyslný "názor" (lež) je důležitější než názor absolutní většiny světových herních žurnalistů.

                Ne, není to žádný elektronicky psací stroj.

                Def. z Wikipedie: "Počítačová klávesnice je vstupní zařízení určené pro vkládání znaků do počítače a k jeho ovládání (tzv. HID zařízení, Human Interface Device). Rozložení kláves je historicky odvozeno od klávesnice psacího stroje, atd. atd."

                Opravdu se tam nikde nic neříká o tom, že to je psací stroj. Jediná zmínka je, že rozložení (abecedních) kláves odpovídá psacímu stroji. Ale to samo nestačí. Kromě psaní můžeš pomocí klávesnice ještě ovládat funkce samotného PC (a nebo třeba ovládat hru spuštěnou na PC).

  • uher

    Japonci ovlivňují herní průmysl jak málokdo.

  • Gulivera84

    Ja  to momentalne hraji po zpatku, jako first feel..,. a dvojka mi davala hodne zabrat, v posloupnosti lokaci, orientaci vtom svete.....jako to, co streamer profrci za 40min, ja prochazim nekolik hodin😀 ale uzivam si to.....Ted hraji na switchi D1 a Andor Londo a ti dva lucisnici! to je proste neprekonatelnej problem, musim se krotit, abych ten switch nehodil pres mistnost, ale level desing jednicky, je opravdovej majstrštik, klobouk dolu, jak ty lokace a svet funguji to je neuveritelny....dik za clanek, supr pocity, vzpominky...😇 a moc se tesim na PS5 a Deamon Souls ci Elder Ring, snad se dockam....😎

  • TheRKD

    Díky za článek Pavle! 

    DS je láska. Asi před měsícem jsem si osvěžil naposled. Díky čočíkově portu na Switch. 

    Ale hlavně — netušíte, co je s Panem Dortem (Petrem Cíchou)? Jeho speedrun DS1 je jedno z nejlepších videí na Games. Viděl jsem ho snad 100x. Chceme víc :D


    • nestreamuje na Twitchi? 

    • nepozvete ho na nějaký soulsborne stream? 

    • Gulivera84

      Taky sem myslel, ze prijde zahrat Deamon Souls....ale hlavne, sem se tesil, ze prijde David Rymeš a zahraje nekorektniho Rezidenta 8,  nebo aspon prijde rict do Fight clubu svuj nazor nato....Jeho nastevy, sou nazorovej svezi vitr...a kopec srandy....😇😎

  • SlavicBes

    Vynikajúca hra, božská hra, ale nie je dokonalá. Lost Izalith a hlavne ten súboj s Bed of Chaos sú proste citelne nedokončené veci z pohladu kvality oproti zvysku hry

  • romankubanektisc

    Bohužel série Dark Souls je mi zapovězena, ne že bych se jí bál (dohrál jsem třeba NIOH 2, což je hodně krutá hra). Ale problém je grafická zastaralost pro mne je to prostě "too much".

    • A tak ta série nemá jen první díl, ne? A fakt je trojka tak graficky zastaralá, že je to nehratelné?

      • romankubanektisc

        Já ji (Dark Souls 3) zkoušel, a prostě jsem ten vizuál neustál. Tak silný nejsem 🙂

      • Jop, tahle série se dá hrát od libovolného dílu. Navíc jednička nedávno vyšla v remasteru.

        • romankubanektisc

          Měla by být na PS 5. Do toho bych šel. Jen sehnat PS 5...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit