Přejít na výpis diskuzí
David Braben: Bezesporu jsem šílený
10.1.2015 | Pavel Dobrovský
72 příspěvků
-
Takže na shrnutí... finální verze hry zdaleka není finální.... sliby tvůrců jsou splněny asi jako sliby politiků... "masovka" se nekoná... protože není s kým, není kde a není o čem se bavit, obchodovat, spolupracovat.... v open play světě nováčka rozseká sociální deméter co si koupil betu a teď si s našláplou loďkou mastí ego na killování nováčků. vesmír je plný objektů stejných jako vejce.... a vejce...a vše to má zachránit jen víra, že to dobře dopadne?? Je pochopitejné, že když někdo vyplázne 1500 za polotovar... nebude si chtít přiznat, že naletěl ale sakra! za tuhle cenu má být hra hotová a ne v 1/3 vývoje. Naklikejte si palců dolů kolik chcete, ale fakta nekritickým obdivem nepřebijete...
Ps: Pevně věřím, že si budu moci ED taky jednou koupit a zahrát a být spokojen, že za plnou cenu hraju plnohodnotnou hru... (Dávám Brabenovi rok ...maximálně dva) -
-
Před koupí si též raději počkám na pořádný Update ve smyslu "tvoření" a využití potenciálu hry, tyhle fix logy https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=94724 jsou beztak povinností k plnění plánu zaměstnance s nejnižší platovou třídou ve Frontier Studiu, a ptám se, na čem převratném maká zbytek ?
-
-
Viper nebo Cobra Sidewindra hravě dožene a Viper nebude muset ani boostovat. Otázka je, jestli mu stihne dojít nabitá šťáva do zbraní než tě sejme. Ale stejně. Moc šancí nemáš. Proto je tam ale Solo play a Private play.
-
mam odpor k vsetkym kickstarterom/early access/open beta hram, nevidim dovod preco platit za hru, ktora mozno vyjde ked sa podari niekedy v buducnosti...
tym padom som sa o E:D zaujimal minimalne pokial hra nevysla. ked vysla, hned som ju kupil a velmi rychlo zistil ze ma vyvojar oklamal a hru sice oficialne vydal ale v skutocnosti sa stale jedna iba o nejaku formu early accessu...
myslim ze je to skvela idea, mat k dispozicii celu galaxiu a to je asi jedine co ma drzi v hre, objavovanie. obchodovanie ma zmysel iba na ziskanie financii na lepsiu lod a nie je uplne dotiahnute (su stanice vzdialene 45 minut letu od hviezdy a pritom ceny na nej su rovnake ako vsade inde...
suboje ma moc nebavia (nie je to premna, nie ze by boli zle, proste ja tu hru hram kvoli niecomu inemu), niekde veci su pritiahnute za vlasy a niektore viditelne nedokoncene.
najviac ma aktualne serie mapa galaxie, pocitanie skokov trva nechutne dlho (ten algoritmus je uplne zvrateny) a je tam limit na vzdialenost 100Ly... co sa moze zdat vela, ale akonahle mate v lepsej lodicke maximalny skok 20-30Ly tak to znamena prepocitavat kazdych 3-5 skokov... to dost naserie hlavne pri obchodovanie... rovnako naserie ze sa neda ulozit uz vypocitana cesta, takze vzdy treba dookola znova zadavat system kam chces letiet a znova cakat kym to vypocita...
no a ak ste v mape galaxie tak je ako keby ste boli uplne mimo hry. raz som sedel v stanici, otvoril som mapu, zatial na pozadi sa moja lodicka mierne posunula, takze sa dostala na susediaci docking pad (proste obcasne po launchi z docku miesto aby lodka ostala na mieste tak ma nejaku rychlost a hybe sa), takze po 30 sekundach upozornovania ma stanica zostrelila (teda plna lod vzacnych komodit znicena)... samozrejme kedze som bol v mape galaxie tak sa mi ziadne upozornenie nezobrazilo, zrazu sa mapa vypla a bol som mrtvy...
co sa tyka multiplayeru tak tam nie je vobec nic, ano lietate v jednom svete, ale akekolvek moznosti komunikacie su uplne minimalne, obchodovat sa neda (teda len sposobom vyhod tovar do vesmiru a ja vyhodim tiez, plati iba pre tovar, kredity sa nedaju tak vyhadzovat), skakat spolocne sa neda, spolocne misie neexistuju... toto aspon pridaju v najblizsom update, ale aj tak mam pocit ze toto uz malo byt v hre ked ju vydavali.. -
-
Souhlasím s tím jak to popisuješ, ale nemyslím si, že by to bylo na úrovni early access. Když to budu hrát v Solo módu, tak tam duch Elite je (nevím teda jestli oba myslíme stejného ducha *4* hrál jsem jenom původní Elite na Spektru).
Co podle mne zatím nefunguje (ale věřím, že to časem vyladí) je PvP, nebo obecně vůbec interakce mezi živými hráči. Zkoušel jsem to hrát s kámošem, ale jediné co jsme mohli dělat, sejít se někde a tam si každý něco dělat, aniž bychom ale věděli, kde ten druhý přesně je, nebo co dělá. In game chat je v podstatě nepoužitelný a voice jsem nezkoušel, protože mi přišlo jednodušší si zavolat přes Skype.
Je tam víc věcí na doladění, ale to mi u projektu tohohle typu přijde normální. Není to standardní MMORPG, má to unikátní herní mechaniky a také si dovedu představit, že v některých případech prostě FD ani nevěděl, jak se to celé vyvine, jak se budou hráči chovat, atd. Odepsat to, ani ne měsíc po vydání, se mi zdá předčasné.
Co se mi naopak líbí, jsou ty nenápadné GalNet zprávy. Zrovna včera jsem si říkal, že bych letěl do Luluwaly, podívat se na ty federální křižníky - nakonec jsem se k tomu bohužel nedostal, ale četl jsem na fóru, že lidi co tam byli, je fakt viděli, a že dokonce ve vedlejším systému byly křižníky Impéria (o kterých ani GalNet nepsal). -
Ja mám zato, že E:D je minimálne v základnej myšlienke dokončená. Napriek tomu, že ju autory a hráči berú ako základ pre ďalší rozvoj, hra poskytuje to, čo pôvodné Elite a niečo naviac.
Z toho čo píšeš mi príde, že si si kúpil hru, ktorá pre Teba vôbec nie je.
Elite bolo vždy o zarábaní peňazí obchodom, alebo ničením lodí (pirát, nájomný lovec). Ak si dobre pamätám, nesľubovali v základe žiadne príbehy ala Wing Commander s bomba renderom.
Ale nečudoval by som sa, keby sa do budúcna pridali nejaké akcie. Napríklad konflikt proti Thargoidom, ktorý autory určite pridajú do vesmíru formou udalostí. Ak to bude dynamické, bolo by to parádne.
A že sa loď pohybuje aj keď má vypnuté motory je prirodzené. Aj pri miere zjednodušenia pretože to je hra sa bavíme o obrovských rýchlostiach, ktorými sa stanica pohybuje na obežnej dráhe. Všetko vo vesmíre sa obrovskou rýchlosťou pohybuje. Vo filme Gravity to bolo veľmi pekne ukázané. -
-
z toho co pises ty mi pride ze mas problemy chapat pisany text...
ved som nikde nic o ziadnom pribehu nepisal. naopak si myslim ze pribehovo to maju vymyslene dobre, pravidelne citam galnet news a politicke dianie a velmi sa mi paci ako do pribehu nenasilne zapajaju hracov (teraz bola vzbura otrokov v systeme Sorbago a kto chcel mohol prijst a zarobit, pretoze Imperium ponukalo slusne peniaze za misie pre potlacenie rebelie. alebo kauza Oniongate, federacii sa nepaci tato "droga" tak bombarduju planetu, tym vsak klesa ponuka, stupa dopyt, ceny rastu, moznost pre hracov zarobit).
ja som pisal o technickych nedostatkoch a o tom ze tam chyba vela veci..
ked si uz spomenul povodne Elite hry, tam je vidno ten najpriepastnejsi rozdiel, predchadzajuce hry ponukly 100x viac moznosti a obsahu nez aktualny E:D..
staci sa len pozriet na mnozstvo dostupnych lodi, E:D je na tom velice smutne oproti starym dielom...
niektore lode su uplne nanic pretoze nemaju aktualne vyuzitie (Orca), ktore hadam casom pridaju. proste je to vidno na celej hre ze je nedokoncena, sa pozries do statistik a vidis tam level 2 a level 3 detailed scans... co to je? no nic, je to nieco co este nemaju implementovane ale v statistikach to uz svieti... -
-
Elite mám ho ešte na disku, rovnako ako Oolite, ktorý som vyskúšal pred časom. Ak tam bolo viac lodí tak to bolo preto, že či si lietal na Cobra, Boa alebo Fer de Lance, nič si nevidel. Zmenili sa len čísla a pribudol alebo odbudol pruh s ukazovateľom energie. Loď bola reprezentovaná pár čiarami, cockpit rovnaký. Frontier potom pridal v grafike a v možnostiach, ale stále to bolo relatívne jednoduché. Aj obchodovateľných komodít bola tak tretina.
Takže prosím presnejšie, aké sú napríklad niektoré z tých stých možností, ktoré pôvodná Elite mala ? -
-
zamerne som napisal "povodnych Elite hrach" nie konkretne o prvom Elite. FFE z roku 95 je svojimy niekde uplne inde ako ED... a to je medzi nimi rozdiel 20 rokov... pokial to tebe staci, v poriadku, hadat sa s tebou nebudem. mne to pride ale ze vo Frontier nestihali dokoncit vsetko co potrebovali ale chceli silou mocou vydat hru pred vianocami. tak vydali tento polotovar, ved je to predsa jedno, pre vacsinu backerov je to len dalsia iteracia vyvoja.
a este sa budu tvarit ze ako rychlo po vydani prijdu s novym content patchom (Wings), pritom predpokladam ze to chceli stihnut povodne do vydania len im to uz nevyslo.
-
-
-
-
-
Je nějaky spůsob jak hru koupit bez kreditní karty ? bude hra později na steamu ?
-
-
Co vím, tak výhradně prosazuje vlastní distribuční síť, což jsou webové stránky, ale je fakt, že dělali v současné době reklamu v americe, a někde se o tom zmiňoval, jen si nemohu vzpomenout kde (možná v nějakém newsletteru).
-
-
Tak nejak nevim, co si myslet o hre, co potrebuje navod k tomu, aby se v ni clovek bavil.
https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=92203&page=2
Navic na Metacritics je v negativnich komentarich docela presne popsane, ze Elite Dangerous je pekny, ale naprosto prazdny kabatek.
A nez mne uminuskujete, jsem backer z Kickstarteru, ale stahl jsem zatim jen launcher. Nemam duvod to hrat, kdyz tam nic neni. -
-
Doporučuji tedy raději začít s nějakými složitými hrami pro první stupeň základní školy.
Nevím, já manuál nepotřeboval, ale je pravda že Elite:Frontier před 20 lety byla moje první koupená originálka a tam jsem manuál potřeboval jen kvůli otázkám ohledně passwordu :) (měli model semtam při příletu na stanici - zadejte první slovo z 27 stránky).
Pro tebe tedy asi něco jako Diablo, pokud, abys nemusel číst manuál poradím, že červené lahvičky léčí životy, modré manu a fialové obojí.
Ta hra byla od začátku prezentovaná jako sandbox. Příběh nečekej a jako solo hráč jseš nedůležitý prd v obrovském vesmíru. -
To hlavne kvoli comu sa to oplati hrat tam je..skvele leitanie , lode a suboje.
-
Navíc to "prázdno" je přesně to, co jsem očekávál od Elite, je to když bych to vzal skoro jak přes kopírák starý elite ze ZX Spectra.
Další věci ještě budou dodělávat viz možnost lepšího multiplayeru, jelikož současnej teoreticky neexistuje (z kamarady), ale můžeš náhodně potkat lidi, kteří jsou v daném systému, pokud jsi v Open Play.
Já osobně si pořád užívám jen "pitomé" obchodování, objevování nových systému a sem tam zabojuji o bounty (nejsem, ale pašerák ani týpek co by kradl náklad). A tam by to mohlo být zajímavější, když nesmíš moc chodit do systémů, kde je security, která tě pronásleduje.
PS: Trochu nechápu, že když vlastníš tu hru, že jsi se do ní ani nepodíval. Nastavení je na začátku nutné aspoň z mého pohledu, ale pak začne relativně (záleží jak moc tě baví tento styl) zábava. -
Je tam přesně to, co říkali, že tam při spuštění bude. Proč si teda jako backer překvapenej?
-
-
Když chce simulovat vesmír to bude simulovat nekonečnou prázdnotu a nudu? *1*
-
-
Ty jsi taky součástí vesmíru. Jsi nekonečně prázdný a nudný? *3*
Na vesmíru není nic nudného... -
-
Ne pokud o tom čteš v knížke astrofyziky. Ale létat vesmírem je nuda.
-
-
Nevim, létat vesmírem v Kerbal Space Program rozhodně nuda není. :) A v Elite je to podle toho, co zrovna děláš. Jako obchodník si vzrůša moc neužiješ, ale jinak....
-
-
-
-
na základe cisla 244 sem si level predplatil...ale poslední cislo 248 je asi nejslabsi hlavně rozhovor se Sislerem a pak clanek o hrani na mobilech, kterej ma nulovou hodnotu
-
Díky za rozhovor. Je to fakt borec.
Elite jsme si s kámošem koupili a já si k vůli toho koupil po 15 letech joystick (ani jsem to na k+m nezkoušel), ale kámoš to hraje na k+m. Ještě před koupí taky uvažoval o joysticku, ale teď od toho upustil, že si na k+m zvykl tak, že už to jinak hrát nechce.
Hra je to vymazlená, s láskou dělaná a nabízí spoustu možností, co dělat. Je to simulátor, není to arkáda, takže ovládání je tomu přiměřeně náročné. Na druhou stranu, pokud má někdo zkušenosti s GCS World, tak tak strašně složité, jako GCS to zase není. Je to svým způsobem masovka, klasika, super hra. -
-
Jak je to s létáním nad povrchem planet a přistáváním ? Počítám ,že se dá přistávat jen na kosmodromech, jinak vybuchneš. Nebo se dá opatrně přistát i mimo ?
-
-
Na planetě se teď nedá přistát nikde... Můžeš jen na stanici nad tou planetou.
K planetě tě to vůbec nepustí, prakticky po nějaké době je tam neviditelná zeď, kterou odstraní s první velkou expanzí, která bude právě přistávání na planetách. -
-
Nenazval bych to neviditelnou stenou, spise ze ti to zabrani pred spadnutim a nerizenym padem. Takze mas moznost uniknout z gravitacniho pole planety nebo slunce.
-
-
No já těch xxx minut letu k planetě neobětoval, ale podle toho co jsem četl, tak jsi od planety pořád dost daleko na to aby si měl problémy s gravitací.
Prostě je to jen opatření kvůli tomu, že dál už chybí content... Tím pádem to je neviditelná stěna. Až tam content bude, tak tam normálně prolítneš bez toho aby si neřízeně padal na planetu. -
-
To sice máš asi pravdu, ale pro mě neviditelná stěna je, když o ničem nevím a najednou do toho napálím a rozbiju se. Tohle má aspoň trochu logiku, že jsi v gravitačním poly, což omezuje i tvou rychlost (resp. zrychlení) okolo dané planety nebo slunce, ale také tě to vyhodí ze supercruiseru a máš možnost se ještě otočit a vyletět z gravitačního pole :)
A upřímně mě osobně nevadí, že tam není přistávání na planetách. Raději bych už lepší možnost, jak se spojit s více lidma a jit lovit nějakou bounty a rozdělit si z ní zisk (což jsme několikrát zkoušeli a je to opruz - vůbec se k sobě dostat).
-
-
-
Děkuju. V Elite jsem dost často bouchnul když jsem zkusil přistát někde mimo, tak jsem si na to vzpomněl
-
-
-
jaké jsou ve hře možnosti spolupracovat? Jak spolu dva spoluhráči komunikují? Mohou si vyměňovat zboží, mohou se účastnit společných misí? jak se najdou ve vesmíru? Předpokládám, že když je to "masovka" tak tam fungují guildy, klany, frakce...
-
-
Ted ohlasili, ze se chysta beta testovani tech wings, cili sharovane mise v multiplayeru, sharovane bountiez, atd..Beta testeri hry jako takove maji pristup do teto bety automaticky, u ostatnich nevim. Jsem na to hodne zvedavej.
-
Guildy, klany nic takoveho, vsichni se muzou priklonit jakkoliv na jakoukoliv frakci, ktera tam je. Jedna se o dve velky a jednu mensi a pak jsou frakce v ramci systemů.
Multiplayer ohlasili, ze se k nemu chystaji prave nyni. takze behem tohoto roku by se mohlo objevit.
Momentalne se jedna spise od sandbox, ktery je hlavne singleplayer i kdyz vliv ostatnich hracu ovlivnuje cely univers i kdyz hrajes solo. -
Bohužel celkově tuhle spolupráci ve hře nemají dotaženou... Chtěli by to mít někdy kolem velikonoc.
Navíc ve hře teď zrovna není moc důvod hrát s ostatníma... Není tam žádný content pro víc lidí.
Já osobně po launchi ani nezačal hrát... Čekám co přinesou v budoucích upgradech. -
-
Tiež ma zaujíma, ako to budú rozširovať.
Sám ale neviem, čo by tam mali dať, aby to nebolo také prázdne. Nie že by nebolo pekné raz za čas sa preletieť v pekne vymodelovanom vesmíre, ale koľko to ľudí bude baviť ?
Ak som dobre pochopil, David Braben povedal, že nemajú v pláne pomáhať vytvárať spoločenstvá, alebo zasahovať do hry. Má si vraj žiť vlastným životom. To mi ale prípade dosť drsné voči novým hráčom. Už teraz ľudia hrajúci Elite referovali, že sektory okolo štartovacej zóny sú zamorené hráčmi-pirátmi s nabúcanými loďami, ktoré ten hráčov základný Sidewinder rozprášia za pár sekúnd. Ak sa nebudú sektorové poriadkové sily posilnené, to môže byť pre hráča slušne frustrujúce. Špeciálne, keď ho môžu vytiahnuť cez "interdiction" pred svoje hlavne.
Ale možno keď ten počiatočný ošial opadne, zlepší sa aj toto. -
-
To že tě chytí interdikcí ještě nutně nemusí znamenat, že tě i zničí. Pokud se člověk bojí a má nějaký náklad, tak není problém dát všechnu energii do rychlosti a dávat boost jeden za druhým a následně skočit do super cruiseru (sice tě může pronásledovat, ale tam záleží jak je pak ještě dobrej). Takhle jsem už párkrát utekl a to jsem neměl štíty, když jsem byl plně naloženej nákladem za milion creditu, což je na začátku pořádnej ranec.
Navíc, když začínáš, tak koupě nové lodě tě snad ani nic nestojí (té stejné bez vylepšení) a vylepšuješ stejně až budeš mít víc peněz. Vidělat si na první lepší loď a vyskakat z počáteční lodě, kvůli tomu, že doskočíš dál. A jak tu zmínil Waltar pořád můžeš jit do solo hry.
Solo hra od Open play se liší pouze v tom, že v jedné můžeš potkat ostatní hráče a v druhé ne. -
Tak takový hráč se vždycky může přepnout do sólo módu... Já osobně nepozoroval nikdy rozdíl v hraní. Až právě na občasného piráta, který měl loď, kterou jsem mohl maximálně ramovat.
-
-
To se delo v bete kdyz bylo pet a pul stanic ale ted se mi to jeste pri open playi nestalo...
-
V centrálních sektorech je ještě jeden zásadní rozdíl mezi SOLO a OPEN.
Dostaneš misi odvézt něco na nějakou konkrétní stanici a v OPEN jsou všechny přistávací PODY plné a kolem létá dalších 10 lodí čekající na přistání a ženská ze stanice furt opakuje "landing request denied" :).
To je chvíle, kdy jsem rad že můžu přepnout na SOLO (stanice je prázdná), zadockuju, přepnu na open a hraju open *1* .
-
-
-
-
-
-
....negativní komentáře na Metacritics jsou dosti konkrétní v hodnocení nedostatku ED http://www.metacritic.com/game/pc/elite-dangerous/user-reviews?sort-by=date&num_items=100&dist=negative a rozhodně mě nepřesvědčili o tom že je to dobrá hra s dotaženým vývojem... mnoho slibů nebylo splněno a utratit tak moc peněz.... alespoň to zvažte než skočíte na lep...
-
Docela bych to zkusil....bojim se toho ovládání *8* mám x360 gamepad v pc. Dá se to hrát na myši? Nebo bude lepší ten gamepad? V Xku me to šlo líp na myši teda a nebyla to žádná sláva. Díky
-
-
Hraji to od prvního dne na X360 wireless gamepadu a je to úplně v pohodě. Používám defaultní nastavení "Advanced Control Pad", který namapuje v podstatě všechno na pad, takže nemusíš sáhnout na klávesnici. Jediné, kdy, alespoň mně, gamepad nestačí, jsou souboje. Tam bych potřeboval joystick pro jemnější práci.
Jinak ale na obchodování (a prozkoumávání) nemá gamepad chybu, dokonce máš jako luxus dvě plnohodnotné analogové páky, což ani joystick s otáčecí pákou nemá - výhodné pro přistávání na stanici. A navíc se můžeš uvelebit v křesle nebo natáhnout na gauč *3* -
ja som najprv skusal k+m a jasne, da sa to, ale ak mas xbox ovladac, podorucujem ten. uz len kvoli analogovym packam... sice by to chcelo viac tlacidiel ale vies namapovat kombinacie (naprv A+RB a podobne) a popripade to skombinovat s klavesnicou.
-
Osobně jsem to na k+m nezkoušel, ale hraju to na docela obyčejném joyi od Saiteku(klobouček+6tlač.+plyn, ale plyn nepouživám), levou ruku mám na klávesnici a celkem v pohodě s ní supluju hotas.
Většinu věcí mám kolem wsad, wsad dělá směrové trysky, q pro shield cell, e pro chaff launcher, shift+ctrl je plyn. To je základ. G pro podvozek mám tak zažitej, že na to zapomenout nejde, zatímco tlačítko č.24 bych hned zapoměl. X mám full stop a hodí se to při přistávání (a mám ho zažité z jiné hry). C jako cargoscoop.
Na kloboučku joye nemám rozhlížení (i když by se hodilo), ale nastavování směrování energie (defaultně je to na šipkách). Na tlačítkách je střelba1+2, target ahead, highest threat, engine boost a emmm to na vypnutí letu "by wire"...joo fly assist off na podržení.
Numerickou mám taky plnou a to na přepínání mezi systémy. 8462 pro pohyb v menu, 5 jako potvrzení výběru, 97 jako next/preview záložka/menu, 1 pro konzoli s navigací, 3 pro konzoli se systémy. Nemám namapované tlačítko na senzor. Do zakladního pohledu se přepínám stisknutím stejné konzole a zároveň tam vidím i senzory. Ještě myslím že na tečce na numerické mám namapováno back v menu (nedávno mi začalo chybět). -
Hraju to na k+m a nemám problém. Ovšem v Open hře bych na lidi kteří létají s joystickem nejspíš neměl. Proti NPC je to však úplně v pohodě.
-
to si musíš vyzkoušt, ale dle mého je k+m asi nejméně vhodná varianta, spíš ti doporuším klávesnici a gamepad, ovládání dvěma analogy je prostě přesnější
-
Hraju k+m a nemam problem, jenomze temer nebojuju. Ale stejne jsem si objednal joystick.
-
-
tyjo kvůli jedný hře si ho kupovat nechci právě *2* no počkám asi na slevu nějakou radši.
-
-